Spana in nya CryEngine 3-uppdateringen

Robot
Spana in nya CryEngine 3-uppdateringen

Crysis-skaparna Cryteks utvecklarkit har nått version 3.4 och i och med det bjuds det på förbättrad DirectX 11-funktionalitet, bättre AI-möjligheter och mer därtill.

#crytek, #far-cry, #crysis


Medlem
Spana in nya CryEngine 3-uppdateringen

SJUKT O.O ... dräggel i mängder!

Medlem

synd bara att all spel som släpps med denna motor ska anpassas till 6+ år gammal hårdvara i stället för dagens pc maskiner

Medlem
Skrivet av Exim:

synd bara att all spel som släpps med denna motor ska anpassas till 6+ år gammal hårdvara i stället för dagens pc maskiner

Vi får hoppas att den används fullt ut i Warface, Mechwarrior Online och några av de andra spel som bara släpps för PC med motorn.

Medlem

Stiligt. Stenrösen bestående av enskilda stenmodeller istället för att skapa illusionen mha texturer, var det det vi såg...?


signatur

// P

Medlem

Vi hade kunnat haft spel som var så här redan om det inte var för stenålders konsolerna. Varför inte göra konsoler som kan uppgradera i alla fall grafik-kort. Bara att göra special anpassat för konsolen så efter 1år så kan man köpa t.ex 2013års model av grafikkort och kräma på ytterligare. Så ett nytt per år eller vartannat.

Ja grafikkort är inte allt men en hel del trotts det.

Medlem

åhh nu skulle jag vilja ha ett pc-exklusivt crysis i djungelmiljö och fina stränder med denna motor.

Medlem

Vilken grafik på ansiktet.. wow

Medlem

Som Exim sa är det synd att de ska anpassa allt skit för konsollspelare.

Medlem
Medlem

Vackert.

Bilderna med fyren och "hamnbyn" får mig att tänka på Alan Wake, när det fortfarande var i sandbox utförande.


signatur

Nämen!

Medlem

är det bara jag eller kändes det lite meeh i jämförelse med The Samaritan?

Medlem

Snyggt, men Unreal engine ser bättre ut tycker jag

Medlem

Jävlar, men är det spelbart?

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Jävlar, men är det spelbart?

Ta hem SDK:n o lattja, det är gratis, kräver bara registrering, Forrest scenen följer med att leka runt i.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

AW8
Medlem

El fantastico!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

signatur

Niet.

Inaktiv

Ok var har vi alla konsollförespråkare?! Se, njut och byt plattform. Gör tillräckligt många det så kanske PC:n får leva ut sin fulla potential som spelmaskin.

Inaktiv

Jag är mera impad av Uncharted 2 och 3. Det där når upp till Uncharted ett i kvalitet, så jag förstår att PC-spelare blir less på att invänta snygga spel...

Medlem

Spelar inte så mycket roll vad motorn hanterar, konsolerna drar ner vad man kan göra ändå

Medlem
Skrivet av Fredag:

Jag är mera impad av Uncharted 2 och 3. Det där når upp till Uncharted ett i kvalitet, så jag förstår att PC-spelare blir less på att invänta snygga spel...

Att trolla är inte direkt din specialitet, eller?

Medlem

Riktigt snyggt men alla vet vi att oavsett hur snyggt det är så är det ingen spelkänsla kan det kvitta totalt.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

borde inte detta vara svaret på frågan varför PCn är bättre än konsol?

Medlem
Skrivet av eublepharis:

Stiligt. Stenrösen bestående av enskilda stenmodeller istället för att skapa illusionen mha texturer, var det det vi såg...?

Tessellation!

http://www.nvidia.com/object/tessellation.html

Medlem

Sjukt mindblowing

Inaktiv
Skrivet av Fredag:

Jag är mera impad av Uncharted 2 och 3. Det där når upp till Uncharted ett i kvalitet, så jag förstår att PC-spelare blir less på att invänta snygga spel...

Du är antingen ett troll eller ovanligt korkad. Välj själv.

ni som klagar på att konsolerna håller tillbaka grafiken..
vad tror ni kommer hända sen när valve släpper sin egen konsol då?
då blir det ännu mer tvärstopp..

anyways..grafiken i sig har väl mattats av på sistone,det går inte göra bilden hur mkt snyggare som helst... jag tror nästa steg är virtual reality v2.0!

Medlem

Hoppas det flyter på i hög fps också, såg lite hackigt ut i videon.

Medlem
Skrivet av Darknessviking:

ni som klagar på att konsolerna håller tillbaka grafiken..
vad tror ni kommer hända sen när valve släpper sin egen konsol då?
då blir det ännu mer tvärstopp..

anyways..grafiken i sig har väl mattats av på sistone,det går inte göra bilden hur mkt snyggare som helst... jag tror nästa steg är virtual reality v2.0!

Valve har själva uttryckt att de inte släpper en egen konsol.

Medlem

Next-Gen i'm ready baby!

12
Skriv svar