Valves nya projekt kan vara wearable computing

Robot
Valves nya projekt kan vara wearable computing

Det ryktade hårdvaruprojektet kan handlar om den science fiction-liknande teknologin "wearable computing" som går ut på att den riktiga världen och en datorgenererad värld är del av varandra – mitt framför dina ögon.

#valve


Medlem
Valves nya projekt kan vara wearable computing

wearable computing-faggots!
PC 4 EVAHHHHH! <3

Skämt åsido, om 20år så ska det mycket till om man kan koppla upp sig till nerverna riskfritt.

Medlem

"Welcome to the Matrix"

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Skämt åsido, om 20år så ska det mycket till om man kan koppla upp sig till nerverna riskfritt.

Om du syftar på artikeln så är det ju kontaktlinser och glasögon som avses..

Men ja, 20 år låter realistiskt, kanske to.m 10-15.. nån måste komma på något nytt, snabbt.. mobiler börjar kännas rätt 1990..


signatur

Mmm, blir säkert lika intressant som att spela spel med rörelsebaserad kontroll eller touchskärm. Dvs, inte alls.

Någon som tror att äldre kommer att klaga på att man inte kommer kunna skilja mellan fantasi och verklighet.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Någon som tror att äldre kommer att klaga på att man inte kommer kunna skilja mellan fantasi och verklighet.

Jag är ganska kritisk mot tanken själv men tack vare att jag är ett sånt stort fan av cyberpunk så låter jag det gå. Men tänk ändå så störande det skulle vara med ungar som sitter på bussen och spelar VR-tennis, vilt viftandes med armarna. För att inte tala om alla röstkommandon som folk kommer att skrika ur sig.

SHARE ON FACEBOOK!


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Skrivet av sparriskrigaren:

Mmm, blir säkert lika intressant som att spela spel med rörelsebaserad kontroll eller touchskärm. Dvs, inte alls.

TrackIR5 är ju helt sjukt bra.. skulle inte kunna tänka mig att spela te.x ARMA2 eller DCS A-10 utan. Zelda Skyward Sword har bra rörelsekontroll för wii.. Inte teknologin i sig det är fel på.


signatur
Medlem

Hade ju vart lite coolt med sådana glasögon. Då skulle du kunna se namnet på alla du passerade på gatan, samt en kortare beskrivning och relationsstatus. Väldigt användbart i vissa sammanhang hursomhelst.
Tekniken kommer ju slå igenom, den har redan börjat. Kanske inte så mycket inom spel som andra områden. Finns ju mobil appar som kan skanna av objekt i ens omgivning och ge information om dessa, så lär finnas ett otal olika sätt att göra spelmoment av dem.

äsch människan är segpotta så om 20 år sitter fortfarande folk med vanliga datorer och skärmar.
typ 50kärniga processorer med 100gzh och 15 terabyte ram minne för att kunna spela modern call of warfare and duty 18

Medlem

Vi kommer gå samma öde som Strogg (Stroggerna?).


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

AW8
Medlem
Skrivet av Jozo:

"Welcome to the Matrix"

Skrivet av Boomer:

Vi kommer gå samma öde som Strogg (Stroggerna?).

Jag tror mer på en blandning mellan Matrix-robotarna, Stroggerna och Skynet's robotar.
Med en liten bit marsianer och en världsomspännande konspiration.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av Darknessviking:

äsch människan är segpotta så om 20 år sitter fortfarande folk med vanliga datorer och skärmar.
typ 50kärniga processorer med 100gzh och 15 terabyte ram minne för att kunna spela modern call of warfare and duty 18

I activisions fart så lär vi kunna fortsätta lira med en dator från 2005.

Medlem

shadowrun's AR...
Dear god, it is getting closer!


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Inaktiv

Vänta bara tills det kommer någon lag som ger myndigheter rätt att spana via era AR glasögon. Ni blir era egna CCTV kameror. Svårt att se något positivt med ny teknologi nuförtiden, är ju bara nya sätt att spåra och kartlägga människor.

Medlem
Medlem
Skrivet av Mordeus:

Hade ju vart lite coolt med sådana glasögon. Då skulle du kunna se namnet på alla du passerade på gatan, samt en kortare beskrivning och relationsstatus.

Hah vilken vision jag fick framför mig. Ungefär som när man ser namnen på folk i mmos, fast mera facebookish.

Åtminstone dom som delar sin status. Annar står det väl "Private" på alla som vill vara anomyma.


signatur

Spelar mest: State of Decay 2

Då kan det inte längre klassas som spel.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Holy crap va häftigt sånt skulle kunna vara! Gå runt med brillor och bössa där AI poppar upp bakom kullar och stock.. Känns som man tyvärr skulle vara tvungen att vara på nåt avskiljt området dock ;D Fast jag kanske missförstod det hela haha..

Medlem

Vad finns det för anledning att tro att Valve har något med detta att göra?


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Standard om 20 år?

Medlem

Om Valve fixar det här om 5 år och i och med den samtida lanseringen av Episode 3, och HL3 så ska jag förlåta dem för allt möjligt och låta udda vara jämt.

Medlem

Jag vill ha en augmented reality-monokel som ser ut som ventilen deras logosnubbe har i ögat.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av sparriskrigaren:

Mmm, blir säkert lika intressant som att spela spel med rörelsebaserad kontroll eller touchskärm. Dvs, inte alls.

Dvs. okej.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
MFC
Medlem

Jag vill också ha en kran i ögat... eller inte


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Dags att släppa HL3 snart? Eller har Valve fått hybris gällande Steam?

Gör klart spelhelvetet nu förfan! Misstänker ni att kvaliteten inte är på topp? Skit i det då, men meddela oss det bara!

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Darknessviking:

äsch människan är segpotta så om 20 år sitter fortfarande folk med vanliga datorer och skärmar.
typ 50kärniga processorer med 100gzh och 15 terabyte ram minne för att kunna spela modern call of warfare and duty 18

I activisions fart så lär vi kunna fortsätta lira med en dator från 2005.

Haha, tumme upp för den ^^


signatur

Retro.

Inaktiv

hoppas man kan programmera dom till att se snygga gothbrudar överallt.

Medlem

Gabe talks the talk, but will he walk the walk?

1
Skriv svar