Drivrutiner kraschar.. "BF3"

Medlem
Drivrutiner kraschar.. "BF3"

Min polare har problem Med Bf3. Helt random kan spelet stängas av och grafikdrivrutinerna kraschar.. Han har ett "Gigabyte" Geforce GTX 580. Vi har testat nya beta drivare och dom nyaste vanliga. Funkar ej.. Testat att installera om punkbuster osv men funkar inte det heller. likaså directX.

Någon som har en bra förklarining?


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

"Min polare har ett problem..."

Ah, ja, den har man ju hört förut.

Nej, men skämt åsido. Jag sitter tyvärr inte inne med någon lösning, men jag hoppas att det löser sig för din vän.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

"Min polare har ett problem..."

Ah, ja, den har man ju hört förut.

Nej, men skämt åsido. Jag sitter tyvärr inte inne med någon lösning, men jag hoppas att det löser sig för din vän.

För tillfället är det så jag har ett 480 och funkar fint fint


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

När ni avinstalelrat drivrutinerna har ni då tagit bort de ordentligt?
Kör en ckeansweap, och dra in de nya.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

När ni avinstalelrat drivrutinerna har ni då tagit bort de ordentligt?
Kör en ckeansweap, och dra in de nya.

Testat det också...


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Har ni någon överklocknings-moj igång? Vet inte vad de heter för GeForce-kort.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Jag hade ungefär samma problem, också med ett Gigabyte GTX 580. Efter många krascher och mycket googlande verkar jag ha hittat en lösning (spelet kraschar inte längre). Jag hade också punkbuster-problem, ibland blev man kickad av jättekonstiga anledningar, men det försvann också.
Ladda ner MSI Afterburner eller likande program och klocka ner kortet till fabriksinställningar. Mitt var egentligen inte överklockat, utan den var bara över fabriksinställningarna med några få MHz.
Tydligen gjorde det en stor skillnad ändå, för när jag klockade ner kortet till fabriksinställningarna så försvann alla problem.
Fabriksinställningarna är:
Core Clock: 772 MHz
Shader Clock: 1544 MHz
Memory Clock: 2004 MHz
Hoppas detta även hjälper din polare (eller dig själv)!

Medlem

Så hette det ja!

Det var samma sak som du just beskrev som jag menade. Afterburner och liknande, av andra märken, motsvarigheter, orsakar ofta problem med BF3. Jag har fått mitt kort att funka med överklockat hela 350 mhz, men det endast genom en del pulande.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Så hette det ja!

Det var samma sak som du just beskrev som jag menade. Afterburner och liknande, av andra märken, motsvarigheter, orsakar ofta problem med BF3. Jag har fått mitt kort att funka med överklockat hela 350 mhz, men det endast genom en del pulande.

Grejen var att jag hade aldrig använt afterburner innan, problemet orsakades av att kortet var pyttelite överklockat redan när jag köpte det, och det löstes genom att klocka ner det i afterburner. Så i detta fall så löste programmet ett problem istället för att skapa ett

Medlem
Skrivet av Mistarfajlip:

Jag hade ungefär samma problem, också med ett Gigabyte GTX 580. Efter många krascher och mycket googlande verkar jag ha hittat en lösning (spelet kraschar inte längre). Jag hade också punkbuster-problem, ibland blev man kickad av jättekonstiga anledningar, men det försvann också.
Ladda ner MSI Afterburner eller likande program och klocka ner kortet till fabriksinställningar. Mitt var egentligen inte överklockat, utan den var bara över fabriksinställningarna med några få MHz.
Tydligen gjorde det en stor skillnad ändå, för när jag klockade ner kortet till fabriksinställningarna så försvann alla problem.
Fabriksinställningarna är:
Core Clock: 772 MHz
Shader Clock: 1544 MHz
Memory Clock: 2004 MHz
Hoppas detta även hjälper din polare (eller dig själv)!

nice!!! Ska hjälpa grabben med att testa det! Blir ikväll tror jag! Thanks man!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

1
Skriv svar