Robot
Fez

Efter fem år, en mängd priser och en del dryga uttalanden om japansk spelindustri – nu är Fez äntligen här. Får det oss att se spelvärlden ur ett nytt perspektiv?

#fez, #tetris, #crush, #echochrome, #braid, #limbo, #journey


Medlem
Fez

Vad trevligt att jag råkar ha just 800 MS points då Ska införskaffas nästa gång jag startar 360n.

KoP
Medlem

Börjadr spela detta igår. Inte för svårt och inte för lätt spel heller. Kändes lite förvirrande dom första två minuterna då man lärde sig rotera 2D-världen. Rekommenderas varmt till alla som gillar gamla skolans plattformsspel med en touch av något nytt.

Medlem

Ett + för att den grafiska pixeldesignen ser ut typ som Mario? Är det verkligen bara jag som istället suckar och tänker att den där pixelgrafiken redan tjatats sönder ett antal gånger om sedan 80-talet? Visa mig nåt som jag inte redan har sett femtiotre biljoner gånger liksom.

Medlem
Skrivet av Frux:

Ett + för att den grafiska pixeldesignen ser ut typ som Mario? Är det verkligen bara jag som istället suckar och tänker att den där pixelgrafiken redan tjatats sönder ett antal gånger om sedan 80-talet? Visa mig nåt som jag inte redan har sett femtiotre biljoner gånger liksom.

Det finns gott om spel som inte har retro-pixel-grafik, du kan ju spela dem istället och låta dem som är intresserad av pixlar ha detta, finns inget som säger att vi inte kan ha båda sakerna i dagens spelmarknad.

Vem fez?

Det här spelet skulle ju passa Android, eller som något sa, som laxen i mosen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

"-Indievurmen för retrospel börjar allvarligt talat kännas rätt gammal" tycker inte att det ska dra ner ett betyg på ett spel. Tolkas som att indyspel är alla densamma, vilke de inte är.

Medlem

Hmmm ingen annan verkar ha skrivit det än... och detta är ju trots allt FZ, jamen jag får väl börja då:
"BLARGH INGEN PC-VERSION, VARFÖR GÖR DOM INGEN PC-VERSION HURRDIDURR! SPELET SKULLE LÄTT VARIT BÄTTRE PÅ PC! *insert random rant om varför konsol suger*"
... Så, nu har jag besparat alla andra tiden så ni slipper skriva det där ... nu ska jag sätta mig vid xboxen och tanka ner demon på detta spel

Inaktiv
Skrivet av luftman:

Hmmm ingen annan verkar ha skrivit det än... och detta är ju trots allt FZ, jamen jag får väl börja då:
"BLARGH INGEN PC-VERSION, VARFÖR GÖR DOM INGEN PC-VERSION HURRDIDURR! SPELET SKULLE LÄTT VARIT BÄTTRE PÅ PC! *insert random rant om varför konsol suger*"
... Så, nu har jag besparat alla andra tiden så ni slipper skriva det där ... nu ska jag sätta mig vid xboxen och tanka ner demon på detta spel

Urk, skulle köpt en Xbox 360 istället för Ps3. Ps3an börjar kännas som en flopp, speciellt med alla spel som krånglar eller "laggar/hackar/fryser. + Så finns ju "Geralt" ej på Ps3.

Medlem
Skrivet av Grimley:

Urk, skulle köpt en Xbox 360 istället för Ps3. Ps3an börjar kännas som en flopp, speciellt med alla spel som krånglar eller "laggar/hackar/fryser. + Så finns ju "Geralt" ej på Ps3.

Tycker du ska köpa en 360 också, båda konsolerna har ju fantastiska exklusiva titlar
Håller dock med om att multiplatform-spel är mer smooth på 360.

Medlem

Tycker du ska köpa en 360 också, båda konsolerna har ju fantastiska exklusiva titlar
Håller dock med om att multiplatform-spel är mer smooth på 360.[/quote]
Xbox 360 börjar ha så lite exklusiva spelsläpp nuförtiden känns det som xD , det skulle isåfall vara XBLA spel då! Men Tycker ändå xboxen är värd ett köp

Medlem

Tycker du ska köpa en 360 också, båda konsolerna har ju fantastiska exklusiva titlar
Håller dock med om att multiplatform-spel är mer smooth på 360.[/quote]
Xbox 360 börjar ha så lite exklusiva spelsläpp nuförtiden känns det som xD , det skulle isåfall vara XBLA spel då! Men Tycker ändå xboxen är värd ett köp

Medlem

Tycker du ska köpa en 360 också, båda konsolerna har ju fantastiska exklusiva titlar
Håller dock med om att multiplatform-spel är mer smooth på 360.[/quote]
Xbox 360 börjar ha så lite exklusiva spelsläpp nuförtiden känns det som xD , det skulle isåfall vara XBLA spel då! Men Tycker ändå xboxen är värd ett köp

Medlem

Påminner lite väl mycket om sky island imo
http://armorgames.com/play/10899/sky-island

Medlem
Skrivet av luftman:

Xbox 360 börjar ha så lite exklusiva spelsläpp nuförtiden känns det som xD , det skulle isåfall vara XBLA spel då! Men Tycker ändå xboxen är värd ett köp

Jo det är ju lite glest nu , och ja jag tänkte på alla XBLA-spelen. Själv hade jag köpt en 360 om jag inte redan haft en för XBLA endast

Medlem

Wow, vilken fantastisk musik. Jag slutade titta på videon och bara lyssnade. Underbart...

Medlem

Så vackert! Hoppas det kommer till PC inom en snart framtid.

Medlem

Alla verkar så lyriska. Själv tyckte jag det såg aptrist ut när jag såg videon.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av Anwest:

Alla verkar så lyriska. Själv tyckte jag det såg aptrist ut när jag såg videon.

Samma här faktiskt. Det såg riktigt tråkigt ut i videon.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

"Det är ett tvådimensionellt plattformsspel med en fascinerande spelmekanisk twist: man kan, med ett enda tillfredsställande knapptryck, vrida hela världen och plötsligt se den ur en helt ny vinkel. De tvådimensionella banorna är egentligen tredimensionella, och sättet de förvrängs när man byter perspektiv är också nyckeln till hur man tar sig fram på dem."

Låter mycket som spelmekaniken i Super Paper Mario, ett spel som visades innan 2007. Så varför ska Fez få cred för det om Nintendo var före med idén? Om det nu var så, för jag har inte sett om Fez gör exakt samma grej som Super Paper Mario gjorde...

Efter att ha kikat på trailern så tycker jag väl att det inte är exakt samma sak, men att man ändå känner igen idén ganska mycket från Super Paper Mario.

Men det kan kvitta, spelet ser charmigt och roligt ut och har fina ljudeffekter. Det räcker långt för mig.

Medlem

ska ha det och trials ev

Medlem

otroligt charmigt spel med fin atmosfär


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

1
Skriv svar