Diablo 3-betan öppen för alla – av misstag?

Robot
Diablo 3-betan öppen för alla – av misstag?

Enligt foruminlägg på det officiella forumet och användare på Reddit kan vem som helst spela via beta-klienten – oavsett om man har nyckel eller ej.

#diablo-iii, #blizzard


Medlem
Diablo 3-betan öppen för alla – av misstag?

så man kan spela?

Medlem

Fan att jag e på jobbet!!!


signatur
Medlem

Tyvärr är battle.net nere nu och Blizzard fixar antagligen denna buggen! ???

så ingen kan logga in nu


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Vem tjallade för Blizzard? Får samma känsla som när någon påminde läraren om att vi skulle ha ett prov den dagen när de hade glömt bort.

Medlem

Där finns inget att sukta efter i den betan, sämst är vad den är. Fast den ger ju en i alla fall en bild av hur karaktärerna är, men annars är den riktigt tråkig.

Medlem

Tror du Blizzard är så blinda att någon måste "tjalla" för att de skall märka problemet? Kom igen... hur som helst så är det ju bra publicitet för Blizzard. Och de har kanske fixat "buggen" nu ändå, får testa när jag kommer hem.

Medlem

Om det är sant, så tror jag inte att det är något annat än ett PR-trick för att massvis skall logga in och spela så snabbt och mycket dom kan innan Blizz har "fixat buggen" och stängt av möjligheten. Inte bara att spelare för mersmak för spelet, så kommer massvis med nyheter skrivas om detta på forum, twitter med mera.

Om det finns en sak som Blizz har lyckats bättre med än spel, så är det PR och hype.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det är tydligen nere för maintance. Enligt RockPaperShotgun kommentarer så gick det ner för ca 20 minuter sen eller sådär(som sagt, pga maintance). Får se igen om 1-2 timmar.

Skrivet av Amilo:

Där finns inget att sukta efter i den betan, sämst är vad den är. Fast den ger ju en i alla fall en bild av hur karaktärerna är, men annars är den riktigt tråkig.

Smaken som baken.

Medlem

Verkar vara falskt alarm.


signatur

Imperator

Medlem

Haha tankar as we speak... får se ifall det funkar xD

Medlem

Inget i mitt konto... eller menar dom att alla bara kan logga in i betan via sitt bnet konto?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Inget i mitt konto... eller menar dom att alla bara kan logga in i betan via sitt bnet konto?

Man ska kunna logga in via klienten. Tror att man måste logga in på US-servrarna, antingen genom att tanka US-klienten eller att ändra till "The Americas" i settings inne i spelet
Man måste också ha ställt in en Battletag, det gör man i Account settings på http://eu.battle.net/en/

Medlem

Hur får man tag i betan då? såg inget på mitt Bnet konto. Tankar ni via torrent eller något?

Medlem

Fungerar inte.

Medlem

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=470701 därifrån tanka jag. Valde US clienten

EDIT : 95% klart nu

Medlem
Medlem
Skrivet av sgt_lol:

:D:D:D

Betan har man kunnat tankat länge. Men den måste fortfarande vara aktiverat på ens battle.net konto för att det ska fungera.

Medlem

Ni måste fortvarande ha en egen nyckel för att kunna logga in i spelet, vilket jag har hihi

Inaktiv

Fan jg ville ju testa lite : S
har förhandsbokat men det är ju såå låååångt kvar.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Just då behövdes det varken nyckel eller nån beta invite, var bara att logga in och spela, redan tjyvspelat betan på en kompis konto så hade redan klienten, var bara att logga in på mitt vanliga b.net konto och spela.

tills servrarna gick ner, testade också om det gick att invita folk med beta keys och det gick inte, för de hade inte "starter edition"

Medlem

"Starter Edition" har kollat, jag har ingen sån client... på mitt konto.. så dom kanske har tat bort d nu


signatur

//Peace out

Medlem

Spelade för några timmar sen, helt underbart!


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Azox:

Ni måste fortvarande ha en egen nyckel för att kunna logga in i spelet, vilket jag har hihi

Nej


signatur

Meep!

Moderator | Testpilot

Så kan man spela eller inte? Folk all over the net säger olika saker.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Så kan man spela eller inte? Folk all over the net säger olika saker.

För tillfället så är det ingen som kan spela på grund av pågående "underhåll".

11:00 AM PDT... vi får väl se när de är färdiga.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Exxo:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Så kan man spela eller inte? Folk all over the net säger olika saker.

För tillfället så är det ingen som kan spela på grund av pågående "underhåll".

11:00 AM PDT... vi får väl se när de är färdiga.

Inte det jag pratade om, (yttrade mig konstigt).

Min fråga var tänkt att få svaret "Funkade det överhuvudtaget"?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Så kan man spela eller inte? Folk all over the net säger olika saker.

För tillfället så är det ingen som kan spela på grund av pågående "underhåll".

11:00 AM PDT... vi får väl se när de är färdiga.

Inte det jag pratade om, (yttrade mig konstigt).

Min fråga var tänkt att få svaret "Funkade det överhuvudtaget"?

Några här verkar ju ha kunnat spela även fast de inte haft beta access och folk på andra forum har sagt samma sak.

Får väl bara hoppas att det fortfarande kommer fungera efter underhållet. Men att det ska ta 3 timmar att fixa så folk utan beta keys inte kan logga in tycker jag är lite långdraget. Såvida deras authentication server inte total dog eller något. Men man tycker att om någon vet något om redundans så borde det väl vara Blizzard.

Medlem

Äsh.. det är ju knappt en månad kvar till release... men kul för de som vill prova lite innan.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

blizzard brukar leverera men jag är inte helt övertygad, det börjar likna hypen kring brink. de flesta som bidrar till hysterin har säkert inte ens rört tidigare diablo och många av de som faktiskt lirat de tidigare dissar nitiskt d3. jag kommer köpa det för det är mer casual än wow

12
Skriv svar