Actionspelet Star Trek teasas

Robot
Actionspelet Star Trek teasas

Kolla in teasern från filmlicensspelet som ska släppas i samband med den nya Star Trek-filmen.

#star-trek, #digital-extremes


Medlem
Actionspelet Star Trek teasas

vet inte varför, men känns inte star trek lite blekt nu mera? eller äre bara jag som inte direkt kände mig nöjd efter att åter kollat igenom tv-serierna?

Medlem

Senaste filmen var ju inte direkt något att hänga i granen.

Inaktiv

Ser ju ut som skit och som någon alphaversion av mass effect 1

Medlem
Skrivet av Vashgang:

vet inte varför, men känns inte star trek lite blekt nu mera? eller äre bara jag som inte direkt kände mig nöjd efter att åter kollat igenom tv-serierna?

Jag har precis kollat igenom alla säsonger av Star Trek: The Next Generation. Det är helt underbart. Det är många bra filosofiska frågeställningar. Varenda avsnitt får en att tänka. Älskar serier som har ett budskap.

Star Trek: TNG är genialiskt. Kan inte uttala mig om de andra serierna än.

Medlem

Spelet vetetusan om (Filmlicens spel brukar inte bli så bra generellt), ser fram emot filmen, Star Trek owns


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem
Skrivet av Aresz:

Ser ju ut som skit och som någon alphaversion av mass effect 1

Ja, redan i Star Trek filmen fick man mass effect vibbar.

Medlem

Såg ju skitlame ut. Vore ju rätt ballt med rymdstrider och shit, men isåfall är det väl lika bra att lira ST:O eller något, även om det inte heller precis var ett höjdarspel.

Star Trek dog när dom gjorde senaste filmen.

Medlem

Känns inte riktigt Star Trek.

http://www.youtube.com/watch?v=f78UN5T61_o <-- detta är Star Trek


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Jag gillade den förra ST-filmen men jag är ju inget Trekkie heller.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Vashgang:

vet inte varför, men känns inte star trek lite blekt nu mera? eller äre bara jag som inte direkt kände mig nöjd efter att åter kollat igenom tv-serierna?

Det är blekt, eftersom det är numera en action-franchise som är satt i ett framtida scenario.
Jag förstår inte varför de envisades med att använda Star Trek som grund för denna nya generiska JJ skit. Förutom karaktärer och vissa detaljer så har det inget med Star Trek att göra: varför kunde man inte skapa ett nytt fiktivt universum? Gick bra för Firefly att inte använda någon gammal series titel och karaktärer.

Näe det nya ST är en pretentiös och innehållslös Bay-kopia som inte flyger högt.

Medlem

tycker man borde fortfarande göra ett spel på tv-serien "Rescue me" helt underbar serie.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Vashgang:

vet inte varför, men känns inte star trek lite blekt nu mera? eller äre bara jag som inte direkt kände mig nöjd efter att åter kollat igenom tv-serierna?

Jag har precis kollat igenom alla säsonger av Star Trek: The Next Generation. Det är helt underbart. Det är många bra filosofiska frågeställningar. Varenda avsnitt får en att tänka. Älskar serier som har ett budskap.

Star Trek: TNG är genialiskt. Kan inte uttala mig om de andra serierna än.

Om du gillade TNG för den känns filosofisk så kommer du verkigen att ÄLSKA Deep Space 9, det är min favorit ST serie, och den bästa serierna jag sett överhuvudtaget.

De bästa avsnitten är mörka och extremt filosofiska


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Jag har precis kollat igenom alla säsonger av Star Trek: The Next Generation. Det är helt underbart. Det är många bra filosofiska frågeställningar. Varenda avsnitt får en att tänka. Älskar serier som har ett budskap.

Star Trek: TNG är genialiskt. Kan inte uttala mig om de andra serierna än.

Och detta är varför jag älskar TNG:


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Mikaelh:

Jag har precis kollat igenom alla säsonger av Star Trek: The Next Generation. Det är helt underbart. Det är många bra filosofiska frågeställningar. Varenda avsnitt får en att tänka. Älskar serier som har ett budskap.

Star Trek: TNG är genialiskt. Kan inte uttala mig om de andra serierna än.

Och detta är varför jag älskar TNG:

<3

Medlem

Mmm, underbar serie. Lägg sedan till mästerverk som The Inner Light, The Visitor osv... det är synd att filmerna reducerades till något generiskt och ytligt Michael Bay-junk, Roddenberry måste ha spunnit runt i graven som en skenande torktumlare när Nemesis släpptes...

På många sätt är JJ Abrams reboot en bra sak, det utspelar sig i ett alternativt universum och kan på så sätt utvecklas utan att störa det Star Trek vi känner igen från TOS-VOY. Själv tycker jag filmen var bra och intressant, och då är jag en riktig ST-nörd :). Synd bara att väldigt få speltillverkare gett det en ärlig chans och gjort ett riktigt bra spel, de sista som var riktigt bra var Armada och Elite Command-spelen. Ett nytt Elite Command med U3-motorn vore inte fel. Eller ett nytt Starfleet Command. Men istället får vi ett halv-rapat filmlicens-spel som endast släpps för att göra reklam för filmen. Usch.

Medlem

Tycker det ser rätt okay ut faktiskt. Sen är man ju lite av en trekkie också. (Som för övrigt tokdiggade senaste Star Trek av JJ Abrams.)


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar