Första Legend of Grimrock-patchen släpps i veckan

Robot
Första Legend of Grimrock-patchen släpps i veckan

Den nysläppta dungeon crawlaren har blivit en stor framgång, indie-utvecklarna Almost Human säger att studions framtid "känns säker".

#legend-of-grimrock, #almost-human


Medlem
Första Legend of Grimrock-patchen släpps i veckan

Härligt Gillar detta spelat skarpt


signatur

a.k.a fritiofsson, Jiffy

Medlem

Jag måste säga att Finland har fått fram väldigt många bra studios som gör lite mindre titlar på sistonde.

Medlem

Detta spel är underbart. Snart nött det lika mycket som ME3.


signatur

//Schmoo

Medlem

GOTY så här långt för mig.

Blir det ingen recension?


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Skrivet av AshTray:

GOTY så här långt för mig.

Blir det ingen recension?

Hoppa och skrik lite på redaktör Tomas Andersson, ifall du vill se en recension. Det är han som har hand om sådana grejer.

Medlem

Skönt spel. Lite småsaker jag gärna hade sett dem fixa till (kanske de gör i kommande patchen), men förutom det så är det som att sitta och spela gamla Eye of the Beholder igen

Inaktiv

Läste i ett annat forum att någon klagade på att rummen inte skapades slumpvis... halva vitsen och hela retrokänslan kommer av pusslen och de har då inte slumpats fram. Är nu på nivå sju och spelet är bra!

Medlem

Är det värt och skaffa? För verkar intressant

Medlem

Klarade precis ut det, ett av de bättre spelen på senare år i min mening.. för de ynka $14 som det kostar är det ett rån.

MrX
Medlem

Taget från deras forum:

Skrivet av petri:

Hi there!

I just started working on the first patch. Since this might be interesting to some of you, I'm posting progress reports on how the patch is doing.

Done:
- vsync is enabled by default
- borderless windows are no longer topmost
- pressing ESC closes character sheet
- fixed unlimited frost arrow exploit
- improved display resolution auto-detection at first launch
- fixed a couple of typos
- removed check that disables high texture resolution setting when running low on video memory (some graphics drivers seem to report available video memory incorrectly)
- quick save/load
- volume sliders
- to avoid confusion autosave & quicksave slots can't be renamed anymore
- bug fix: very long map marker notes without spaces in them causes the automap to crash
- bug fix: editing a map marker that is on the same exact spot as a marker on the other map page edits them both at the same time
- bug fix: map labels are sometimes drawn partially underneath map symbols
- bug fix: topmost menu item don't work reliably in 2560x1440 resolution
- bug fix: wall text translations are not dismissed when right-clicking
- bug fix: inanimate objects can be backstabbed
- bug fix: projectiles go through doors in some very rare cases
- bug fix: saving the game crashes if all save game slots are full and the autosave slot is deleted or unused
- bug fix: Fighter's Challenge doesn't open if there's an item in front of the door (only applies to new games, existing save games still have this bug)

Work in progress:
- picking up item with 4:3 aspect ratio is tedious

Medlem

Men när kommer nästa dungeon, gick för snabbt att klara av denna


signatur

-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.

Medlem

Det är ruskigt bra. Speciellt om man har varit med sen Eye of the beholder, Hired guns etc. Lätt värt 100 lappen.

Medlem
Skrivet av FixXxeR:

Det är ruskigt bra. Speciellt om man har varit med sen Eye of the beholder, Hired guns etc. Lätt värt 100 lappen.

Kul att se att fler känner till Hired Guns även om jag själv bara spelade demot. Hade inte sagt nej om utvecklaren gjorde ett spel likt det, vill minnas att till och med demot till Hired Guns var riktigt svårt. DMA Design gjorde många grymma spel till Amigan=).

Medlem

Utmärkt spel. Väl värt varandra öre. Nu vill man bara ha fler grottor.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av AshTray:

GOTY så här långt för mig.

Blir det ingen recension?

Hoppa och skrik lite på redaktör Tomas Andersson, ifall du vill se en recension. Det är han som har hand om sådana grejer.

Jag tror jag känner till någon som skulle vara frivillig i sådana fall!

Medlem

Jag trodde inte att jag skulle tycka om detta spelet men efter att ha provat det är jag hooked!

Medlem

Sjukt bra spel! Har ni inte det så KÖP! värt dubbla priset lätt.

Medlem

Lirade klart det igår, helt klart värt pengarna =D

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av FixXxeR:

Det är ruskigt bra. Speciellt om man har varit med sen Eye of the beholder, Hired guns etc. Lätt värt 100 lappen.

Kul att se att fler känner till Hired Guns även om jag själv bara spelade demot. Hade inte sagt nej om utvecklaren gjorde ett spel likt det, vill minnas att till och med demot till Hired Guns var riktigt svårt. DMA Design gjorde många grymma spel till Amigan=).

Medhåll. Hired Guns är ett av mina favoritspel genom tiderna, spelade igenom det co-op med 2st kompisar på Amiga och jag väntar spänt på en kickstarter för Hired Guns 2.

Har orginalet till både PC och Amiga i härligt stora pappboxar.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Ett av de roligaste spelen i år. Hoppas det kommer en retail utgåva så man kan köpa det på riktigt.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Som jag skrev i forumtråden jag gjorde, det finns inte en enda svensk speltidning/site som recenserat detta spel. Fy skäms! Hur kan man missa en sådan här goding? Spelet får nästan toppbetyg av mig. 9/10. Det som drog ned är att det var för kort!

Tomas, vad säger du till ditt försvar?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Skrivet av b0ne:

Som jag skrev i forumtråden jag gjorde, det finns inte en enda svensk speltidning/site som recenserat detta spel. Fy skäms! Hur kan man missa en sådan här goding? Spelet får nästan toppbetyg av mig. 9/10. Det som drog ned är att det var för kort!

Tomas, vad säger du till ditt försvar?

Tomas kan givetvis inte hålla reda på precis allt som släpps hela tiden – det är omöjligt. Återigen, om ni vill ha en recension eller önska recensioner på framtida "mindre" spel som riskerar att slinka under radarn så är det bästa ni kan göra att ta direkt kontakt med Tompa.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av b0ne:

Som jag skrev i forumtråden jag gjorde, det finns inte en enda svensk speltidning/site som recenserat detta spel. Fy skäms! Hur kan man missa en sådan här goding? Spelet får nästan toppbetyg av mig. 9/10. Det som drog ned är att det var för kort!

Tomas, vad säger du till ditt försvar?

Tomas kan givetvis inte hålla reda på precis allt som släpps hela tiden – det är omöjligt. Återigen, om ni vill ha en recension eller önska recensioner på framtida "mindre" spel som riskerar att slinka under radarn så är det bästa ni kan göra att ta direkt kontakt med Tompa.

Inga problem Sebbe! Självfallet kan inte allt hinnas med, tyckte bara det var lite småskumt att ingen har tagit sig an detta spel och recenserat hehe. Trodde Tompa skulle läsa denna forumtråd och komma med någon rolig kommentar om det hela men tji fick jag :). Tack för din input i alla fall! Lite småtråkigt att bättre indiespel inte får samma hype angående recension som de större titlarna, då de faktiskt kan vara riktigt bra!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Skrivet av b0ne:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av b0ne:

Som jag skrev i forumtråden jag gjorde, det finns inte en enda svensk speltidning/site som recenserat detta spel. Fy skäms! Hur kan man missa en sådan här goding? Spelet får nästan toppbetyg av mig. 9/10. Det som drog ned är att det var för kort!

Tomas, vad säger du till ditt försvar?

Tomas kan givetvis inte hålla reda på precis allt som släpps hela tiden – det är omöjligt. Återigen, om ni vill ha en recension eller önska recensioner på framtida "mindre" spel som riskerar att slinka under radarn så är det bästa ni kan göra att ta direkt kontakt med Tompa.

Inga problem Sebbe! Självfallet kan inte allt hinnas med, tyckte bara det var lite småskumt att ingen har tagit sig an detta spel och recenserat hehe. Trodde Tompa skulle läsa denna forumtråd och komma med någon rolig kommentar om det hela men tji fick jag :). Tack för din input i alla fall! Lite småtråkigt att bättre indiespel inte får samma hype angående recension som de större titlarna, då de faktiskt kan vara riktigt bra!

Absolut, jag är sugen på att köpa det själv. Men jag grämer mig lite över att det inte är turbaserade strider.

1
Skriv svar