Pedofili och psykiatri

Medlem
Pedofili och psykiatri

Ska samhället acceptera att pedofiler ska få finnas, eller bör de utrotas med alla tillgängliga medel? Läs här:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14617966.ab

Efter att ha läst artikeln får jag känslan att Aftonbladet tar honom i försvar. Eller? Det är typiskt Sverige att vara så mesigt och "förstående". Avliva alla pedofiler, både för deras eget och samhällets bästa! De har ändå ingenting att leva för förutom sina sjuka fantasier.

Och så dessa psykologer som hävdar att de kan hjälpa till, BULLSHIT! Mot pedofili finns ingen hjälp, förutom en kula i pannan. Det var ju debatt på SVT för inte så länge sedan där det stod någon tomte och hävdade att han kunde hjälpa pedofiler genom samtal. Sure. Moderna tidens häxdoktorer är vad det är, men han tjänar säkert bra på det.

Medlem

Mogen inställning det där. Skjut dem jävlarna bara..... Du måste ju fatta att det finns personer som har andra sexuella läggningar. Personen som har dessa kan inte rå för att han/hon nu råkar attraheras av barn. Jag tycker också det är sjukt och fel men man kan inte bara säga "skott i pannan" utan att förstå varför.

En man som gillar andra män sexuellt är gay. Han kan leva ut sin fantasi. Men om man nu råkar vara sexuellt attraherad av barn vad ska man göra då? Tänk om personen vet hur jävla sjukt och fel det är? Vet att det är helt omoralisk och skulle aldrig skada nåt barn. Men ändå har dessa tankar? Lite förståelse får man ha tycker jag.

Och det är ju bra att de kan få gå på terapi och reda ut sina känslor och kanske råda bot på det så inget händer i framtiden. Tänkt på det? Men nej, enligt dej ska dom bara skjutas. Jävligt omoget.


signatur

Den som vet vet.

Tja, killen i artikeln verkar ju faktiskt försöka bättra sig. Det är sjukt och motbjudande med pedofili och jag skulle under inga som helst omständigheter försvara en person som gått från fantasi till handling. Den här killens brott är ju däremot ganska milda även om de äcklar en. Förtjänar han en kula i huvudet för att han har besökt fel internetsidor? Nä, det tycker jag inte.

Medlem

Tyvärr så är det varken en bra lösning eller särskilt smart att börja avliva folk med avvikande sexuell läggning...
Pedofilerna kan inte hjälpa det, man kan inte styra sin sexualitet, lika lite som jag kan välja om jag ska tända på män, kvinnor, skor, hästar, barn eller vad det nu gäller. De flesta pedofiler har moraliska spärrar som hindrar dem från att agera, de vet att det är "fel" eller att konsekvenserna skulle blir stora för barnen om de agerade.
Det finns i dagsläget inget som hjälper, ingen behandling, det närmsta man kan komma är sterilisering, antingen kemisk (medicin) eller fysisk (permanent) vilket sänker sexdriften, men det botar inte beteendet och minskar bara lusten i sig.
Ett alternativ vore ju att ge pedofiler ett objekt att agera på, på flashback har det diskuterats och det finns "sexdockor" från Asien i barnstorlek med klassiska manga-utseende att köpa för intresserade, och det skulle kunna vara ett dugligt alternativ skulle jag tro. Då får personen leva ut sin fantasi under begränsade och kontrollerade omständigheter, när han/hon är färdig så försvinner också lusten ett tag. Det är inte terapi eller behandling, men det skulle ge dem en möjlighet att styra sitt beteende och lättare fungera i samhället.

Frilansare

Men herregud när ska ni lära er att vi inte vill ha snack om pedofili eller för den delen att mörda pedofiler, här på FZ?
Skärpning. Tråd låst.

1
Skriv svar