The Settlers Online är igång

Robot
The Settlers Online är igång

Är gratis gott? Testa själv i den kostnadsfria nybyggarstrategin.

#the-settlers-online, #the-settlers-7-paths-to-a-kingdom


Inaktiv
The Settlers Online är igång

Är de pay to win också? Får la testa o utvädera

Medlem

Settlers 7 vad ju dock en grym besvikelse Så otroligt buggigt att det var helt ospelbart. Får testa detta och se ur det blir/blev!

Settlers 4 är fortfarande the shit!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

valutan som du använder för att köpa saker från shoppen är något man får gratis, varje vecka (förutsatt att man loggar in varje dag). Det är ingen PvP i nuläget utan man slåss mot banditer, ensam eller tillsammans med vänner.

KoP
Medlem

Tacka vet jag settlers 1 på Amigan, två spelare i splitscreen. It's enough.

Medlem

Jag spelade bara betan och tröttnade någonstans i level 20 har jag för mig.
Är det någon skillnad nu, i spelet - från betan?

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Settlers 4 är fortfarande the shit!

du vet uppenbarligen inte vad du pratar om, settlers 3 är bäst

Medlem

Hah! Trean var också bra, men fyran är sååå skön. Visste knappt att folk spelar dessa spel fortfarande, trodde jag var ensam.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av rubbiten:
Skrivet av r3lev4nt:

Settlers 4 är fortfarande the shit!

du vet uppenbarligen inte vad du pratar om, settlers 3 är bäst

Ja del tre var grym men de kunde ha slopat stridsmomenten då dessa var aningen för simpla, annars var det ett väldigt vanebildande spel=).

Medlem
Skrivet av rubbiten:
Skrivet av r3lev4nt:

Settlers 4 är fortfarande the shit!

du vet uppenbarligen inte vad du pratar om, settlers 3 är bäst

Vad snackar ni för skit? 2an är utan tvekan det bästa i serien.

Medlem

Vi kan helt enkelt komma överrens om att Settlers-serien rockar!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Drog igång Settlers 7 i dagarna igen, kändes stabilare än tidigare så jag tror nog de patchat upp den mot hur det var vid release. Tycker den är rätt bra, på minus står ju online kravet och lockandet med microtransaktioner.

Ska se hur de lyckats med online versionen.

Medlem

Jag har kört det sen FZ skickade ut betakeys och jag är level 36! Mysigt spel, det första settlerspelet jag kört, blir liiite segt senare dock, men trevligare nu när dom la till dailyquests etc, beroendeframkallande dock!

Skrivet av Tamazin:
Skrivet av rubbiten:
Skrivet av r3lev4nt:

Settlers 4 är fortfarande the shit!

du vet uppenbarligen inte vad du pratar om, settlers 3 är bäst

Vad snackar ni för skit? 2an är utan tvekan det bästa i serien.

+1 på den

I övrigt är jag lvl 19 och har tröttnat på detta "facebook" spel där beroendet tvingas fram när allt händer i realtid. Tack o lov slipper man passa skördar a´la Farmville då det enda som händer här när man har brist på nåt är att nånting står still


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av KoP:

Tacka vet jag settlers 1 på Amigan, två spelare i splitscreen. It's enough.

Ja det är ett riktigt nice spel det, älska de små svärd-duellerna gubbarna hade när man bad dem attackera motståndarens vakthus :3

Medlem

För att vara ett webbaserat spel så är det faktiskt väldigt roligt även om det behövs mer content för lvl40 och uppåt. Att säga att det inte är beta känns dock som ett skämt då många grejer på riktigt höga levels inte finns implementerade ännu enligt vad som sägs. Det är dock fullt spelbart och klart värt att testa som ett extra tidsfördriv.

/ LordDaimos

Medlem

bättre än travian och liknande onlinespel men kan inte på något vis konkurrera med "riktiga" spel

Medlem

Jag själv spelar detta ganska friskt. Det är en skönt tidsfördriv och lite läcker design. Kan rekommendera detta till dom som gillar att softa lite under dagen


signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

Inaktiv
Skrivet av GlueHead:

Jag spelade bara betan och tröttnade någonstans i level 20 har jag för mig.
Är det någon skillnad nu, i spelet - från betan?

+1

Fanns ju i princip ingenting att göra än att sitta och bygga nya farmer och gruvor och röja bort lite bandit camps här och där. Funkade som tidsfördrift på jobbet men inte så mycket mer.

Medlem
Skrivet av Stodet:

Är de pay to win också? Får la testa o utvädera

Finns inte många F2P som är pay to win i förhållande till de som inte är det. Ofta hör man folk säga att det är Pay to Win, men det är bara för att de är så urbota dåliga på spelen i fråga.
Tror inte det är något man behöver oroa sig speciellt mycket för.

Medlem

det är okej tidsfördriv men mkt förändringar behövs för att man inte ska behöva vara inne 5 timmar om dagen. jag har lirat det sen dag 1 och är fortfarande med.


signatur

//monster

Medlem

Håller mig fortfarande till Settlers 2. S2 > alla andra Settlers!


signatur

Spaceships Are Magic

Medlem

TYcker alla ska spela Tribal Hero istället. Inget pay to win och är just nu under "beta" och utvecklas av ett indie team. Riktigt roligt spel http://tribalhero.com!

Medlem
Skrivet av rubbiten:
Skrivet av r3lev4nt:

Settlers 4 är fortfarande the shit!

du vet uppenbarligen inte vad du pratar om, settlers 3 är bäst

Vad säger du? Alla vet ju att det är 2:an som är bäst, tätt följt av 1:an.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

för er som inte vet så är settlers online mer eller mindre byggt på just settlers 2. det har delarna från alla dom bästa settlers i sig, det enda som skiljer är förstås att det är spelat i browsern.


signatur

//monster

1
Skriv svar