Diablo III – lär känna munken

Robot
Diablo III – lär känna munken

Med mindre än en månad kvar till Diablo III-releasen får vi tre minuters grundlig genomgång av munk-klassen.

#diablo-iii, #blizzard


Medlem
Diablo III – lär känna munken

korrupt fil? Färgerna är helt off.

Medlem

Färgerna är helt konstiga...

Medlem

Här har vi min klass tror jag!

Medlem

Shit, jag kan inte bestämma mig vilken klass jag ska spela!:C Monk?! Wizard?! Witch Doctor?! Har inte lyckats få tag i betan heller så har inte haft en chans att hinna pröva mig fram..

Redaktör
Ponny

Angående färgerna: vi håller på att undersöka!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av xector:

Shit, jag kan inte bestämma mig vilken klass jag ska spela!:C Monk?! Wizard?! Witch Doctor?! Har inte lyckats få tag i betan heller så har inte haft en chans att hinna pröva mig fram..

Fan samma här velar mellan wizard och monk, har inte testat betan heller.
Funderar påatt köra wizard tills ja klarar det på normal å sen börja hardcore med en monk, eller tvärtom. Fan female wizard är så sexig men male monk är så cool med sitt skägg

Medlem

Haha var ju nästan som att titta på VHS när man såg färgerna.


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Fortfarande inga vapen-animationer för spirit builders... Blizzard för helvete..

Redaktör
Ponny

Yay! Nu är färgerna som de ska.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Nu får blizzard sluta visa roliga klasser att spela i Diablo 3, jag vill ju spela alla!

Medlem
Skrivet av Dralle:

Nu får blizzard sluta visa roliga klasser att spela i Diablo 3, jag vill ju spela alla!

Tyvär säger jag tvärt om och är väl mitt största problem med spelet. Finns "ingen" klass som jag ens kan tänka mig spela. Vars finns "melee" klassen/klasserna? barbaren räknas inte in där imo.

Synd annars hade jag nog köpt det även med dom tråkiga ändringarna som spelet tagigt.

Medlem

Blir nog att köra barb och monk först


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

asså shit, ge mig spelet allready! xD
för er som e osäkra på vilken klass, jag va rätt säker på att jag skulle köra demon hunter vid release, men efter att man fick betan så är jag osäker! ALLA karaktärer e roliga o köra! ARGH!

Medlem

Min första klass, ska bli kul.

Medlem

Ett årtiondes väntan är nästan över... man kan ju känna det i luften.:-) Lär dock böja med en häxdoktor.

Medlem

blir barb först, sen demon hunter

Medlem
Skrivet av Salami:
Skrivet av Dralle:

Nu får blizzard sluta visa roliga klasser att spela i Diablo 3, jag vill ju spela alla!

Tyvär säger jag tvärt om och är väl mitt största problem med spelet. Finns "ingen" klass som jag ens kan tänka mig spela. Vars finns "melee" klassen/klasserna? barbaren räknas inte in där imo.

Monk och barbar? Varför räknas inte de in? Vad är då en melee-klass? I Diablo 2 kändes det inte som Paladin kompletterade något som saknades av barbaren och hade egentligen en hel hög med helt oinstressanta skills. Tycker nya klasserna känns mycket mer finslipade. T.ex. har ju barbaren skills som är roliga nu, inte bara en vanlig melee-attack med lite olika skada.

Diablo 2 var sjukt bra men också fyllt med delar som kunde bli bättre och jag tycker de ändrat på alla dessa områden i 3:an. Sedan kanske det blivit för mycket åt något håll men att slippa sätta ut stats, slippa ha 25 karaktärer med olika builds och istället fokusera på en som kan ta sig till inferno osv. känns bara bra. Hade de valt att ha kvar exakt samma system som 2:an hade jag varit VÄLDIGT besviken.

Jag är glad att de gjorde Diablo 3 och inte 2.5!

Medlem
Skrivet av Pettor:
Skrivet av Salami:
Skrivet av Dralle:

Nu får blizzard sluta visa roliga klasser att spela i Diablo 3, jag vill ju spela alla!

Tyvär säger jag tvärt om och är väl mitt största problem med spelet. Finns "ingen" klass som jag ens kan tänka mig spela. Vars finns "melee" klassen/klasserna? barbaren räknas inte in där imo.

Monk och barbar? Varför räknas inte de in? Vad är då en melee-klass? I Diablo 2 kändes det inte som Paladin kompletterade något som saknades av barbaren och hade egentligen en hel hög med helt oinstressanta skills. Tycker nya klasserna känns mycket mer finslipade. T.ex. har ju barbaren skills som är roliga nu, inte bara en vanlig melee-attack med lite olika skada.

Diablo 2 var sjukt bra men också fyllt med delar som kunde bli bättre och jag tycker de ändrat på alla dessa områden i 3:an. Sedan kanske det blivit för mycket åt något håll men att slippa sätta ut stats, slippa ha 25 karaktärer med olika builds och istället fokusera på en som kan ta sig till inferno osv. känns bara bra. Hade de valt att ha kvar exakt samma system som 2:an hade jag varit VÄLDIGT besviken.

Jag är glad att de gjorde Diablo 3 och inte 2.5!

jag håller med dig till fullo!

var är alla no steam no buy...?

Moderator | Testpilot

Monk blir det för mig


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av carai_caldazar:

var är alla no steam no buy...?

För att Battle.net är en bra tjänst och ingen behöver gnälla om steam.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av pjuppi:
Skrivet av Pettor:
Skrivet av Salami:
Skrivet av Dralle:

Nu får blizzard sluta visa roliga klasser att spela i Diablo 3, jag vill ju spela alla!

Tyvär säger jag tvärt om och är väl mitt största problem med spelet. Finns "ingen" klass som jag ens kan tänka mig spela. Vars finns "melee" klassen/klasserna? barbaren räknas inte in där imo.

Monk och barbar? Varför räknas inte de in? Vad är då en melee-klass? I Diablo 2 kändes det inte som Paladin kompletterade något som saknades av barbaren och hade egentligen en hel hög med helt oinstressanta skills. Tycker nya klasserna känns mycket mer finslipade. T.ex. har ju barbaren skills som är roliga nu, inte bara en vanlig melee-attack med lite olika skada.

Diablo 2 var sjukt bra men också fyllt med delar som kunde bli bättre och jag tycker de ändrat på alla dessa områden i 3:an. Sedan kanske det blivit för mycket åt något håll men att slippa sätta ut stats, slippa ha 25 karaktärer med olika builds och istället fokusera på en som kan ta sig till inferno osv. känns bara bra. Hade de valt att ha kvar exakt samma system som 2:an hade jag varit VÄLDIGT besviken.

Jag är glad att de gjorde Diablo 3 och inte 2.5!

jag håller med dig till fullo!

Monk och Barbar är väl melee klasser perse. Men vars är "riddaren" med sköld och plate armor? vars är dex melee figthern/Roguen? varför kan demonhunter bara ha 2 as tråkiga xbows? varför kan den inte köra med vilka melee/range vapen som helst?

Däri ligger mitt problem med spelet iaf. Men spelet i slutändan är inte designat för mina krav som snabbt framkom

Medlem
Skrivet av Salami:
Skrivet av pjuppi:
Skrivet av Pettor:
Skrivet av Salami:
Skrivet av Dralle:

Nu får blizzard sluta visa roliga klasser att spela i Diablo 3, jag vill ju spela alla!

Tyvär säger jag tvärt om och är väl mitt största problem med spelet. Finns "ingen" klass som jag ens kan tänka mig spela. Vars finns "melee" klassen/klasserna? barbaren räknas inte in där imo.

Monk och barbar? Varför räknas inte de in? Vad är då en melee-klass? I Diablo 2 kändes det inte som Paladin kompletterade något som saknades av barbaren och hade egentligen en hel hög med helt oinstressanta skills. Tycker nya klasserna känns mycket mer finslipade. T.ex. har ju barbaren skills som är roliga nu, inte bara en vanlig melee-attack med lite olika skada.

Diablo 2 var sjukt bra men också fyllt med delar som kunde bli bättre och jag tycker de ändrat på alla dessa områden i 3:an. Sedan kanske det blivit för mycket åt något håll men att slippa sätta ut stats, slippa ha 25 karaktärer med olika builds och istället fokusera på en som kan ta sig till inferno osv. känns bara bra. Hade de valt att ha kvar exakt samma system som 2:an hade jag varit VÄLDIGT besviken.

Jag är glad att de gjorde Diablo 3 och inte 2.5!

jag håller med dig till fullo!

Monk och Barbar är väl melee klasser perse. Men vars är "riddaren" med sköld och plate armor? vars är dex melee figthern/Roguen? varför kan demonhunter bara ha 2 as tråkiga xbows? varför kan den inte köra med vilka melee/range vapen som helst?

Däri ligger mitt problem med spelet iaf. Men spelet i slutändan är inte designat för mina krav som snabbt framkom

Klasserna som finns tycks tyvärr kunna tillfredsställa de flesta, fast glöm inte bort att minst ett expansionpack ska komma. Vi lär nog få se minst 2 klasser där.

Medlem

Blir det flopp av detta eller? Det blir mer wow över det hela än diablo.Känns som wow med delar av diablo. De skulle bara följt hur de gjorde med D2. hade blivit så mycket bättre.

Medlem
Skrivet av firsov:

Blir det flopp av detta eller? Det blir mer wow över det hela än diablo.Känns som wow med delar av diablo. De skulle bara följt hur de gjorde med D2. hade blivit så mycket bättre.

Ja, detta kommer sälja jättedåligt.

Medlem
Skrivet av firsov:

Blir det flopp av detta eller? Det blir mer wow över det hela än diablo.Känns som wow med delar av diablo. De skulle bara följt hur de gjorde med D2. hade blivit så mycket bättre.

Har du ens spelat Betan?

Medlem

Jag tycker det ser bra ut, men ingen wow-känsla.

BTW, fler än jag som alltid tänker på "Därliggerrävmunken!" när man läser order "munk"?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Simmoo:
Skrivet av firsov:

Blir det flopp av detta eller? Det blir mer wow över det hela än diablo.Känns som wow med delar av diablo. De skulle bara följt hur de gjorde med D2. hade blivit så mycket bättre.

Ja, detta kommer sälja jättedåligt.

Med flopp menade jag inte att det kommer sälja dåligt. Med all denna hype kommer det sälja. Frågan är om folk kommer spela det efter 1 månad.
Bf 3 kändes som en flopp, hur mycket hype som helst. Men fan va tråkigt det var. Banorna sög ju.

Medlem
Skrivet av firsov:

Blir det flopp av detta eller? Det blir mer wow över det hela än diablo.Känns som wow med delar av diablo. De skulle bara följt hur de gjorde med D2. hade blivit så mycket bättre.

Du har Diablo 2 och det går fortfarande spela. Själv är jag inte ett dugg intresserad av ett Diablo 2 i 3d. Är intresserad av att de förbättrar samt förändrar serien och vet faktiskt inte varför det skulle vara så likt WoW. Att vissa detaljer påminner om WoW är väl självklart, de vore ju korkade om de inte lärde sig från egna alster och teamen hjälper varandra (t.ex. art), men är ju ingen som helst tvekan om vad skillnaderna mellan spelen är och varför detta är Diablo 3 och inget annat.

Förklara mycket gärna vad du menar för även om jag försöker förstå kan jag bara komma fram till att vissa delar av grafiken (GUI och "tecknad 3d") liknar varandra. Men dessa delar ser ju fullkomligt lysande ut så vet inte varför det skulle vara ett problem.

Flopp har jag även otroligt svårt att tro. Jag kan nästan försäkra dig om att det inte blir en flopp

12
Skriv svar