Modern Warfare 3 säljer långsammare än Black Ops

Robot
Modern Warfare 3 säljer långsammare än Black Ops

Branschanalytiker hos Macquarie Equities beräknar att Modern Warfare 3-försäljningen är sämre än Black Ops-försäljningen. Håller Call of Duty-bubblan på att spricka?

#call-of-duty-modern-warfare-3, #call-of-duty-black-ops, #activision-blizzard


Medlem
Modern Warfare 3 säljer långsammare än Black Ops

Bra då kan andra spel få skina lite också

Medlem

Folk vaknar upp sakta men säkert.

Medlem

Nähä? De menar ni inte? (Inte ni FZ)

Medlem

Good news everyone!

Medlem

Då kanske de får ta och anstränga sig lite till nästa spel, och inte bara ta samma spel med lite nytt smink och sätta in en ny förpackning

Medlem

Det var verkligen på tiden!

Medlem

Samma sak hände med Tony Hawk och Guitar Hero..

Plöjer man ut 1 spel per år kommer folk tröttna till slut

Skrivet av Jozo:

Då kanske de får ta och anstränga sig lite till nästa spel, och inte bara ta samma spel med lite nytt smink och sätta in en ny förpackning

This! Nu kanske de höjer ögonbrynen lite.

Medlem

Personligen tycker jag att det låter bra och förhoppningsvis så är det en spelar trend som kommer att öka för konceptet cod är lite för ego inriktat för att vara ett trevligt spel i längden. Teamwork baserade spel är enligt mig roligare att spela i publick träsket om man inte vill spela i clan utan vill vara fri att solo joina när man har tid.
Ser man på utvecklingen i BF3 (kommande uppdateringar) så ser man tydligt att typiskt COD samt BF spelande har vävts ihop för att försöka sammla spelarna från båda lägren i ett o samma spel..

Bra eller inte ja det är väl upp till var och en. Personligen så föredrar jag typiskt BF spel.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Kan väl bero på att Black Ops är mindre skit än MW3..

Skrivet av Sleazarn:

Kan väl bero på att Black Ops är mindre skit än MW3..

Precis. BO var bättre. Men MW3 är väl okej men.... tycker det känns som MW2 mixat med lite Black Ops...

Medlem

Givetvis! Kör man med samma spelmotor i fem titlar i rad utan att ändra något särskilt så borde det ge effekt till sist.

Medlem

Blir glad av nyheten och instämmer med ovanstående kommentarer, men pessimisten i mig kan inte hållas tillbaka... Fastän MW3 säljer "långsammare" än Black Ops, så tjänar Activision fortfarande hutlöst med pengar så länge kidsen fortsätter att överkonsumera denna franchise. Men visst, sakta men säkert kanske det dalar i kontosiffrorna för Bobby Kotick och hans kumpaner, hejdukar och slavar.

Medlem

Vila i frid Modern Warfare.

Nåväl, det kommer säkert komma några ex av MW till innan det tar slut, så än är det inte riktigt över.

Medlem

CoD spelen har blivigt en skit serie, köpte aldrig MW3 men testade de hemma hos en polare. De sista "bra" CoD spelet jag spelade var world at war. MW1 var okej, MW2 var rena katastrofen, Blops var oxå helt okej, MW3 är bättre än MW2 men sämre än Blops. Dags för en re-boot tycker jag.

Fast är digitalt sålda produkter också inräknat i detta?

Om det stämmer tycker jag att det är bra, kanske får cod utvecklarna att försöka göra något nytt(inte troligt ändå med tanke på att det ändå sålde enormt bra).

Medlem

Blev så bränd av black ops att jag kanske aldrig köper ett spel igen utan att köra genom singel player pirat först =/

Skrivet av eddie the eagle:

Fast är digitalt sålda produkter också inräknat i detta?

Det framgår inte helt tydligt, men det har jag väldigt svårt att tro.

Medlem

en del insåg väl att det var en copy/paste av MW2, inge hat eller så men... dom borde ha lagt ner mer tid och energi i multiplayer delen... Treyarch och andra sidan stressar ut sina spel lite väl snabbt med, men efter sina patcher är spelen riktigt roliga och bra balancerade!

Medlem

kan ju bero på att bf3 fanns med och snodde skjutglada kunder !?
Dunno , bryr mig inte så mkt hlr .. spelade MWF2 , gillade det ett tag , men sedan vart det för mkt rage i det ;P , så jag la ner det :3 ,

Men helt klart är det inte så konstigt att kunder börjar leta efter annat , till sist tröttnar man ,


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Det kommer nog ett gäng CoD till innan de lägger detta på hyllan. Det har väl fortfarande mjölkpotential innan de behöver anstränga sig med nya features och motor...

Medlem

Activision har ju en vana att krascha spel ner i marken bara för att klämma ut varje droppe pengar.

Medlem

I min vänskapskrets var förväntan skyhög inför MW2, och till vår stora besvikelse var spelet inte alls vad vi hoppats på. Sedan dess har intresset för de efterkommande titlarna dalat. Hälften av de jag känner och spelar med köpte Black ops och INGEN köpte MW3. Känner faktiskt ingen som spelar det, så det är mycket möjligt att folk har börjat tröttnat nu.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Bara jag som fortfarande kör CoD4 eller?

Medlem

Nej fungerar ju såklart inte att re-releasea samma spel hur länge som helst. Dom får step it up nu då.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag avskyr folk som alltid säger i alla COD trådar att varje år är det samma och att det bara sätter på en ny förpackning. Det stämmer inte enligt mig både "world at war" och "black ops" urskilde sig ganska mycket från MW-serien och tidigare COD-spel. "World at war" med då var slitter nya "ZOMBIES". "Black ops" med helt nya "Wager match" med fler nya game modes som alla var AMAZING grymt roliga, sedan så hade "black ops" det nya "COD points" systemet det hade även det då nya "split-screen online" och "theater mode".

Dock kan jag hålla med er om att MW-serien har varit den samma sen MW2 (Kan inte säga något om MW1 då jag aldrig spelade det).

jag hoppas att Treyarch får till det minst lika bra i BO2 som i BO1, älskade alla kartorna i hela spelet fanns inte en enda karta som inte var bra/okej, alla vara suveräna till skillnad från MW3. Sedan så var det väldigt trevligt att man inte var tvungen att använda ett visst vapen bara för att det var OP utan alla var bra balanserade och sedan fanns det ingen jävla aim assist för alla fega "quick scoopers".

PS: Jag är ingen stor COD fanboy nörd men däremot så tycker jag att folk inte ska slänga ur sig saker om de inte spelar spelen. Är däremot ett en battlefield-fanboy. som bara inte kan få nog av BFBC2 och BF3.

Medlem

Är inte riktigt något fan utav serien. Anser dock Black Ops vara det bästa i serien.

Medlem

Håller helt med "Thane"
Seger dans! Mänskligheten är räddad, intelligensen flödar över, p12orna har växt upp, Jesus har återvänt och frälst 4,2% av spelvärlden etc. ^^
Man kan ju hoppas detta är början på en stark trend där CoD sakta men säkert tappar tills det dör, nu är ju den stora frågan. Efter WoW och CoD, vad blir nästa spelserie som ska slå stort?

12
Skriv svar