Erfarna The Old Republic-spelare får 30 dagars gratistid

Robot
Erfarna The Old Republic-spelare får 30 dagars gratistid

Om du har nått nivå 50 med någon av dina Star Wars: The Old Republic-karaktärer så belönar Bioware dig med 30 dagars gratis speltid.

#star-wars-the-old-republic, #bioware


Medlem
Erfarna The Old Republic-spelare får 30 dagars gratistid

Åh, då skulle man haft en lvl 50 då, redan igår dessutom.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

1.2 Låter intressant, plus att man får 30 dagar gratis
Blir att köra.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

börjar de bli desperata eller?

Medlem

Riktigt bra patch, tyvärr var det vissa problem så servrarna ligger nere nu. Uppskattas vara igång vid 2 tiden i natt tror jag.

Trevligt, kommer ändå inte spela det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

zsm
Medlem

Blir väl att installera igen då och köra 7 dagar för att se om BW en gång för alla ordnat spelet.

Medlem

Meh, så man måste aktivera kreditkortet igen eller regga en ny game time code för att kunna spela dessa 30 dagar.

Medlem
Skrivet av ingen aning:

börjar de bli desperata eller?

Det tror jag inte, det går bra för swtor. Men de har råd att vara generösa.

Medlem

I början av maj så är det ny kvartalsrapport genom att ge en stor del av spelarbasen en gratis månad kan de uppge att de har många fler subscribers än de skulle haft. Finns en anledning att massvis av deras sevrar har väldigt låg befolkning och det är inte att det går bra för Swtor och EAWare.

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av ingen aning:

börjar de bli desperata eller?

Det tror jag inte, det går bra för swtor. Men de har råd att vara generösa.

Lol, ja och pengar växer på träd. Ingen är så generös utan anledning och speciellt inte vinnarna av Gyllene Bajskorven 2012.. EA är lika greedy som Activision och gör inte detta för att vara generösa. Väldigt många har slutat spela som dom vill ha tillbaka. Tror inte detta kommer vara det enda försöket att verka snälla, to be continued...

Medlem

Aaaaah synd att man inte fick reda på detta igår så man kunde satt igång sin subscription för att få de 30 dagarna :/

Medlem

De försöker desperat locka tillbaka spelare precis som väntat, inget ont om spelet det är säkert helt okej, men ska man utmana WoW måste man vara bättre, inte likvärdig. Ingen vill ha en klon när man kan få originalet etc...
Dock så är det trevligt för alla som spelar, ni får gratis saker och ser nog snart ett F2P slut också ^^

Medlem
Skrivet av Colery:
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av ingen aning:

börjar de bli desperata eller?

Det tror jag inte, det går bra för swtor. Men de har råd att vara generösa.

Lol, ja och pengar växer på träd. Ingen är så generös utan anledning och speciellt inte vinnarna av Gyllene Bajskorven 2012.. EA är lika greedy som Activision och gör inte detta för att vara generösa. Väldigt många har slutat spela som dom vill ha tillbaka. Tror inte detta kommer vara det enda försöket att verka snälla, to be continued...

De ligger fortfarande en bra bit över "breaking even". Alltså går det fortfarande bra för dem.
Och att vara generös betyder inte "slänga bort pengar". Det är ett byte. Först ger man och sen får man tillbaka (förhoppningsvis mer än man gav). Välkommen till marknadsstrategi, hoppas du kommer trivas här.

Medlem

jag vet inte hur många subs dom behöver för att gå minst break even men att göra detta reda efter 4 månader är tidigt i mmo samman hang.

Medlem
Skrivet av Exim:

jag vet inte hur många subs dom behöver för att gå minst break even men att göra detta reda efter 4 månader är tidigt i mmo samman hang.

500k har jag för mig att de behövde ha för att gå jämt ut men med tanke på att de hade en miljon för inte så länge sen tvekar jag på att de ligger illa till
Sen blir spelet bara bättre o bättre då patcherna lägger till en hel del.

Inaktiv
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av Colery:
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av ingen aning:

börjar de bli desperata eller?

Det tror jag inte, det går bra för swtor. Men de har råd att vara generösa.

Lol, ja och pengar växer på träd. Ingen är så generös utan anledning och speciellt inte vinnarna av Gyllene Bajskorven 2012.. EA är lika greedy som Activision och gör inte detta för att vara generösa. Väldigt många har slutat spela som dom vill ha tillbaka. Tror inte detta kommer vara det enda försöket att verka snälla, to be continued...

De ligger fortfarande en bra bit över "breaking even". Alltså går det fortfarande bra för dem.
Och att vara generös betyder inte "slänga bort pengar". Det är ett byte. Först ger man och sen får man tillbaka (förhoppningsvis mer än man gav). Välkommen till marknadsstrategi, hoppas du kommer trivas här.

Går bra för SWTOR?

Jag vettefan vad jag läst om då, guild banks som försvinner, dance animationer som gör en odödlig, characters som försvinner hit och dit.

Samt 3 gratis veckor på samma månad? Lägg av de försöker bara locka folk, en snöbolls har större chans i helvettet än att EA/Bioware skulle bli snälla och låta folk testa på gratis utan anledning.

Medlem
Skrivet av Kharif:
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av Colery:
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av ingen aning:

börjar de bli desperata eller?

Det tror jag inte, det går bra för swtor. Men de har råd att vara generösa.

Lol, ja och pengar växer på träd. Ingen är så generös utan anledning och speciellt inte vinnarna av Gyllene Bajskorven 2012.. EA är lika greedy som Activision och gör inte detta för att vara generösa. Väldigt många har slutat spela som dom vill ha tillbaka. Tror inte detta kommer vara det enda försöket att verka snälla, to be continued...

De ligger fortfarande en bra bit över "breaking even". Alltså går det fortfarande bra för dem.
Och att vara generös betyder inte "slänga bort pengar". Det är ett byte. Först ger man och sen får man tillbaka (förhoppningsvis mer än man gav). Välkommen till marknadsstrategi, hoppas du kommer trivas här.

Går bra för SWTOR?

Jag vettefan vad jag läst om då, guild banks som försvinner, dance animationer som gör en odödlig, characters som försvinner hit och dit.

Samt 3 gratis veckor på samma månad? Lägg av de försöker bara locka folk, en snöbolls har större chans i helvettet än att EA/Bioware skulle bli snälla och låta folk testa på gratis utan anledning.

Läste du ens mina inlägg?

Medlem

Riktigt roligt spel om man är ett par polare men min dator har säckat ihop och kan inte lira det mer wow funkar bara och det är knappt

Inaktiv
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av Kharif:
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av Colery:
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av ingen aning:

börjar de bli desperata eller?

Det tror jag inte, det går bra för swtor. Men de har råd att vara generösa.

Lol, ja och pengar växer på träd. Ingen är så generös utan anledning och speciellt inte vinnarna av Gyllene Bajskorven 2012.. EA är lika greedy som Activision och gör inte detta för att vara generösa. Väldigt många har slutat spela som dom vill ha tillbaka. Tror inte detta kommer vara det enda försöket att verka snälla, to be continued...

De ligger fortfarande en bra bit över "breaking even". Alltså går det fortfarande bra för dem.
Och att vara generös betyder inte "slänga bort pengar". Det är ett byte. Först ger man och sen får man tillbaka (förhoppningsvis mer än man gav). Välkommen till marknadsstrategi, hoppas du kommer trivas här.

Går bra för SWTOR?

Jag vettefan vad jag läst om då, guild banks som försvinner, dance animationer som gör en odödlig, characters som försvinner hit och dit.

Samt 3 gratis veckor på samma månad? Lägg av de försöker bara locka folk, en snöbolls har större chans i helvettet än att EA/Bioware skulle bli snälla och låta folk testa på gratis utan anledning.

Läste du ens mina inlägg?

Annars skulle jag väl inte citera herrn?

Medlem
Skrivet av Kharif:
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av Kharif:
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av Colery:
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av ingen aning:

börjar de bli desperata eller?

Det tror jag inte, det går bra för swtor. Men de har råd att vara generösa.

Lol, ja och pengar växer på träd. Ingen är så generös utan anledning och speciellt inte vinnarna av Gyllene Bajskorven 2012.. EA är lika greedy som Activision och gör inte detta för att vara generösa. Väldigt många har slutat spela som dom vill ha tillbaka. Tror inte detta kommer vara det enda försöket att verka snälla, to be continued...

De ligger fortfarande en bra bit över "breaking even". Alltså går det fortfarande bra för dem.
Och att vara generös betyder inte "slänga bort pengar". Det är ett byte. Först ger man och sen får man tillbaka (förhoppningsvis mer än man gav). Välkommen till marknadsstrategi, hoppas du kommer trivas här.

Går bra för SWTOR?

Jag vettefan vad jag läst om då, guild banks som försvinner, dance animationer som gör en odödlig, characters som försvinner hit och dit.

Samt 3 gratis veckor på samma månad? Lägg av de försöker bara locka folk, en snöbolls har större chans i helvettet än att EA/Bioware skulle bli snälla och låta folk testa på gratis utan anledning.

Läste du ens mina inlägg?

Annars skulle jag väl inte citera herrn?

Verkar som om du gjorde det. Detta samtalet handlade om BioWare är "desperata". BioWare går fortfarande med stark vinst i detta spelet. Så de har ingen anledning att vara desperata. De har fortfarande gott om medel att jobba med. Självklart vill man alltid stabilisera/öka sitt prenumerationsantal.
Som jag sa, i mitt inlägg precis innan ditt, är generösitet inte det samma som att kasta bort pengar eller medvetet gå back. Det handlar om att ge spelarna något gratis så att de betalar mer för mer.
Alla företag vill gå plus. Just detta har visat sig vara ett effektivt sätt att få folk som lämnat att komma tillbaka. Det fungerar även som reklam för sin produkt som kan driva in nya prenumerationer.

Oroliga? Kanske.
Desperata? Knappast. Inte än i alla fall för det har de ingen anledning att vara just nu.

Medlem

Om det ändå är gratis så kanske Nyfiken på pet

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av ingen aning:

börjar de bli desperata eller?

Det tror jag inte, det går bra för swtor. Men de har råd att vara generösa.

kolla precis torstatus.net serverna ligger för det mesta mellan light och standard, det var länge sedan de gick över heavy.
Detta gäller för både NA och EU. Det är lite mer tryck på de asiatiska servrarna, då de bara har 3 stycken

Medlem
Skrivet av ingen aning:
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av ingen aning:

börjar de bli desperata eller?

Det tror jag inte, det går bra för swtor. Men de har råd att vara generösa.

kolla precis torstatus.net serverna ligger för det mesta mellan light och standard, det var länge sedan de gick över heavy.
Detta gäller för både NA och EU. Det är lite mer tryck på de asiatiska servrarna, då de bara har 3 stycken

Jag har sett flera servrar som ligger på Heavy och Full så du kan ta din falska fakta någon annanstans

Sen ligger de Asiatiska servrarna oftare på lägre siffror än US och EU

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av ingen aning:
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av ingen aning:

börjar de bli desperata eller?

Det tror jag inte, det går bra för swtor. Men de har råd att vara generösa.

kolla precis torstatus.net serverna ligger för det mesta mellan light och standard, det var länge sedan de gick över heavy.
Detta gäller för både NA och EU. Det är lite mer tryck på de asiatiska servrarna, då de bara har 3 stycken

Jag har sett flera servrar som ligger på Heavy och Full så du kan ta din falska fakta någon annanstans

Sen ligger de Asiatiska servrarna oftare på lägre siffror än US och EU

Ska även tilläggas att "standard" är inte dåligt. Det är en jätteskillnad på "bra" och "spektakulärt". De flesta verkar tro att MMO-spel måste ha siffror som liknas WoWs för att det ska gå "bra" för dem. Det är INTE sant.

Visst, SWTORs spelarbas kanske är på väg ner, men det betyder inte att det går dåligt för dem. Det kan mycket väl sluta gå ner och stanna på en stabil prenumerationsbas som är långt under nuvarande. Och så länge de ligger på + så går det bra. Inte nödvändigts spektakulärt, men det behövs inte heller.

Medlem

Har de gett upp att locka nya spelare och satsar nu helt på att hålla kvar de dom har?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

zsm
Medlem

Loggade på min level 50. Snackade med ett par gamla ansikten som bekräftade att servern toppar omkring 30 spelare i fleet på en bra dag. Dom som inte är kvar har rerollat på Tomb of Freedon Nabb eller vad den nu heter, eller har slutat helt.

Jämfört med hur det var i slutet av januari kändes spelet förbannat mjukt och putsat i pvp i varje fall, vilket dock inte är tillräckligt för mig att starta upp en sub igen. Legacy är enbart fluff, och det mesta kommer ändå inte förrens i 1.3. Största problemet nu för SWTOR är tomma servrar tror jag.

EDIT: Det här var på Scepter of Ragnos.

Medlem

Alla jag spelade med ca 30-40 st (gammla WoW gillen som hoppades på nåt nytt) har slutat att spela.
Bioware verkar inte ha någon koll på hur de skall hålla spelare kvar i spelt och famlar nu i mörkret.

Själva spelet i sig är bra. Spelkänslan anser jag är väldigt bra och det är extremt bra storyline med voice actors på nästan varje quest. Det är faktiskt riktigt skoj med klassquestarna och de är välgjorda.

DÄREMOT när man nått maxlevel och grindat sin gear i ett par 2 eller 3 veckor i PvP eller PvE så finns det inte så mycket mer med spelet och intresset svalnar fort.

SWTOR = Bra levlande och story fast tyvärr verkar Bioware vara helt utan tanke på "end game".

Medlem

börjar bli desperata känns det som , jag får mail hela tiden om free days och weekends och vad detnu är

Medlem

Nu kommer dom desperata åtgärderna för att behålla spelarna.

Spelet överlever inte året ut.


signatur
12
Skriv svar