Lostprophets - Bring 'Em Down

Medlem
Lostprophets - Bring 'Em Down

De som har följt Cardiffgrabbarna Lostprophets sedan deras start har fått uppleva några tvistar i stil, kvalité och musiker. Det började med en väldigt intensiv och "slarvig" form av tonårsmetal, Nu metal med "Thefakesoundofprogress" (2000), följt av fullkomlig briljant rock, tack vare den fantastiska producenten Eric Valentines (Slash, Queens of the Stone Age mm.) grymma ljudbilder med "Start Something" (2004). Albumet efter, "Liberation Transmission" (2006) producerades av Bob Rock (Aerosmith, Metallica mm.) och bjöd på lite mer lättsamma kompositioner, men fortfarande med lite tyngd från det förra albumet, till skillnad från "The Betrayed" (2010), vilket lite humoristiskt kan referera till lyssnarna, som övergav det bästa bandet hade, enligt mig, och blandade friskt in engelsk pop in i mer kaotiska spår som "Dstryr/Dstryr".

Den andra April i år släppte de "Weapons", som är en mix av de tidigare albumen kan man säga. Det är ganska välkomponerat, det har hejarklacksfaktor och är lite för radiovänligt. Ken Andrews (A Perfect Circle, Tenacious D mm.) produktion lyser tyvärr lite svagt dock, han brukar nästan vara lika bra som Rick Rubin på att få fram bandets bästa, och förstärka det med lämpligt sound. Något man inte kommer ifrån dock, är herr Watkins tveksamma sångprestationer, som förvisso har blivit bättre med tiden. Bandet väger upp sången som tur är, och de går fortfarande att lyssna på.

#blogg

Lostprophets - Bring 'Em Down

Sången var inte riktigt bra, produktionen hyfsad med lite Nu-Metal varning, riffen var ju lånade av "Nickelback", mest prominent låten: "Flat on the floor":


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Nej, han har fel röst för musiken egentligen tycker jag. Yes, det är vanliga pentaskale-riff som spelas. Kroeger har en bättre röst, men jag tycker att Lostprophets gör bättre låtar!

Om Nickelback hade hållit sig till det tyngre, då skulle jag kunna lyssna på en hel platta, men att slänga in låtar som är smörigare än Backstreet Boys, njae, där går gränsen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Precis, det är för mycket smör och för lite macka!

1
Skriv svar