Joina Tribes Acsend

Medlem
Joina Tribes Acsend

Hejsan, började lira Tribes Acsend igår och tyckte det var ett skitkul spel, påminner lite om Halo och Quake/Unreal.

Så tänkte slänga upp min referal link ifal någon är intresserad av spelet och dessutom känner för att hjälpa era med-fz:are.

https://account.hirezstudios.com/tribesascend/?referral=20469...

Edit: Försökte få en youtube film att funka, men det ville den tydligen inte

Länk i alla fall ^^
Video från total-Biscuit/Halibut http://www.youtube.com/watch?v=WUl2eXyiyJs&list=UUy1Ms_5qBTaw...


signatur

Rwa?

Medlem

Började lira i förra veckan jag också. Det hela känns som en korsning mellan Unreal Tournament och Team Fortress och än så länge är det riktigt kul. Deras "ski"-system är skitkul och man blir bara glad av att flippra omkring i hastigheter uppåt 2-300 km/h.

Att regga sig tar några sekunder och kräver endast ett nickname och ett lösenord. Ingen mail eller annat spammande. Det är dessutom gratis och inget Pay2Win-skit trots att det har microtransaktioner.
Installationen går på ett kick.

Jag tror på att ge reklam för spel som gör en bra approach till Free2Play och Tribes gör en av de bästa hittills.
Så lyssna på Annanaz och hoppa med ni också!

Medlem

Vill också rekommendera detta spelet. Spana in "TotalHalibut"s video på youtube, som Annanaz sagt, för att se om det är något för dig!

Medlem

Som gammal Tribes-lirare så måste jag säga att dom verkligen har lyckats med det här spelet, som utan tvekan är värd att bära namnet

Medlem

Älskar Ski-systemet ^^ aldrig spelat med något liknande, men det är skit kul att åka i 160mph och hoppa jakt in i fiende basen, förbi all defense och baxa flagan, för att sedan i panik försöka ta sig hem


signatur

Rwa?

Medlem

Måste även jag rekommendera spelet, galet kul och spelat det i konstant i ca 1½ månad och är nu uppe i ca 150h speltid

Medlem

Har försökt mig än en gång på spelet, men känner mer och mer att jag vill ha en ren defence klass.

Tips? finns det både defence heavy och medium?


signatur

Bara gör det.

Medlem
Skrivet av Groggo:

Har försökt mig än en gång på spelet, men känner mer och mer att jag vill ha en ren defence klass.

Tips? finns det både defence heavy och medium?

Doombringer är ju en jätte bra defensiv klass, med minor, anti-tank vapen och force fields, såväl som väldigt mycket hp ^^


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Groggo:

Har försökt mig än en gång på spelet, men känner mer och mer att jag vill ha en ren defence klass.

Tips? finns det både defence heavy och medium?

Doombringer är ju en jätte bra defensiv klass, med minor, anti-tank vapen och force fields, såväl som väldigt mycket hp ^^

Låter som nått i min stil gillar JUG just nu och deffar flaggan. Dominerat ett par gånger
Men bra drygt att samla ihop all XP för att unlocka.. aja!


signatur

Bara gör det.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Som gammal Tribes-lirare så måste jag säga att dom verkligen har lyckats med det här spelet, som utan tvekan är värd att bära namnet

Måste invända en smula här då.
Jag gillar spelet, så jag bashar det inte, men det mest för den potential det bär.
Men som tribes-spel misslyckas det på några få men väldigt grundläggande saker när det gäller vad som är så underbart med tribes.

Den allra största besvikelsen är att man inte har möjlighet att välja sin egen utrustning utan är bunden till dessa förbestämda klasser. Några linjära uppgraderingar och ett fåtal valmöjligheter gör det inte bättre.

Att inventariestationerna är odödliga men allt annat fruktansvärt bräckligt gör generatorerna mer eller mindre meningslösa. En light med något klent vapen kan spränga ditt bastorn på ett ögonblick och för att hålla en bas reparerad kräver det så mycket arbete av flera spelare att dessa fyller mer nytta om de ställer sig och blockerar flaggan istället.

(Naked spawn på custom servrarna har gett generatorn en bättre och lite viktigare roll och definitivt ett steg i rätt riktning men det är långt ifrån bra).

Poängutdelningen är helt åt helvete, åtminståne i CTF borde fokus vara på flaggan och generatorn, inte bara ett planlöst dödande.

Jag är grymt besviken på att det är ett matchmakingsystem och inte en klassist serverbrowser. Och det är riktigt synd även att spelet inte kommer att kunna moddas för hade det vart möjligt hade jag inte behövt vara besviken över spelet då jag rätt snart hade fått mods som gör om och /eller implanterar de delar som saknas i spelet.

Vi har här ett spel som är hyfsat kul, verkligen, men genom att det bär tribes-namnet så kräver jag en djup taktisk upplevelse och ett spel som KRÄVER lagarbete från ett helt spektrum av positioner för att vinna, i Tribes ascend räcker det med en eller några bra pathfinders så vinner man.

Situationen är såklart olika vid olika spelrundor och olika spelare och ibland får man nästan känslan av att spelet har ett taktiskt djup.
Men som det är utformat idag (såklart för att tilltala den breda massan) så är det värdigt att bära Tribes-namnet då det inte bevarar mer än några få ytliga grunder som utgör ett tribes spel.

Så, där är min ärliga åsikt om spelet men innan nån tar illa upp så vill jag återigen påpeka att jag gillar verkligen spelet, det är faan så mycket bättre än det mesta skräp som spelas idag, men något tribes är det inte riktigt (ännu).


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Skit roligt spel!

Började lira när det blev öppen beta och om man hade livit lvl 10 innan spelets release så fick man ta del av 15k Xp (tror det var den korrekta summan)

Medlem
Skrivet av Groggo:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Groggo:

Har försökt mig än en gång på spelet, men känner mer och mer att jag vill ha en ren defence klass.

Tips? finns det både defence heavy och medium?

Doombringer är ju en jätte bra defensiv klass, med minor, anti-tank vapen och force fields, såväl som väldigt mycket hp ^^

Låter som nått i min stil gillar JUG just nu och deffar flaggan. Dominerat ett par gånger
Men bra drygt att samla ihop all XP för att unlocka.. aja!

tog inte så många timmar faktiskt, har fått över 21k på 3 dagar, och lirat typ 8H lr ngt


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Groggo:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Groggo:

Har försökt mig än en gång på spelet, men känner mer och mer att jag vill ha en ren defence klass.

Tips? finns det både defence heavy och medium?

Doombringer är ju en jätte bra defensiv klass, med minor, anti-tank vapen och force fields, såväl som väldigt mycket hp ^^

Låter som nått i min stil gillar JUG just nu och deffar flaggan. Dominerat ett par gånger
Men bra drygt att samla ihop all XP för att unlocka.. aja!

tog inte så många timmar faktiskt, har fått över 21k på 3 dagar, och lirat typ 8H lr ngt

Kör jugge och attackerar själv


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Att inventariestationerna är odödliga men allt annat fruktansvärt bräckligt gör generatorerna mer eller mindre meningslösa. En light med något klent vapen kan spränga ditt bastorn på ett ögonblick och för att hålla en bas reparerad kräver det så mycket arbete av flera spelare att dessa fyller mer nytta om de ställer sig och blockerar flaggan istället.

Annars så krävs det iof bara en TCN som dedikerar sig till att reparera saker för att hålla det uppe, förutom generaton då det ibland blir att halva laget samlas där -.-' + att de går bara sönder väldigt snabbt när de är ouppgraderade, och de gör inte mycket nytta heller imo (förutom vissa banor).

Men jag kan dock hålla med om generatorn är mer eller mindre värdelösa atm.

Skrivet av Soulless:

Poängutdelningen är helt åt helvete, åtminståne i CTF borde fokus vara på flaggan och generatorn, inte bara ett planlöst dödande.

Nja, så illa är den ändå inte. Något som de dock borde lägga till är poäng för att döda flagg-carriers men annars så fungerar den bra imo. För om man kör capper och lyckas kommer man så gott som alltid topp 5, om man kör HoF och lyckas bra kommer man också runt topp 5. Hur det är med OFF och att attackera flagstand har jag dock ingen koll på då jag endast kör def och capper för det mesta.

Skrivet av Soulless:

Jag är grymt besviken på att det är ett matchmakingsystem och inte en klassist serverbrowser. Och det är riktigt synd även att spelet inte kommer att kunna moddas för hade det vart möjligt hade jag inte behövt vara besviken över spelet då jag rätt snart hade fått mods som gör om och /eller implanterar de delar som saknas i spelet.

Håller helt med angående serverbrowser även om jag tycker det är trevligt att iaf ha ett matchmakingsystem. Men bara custom-servers kommer igång ordentligt blir jag iaf helt nöjd.

Moddar har de faktiskt pratat om att de kanske kommer låta en göra, men det är isåfall något som KANSKE kommer hända senare i framtiden och inte något som de prioriterar nu i början.

Skrivet av Soulless:

Vi har här ett spel som är hyfsat kul, verkligen, men genom att det bär tribes-namnet så kräver jag en djup taktisk upplevelse och ett spel som KRÄVER lagarbete från ett helt spektrum av positioner för att vinna, i Tribes ascend räcker det med en eller några bra pathfinders så vinner man.

Imo så kräver det lagarbete i jämna matcher, sure om det bara är noobs man möter. Då är en PTH det enda som behövs, men vid jämna matcher måste du ha ett bra DEF. Du måste ha folk som attackerar flag-stand och folk som return-ar flaggor. Btw angående flag-stand så är det verkligen så, det spelar ingen roll att jag kan cappa i minst 250+ på alla banor (borträknat Sunstar kanske, Raindance vet jag inte riktigt just nu) och 300+ på vissa av dem. Om de har EN DMB som vet hur man defendar flaggan ordentligt är jag körd utan bra OFF.

Skrivet av Soulless:

Så, där är min ärliga åsikt om spelet men innan nån tar illa upp så vill jag återigen påpeka att jag gillar verkligen spelet, det är faan så mycket bättre än det mesta skräp som spelas idag, men något tribes är det inte riktigt (ännu).

Ska bara påpeka att jag inte har tagit illa upp av det du skrivit utan mer tänkt visa folk som inte har så stor koll på spelet att åsikterna kan variera rättså mycket beroende på erfarenhet, håller f.ö helt med dig om att det är bättre än det mesta som spelas idag. Och om det är ett "äkta" tribes eller inte har jag ingen aning om och bryr mig inte heller om då jag aldrig kört serien förut.

Förhoppningsvis råkade jag inte klippa bort något väsentligt i ditt meddelande, isåfall är det bara att skrika till ^^ Försökte klippa det så det inte vart för långt samtidigt som jag inte klipper bort din åsikt :/

Medlem
Skrivet av Posuic:
Skrivet av Soulless:

Att inventariestationerna är odödliga men allt annat fruktansvärt bräckligt gör generatorerna mer eller mindre meningslösa. En light med något klent vapen kan spränga ditt bastorn på ett ögonblick och för att hålla en bas reparerad kräver det så mycket arbete av flera spelare att dessa fyller mer nytta om de ställer sig och blockerar flaggan istället.

Annars så krävs det iof bara en TCN som dedikerar sig till att reparera saker för att hålla det uppe, förutom generaton då det ibland blir att halva laget samlas där -.-' + att de går bara sönder väldigt snabbt när de är ouppgraderade, och de gör inte mycket nytta heller imo (förutom vissa banor).

Men jag kan dock hålla med om generatorn är mer eller mindre värdelösa atm.

Skrivet av Soulless:

Poängutdelningen är helt åt helvete, åtminståne i CTF borde fokus vara på flaggan och generatorn, inte bara ett planlöst dödande.

Nja, så illa är den ändå inte. Något som de dock borde lägga till är poäng för att döda flagg-carriers men annars så fungerar den bra imo. För om man kör capper och lyckas kommer man så gott som alltid topp 5, om man kör HoF och lyckas bra kommer man också runt topp 5. Hur det är med OFF och att attackera flagstand har jag dock ingen koll på då jag endast kör def och capper för det mesta.

Skrivet av Soulless:

Jag är grymt besviken på att det är ett matchmakingsystem och inte en klassist serverbrowser. Och det är riktigt synd även att spelet inte kommer att kunna moddas för hade det vart möjligt hade jag inte behövt vara besviken över spelet då jag rätt snart hade fått mods som gör om och /eller implanterar de delar som saknas i spelet.

Håller helt med angående serverbrowser även om jag tycker det är trevligt att iaf ha ett matchmakingsystem. Men bara custom-servers kommer igång ordentligt blir jag iaf helt nöjd.

Moddar har de faktiskt pratat om att de kanske kommer låta en göra, men det är isåfall något som KANSKE kommer hända senare i framtiden och inte något som de prioriterar nu i början.

Skrivet av Soulless:

Vi har här ett spel som är hyfsat kul, verkligen, men genom att det bär tribes-namnet så kräver jag en djup taktisk upplevelse och ett spel som KRÄVER lagarbete från ett helt spektrum av positioner för att vinna, i Tribes ascend räcker det med en eller några bra pathfinders så vinner man.

Imo så kräver det lagarbete i jämna matcher, sure om det bara är noobs man möter. Då är en PTH det enda som behövs, men vid jämna matcher måste du ha ett bra DEF. Du måste ha folk som attackerar flag-stand och folk som return-ar flaggor. Btw angående flag-stand så är det verkligen så, det spelar ingen roll att jag kan cappa i minst 250+ på alla banor (borträknat Sunstar kanske, Raindance vet jag inte riktigt just nu) och 300+ på vissa av dem. Om de har EN DMB som vet hur man defendar flaggan ordentligt är jag körd utan bra OFF.

Skrivet av Soulless:

Så, där är min ärliga åsikt om spelet men innan nån tar illa upp så vill jag återigen påpeka att jag gillar verkligen spelet, det är faan så mycket bättre än det mesta skräp som spelas idag, men något tribes är det inte riktigt (ännu).

Ska bara påpeka att jag inte har tagit illa upp av det du skrivit utan mer tänkt visa folk som inte har så stor koll på spelet att åsikterna kan variera rättså mycket beroende på erfarenhet, håller f.ö helt med dig om att det är bättre än det mesta som spelas idag. Och om det är ett "äkta" tribes eller inte har jag ingen aning om och bryr mig inte heller om då jag aldrig kört serien förut.

Förhoppningsvis råkade jag inte klippa bort något väsentligt i ditt meddelande, isåfall är det bara att skrika till ^^ Försökte klippa det så det inte vart för långt samtidigt som jag inte klipper bort din åsikt :/

Nope all respekt till ett väl skrivet svar
Det är ju såklart så att min åsikt präglas ganska mycket av det faktum att jag vart ett stort fan av de tidigare spelen i serien. Jag tror att om man spelat och njutit av något av de tidigare spelen så är det enklare att förstå varför Ascend inte duger som ett Tribes spel.

Jag har all respekt för att utvecklaren måste sikta in sig på ett bredare spelarspektrum och att ändringar måste ske för att få spelet att överleva, man kan inte utveckla ett spel enbart för en relativt liten skara tribes-veteraner.

Men i denna process att förenkla spelet för en "casual" publik så har spelet förlorat så mycket djup att det inte liknar något av de tidigare spelen förrutom i vissa ytliga aspekter såsom Spinfusorn och namnet såklart.
Vissa av förändringarna/förenklingarna har jag inget emot och kan tillochmed välkomna men det är så mycket som vore så enkelt för dem att "rätta till" men som de envist vägrar ordna.

Det jag hoppas på (förrutom ett mod om så nu är fallet att det kan bli verklighet) är att de inför ett hardcore eller oldschool gamemode där de efterliknar orginalspelen så gott det går.
Då skulle jag ha ett spel att spela i år framöver, för det lilla som Ascend gör rätt gör de verkligen riktigt bra!

Hursomhelst så lär vi synas ute på servrarna


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag tror jag kan förstå vad du menar med att ha varit fan av tidigare spel i serien, det är sällan som fans anser att uppföljare duger till serier (mig själv inkluderat i flertalet spel där jag ibland inte ens klarar av att köra uppföljarna även om originalet var min favorit (Desperados-serien... totalt förstörd...)^^).

Ett hardcore läge vore inte helt fel att ha, inte för att jag vet om jag skulle föredra det men alltid trevligt med lite variation.

Vad heter du ingame btw, så kan jag lägga till dig och kanske köra med dig någon gång. Själv heter jag Axelorio ingame.

Medlem

http://www.fz.se/medlem/bilder/?id=530445 <-- lite från en trevlig runda, gick väl rätt bra antar jag ^^


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Hehe, nice
Rent allmänt påpekande då jag såg din ranking att du antagligen närmar dig rank 7. Matchmaking-systemet (som är totalt värdelöst) fungerar somså att mellan rank 1-6 får köra med varandra. Mellan rank 7-50 får därefter köra med varandra, så förvänta dig att du kommer möta extremt mycket bättre motstånd sen och inte att det är du som blivit värdelös (hört om många som fått en chock när de rankade upp till 7 xD Själv körde jag i betan tillräckligt tidigt för att slippa den övergången)

Medlem
Skrivet av Posuic:

Jag tror jag kan förstå vad du menar med att ha varit fan av tidigare spel i serien, det är sällan som fans anser att uppföljare duger till serier (mig själv inkluderat i flertalet spel där jag ibland inte ens klarar av att köra uppföljarna även om originalet var min favorit (Desperados-serien... totalt förstörd...)^^).

Ett hardcore läge vore inte helt fel att ha, inte för att jag vet om jag skulle föredra det men alltid trevligt med lite variation.

Vad heter du ingame btw, så kan jag lägga till dig och kanske köra med dig någon gång. Själv heter jag Axelorio ingame.

Attackmack


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Posuic:

Hehe, nice
Rent allmänt påpekande då jag såg din ranking att du antagligen närmar dig rank 7. Matchmaking-systemet (som är totalt värdelöst) fungerar somså att mellan rank 1-6 får köra med varandra. Mellan rank 7-50 får därefter köra med varandra, så förvänta dig att du kommer möta extremt mycket bättre motstånd sen och inte att det är du som blivit värdelös (hört om många som fått en chock när de rankade upp till 7 xD Själv körde jag i betan tillräckligt tidigt för att slippa den övergången)

Joo, jag märkte det igår, lyckades få en del kills iaf, men folk är extremt duktiga. Lite trist att det nästan konstant var någon i basen bara.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar