Mass Effect 3 säljer dubbelt så bra som tvåan

Robot
Mass Effect 3 säljer dubbelt så bra som tvåan

Försäljningssiffrorna för Mass Effect 3:s första månad i Nordamerika visar att spelet sålde dubbelt så bra som tvåan gjorde under sin öppningsmånad.

#mass-effect-3, #bioware, #mass-effect-2, #microsoft, #nintendo, #kid-icarus-uprising, #mario-kart-7, #super-mario-3d-land, #mario-party-9


Medlem
Mass Effect 3 säljer dubbelt så bra som tvåan

Kanske många som piratkopierade 2:an som gillade spelet och bestämde sig för att köpa trean ?

Nä, skojade bara (även om jag tror det ligger en del i det), och det är bra att det säljer bra, jag älskade spelet (trots att jag avskydde slutet )

Medlem

Mass Effect 2 är dock dubbelt så bra

Ish
Medlem

Allt blir sämre och ändå köper fler.. ME, N4S, Cod osv..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Ish:

Allt blir sämre och ändå köper fler.. ME, N4S, Cod osv..

Självklart, trodde du merparten av vår ras är begåvade? ^^


signatur

Retro.

Inaktiv

Jag fattar det inte.

Varför skulle man hoppa in i 3an i slutet på en trilogy?

Känns som man inte kommer förstå mycket av handlingen överhuvudtaget.

Är som Skyrim som släpptes och helt plötsligt är alla non-rpg fans, "riktiga" fans helt plötsligt.

Inte för Skyrim är så värst rpg.

Medlem

Precis som COD.. säljer mer varje "nytt" spel dom släpper

Medlem

Ju högre siffra i t titeln desto fler köper spelet, alltså kommer Mass effect 6 sälja dubbelt så bra som 3:an

...oavsett hur kasst slutet blir.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

AW8
Medlem
Skrivet av Famest:

jag älskade spelet (trots att jag avskydde slutet )

Samma här. Spelet är fantastiskt fram till de sista 10 minuterna. Ett skitbra spel, med det kanske sämsta slutet någonsin.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Jag tror också att en hel del fultankare har öppnat plånböckerna för 3:an.

Medlem

Hörni folk, det står att det sålt dubbelt så mycket som ME2s "öppningsmånad". Självklart så är det många som skaffade ME2 senare som nu köpt 3an. Inte konstigt alls.

Edit: Menar då också att serien fått fler fans med tiden.

Självklart säljer spelet mer eftersom den här serien har blivit mer och mer anpassad för den stora dumma massan™ som gillar mer att skjuta på saker än att följa en sammanhängande och välskriven story. Ettan var grymt, tvåan blev mer merdummat och actionpackat på bekostnad av RPG-element, och trean.. hjärndöd Hollywood-blockbuster som pissar totalt på det första spelet. Så ja, det är inte det minsta konstigt att spelet säljer enormt mycket bättre. Det där går liksom hand i hand, med breda succéer och hjärndöda skitspel. Varför måste allt som är bra bli dåligt för? Det är som att alla som brydde sig om det första spelet hoppade av och lämnade det i händerna på folk som inte bryr sig det minsta.

Medlem

Bättre marknadsföring helt enkelt

Medlem

Säger väl sig självt att "korkade" spel säljer, dom flesta har inte tid/lust att ägna ens en dag eller i värsta fall en vecka eller en månad+ (simulatorer te.x) på att lära sig spelet..

Tyckte ettan var "ok", inte jättebra men värt att spela igenom en gång. Har hört det bara blivit sämre efter det och inte brytt mig mer om serien. Synd att dom inte släpper ordentliga mod tools, skulle nog gå att göra något bra med det..


signatur

Tyckte 1:an var ny och spännande, såg fram emot en uppföljare.
2:an imponerade och är klart den bästa delen, trots att action/skjut delen var under medel.
3:an med sitt större fokus på tråkig och uttjatad action, och sämre dialog och mindre intim story än i tvåan, samt ovärdigt slut(på alla nivåer), lämnar mig med känslan och motivationen att inte spela om en andra gång. Det finns andra spel som är mer värda min tid.

ME2 kommer gå vidare i minnet som den viktigaste och bästa delen som serien bidragit med till mediet.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Ja asså mass effekt 2 var ju riktigt nice ! men fan 3an har inte lika goigt gameplay ! de känns inte tillfredsställande att spela.. Har inte lirat ut spelet ens.. har lirat 5h bara.. Vette fan om ja kmr palla spela ut det. :/

Medlem

Dom hade ju lagt ner betydligt mer pengar på att marknadsföra 3:an ja, inte konstigt alls!
Frågan är hur mycket plus dom faktiskt lyckats gå med försäljningen när dom slängt ut så otroligt mycket reklam

Medlem

Jag försökte gå tillbaka 1an alldeles nyligen. Efter att ha spelat tvåan och trean så nyligen, kunde jag äntligen se vad det var som alltid fått mig att känna att det inte var mer än ett 'ok' spel.

Striderna är skräp. Att en del föredrar ettans strider framför tvåan och treans är ett mysterium för mig. Ungefär lika smidiga som ett kylskåp... och då förolämpar jag kylskåpet.
Att samla och förbättra utrustning, som ofta är ganska kul i RPGn, har man lyckats göra extremt tråkigt och oengagerade.

Anledningen till att jag inte hade lika kul med ettan, var att allt som händer som inte är dialog och story sekvenser, är dötråkigt/döjobbigt.

Medlem

Inte värt ett köp

Medlem
Skrivet av Typhor:

Mass Effect 2 är dock dubbelt så bra

Word

Medlem

Jag tror mer det är så att folk hoppade på ME2-tåget ganska sent. Jag köpte mitt ME2 typ tidigt förra året för 150 kronor på webbhallen. ME3 kände jag att jag ville köpa dag-1 eftersom jag inte hade köpt något ME-spel på launch-day innan. Trist att jag köpte den delen för fullpris som förtjänar det minst...

Kanske också beror på de olika "kärlekslekarna" man kan företa sig. Sex säljer alltid.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ja den kommer direkt till ps3an nu med där är nog en del av svaret

Medlem

Sluta jämföra ME3 med CoD för i helvete! -.-


signatur

Specs: PS5

Skrivet av Rebecca Black:

Sluta jämföra ME3 med CoD för i helvete! -.-

Hi Rebecca, I have all your albums!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar