Blizzard: Diablo III-betan avslutas snart

Robot
Blizzard: Diablo III-betan avslutas snart

Om några veckor stänger Blizzard ner Dibbe-betan. Nu är det inte långt kvar till den officiella lanseringen!

#blizzard, #diablo-iii


Medlem
Blizzard: Diablo III-betan avslutas snart

Vad jag längtar!!

Medlem

På nåt sätt känns det som att Blizzard kommer upprepa det hela som med Diablo 2.
Pressen gillade inte att spelet kändes som 1:an men gav bra betyg (8/10, 4/5) för att det var just "Diablo" ett spel som man visste man skulle vara beroende av i månader framöver.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Ska bli riktigt nice, speciellt att få spela svårare svårighetsgrader. Givetvis också att få bättre loot än i betan!

Medlem

Någon som kan låna mig en tidsmaskin?

GE MIG SPELET NU! (35 åring rage'ar)

Medlem

Det känns nästan lite overkligt att spelet har ett datum. Hmm!

MrX
Medlem

Jag fick min invite till betan idag eller igår. Kan dock inte lira för jag får en kod 12 som säger att jag inte har tillgång till betan fast jag har.

Många som har det problemet enligt EU och US forumen hos Blizzard.

Medlem

Jag är MYCKET orolig över för lite customize. Man får inte plussa i attributes själv (strength, dexterity, vitality, intelligence) och inte heller talents.... Enda customize är runor som kan göra ens karaktär lite unik.......

Har inte spelat den korta betan så får hoppas det finns mer customize i fullständiga spelet.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

GIB MIR!!! NUUUUUUUUUUUU

Medlem

Happ, det var mitt sommarlov det!

Medlem

Jag behöver den där gubben ifrån AMF-reklamen nu... "Det är jag som är tiden" Spola fram mig en månad.

Medlem

Ha inte för höga förväntningar bara grabbar

Medlem

Är också orolig för att det är för lite costumize. Känns som det kommer bli att alla karaktärer ser och är likadana.
Men, har haft spelet bokat sedan 24 Augusti 2008.. inte fan tänker jag avboka för att jag har lite onda aningar. Men förhoppningarna är tyvärr inte så jättehöga. Speciellt efter att sett ALLA möjligheter i Path of Exile.

Fast.. Blizzard KNOWS how to deliver!

Medlem

Hypa sig själv! Lira igenom Diablo 1 & 2 med tillhörande expansioner.

Sätt dig i ett mörkt rum, tänd en hel del stearinljus, hoppas på regn och dåligt väder och läs igenom loren och gör dig uppdaterad på den igen i äkta Decard Cain anda!


signatur

Nämen!

Medlem

Jag ser tyvärr inget som helst intressant med detta spel, det är en lootgenerator på räls utan RPG element helt enkelt. Jag ser rakt igenom detta spel och jag hoppas presskåren också kan se förbi 'Blizzard'

Medlem
Skrivet av Hanga:

Jag ser tyvärr inget som helst intressant med detta spel, det är en lootgenerator på räls utan RPG element helt enkelt. Jag ser rakt igenom detta spel och jag hoppas presskåren också kan se förbi 'Blizzard'

Då ser du väldigt ytligt på det, och förmodligen på flertalet andra spel då de enbart är "frag-generatorer".

Även om man ser förbi Blizzard i det hela, tror jag att det kommer vara ett kalas bra och roligt spel, det finns massor utav spel som är väldigt "simpla" som inte är gjorda av Blizzard, som är helt fenomenala.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Hanga:

Jag ser tyvärr inget som helst intressant med detta spel, det är en lootgenerator på räls utan RPG element helt enkelt. Jag ser rakt igenom detta spel och jag hoppas presskåren också kan se förbi 'Blizzard'

Då ser du väldigt ytligt på det, och förmodligen på flertalet andra spel då de enbart är "frag-generatorer".

Även om man ser förbi Blizzard i det hela, tror jag att det kommer vara ett kalas bra och roligt spel, det finns massor utav spel som är väldigt "simpla" som inte är gjorda av Blizzard, som är helt fenomenala.

Jag tycker jag tittar så djupt som designen tillåter. Blizzard faller åter tillbaka till att enda anledningen att spela ska vara att hitta nya vapen - Ett oändligt grindande. Man klarar ut spelet de första gångerna för att det är kul sen så kommer man spendera spelet att göra "runs" genom spelets futtiga fyra akter om och om igen. De har tagit bort alla möjligheter att forma sin egen karaktär genom customization och lagt till ett pay2win system för att göra spelet ännu med hjärndött. Många faller tillbaka på att spelet blir svårare och att det finns Inferno att klara ut, men det förändrar inte att det är samma bossar och samma platser du springer runt i.

De hade kunnat utvecklat spelet till något mer intelligent och roligt, men de har nöjt sig med en lootgenerator med ditsatt pay2win system. Kanske man inte kan klandra dem, de vill väl inte skapa ett bra RPG som gör att de förlorar för många WoW prenumeranter?

Medlem
Skrivet av Hanga:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Hanga:

Jag ser tyvärr inget som helst intressant med detta spel, det är en lootgenerator på räls utan RPG element helt enkelt. Jag ser rakt igenom detta spel och jag hoppas presskåren också kan se förbi 'Blizzard'

Då ser du väldigt ytligt på det, och förmodligen på flertalet andra spel då de enbart är "frag-generatorer".

Även om man ser förbi Blizzard i det hela, tror jag att det kommer vara ett kalas bra och roligt spel, det finns massor utav spel som är väldigt "simpla" som inte är gjorda av Blizzard, som är helt fenomenala.

Jag tycker jag tittar så djupt som designen tillåter. Blizzard faller åter tillbaka till att enda anledningen att spela ska vara att hitta nya vapen - Ett oändligt grindande. Man klarar ut spelet de första gångerna för att det är kul sen så kommer man spendera spelet att göra "runs" genom spelets futtiga fyra akter om och om igen. De har tagit bort alla möjligheter att forma sin egen karaktär genom customization och lagt till ett pay2win system för att göra spelet ännu med hjärndött. Många faller tillbaka på att spelet blir svårare och att det finns Inferno att klara ut, men det förändrar inte att det är samma bossar och samma platser du springer runt i.

De hade kunnat utvecklat spelet till något mer intelligent och roligt, men de har nöjt sig med en lootgenerator med ditsatt pay2win system. Kanske man inte kan klandra dem, de vill väl inte skapa ett bra RPG som gör att de förlorar för många WoW prenumeranter?

Du missar ju till exempel att se PVP? Futtiga fyra akter vet jag väl inte om man ska kalla det, det kommer bli minst lika stort som Diablo II och det var inte så litet?

Jag vet inte men nämn något annat spel som gör det annorlunda? Hur många spel finns det med stort replayvärde? Du fortsätter med din karaktär efter första genomspelningen får nya runes,skills,förmågor upp till level 60 med ökande svårighetsgrad. Om jag kan spela igenom ett spel flertalet gånger för att jag tycker det är roligt som du själv säger, så har dom ju lyckats med något, inte sant? Alla spel, oavsett vilka blir ett evigt grindande och tråkiga efter ett tag, konsten är att kunna greppa spelare tillräckligt länge. Se på WoW, men det blir böltråkigt efter ett tag med.

Du tittar ju verkligen inte ner i designen om du säger att dom tagit bort ALLA möjligheter att forma sin karaktär och cuztomisera! Du kan anpassa din karaktär precis efter din spelstil, du kan använda samma skill som andra spelare men med en helt annan runa som passar dig bättre. Du kan kombinera dessa olika kombinationer i hundratals, i de flesta lägen kommer du nog inte möta en person som använder exakt samma setup som du. Du är tillexempel inte låst med en munk att bara använda stavar, du kan använda maces, svärd etc. Du kan göra en melee deamon hunter om du så vill, det är på ett sätt färre restriktioner i D3 än i många andra spel. Läs lite mer, kika lite mer om D3 så upptäcker du att det inte är så ytligt som det vid första anblick verkar vara.

Sen så är det väl så att hack n slash kanske rentutav inte är något för dig? För det är i princip grund idén med genren, skaffa bättre och bättre equipment.


signatur

Nämen!

Medlem

Trevligt. Tokspelade varken ettan eller tvåan men ska bli kul att "loota" saker igen.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Jag har spelat betan och har väl rätt neutrala förväntningar. Inte vid ett enda tillfälle fick betan mig att säga "WOW!" eller sitta med ett flin på läpparna. Klick klick klick klick, och småkul... typ. Inte värt 12 års väntan från D2 enligt mig.

Jag kommer nog köpa spelet så småningom men jag kan inte se mig själv sitta med detta i 500+ timmar.

Inaktiv

Tänker köpa spelet i samband med någon Super Rea. 50 kr eller nått.

Medlem

DOOM IS UPON US!!

Medlem

Haters gonna hate

Det är nog med custom, statpoints i d2 var ju bara irriterande, skillsystemet var obalanserat och gammalt

Den största custom som folk glömmer bort är ju gearen! Alla kommer med massa skit om att det inte är nog med custom... i d2 var det fan ingen custom enligt mig, fanns liksom en linje man skulle följa för att ha bäst gear, bäst skills osv.

ni som kommer och säger annat är inbitna wownördar som överhuvudtaget inte spelat d2, och nu sitter inte jag och hate:ar d2, utan det var bland dom roligare spelen jag spelat.

diablo 3 är och kommer vara asbra! folk hate:ade precis lika mycket när diablo 2 skulle komma

sluta leta efter fel, sjukt störande

Medlem

Det folk inte verkar fatta här riktigt är att Blizzard kommer inte bara släppa och glömma spelet. Om alldeles för många kritiserar spelets brister så får man väl hoppas att Blizzard tar till sig det och patchar in det senare, men oavsett så kommer ju spelet bli patchad och balanserat, och kanske även uppdaterat. Så sluta gnäll och ta spelet för vad det är. Om du inte gillar det så fine, spela inte det då och vänta på ev patch som fixar det du vill ha. Eller var för en gångs skull konstruktiv och se till att Blizzard får läsa dina åsikter så kanske de gör nåt åt det i framtiden.

Med tanke på hur länge Diablo 2 blev supportat så kommer nog Diablo 3 patchas i ett par år och det skulle inte förvåna mig heller om det kommer en och annan expansion till det som utökar det ytterligare. Sedan så tror jag de flesta av er här inte ens har spelat det, men ändå så är ni "experter" och gnäller på det ena och andra. Jag har kört betan länge nu och det finns moment som jag absolut inte tycker om men jag har gett Blizzard min feedback och hoppas på att de kanske gör nåt åt det i framtiden. Tills dess får jag helt enkelt avgöra om de positiva sidorna är tillräckligt stora för att ta upp min tid.

Inaktiv

Kommer de fortfarande inte släppa PvP vid release?

Medlem

nope det kommer komma senare, kanske slutet vid året eller nåt... ja det suger men jag skiter i pvp..

Medlem

Tips; Spela D2, blir nog ladder reset 25e eller 1e. kul o komma in i diablo känslan innan.

Citat:

Haters gonna hate

Det är nog med custom, statpoints i d2 var ju bara irriterande, skillsystemet var obalanserat och gammalt

Den största custom som folk glömmer bort är ju gearen! Alla kommer med massa skit om att det inte är nog med custom... i d2 var det fan ingen custom enligt mig, fanns liksom en linje man skulle följa för att ha bäst gear, bäst skills osv.

ni som kommer och säger annat är inbitna wownördar som överhuvudtaget inte spelat d2, och nu sitter inte jag och hate:ar d2, utan det var bland dom roligare spelen jag spelat.

diablo 3 är och kommer vara asbra! folk hate:ade precis lika mycket när diablo 2 skulle komma

sluta leta efter fel, sjukt störande

NEJNEJNEJ. Fick du en tegelsten i pannan när du gick upp imorse eller borde du ha en?
D2 va sjukt customize, fan jag har nästan klarat Hell i Hardcorde nu med en sosso som inte gör någon skada alls, den bygger på att hon gör skada genom att ta skada. Sen fokuserar i Ench så mercen får mer dmg. En buff sorc helt enkelt. Sett en sådan någon gång? nae för du spelade nog 3-4 år efter Lod kom ut och inte så mycket mer än 200-300 timmar.

Asså varje klass i och med allt gear (Uniqes/Runewords), du fick räkna ut statsen själv och du fick bestämma vilka skills du ville ha (ALLA skills går att använda med alla gubbar, bara man fixar o trixar lite). Vilket betyder att du har crika 6-10 olika former av varje klass att köra. Dom kommer se annorlunda ut, använda sig av andra skills och varje gubbe blir unik.

Du kan fan inte säga att det inte fanns något Costumize i Diablo 2 för det är en stor bidragande faktor till att det blev så jävla legendariskt som det blev.

Sen ja vi får se hur kul det blir med D3, jag är väldigt tveksam till endel saker, Hoppas bara de har annat som väger upp

Och Nej PVP kommer inte vid release om man inte kommer kunna Duelera i sådan jäkla awesome pvp som i D2. Men de kommer nog ändå släppa arena aktik tråkig skit som man inte kommer kunna göra före lvl 60 ändå så det är inget att gnälla över då det kommer bli in patchat innan du hunnit till 60

Medlem

Jag räknar sekunderna.

Avstängd

Bli inte sura nu, men finns det närmare besked om när Diablo 3 kommer till konsol?

Medlem
Skrivet av Calez:

Bli inte sura nu, men finns det närmare besked om när Diablo 3 kommer till konsol?

15 antar jag. skulle tro att det var pga konsol som vi inte fick det Jan,feb,mars utan i maj ist.

12
Skriv svar