Pc och Wii sänker Call of Duty-försäljningen

Robot
Pc och Wii sänker Call of Duty-försäljningen

Trots fler sålda spel till PS3 och Xbox 360 minskar den totala försäljningen, menar analytiker.

#call-of-duty-4-modern-warfare, #call-of-duty-modern-warfare-3, #call-of-duty-black-ops, #call-of-duty-black-ops-2-2, #activision


Medlem
Pc och Wii sänker Call of Duty-försäljningen

Call of duty 3 var en personlig favorit. Dels eftersom de hade fordon och att de var så balanserat ändå Efter fyran har ju spelen inte varit något vidare

Inaktiv

Skulle kunna bli ett köp till pc den dagen de släpper servrarna och banskapandet fritt igen.
Att spela ett hjärndött fps med noobs är ju inte så kul när så många fuskar

Medlem

4an var toppen av berget sedan har det bara gått neråt..

Inte konstigt då spelen är helt anpassade för konsoler. Var har de taktiska fps tagit vägen, brother in arms tex?

Medlem

Finns bättre FPS-spel på PC

Medlem

Gillar både fyran och tvåan som bäst men om jag måste välja något av dem så fyran

Inaktiv
Skrivet av eddie the eagle:

Inte konstigt då spelen är helt anpassade för konsoler. Var har de taktiska fps tagit vägen, brother in arms tex?

Nämn inget om taktik på PC. Kolla bara på alla MMO som många miljoner spelar. Alla får hjälp i form av Questhelper och dom högsta guilderna dödar deathwing med hjälp av Addons. Är du "healer" idag i Wow så trycker du på en knapp så sker allt via automatik.

Förjävligt.. så kom inte och klaga på att det är enkelt på konsol. Enklare att lira PC idag.

Medlem

Eller så är det för att BF3 släpptes?

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av eddie the eagle:

Inte konstigt då spelen är helt anpassade för konsoler. Var har de taktiska fps tagit vägen, brother in arms tex?

Nämn inget om taktik på PC. Kolla bara på alla MMO som många miljoner spelar. Alla får hjälp i form av Questhelper och dom högsta guilderna dödar deathwing med hjälp av Addons. Är du "healer" idag i Wow så trycker du på en knapp så sker allt via automatik.

Förjävligt.. så kom inte och klaga på att det är enkelt på konsol. Enklare att lira PC idag.

Fast nu är ju inte WoW det enda MMOet som finns. Dessutom var det ganska svårt när det släpptes, mest på senare tid som det blivit enklare, tyvärr. Första Guild Wars t.ex. är otroligt taktiskt och ett lag som inte kan samarbeta i det spelet blir slaktade direkt. Det konceptet utvecklas ännu mer nu inför GW2.

Medlem

Call of Duty 1 på grund av att de förfina de väldigt trevliga Medal of Honor.

Modern Warfare 2 hade varit kanon om de förfinat det men istället tog det bort dedicated servers. IDIOTI!

Black Ops var riktigt bra. Dock kom modtools alldeles försent.

Modern Warfare 3 funkar enbart som single player. Multiplayer är ett skämt.


signatur

| AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair 2x16GB DDR5 6GHz CL30 | Asus ROG Strix X670E-F | Gigabyte RTX 3080 OC 10GB | Samsung 990 Pro | Acer Predator Z35+ 35" | Logitech G413 | Logitech G310 | Sennheiser Game One |

Medlem
Skrivet av nathler:

Eller så är det för att BF3 släpptes?

Ja, det måste ha sänkt försäljningen jätte mycket till wii....

Skrivet av showerguy:
Skrivet av eddie the eagle:

Inte konstigt då spelen är helt anpassade för konsoler. Var har de taktiska fps tagit vägen, brother in arms tex?

Nämn inget om taktik på PC. Kolla bara på alla MMO som många miljoner spelar. Alla får hjälp i form av Questhelper och dom högsta guilderna dödar deathwing med hjälp av Addons. Är du "healer" idag i Wow så trycker du på en knapp så sker allt via automatik.

Förjävligt.. så kom inte och klaga på att det är enkelt på konsol. Enklare att lira PC idag.

Fast nu pratade jag inte om wow utan fps, rts osv i helhet. Och sen så är WoW inte det enda MMOt(även om det är det största).

Medlem

Inga 3:dje parts spel säljer väl särskilt bra på WII. Så det kan inte handla om väldigt många spel där...

Inaktiv

Jag tittade lite på Activisions finansiella siffror, WoW är förstås deras enorma kassako.

Det som nedan anges som "Online Subscriptions*" är allt som har med WoW att göra (spelförsäljning, prenumeration, online tjänster). Totalt står WoW + övriga PC-spel för 41% av alla Activision-Blizzards intäkter förra året 9 månader fram till sista september.

PC-spel utan WoW är större än Wii för dem, men betydligt mindre än PS3/360-delarna.

http://i.imgur.com/Zc72J.png

Citat:

* Revenue from online subscriptions consists of revenue from all World of Warcraft products, including subscriptions, boxed products, expansion packs, licensing royalties, and value-added services.

Medlem

Första CoD var riktigt bra, det var det spel MoH borde ha varit (inte för att MoH var dåligt, absolut inte). De andra delarna har jag inte spelat tillräckligt mycket för att kunna bedöma men jag är inte direkt ett fan av MW1 efter att de försökte simulera stora slag genom fiende spawning som inte slutade förrän man nådde olika checkpoints (detta förstörde i min mening Killzone 2).

Inaktiv

Det lustiga är att tredjepartsspel till Wii verkar sälja väldigt dåligt, och ändå vill Microsoft kopiera Wii-konceptet med viftande och skuttande framför TV:n. Om deras nästa konsol har fokus på Kinect medan PS3 jobbar mot core-spelarna så kan Microsoft bita sig själva i svansen.

Medlem
Skrivet av Buio:

Det lustiga är att tredjepartsspel till Wii verkar sälja väldigt dåligt, och ändå vill Microsoft kopiera Wii-konceptet med viftande och skuttande framför TV:n. Om deras nästa konsol har fokus på Kinect medan PS3 jobbar mot core-spelarna så kan Microsoft bita sig själva i svansen.

Tänker på samma sätt, för egen del har jag tröttnat rejält på alla Kinect spel som de pumpar ut och all fokus som ligger på dessa. Om de fortsätter med detta även nästa generation kommer jag nog inte köpa deras nästa konsol. För mig är det den egna IPn som är viktigast och om den inte är intressant (för spel är Kinect väldigt ointressant) så ser jag heller ingen anledning att köpa en och jag tror inte jag är ensam om att resonera så här.

Medlem

Det första Cod är min personliga favoritdel i serien, det kommer aldrig petas ner


signatur

Game long and prosper

Medlem

4:an lungt det bästa! inge arcade skit, inge överdrivna kill streaks awards,bara rent fps spelande, cod:waw var helt okej(älskar ww2)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

2:an och 4:an är de bästa. 1 är också bra. Resten är bara smörja och försäljningssiffrorna visar att dagens folk inte bryr sig om kvalitén på spelen utan köper enbart för namnet, hur jävla dåligt det än må vara.

Därför kommer det dröja väldigt länge innan vi får se ett nytt bra FPS-spel, tyvärr.

Medlem

Gillade faktiskt storyn i black ops väldigt mycket

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av eddie the eagle:

Inte konstigt då spelen är helt anpassade för konsoler. Var har de taktiska fps tagit vägen, brother in arms tex?

Nämn inget om taktik på PC. Kolla bara på alla MMO som många miljoner spelar. Alla får hjälp i form av Questhelper och dom högsta guilderna dödar deathwing med hjälp av Addons. Är du "healer" idag i Wow så trycker du på en knapp så sker allt via automatik.

Förjävligt.. så kom inte och klaga på att det är enkelt på konsol. Enklare att lira PC idag.

Jag raidade utan addons.

Jag kör numera på en Burning Crusade server, eftersom nuvarande wow är för idiotanpassat..
här äre ingen hjälp med quests inte, du måste läsa questlogen bege dig till en plats du tror stämmer överens med det du läst, sen bam bam döda, å spelet är pissigt mycket svårare..

Medlem
Skrivet av showerguy:

Förjävligt.. så kom inte och klaga på att det är enkelt på konsol. Enklare att lira PC idag.

Spela några timmar Tribes: Ascend och försök göra samma uttalande igen.

Medlem

Efter 4:an, när dom släppte modern warfare 2 utan dedikerade servrar till pc så har jag helt bojkottat serien. Före det så var cod serien det bästa som fanns efter mohaa + expansioner

Medlem

4:an.

Är det inte ganska troligt att det inte säljer så mycket för wii för att det är inte den typen av spel som dom flesta som har wii vill ha.

Hey Call of Copy&Paste, PC called and said "Do not want".

Medlem

Call of duty 1 var min favourit, (första spelet ofc) sedan så kom ju 2;an .. vart ännu bättre, sedan 3;an (konsoll endast= flopp) sedan kom 4;an och dominerade!
CoD5 därpå, helt ok spel, buggigt och glitchit som fan, men roligt... sedan har det bara dala utför

"Vi får se hur det blir efter att nästa Call of Duty (Black Ops 2, om ryktena stämmer) landat i november."

http://callofduty.wikia.com/wiki/User_blog:KATANAGOD/Black_Op...

http://callofduty.wikia.com/wiki/User_blog:KATANAGOD/Black_Op...

För mig verkar det vara ganska klart att ryktena stämmer.

Medlem

Call of Duty 2 all the way, alla barndoms kvällar gick till detta fantastiska spel inga löjliga killstreaks, inga löjliga radiostyrda pilar det var plain simple. Efter CoD2 blev serien bara sämre och sämre, CoD4 var visserligen bra men inte lika bra som CoD2.

12
Skriv svar