Windows7 - Flytta HD till ny burk

Medlem
Windows7 - Flytta HD till ny burk

Försöker hjälpa en vän med datorproblem.

Försökte installera windows7 med CD skiva, och det fungerar inte, kommer till en viss bit av installationen och sedan så hänger sig sedan allt och det går helt enkelt inte. Försökt flera gånger samma strul.

Ja, skivan fungerar, har använt den på andra datorer efter detta.

Tog hennes Hårddisk hem till mig, kopplade ur mina HD, kopplade in hennes HD i min dator, installerade och allt fungerade.

Nu var planen att koppla in HD i hennes burk och få allting och fungera.

Problemet är... det fungerar inte.

Antar det är allt modekort och allt som är annorlunda som strular, hade för mig dom hade fixat så detta var möjlig med Windows7.

När jag botar med den nya HD så står det följande i "dos" "Verifying DMI Pool Data...Update Success" och sedan så händer det inget mera.

Även testat köra Windows 7 skiva och köra "Repair" men den hittar inga fel så finns inget att reparera.

Finns det några program eller liknande som man kan lösa detta problemet ?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Hmmm....

Installerade om windows 7 från CD skivan på min väns dator, och den gjorde färdig installationen och den stannade på samma ställe dom den hade gjort tidigare. dvs "Verifying DMI Pool Data...Update Success"

Var ett tag sedan jag gjorde det första försöket på installera Windows7 på vännens dator, men tydligen var det samma fel som jag fick som jag har nu när jag endast flyttade över HD. Antar att jag mindes fel.

Så.... Några folk med bättre koll vad jag kan göra för att lösa problemet ?

Testpilot

Resetta BIOS på den datorn till standardvärden , kolla om det går att ställa in nån typ av "failsafe" bios settings och kör sedan win7 installationen.

Alternativt misstänker jag minnes strul , köra nån typ av minnestest kan vara en ide.

Medlem

Tror du har någon knasig version att det får plats på en CD är en viss fingervisning. Ladda hem ny på deras hemsida som innehåller SP och hela köret som skall rymmas på en DVD. Annars har väl de flesta USB-stickor nu för tiden som går bra att installera från.

Medlem

Det är ingen CD, utan det är DVD, men av vana skriver jag och säjer CD om allt som ser ut som en CD Skiva även om det är en DVD.

Medlem

Kolla då om allt står rätt till i biosen. Tryck på delete-knappen när du startar datorn. Reset to factory default eller load optimized default. Funkar det inte då, så får du kolla manullt. Gå till boot-menyn och kolla så hårddisken finns med i listan. Är den inte högst upp så prova flytta upp den.

Medlem

Jag får det där när jag installerar win7 på min TV-PC. Kört några Formateringar och alltid samma fel. Vet fortfarande inte vad det är för fel då det bara händer på den datorn men tippar att det har att göra med att win7 inte är kompatibelt med något i min dator. Dock har jag en lösning !

När allt är installerat och klart och du ska in i Windows för första gången då det blir Veryfing DMI Pool data error. Starta om datorn med Win7 DVDn i. Sen klicka på repair windows, välj command dos prompt så du får upp ett dos fönster. Skriv BOOTREC.EXE /FIXBOOT och tryck enter. Stäng Dosprompten och starta om datorn. Fixat.

Såg att det var 20 dagar sedan du hade problemet. Hoppas det har löst sig innan jag skrev det här. Men om fler har samma problem så fixar detta problemet.

Medlem

Hmm... Det enda jag kan tänka på om man behöver göra så är att man kört någon form av activator som fuckar bootsectorn. Vilket är *host* olagligt.

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Hmm... Det enda jag kan tänka på om man behöver göra så är att man kört någon form av activator som fuckar bootsectorn. Vilket är *host* olagligt.

Snackar du skit nu eller ?
Jag har ett tvättäkta windows, flera licenser till och med. Det konstiga tycker jag är att skiten blir sådär på endast en av mina datorer. Och det på den äldsta av dem. Kan hända, men nu är det ett långshot, hade XP på den datorn förut och jag litar inte på windows egna formateringar i win7-installationen, kan vara så att bootsectorn från XP låg kvar och skräpade.

Medlem
Skrivet av schmuttah:
Skrivet av Pooslice:

Hmm... Det enda jag kan tänka på om man behöver göra så är att man kört någon form av activator som fuckar bootsectorn. Vilket är *host* olagligt.

Snackar du skit nu eller ?
Jag har ett tvättäkta windows, flera licenser till och med. Det konstiga tycker jag är att skiten blir sådär på endast en av mina datorer. Och det på den äldsta av dem. Kan hända, men nu är det ett långshot, hade XP på den datorn förut och jag litar inte på windows egna formateringar i win7-installationen, kan vara så att bootsectorn från XP låg kvar och skräpade.

Kanske OEM licenser då? Annars kan man ju alltid ta hem den senaste versionen av windows gratis från deras hemsida, om man nu har någon gammal version.

Medlem

Jo det är en OEM licens. Jo får gå till windows hemsida om problemet dyker upp vid nästa utblåsning och jag inte orkar gå in i dos-prompten. Men som jag brukar göra när jag får något data-fel så söker man ju på goggle och mitt föregående svar dyker upp längst upp om du googlar på Veryfing DMI pool data error win 7.
Och om jag ska va ärlig är det inte speciellt mycket man behöver göra om man stöter på problemet, gå in i dos-prompten och skriv en rad. Fixat

Medlem

Jo men det är förmodligen därför du får det problemet. OEM är gjort just för den datorn, och är egentligen minst lika olagligt då en OEM licens inte ger dig behörighet att installera det på flera datorer.

1
Skriv svar