Problem med CO-OP BF3.

Medlem
Problem med CO-OP BF3.

Är det bara jag som har problem med skitet? Har försökt köra med random och med kompisar men funkar "Aldrig"

"Game disconnected: client closed down connection!"

Vad är det för jävla fel?! Sitter bakom en thomson tg789vn tror jag den heter. en liknande iaf.

Min polare sitter också bakom en sån.

Inget problem annars med att köra online.. Någon som har något knep eller något tips? Är som att gå att köpa en DYR bil sen funkar inte växellådan....


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

hoppas någon har ett svar för jag har samma satans problem >_<


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

hoppas någon har ett svar för jag har samma satans problem >_<

Många verkar ha det skit problemet...


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Först och främst så är Thomson ren skit som bryter uppkopplingen titt som tätt, har hört man kan ringa till Telia och be dom uppgradera firmwaren på routern då man inte har möjligheten att göra det själv. Om ni har möjlighet så gör er själva tjänsten och byt ut routern asap. Sen har vi ju Origin och Punkbuster som allt som oftast brukar krångla.

Har dock läst att ni kan pröva stänga av UPnP och manuellt öppna portar, här är länken till guiden. Glöm bara inte att stänga av UPnP innan ni portforwardar

http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Thomso...


signatur

"Video games are bad for you? That's what they said about rock'n'roll..." - Shigeru Miyamoto

Medlem
Skrivet av Riou:

Först och främst så är Thomson ren skit som bryter uppkopplingen titt som tätt, har hört man kan ringa till Telia och be dom uppgradera firmwaren på routern då man inte har möjligheten att göra det själv. Om ni har möjlighet så gör er själva tjänsten och byt ut routern asap. Sen har vi ju Origin och Punkbuster som allt som oftast brukar krångla.

Har dock läst att ni kan pröva stänga av UPnP och manuellt öppna portar, här är länken till guiden. Glöm bara inte att stänga av UPnP innan ni portforwardar

http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Thomso...

Faktiskt har jag inte alls haft problem med min router. Min gamla thomson var ett helvete. UPnP är av så det är no problem. Så det är vad det kan vara för fel..


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av Riou:

Först och främst så är Thomson ren skit som bryter uppkopplingen titt som tätt, har hört man kan ringa till Telia och be dom uppgradera firmwaren på routern då man inte har möjligheten att göra det själv. Om ni har möjlighet så gör er själva tjänsten och byt ut routern asap. Sen har vi ju Origin och Punkbuster som allt som oftast brukar krångla.

Har dock läst att ni kan pröva stänga av UPnP och manuellt öppna portar, här är länken till guiden. Glöm bara inte att stänga av UPnP innan ni portforwardar

http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Thomso...

Faktiskt har jag inte alls haft problem med min router. Min gamla thomson var ett helvete. UPnP är av så det är no problem. Så det är vad det kan vara för fel..

Det är thomson gateway:en, sitter själv på en som man fått av telia, säkert samma modell, e inte hemma o kan kolla just nu.

Öppna portar manuellt gör jack shit, Co-op funkar 1/10 gånger kanske, om ens det.

Man borde kanske ringa telia o be dom se om det finns nån nyare firmware, kanske löser problemet, men jag har inga större förhoppningar.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Ajfan, ja då är nog det bästa att ringa till Telia och berätta om problemet och hoppas att dom kan uppdatera firmwaren.


signatur

"Video games are bad for you? That's what they said about rock'n'roll..." - Shigeru Miyamoto

Medlem
Skrivet av Riou:

Ajfan, ja då är nog det bästa att ringa till Telia och berätta om problemet och hoppas att dom kan uppdatera firmwaren.

Om du ringer dom kan du ju skriva vad dom sa!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Jag sitter bakom samma gateway, och hade en del problem förut. Inte just med BF3 coop, men med massor av annat. (Har fortfarande problem dock, men det kommer jag till strax..)

Efter att ha ringt till telia typ 10 gånger kom jag äntligen till någon som kunde hjälpa mig. Hon gjorde en fjärrkontroll på routern och sa att "Det här ser inte riktigt rätt ut, eran router är felinställd. Det är jätteviktigt att man inte ändrar inställningar om man inte vet vad man gör."

Jag påpekade då att man inte ens kan ändra de inställningar hon menar själv, utan att Telia måste göra det åt en. Utöver det har jag även mångårig nätverkserfarenhet. Då blev hon pinsamt tyst.. Hon lyckades iallafall ändra de inställningar som var felaktiga, och uppdaterade därefter firmware. Huzzah! Eller?

Det fungerade nu mycket stabilera, på vissa fronter. Nu har WiFi slutat lägga av på egen vilja iallafall. Däremot måste jag starta om mjukvaran i routern varje gång jag dragit ur nätverkskabeln till min stationära dator. (Oavsett om datorn är på eller inte). Det gör LAN och experimenterande med WAP's ganska heljobbigt..

Vidare lyckades de nya Firmwaren orsaka en bugg i tv'n, vilken ledde till att varje gång man startade tv'n fick man byta kanal upp och sen tillbaka för att bild och ljud skulle komma fram. Som om tv'n helt enkelt inte insåg att den blev kontaktad förrän man ändrade inputen.

Men, som sagt, ny firmware hjälpte iallafall, så du kan ju prova. Problemet enligt mig är väl att man skickar ut en gateway som inte går att ersätta med annan hårdvara trots att mjukvaran inte ens har nått 1.0... Man har alltså inte ens uppnått sina uppsatta grundkrav med mjukvaran innan man lanserar den. Vad är detta gör galenskap?!

Suck.. Ska sätta mig och ringa telia igen snart och se vad de har för ursäkt denna gången.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Riou:

Först och främst så är Thomson ren skit som bryter uppkopplingen titt som tätt, har hört man kan ringa till Telia och be dom uppgradera firmwaren på routern då man inte har möjligheten att göra det själv. Om ni har möjlighet så gör er själva tjänsten och byt ut routern asap. Sen har vi ju Origin och Punkbuster som allt som oftast brukar krångla.

Har dock läst att ni kan pröva stänga av UPnP och manuellt öppna portar, här är länken till guiden. Glöm bara inte att stänga av UPnP innan ni portforwardar

http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Thomso...

Själv har jag en TG789vn och har aldrig haft några problem med den, innan jag fick denna så hade jag en zyxel... kommer inte ihåg modell... och den var betydligt sämre än TG789vn. Med zyxel laddade jag ner saker med ca 700 kb/sek medans med TG789vn så laddar jag ner saker med ca 1.1 - 1.2 mb/sek

Fast det kanske också var så att zyxeln var ren skit...

Medlem
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av Riou:

Först och främst så är Thomson ren skit som bryter uppkopplingen titt som tätt, har hört man kan ringa till Telia och be dom uppgradera firmwaren på routern då man inte har möjligheten att göra det själv. Om ni har möjlighet så gör er själva tjänsten och byt ut routern asap. Sen har vi ju Origin och Punkbuster som allt som oftast brukar krångla.

Har dock läst att ni kan pröva stänga av UPnP och manuellt öppna portar, här är länken till guiden. Glöm bara inte att stänga av UPnP innan ni portforwardar

http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Thomso...

Själv har jag en TG789vn och har aldrig haft några problem med den, innan jag fick denna så hade jag en zyxel... kommer inte ihåg modell... och den var betydligt sämre än TG789vn. Med zyxel laddade jag ner saker med ca 700 kb/sek medans med TG789vn så laddar jag ner saker med ca 1.1 - 1.2 mb/sek

Fast det kanske också var så att zyxeln var ren skit...

Åfasen, mycket möjligt att du hade tur och fick en normal modell utav TG789vn, bara att gratulera isåfall


signatur

"Video games are bad for you? That's what they said about rock'n'roll..." - Shigeru Miyamoto

Medlem

Ja håll hårt i den.. Fanimig inbrottsvärde på det!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Tjohej,

Tänkte bara uppdatera lite, ringde till Telia idag eftersom jag haft lite segt/skumt bredband, visade sig att mitt modem var inställt på fel kanal (körde ADSL när jag KAN få VDSL) hon ändrade kanal och bootade om modemet och vips så får jag ut 30 / 7-8 istället för 15-16/ 1-2 Pingen ökade dock med 10 :/.. menmen, man kan inte få allt.

Hursom, till saken, hon sa att dom håller på att jobba med en ny firmware för att lösa problemen med just spel, ingen ETA ännu dock.

Detta gäller en THOMSON 789VN förstås.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar