Bennet lägger locket på och begränsar yttrandefriheten

Medlem
Bennet lägger locket på och begränsar yttrandefriheten

Var det rätt att stänga pedofiltråden? Hade den stängts även om den bara hade handlat om en saklig diskussion om pedofili? Är det så att Bennet försöker förneka att det finns pedofili och sopa skiten under mattan så att säga? Ska inte ett ämne få diskuteras i sin saklighet i ett land som Sverige?

Nu kanske tråden låstes för att jag var aggressiv mot pedos. Men det kan också ha varit så att den låstes endast för att den handlade om pedofili, och att FZs annonsörer inte vill se sådant på FZ. I sådana fall kan man diskutera både en och två gånger vad FZ har för värderingar.

Obekväma ämnen=Kina-censur?

Inaktiv

Eller så kan du ta det på flashback. Varför envisas med det på ett spelforum även om det nu är under "allmänt snack"?

Medlem
Skrivet av mordsint:

Eller så kan du ta det på flashback. Varför envisas med det på ett spelforum även om det nu är under "allmänt snack"?

För att det är samma typ av censur som i Kina, som vi i Sverige ofta skrattar åt. Jag trodde man kunde prata om allt så länge man höll det på en saklig nivå. Tydligen inte.

Medlem
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av mordsint:

Eller så kan du ta det på flashback. Varför envisas med det på ett spelforum även om det nu är under "allmänt snack"?

För att det är samma typ av censur som i Kina, som vi i Sverige ofta skrattar åt. Jag trodde man kunde prata om allt så länge man höll det på en saklig nivå. Tydligen inte.

Nej och du kom inte heller med en saklig diskussion heller. Utan du tyckte det bara var sjuk att man som pedo ska få hjälp att hindra sina känslor så inget skadligt händer. Du ville bara att dom skulle avrättas och "skott i pannan" direkt utan att ens förstå frågan eller ämnet. Helt rätt av Bennet att låsa tråden.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

FZ är ett svenskt företag, och kan fritt besluta vad som gäller på deras eget forum. Diskussioner som FZ inte vill associeras med har de all rätt att censurera. Tänk dig själv rubrikerna i kvällspressen: "Extremismen grodde på internetforum - Forskare: Spelvåld gör ungdomar våldsamma."

Vill du skriva om att avrätta sjuka människor kan du skaffa en blogg eller starta en tidning...


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Jag vet att det är svårt att förstå, men vare sig du gillar det eller ej så gäller inte demokratins spelregler på fz. Utan de som äger sidan bestämmer själva vilket innehåll som ska finnas.

Medlem

FZ är en spelsajt, så varför ens dra igång en diskussion om pedofili här? Som någon sa tidigare, starta en tråd på Flashback i stället.

För att ändå svara på din fråga, nej pedofiler ska inte avrättas. Så länge dom inte gör någon skada så får dom gå loss på vad fan dom vill, hur vrickat det än må vara. Men gör fantasin till verklighet och du är ute på jävligt tunn is.

Edit: För övrigt så låstes den tidigare tråden för att moderatorn visste redan från första början att diskussionen i tråden skulle spåra ur

Frilansare

Jag är ansvarig utgivare för FZ, och gilla det eller ej - jag bestämmer vad som är ok att publicera här och inte. Det har inget om vad våra annonsörer gillar - jag personligen gillar dock inte inlägg om att man vill mörda andra människor. Eller diskussioner om pedofili. Så enkelt är det.

Du är hemskt välkommen att starta en egen sajt där du kan diskutera pedofili med den som vill. Ingen kommer att censurera dig så länge du håller dig inom lagens råmärken.
DET är yttrandefrihet.

1
Skriv svar