Diablo 3 Nya betakeys släpps!

Medlem
Diablo 3 Nya betakeys släpps!

We’re in the process of sending out 275,000 Diablo III beta invites to our opt-in testers. As it’ll take us a while to notify all the lucky invitees, we recommend heading to your Battle.net Account Management and seeing if you’ve received a Diablo III beta license. If you have, you’re good to go! Download the beta client and use your Battle.net account and password to log in once it’s installed. While you’re logged into your Account Management page though, don’t forget to create your BattleTag. You can choose this permanent account-wide nickname by clicking on the BattleTag “Create one now” link on the left side of your main Battle.net Account page. Choose wisely as there’s no current ability to change it. A BattleTag is required to play Diablo III, and so whether you get into beta or not you should pick one while you’re there.

Keep in mind that with such a large amount of invites for our test hardware we fully expect a strong possibility of stress test issues, such as an inability to log in, disconnections, and potential lag/latency. We’ll also be testing our queuing system ,which you may see when attempting to enter a game.

Thank you for your continued help, feedback, and patience as we approach the May 15 release.

http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/3686220033

hoppas man får ett!

Medlem

Psssh, vad jag förstår så är alla dom utdelade redan och som vanligt verkar varenda en gått till folk i USA,
500+ poster i EUforumets tråd, och inte en jävel av dom har fått nyckel.

"Global Giveavay" my ass.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Som en sa på EU forumt 270k till US och 5k till EU, skulle inte bli förvånad om det var sant.

Dock så är det säkert någon miljon som är opt in så 275k nyklar är väldigt lite.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag fick faktiskt en nyckel för typ en vecka sen. Så jag blev glad. Visserligen varade det inte så länge då spelet va en stor klick kodynga. Men det är ju bara en beta så saker kommer väl förbättras.

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Jag fick faktiskt en nyckel för typ en vecka sen. Så jag blev glad. Visserligen varade det inte så länge då spelet va en stor klick kodynga. Men det är ju bara en beta så saker kommer väl förbättras.

Du kunde ha gett mig nyckeln istället då

Vad är det du inte gillar (låter som allt)?

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Jag fick faktiskt en nyckel för typ en vecka sen. Så jag blev glad. Visserligen varade det inte så länge då spelet va en stor klick kodynga. Men det är ju bara en beta så saker kommer väl förbättras.

Tror inte det ändras så mycket nu när det är en månad kvar bara.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Pooslice:

Jag fick faktiskt en nyckel för typ en vecka sen. Så jag blev glad. Visserligen varade det inte så länge då spelet va en stor klick kodynga. Men det är ju bara en beta så saker kommer väl förbättras.

Du kunde ha gett mig nyckeln istället då

Vad är det du inte gillar (låter som allt)?

Man fick ju inte en nyckel i handen så att säga. Dom la ju bara till spelet på mitt bnet-konto, även om jag hade fått en nyckel så vill jag ju spela. Gillar Diablo. Men detta har ju blivit så förenklat så det finns ju ingen substans kvar. Inga sockets, inga gems, inga runes, inget skillträd osv osv. Man springer omkring och slår ihjäl fiender, inte mycket annat.

Medlem
Skrivet av Pooslice:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Pooslice:

Jag fick faktiskt en nyckel för typ en vecka sen. Så jag blev glad. Visserligen varade det inte så länge då spelet va en stor klick kodynga. Men det är ju bara en beta så saker kommer väl förbättras.

Du kunde ha gett mig nyckeln istället då

Vad är det du inte gillar (låter som allt)?

Man fick ju inte en nyckel i handen så att säga. Dom la ju bara till spelet på mitt bnet-konto, även om jag hade fått en nyckel så vill jag ju spela. Gillar Diablo. Men detta har ju blivit så förenklat så det finns ju ingen substans kvar. Inga sockets, inga gems, inga runes, inget skillträd osv osv. Man springer omkring och slår ihjäl fiender, inte mycket annat.

Gems finns på hemsidan och det står att de kan sättas in i armor med sockets.
De har väl helt enkelt inte med dessa i betan. Resten är som du säger.

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Men detta har ju blivit så förenklat så det finns ju ingen substans kvar. Inga sockets, inga gems, inga runes, inget skillträd osv osv. Man springer omkring och slår ihjäl fiender, inte mycket annat.

Låter ju lite skrämmande, spelade det nyligen? Eller kan det ha ändrats sedan dess?

Å ena sidan så kanske dom inte har med allt i BETAn, å andra sidan måste dom väl testa även sockets osv så att det fungerar med.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Pooslice:

Men detta har ju blivit så förenklat så det finns ju ingen substans kvar. Inga sockets, inga gems, inga runes, inget skillträd osv osv. Man springer omkring och slår ihjäl fiender, inte mycket annat.

Låter ju lite skrämmande, spelade det nyligen? Eller kan det ha ändrats sedan dess?

Å ena sidan så kanske dom inte har med allt i BETAn, å andra sidan måste dom väl testa även sockets osv så att det fungerar med.

Spelade senast igår. Finns inga sockets med i betan iaf. Det är väl inte ens en hel akt i betan gissar jag? För det tar ju <1h att klara den. Det intressantaste med betan är att man får en blacksmith där man kan smida vapen med +random properties. Känner precis som du att sockets och sådant borde stresstestas under en beta. Även andra områden och så. Trordock ordet beta snarare skall kallas demo i detta fallet. "Congratulations! You have deafeated the Diablo III beta."

Medlem

Tyvärr använder en del BETA-tester som ett "demo" av spelet, vilket inte är speciellt bra av flera anledningar. Främst pga att det inte ger en korrekt bild av spelet, då alla funktioner inte är med (eller fungerar som det är tänkt i den färdiga versionen).

Sedan finns risken att utvecklaren ger massor med spelare tillgång til BETAn, för att visa upp spelet. Men det tycker jag är lite att skjuta sig själv i foten, med just ovannämnda anledning i åtanke.

Hoppas det kommer bli väldigt klart om vad som är med och inte - innan spelets släpps. Annars så kommer jag att vänta en vecka eller så tills andra spelare har spelat det ett tag och kan räta ut eventuella frågetecken.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Fan vad man längtar till det här spelet alltså.... Har brännt så många barndomstimmar på dessa spel!

1
Skriv svar