Nintendo registrerar Super Mario 4

Robot
Nintendo registrerar Super Mario 4

Nintendos amerikanska avdelning reggar domännamnet SuperMario4.com – innebär det att en uppföljare till 1988 års plattformsklassiker är på väg?

#nintendo


Medlem
Nintendo registrerar Super Mario 4

Hoppas att det rör sig om ett Mario till Wii U och att det är en av launch-titlarna.

Medlem

Awesome Coolt med samma sorts gameplay och uppdaterad grafik ;D

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Hoppas att det rör sig om ett Mario till Wii U och att det är en av launch-titlarna.

JAAA!! De vore nice

Medlem

Oh ja, vore verkligen trevligt o se en riktig uppföljare till 3:an.

Just det spelet minns jag lite extra... var faktiskt på Åhlens som min mor köpte det till mig efter lite tjatande. ^^

Medlem

Tröttnar fan aldrig på dendär feta fan till rörmokare

Åh, kanske det första bra Mario-spelet sen Super Mario World?

Medlem

Kan bli hur bra som helst. New super mario bros var ju awesome, men en uppföljare till super mario 3?? Ja tack!

Medlem

Släpp det på en riktig NES-kassett!

Medlem

Hurra. Detta ska firas med Super Mario inspirerade remixar!
[http://www.youtube.com/watch?v=_apb7EcsWgc]

(visserligen Super Mario World men vem bryr sig, inte jag)

Medlem
Skrivet av sparriskrigaren:

Åh, kanske det första bra Mario-spelet sen Super Mario World?

Jag gillade Super Mario 64.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av sparriskrigaren:

Åh, kanske det första bra Mario-spelet sen Super Mario World?

Jag gillade Super Mario 64.

Det gjorde jag också. Paper Mario-spelen till Gamecube och Wii är faktiskt också bra. Men min favorit var nog Super Mario RPG till SNES.

Medlem

Utan tvekan är SMB3 zenithen av 2d-platformare. Formulan där är så fulländad att till och med Super Mario World kändes som ett steg tillbaka, trots grafiken.

Medlem

Hoppas de gör en tribute-version som går att spela på Nintendo 8-bit! (Drömmar får existera..!)

Kul grej dock! Hoppas det blir bra.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

FZ, skaffa er lite bättre koll! Super Mario bros. 4 har redan släppts. Den japanska titeln på Super Mario World är nämligen Super Mario Bros. 4 - Super Mario World. Av den anledningen heter Super Mario World 2 - Yoshi´s Island i Japan istället Super Mario Bros. - Yoshi´s Island (fast har för mig att de stavade Yoshi "Yossi" av någon anledning).

http://www.youtube.com/watch?v=1ZuUtrb2mwo

Super Mario Brothers 4 säger japanen. . . !

Japanska Super Famicom - box : http://se.images.search.yahoo.com/images/view;_ylt=A0PDodrolY...

Snygg va?!

Så Super Mario4 kan ju ha att göra med att man är fyra spelare...eller så är det Super Mario 4D Land på gång. Eller så kommer de att kalla spelet för Super Mario Bros 4 i väst ändå. Super Mario Bros 2 blev ju Lost Levels och Super Mario Bros 4 Super Mario World blev endast Super Mario World.

Smög sig visst in en smiley i länken, fungerar den då? Jaja, här kommer en smidigare länk direkt till sidan som yahoo sökte fram:

http://kidicarus222.blogspot.se/2009/01/in-praise-of-pixels-a...

Medlem
Skrivet av Erenthal:

Utan tvekan är SMB3 zenithen av 2d-platformare. Formulan där är så fulländad att till och med Super Mario World kändes som ett steg tillbaka, trots grafiken.

Nä. Super Mario bros. 3 var en fantastisk utveckling men World finputsade och la till några nya inslag, plus att det blev lite mer äventyr med alla dolda utgångar.

Men det kan ju ha att göra med att jag spelade World innan SMB 3 också. Båda är i vilket fall fantastiska. Och SMB 3 är lite tuffare (om man inte fuskar med P-vingen) det får man ge trean, och så finns fler roliga dräkter. De gör egentligen inte så mycket för spelet, men det är kul med alla fantasifulla dräkter.

Medlem

Fan va gött! Kan knappt vänta!

Medlem

åh fy fan vad gött om det är uppföljaren till mario 3!!!

Skrivet av Banjo:

FZ, skaffa er lite bättre koll!

Jag känner till det där, men det hette bara Super Mario World i övriga världen och mig veterligen refererar aldrig Nintendo själva till SMW som SMB4 längre. Därmed är det inte helt omöjligt att de gör ett nytt Super Mario som helt enkelt bara får titeln Super Mario Bros. 4, eller något i den stilen.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Banjo:

FZ, skaffa er lite bättre koll!

Jag känner till det där, men det hette bara Super Mario World i övriga världen och mig veterligen refererar aldrig Nintendo själva till SMW som SMB4 längre. Därmed är det inte helt omöjligt att de gör ett nytt Super Mario som helt enkelt bara får titeln Super Mario Bros. 4, eller något i den stilen.

Nej helt omöjligt är det inte, var inne på det i min kommentar att det kan gälla icke-Japan, men samtidigt vore det relevant att ta upp i nyheten att ett Super Mario Bros 4 redan finns. I Japan visserligen. Men ändå.

Men det gjorde ni inte. Om det sen berodde på dålig koll, dåligt minne eller att ni inte tyckte att det var viktigt kan ju man fråga sig.

Vore skönt med ett nytt mario i 2D med pixelperfekt precision istället för ännu ett "new" Super Mario Bros. Det här med Mario i 2D men med polygoner känns ändå inte så nytt längre.

Sen om det bygger vidare på Super Mario World (Super Mario World 3 - Yoshi goes to school, ett nytt edutainmentspel som tar vid där Mario´s Time machine slutade) eller baseras på Super Mario Bros. 3 spelar inte så stor roll. Det viktiga är att Nintendo gör ett nytt 2D - spel med samma grymma precision och ovillkorliga utmaning som de gamla spelen hade. inget mesande, inget hjälpläge, inget "alla ska med". Ett spel för de som redan känner Mario som handen i den vita rörmokarhandsken.

Medlem

mario 4 inte BROS.

1
Skriv svar