Ska ni köpa Resident Evil 6?

Medlem
Ska ni köpa Resident Evil 6?

Efter alla rykten med spelet kommer jag inte köpa detta spel.

Alla misstag som gjordes i 5:an är fortfarande kvar. Största problemet är enligt mig att det fortfarande kommer vara påtvingad coop. Jag vet att många gillar coop jag gör det själv. Men jag tycker inte det passar i Resident Evil. Jag tycker känslan av isolation är extremt viktig och själva atmosfären lika så. Känns som dem helt glömt bort det. Jag tycker de ska ha samma modell som i RE4. Alltså inget jävla påtvingat coop läge!! Början av 4:an är helt klart bäst när man kommer till första byn.

Vilka här tycker det är bra att de tvingar oss som vill köra singelplayer att ha en skadad cp AI som förföljer oss genom spelet och mer fokus på action och explosioner? Känns mer och mer som RE försöker lika COD eller nåt Transformers liknade. De har själva sagt att de går i denna riktning för att de vill likna COD och sälja mer!!! FTW Capcom? Pengagiriga idioter enligt mig. Bojkott direkt.

Kort å gott. Vilka kommer köpa RE6? Jag kommer då inte göra det.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

tyckte att serien var bra tills 5an kom, köper den inte igen.


signatur
Medlem

Jag kommer att inhandla det. Jag förstår varför femman var en hatad titel. Jag älskar de gamla spelen och har spelat i princip de flesta RE titlar som släppts och är väl insatt i deras styrkor. Men precis lika mycket som jag skulle vilja se en oldschool RE titel (Revelations var på god väg ibland, men inte riktigt där så att säga) så var Resident Evil 5 den absolut roligaste coop titeln jag spelat. Jag och min polare har spelat igenom det säkert 5-6 gånger på alla svårighetsgrader och vi älskade likaså DLCn som kom till den, som jag kände var en najs prissatt bit DLC med olika annorlunda twists på originalgameplayet.

Det känns som om man inte riktigt ska spela femman och sexan med samma förutsättningar som de äldre spelen. De verkar inte designade på det viset alls och då kan det bara bli besvikelse. Det är dock jäkligt synd att coopen är påtvingad. Jag skulle själv ALDRIG ha spelat igenom femman ensam, med all frustration som det verkade innebära. Men som en cooptitel så ser jag grymt fram emot den helgen då RE6 kommer ut. Då skall det köpas öl och liras i goda vänners sällskap.


signatur

Videomupp

Inaktiv

kommer att köpa det óch sen vänta på ps4

Medlem
Skrivet av WildThing:

Jag kommer att inhandla det. Jag förstår varför femman var en hatad titel. Jag älskar de gamla spelen och har spelat i princip de flesta RE titlar som släppts och är väl insatt i deras styrkor. Men precis lika mycket som jag skulle vilja se en oldschool RE titel (Revelations var på god väg ibland, men inte riktigt där så att säga) så var Resident Evil 5 den absolut roligaste coop titeln jag spelat. Jag och min polare har spelat igenom det säkert 5-6 gånger på alla svårighetsgrader och vi älskade likaså DLCn som kom till den, som jag kände var en najs prissatt bit DLC med olika annorlunda twists på originalgameplayet.

Det känns som om man inte riktigt ska spela femman och sexan med samma förutsättningar som de äldre spelen. De verkar inte designade på det viset alls och då kan det bara bli besvikelse. Det är dock jäkligt synd att coopen är påtvingad. Jag skulle själv ALDRIG ha spelat igenom femman ensam, med all frustration som det verkade innebära. Men som en cooptitel så ser jag grymt fram emot den helgen då RE6 kommer ut. Då skall det köpas öl och liras i goda vänners sällskap.

Självklart detta. Spelar man coop kan jag se att det är hur kul som helst. Men man saknar den gamla känslan som RE4 och de äldre spelen hade. Känslan av isolation och man är ensam. Spelet kommer sälja och säkert sälja bättre än alla andra delar vilket är synd. Det visar bara Capcom att fortsätta i samma linje och vi kommer aldrig få se ett Resident Evil som är gjort enligt gamla modellen.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Även om Resident Evil från förr är borta och att senaste släppet var bedrövligt så tror jag i mitt hjärta faktiskt att Resident Evil 6 kan bli bra.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Jag kommer köpa Resident Evil 6 för tyckte 5an var riktigt bra, men håller med om att 4an är bäst hitintills.


signatur
Medlem

Jag hoppas 6an blir bra, jag älskade RE 1-3 men vid 4an tyckte jag det började gå utför. Jag säger inte att RE 4 och 5 är dåliga spel men, det passar inte serien som var fokuserad på skräck.

Jag gillade 5an som actiontitel, men inte mer.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

1
Skriv svar