Svenska actionrollspelet Krater släpps i juni

Robot
Svenska actionrollspelet Krater släpps i juni

Fatsharks postapokalyptiska rollspel släpps till pc halvvägs in i 2012, men Mac-nyttjare får istället vänta till juli.

#krater, #fatshark


Medlem
Svenska actionrollspelet Krater släpps i juni

Spelade Alphan förra helgen. Var ganska skoj men som sagt var en alpha och det var ganska frusterande där efter


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Har också spelat alfan. Det kändes uppfriskande och utmanande att styra flera karaktärer som samtidigt kändes som en.


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem

Lite trist timing för Fatshark med två av de största spelsläppen senaste åren runt hörnet. Dels D3 den 15 maj, sen slutbetor och släpp av GW2 *snart* också.

D3 är väl den som kanske konkurrerar mest inom liknande genre, men personligen kommer jag knappt lägga märke till nått som släpps utöver nämnda två närmaste 3-4månaderna.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

har ej spelat det, men köpte det, fick sen höra att det inte fungerar till xp (kanske ändrats nu?) men synd att jag inte fått veta det före...men ville ändå stödja dem!

Medlem

Kan som sagt bli svårt för dem att konkurera med Diablo 3. Synd de inte kunde fått ut det i mars eller nåt.

Medlem

Lite buggar i testversionen som jag provade men överlag roligt och med en annorlunda spelvärld.

Medlem
Skrivet av farfadern:

har ej spelat det, men köpte det, fick sen höra att det inte fungerar till xp (kanske ändrats nu?) men synd att jag inte fått veta det före...men ville ändå stödja dem!

Det står faktist under systemkrav att det kräver win7 eller vista (antagligen för att Bitsquid motorn körs enbart i DX11), så det är bara klantigt av dig själv att inte kolla det innan.

Har spelat alphan litegrann, dom har ju lite skön humor iaf, kul med alla svenska namn o så
Rent spelmekaniskt kändes det lite bökigt, vet inte hur jag ska säga riktigt.
Får dom bara putsa lite på det och balansera faror och ekonomi, så kan det nog bli rätt så kul.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av farfadern:

har ej spelat det, men köpte det, fick sen höra att det inte fungerar till xp (kanske ändrats nu?) men synd att jag inte fått veta det före...men ville ändå stödja dem!

2012 och du kör fortfarande XP, av vilken anledning?

Medlem
Skrivet av farfadern:

har ej spelat det, men köpte det, fick sen höra att det inte fungerar till xp (kanske ändrats nu?) men synd att jag inte fått veta det före...men ville ändå stödja dem!

Varför använda ett 10 år gammalt OS?

Medlem

Kan inte tala för farfadern men jag kör xp fortfarande eftersom vista och 7 inte kan göra något för mig som inte xp kan minst lika bra. Förutom det löjliga att inte dx11 inte finns eller kommer till xp då, förstås

Så jag ser ingen andledning till att köpa något för tusentals kronor när det inte ger mig en direkt fördel. Så jag tänker sitta och trycka på mitt xp tills det är dags att kasta ut den här datorn.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Parzec:

Kan inte tala för farfadern men jag kör xp fortfarande eftersom vista och 7 inte kan göra något för mig som inte xp kan minst lika bra. Förutom det löjliga att inte dx11 inte finns eller kommer till xp då, förstås

Så jag ser ingen andledning till att köpa något för tusentals kronor när det inte ger mig en direkt fördel. Så jag tänker sitta och trycka på mitt xp tills det är dags att kasta ut den här datorn.

Inget direkt löjligt med att DX11 inte kommer till XP. XP är helt enkelt inte designat för det.

Medlem
Skrivet av Friberg:

Inget direkt löjligt med att DX11 inte kommer till XP. XP är helt enkelt inte designat för det.

Det låter som en bekväm ursäkt. Men jag bryr mig inte så mycket, det är naturligt att nya funktioner kommer till nyare programvara. xp är ju som sagt bra gammalt nu så jag förväntar mig inte att det ska komma något mer till den och är glad att det dimper ner lite patchar från windows update då och då. Jag skaffar det nyaste OS'et när xp inte duger till annat än nostalgi-maskin eller när datorn är dags för skroten då jag är sugen på mer ram än vad ett 32-bitars OS pallar.

Hitills har jag inte varit tillräckligt sugen på något dx11-exkusivt.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av Friberg:

Inget direkt löjligt med att DX11 inte kommer till XP. XP är helt enkelt inte designat för det.

Det låter som en bekväm ursäkt. Men jag bryr mig inte så mycket, det är naturligt att nya funktioner kommer till nyare programvara. xp är ju som sagt bra gammalt nu så jag förväntar mig inte att det ska komma något mer till den och är glad att det dimper ner lite patchar från windows update då och då. Jag skaffar det nyaste OS'et när xp inte duger till annat än nostalgi-maskin eller när datorn är dags för skroten då jag är sugen på mer ram än vad ett 32-bitars OS pallar.

Hitills har jag inte varit tillräckligt sugen på något dx11-exkusivt.

Det är ingen bekväm ursäkt. XP har helt enkelt för gammal kod för att implementera DX10/11, grunden är från år 2000 i det operativsystemet.

Medlem
Skrivet av Parzec:

Kan inte tala för farfadern men jag kör xp fortfarande eftersom vista och 7 inte kan göra något för mig som inte xp kan minst lika bra. Förutom det löjliga att inte dx11 inte finns eller kommer till xp då, förstås

Så jag ser ingen andledning till att köpa något för tusentals kronor när det inte ger mig en direkt fördel. Så jag tänker sitta och trycka på mitt xp tills det är dags att kasta ut den här datorn.

Windows 7 kostar inte tusentals kronor.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=843280
Windows 7 Home Premium 64-bit räcker gott och väl för hemmabruk.
Det kostar alltså under 900 kr med frakt.

Om du är student lär du dessutom kunna få 50% rabatt via CSN/Mecenat.
Eller ännu bättre, om du läser ett IT-relaterat program kan du få det gratis via Microsofts hemsida.
Sitt gärna kvar med XP tills datorn dör men tänk då på att inför nästa OS-köp så är Win7 64-bit ett säkert kort. Det är utan tvekan det bästa Windows-operativet som gjorts hittills. Se bara till att inte köpa Vista.

Medlem
Skrivet av mackemong:

Ett nytt kickstarter som verkligen skulle behöva lite uppmärksamhet! http://www.kickstarter.com/projects/policewarfare/police-warf...

Hört talas om APB? finns på steam

Jag kör också fortfarande på XP. Jag älskar XP, och kommer inte byta till 7 förrän nästa gång det vankas ny dator.

Medlem
Skrivet av Friberg:

Det är ingen bekväm ursäkt. XP har helt enkelt för gammal kod för att implementera DX10/11, grunden är från år 2000 i det operativsystemet.

Inte alls, har själv kört DX10 på XP utan problem, kräver bara en modifierad installer.
Windows 2000, XP, Vista och 7 härstammar alla från Windows NT. Samma gamla grund mao. Men ett spel är ju mer än bara DirectX och Win7 och XP har ju en hel del andra olikheter.

1
Skriv svar