Första Guild Wars 2-betahelgen om en vecka

Robot
Första Guild Wars 2-betahelgen om en vecka

Helgen 27-29 april körs den första betahelgen igång. Vem som helst kan ansöka om att få vara med – men bara de som har köpt spelet har en garanterad plats.

#guild-wars-2


Medlem
Första Guild Wars 2-betahelgen om en vecka

Fan vad gött den betan kommer jag att få =D

Medlem
Medlem

Vi syns i Tyria

Medlem

Nice Förbeställt det så bör komma med


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

my norn's dd boobs will rule the world


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Nyckel köpes för fan! Skicka skiten om du ändå inte tänker aktivera och testa men ändå signat upp, om detta skulle ske så skicka ma nyckeeeln!

Inte ett år för tidigt, ack så underbart!

Inaktiv

1. Grindfest
2. Grindfest
3. Inge endgame.

Vänta 2-3 månader så kommer spelarantalet sjunka.

Medlem
Skrivet av showerguy:

1. Grindfest
2. Grindfest
3. Inge endgame.

Vänta 2-3 månader så kommer spelarantalet sjunka.

För att sedan stiga för all evig framtid!

Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av showerguy:

1. Grindfest
2. Grindfest
3. Inge endgame.

Vänta 2-3 månader så kommer spelarantalet sjunka.

För att sedan stiga för all evig framtid!

Amen!

Medlem
Skrivet av showerguy:

1. Grindfest
2. Grindfest
3. Inge endgame.

Vänta 2-3 månader så kommer spelarantalet sjunka.

1. På vilket sätt då jämfört med andra mmo
2. Har lirat Tera, AoC, Rift och lite GW2. Känns som detta inte har någon grind alls utan handlar om att utforska världen. Lite adventurekänsla över det men det kanske bara är jag.
3. Precis, det handlar inte om att komma till level 80 så snabbt man kan utan maxa upplevelsen på väg dit. Först veteranbossen är på level 1 btw. Kanske det enda spelet av dom jag lirat där min brådska att komma till level 80 är begränsad, till skillnad mot ovanstående titlar så börjar inte spelet på level 80.
Sedan så finns det endgame i dungeons (32 olika om jag inte kommer ihåg fel) och WvW samt 5v5 för oss som giller pvp.

Absolut att antalet kommer sjunka, den förutsägelsen är ungefär lika svår att göra som att solen går ned i kväll.

Skrivet av Jonator:

Nyckel köpes för fan! Skicka skiten om du ändå inte tänker aktivera och testa men ändå signat upp, om detta skulle ske så skicka ma nyckeeeln!

Två sätt att få nyckel:
1. att du signat för beta tidigare och blivit antagen. Detta är ett väldigt litet antal som antagits och det ger inte tillgång till alla betaevent, om ens något nu efter pre-purchase dragit igång.
2. Pre-purchase (komplett/webbhallen/etc) så får du tillgång till alla betaevent. Nyckeln är densamma som skall användas efter release så sannolikheten att någon säljer/ger bort den och därmed sitt spel är liten.

Skrivet av Bruttan:
Skrivet av showerguy:

1. Grindfest
2. Grindfest
3. Inge endgame.

Vänta 2-3 månader så kommer spelarantalet sjunka.

1. På vilket sätt då jämfört med andra mmo
2. Har lirat Tera, AoC, Rift och lite GW2. Känns som detta inte har någon grind alls utan handlar om att utforska världen. Lite adventurekänsla över det men det kanske bara är jag.
3. Precis, det handlar inte om att komma till level 80 så snabbt man kan utan maxa upplevelsen på väg dit. Först veteranbossen är på level 1 btw. Kanske det enda spelet av dom jag lirat där min brådska att komma till level 80 är begränsad, till skillnad mot ovanstående titlar så börjar inte spelet på level 80.
Sedan så finns det endgame i dungeons (32 olika om jag inte kommer ihåg fel) och WvW samt 5v5 för oss som giller pvp.

Absolut att antalet kommer sjunka, den förutsägelsen är ungefär lika svår att göra som att solen går ned i kväll.

Skrivet av Jonator:

Nyckel köpes för fan! Skicka skiten om du ändå inte tänker aktivera och testa men ändå signat upp, om detta skulle ske så skicka ma nyckeeeln!

Två sätt att få nyckel:
1. att du signat för beta tidigare och blivit antagen. Detta är ett väldigt litet antal som antagits och det ger inte tillgång till alla betaevent, om ens något nu efter pre-purchase dragit igång.
2. Pre-purchase (komplett/webbhallen/etc) så får du tillgång till alla betaevent. Nyckeln är densamma som skall användas efter release så sannolikheten att någon säljer/ger bort den och därmed sitt spel är liten.

Jo jag håller med om att snubben har fel, undrar dock om de inte kommer bli lite som GW, undrar hur många timmar jag spenderat på att farma där xD Fortfarande lätt det bästa mmo-et någonsin, men där fanns en del grind. Ett måste kanske dock.

Edit, Elefarmen vid Elona Reach, waaaa xD många dagar!

Medlem

Nice, fick min pre-purchase i början av veckan. Ska bli gött!

Medlem
Skrivet av Soothsayer:

Jo jag håller med om att snubben har fel, undrar dock om de inte kommer bli lite som GW

enda gången jag känner att det kommer bli grind är om man bara ska syssla med en aktivitet.

Armor tex kan fås genom pvp, pve, crafting etc. Dvs man kan nå slutet på vägen på en mängd olika sätt. Sure vill man ha alla delar med samma utseende så blir det transformation stone eller grinda en aktivitet. Men statwise så finns det flera vägar att gå.

Är faktiskt inte orolig för fem öre, man kan välja bort grind om man vill och det är det viktiga.

Medlem
Skrivet av showerguy:

1. Grindfest
2. Grindfest
3. Inge endgame.

Vänta 2-3 månader så kommer spelarantalet sjunka.

Hela spelet är ett stort endgame


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Snabb fråga får man beta nyckel från webhallen på deras sida/i mail eller skickar dom fodral med nyckel i?

Medlem
Skrivet av showerguy:

1. Grindfest
2. Grindfest
3. Inge endgame.

Vänta 2-3 månader så kommer spelarantalet sjunka.

utvecklarna säger ju själva att dom hatar grinding,och att det förstör spelupplevelsen,, att dom då skulle göra det till en grindfest låter ju helt orimligt.
imo har du ingen aning om vad du pratar om, men kom tillbaka efter att NDA har lyfts och du spelat spelet så kan vi snacka...

Skrivet av Bruttan:
Skrivet av Soothsayer:

Jo jag håller med om att snubben har fel, undrar dock om de inte kommer bli lite som GW

enda gången jag känner att det kommer bli grind är om man bara ska syssla med en aktivitet.

Armor tex kan fås genom pvp, pve, crafting etc. Dvs man kan nå slutet på vägen på en mängd olika sätt. Sure vill man ha alla delar med samma utseende så blir det transformation stone eller grinda en aktivitet. Men statwise så finns det flera vägar att gå.

Är faktiskt inte orolig för fem öre, man kan välja bort grind om man vill och det är det viktiga.

Tror faktiskt du har fel, såklart så vet ja inte och det återstår ju bara att se. Jag tror det kommer bli som i GW, pengagrind. Att man "kan" få det genom annat, innebär inte att det kommer fungera så. Någon speciell instans, eller plats kommer helt enkelt vara så pass mycket mer givande att det blir en grindplats. Man kan såklart helt enkelt strunta i det, men då hamnar man lite bakom dom som gör det.

Men som sagt så återstår det att se, för mig gör de inte så mycket. Hade många roliga grindtimmar i GW 1 så något liknande i GW 2 ser ja inte som något stort problem

Medlem
Skrivet av Bl4ckh4wk:

Snabb fråga får man beta nyckel från webhallen på deras sida/i mail eller skickar dom fodral med nyckel i?

jag beställde limited edition från elgiganten och fick ett fodral på posten igår

Medlem

jag har förhoppningar om att detta kan bli den största mmo succen sedan WoW,
nu borde väl tiden vara inne för att mmo jätten ska börja vackla

Medlem

Om det är nån mmo som har nått nytt (iaf för mig) så är det GW2.
Tror folk kommer gilla det...

Medlem

jag har läst på ett flertal ställen att första betan är nu denna helg? har det blivit ändrat?

Medlem
Skrivet av showerguy:

1. Grindfest
2. Grindfest
3. Inge endgame.

Vänta 2-3 månader så kommer spelarantalet sjunka.

1. Troll
2. Troll
3. Hater


signatur

Tempus fugit.

Medlem
Skrivet av roftg:

jag har läst på ett flertal ställen att första betan är nu denna helg? har det blivit ändrat?

Det var spekulationer om denna eller nästa helg, allt Anet har sagt tidigare var "i slutet av april" vilket innebar nästa helg.


signatur

Tempus fugit.

Medlem
Skrivet av Nocturne:
Skrivet av roftg:

jag har läst på ett flertal ställen att första betan är nu denna helg? har det blivit ändrat?

Det var spekulationer om denna eller nästa helg, allt Anet har sagt tidigare var "i slutet av april" vilket innebar nästa helg.

okey,tack
då är det jävligt kass av elgiganten att skriva att 1a betan är nu denna helg,sälja spel på ett löst rykte,ush,falsk marknadsföring .-P

Medlem

Hmm, Jag har varigt med i de tidigare GW2 beta-events som de har haft. Undrar om jag kommer in på denna event. Inte fått ett mail än. Hoppas hoppas hoppas de har fixat alla fps-problem bara

Medlem

Sjukt taggat, har spelat originalet i ca 6 år nu

Medlem
Skrivet av Bl4ckh4wk:

Snabb fråga får man beta nyckel från webhallen på deras sida/i mail eller skickar dom fodral med nyckel i?

Fick min nyckel med fodral.

Det är dock inte bara en beta nyckel, utan den nyckeln är den som gäller vid release också, medans jänkarna är tvungna till att lämna tillbaka sin pre-purchase box för att få ut en ny inom 5 dagar efter release om de inte vill ha sitt spelande avbrutit tills de hämtat den riktiga boxen. Skönt att man slipper hålla på och krångla så.

På tal om annat, collectors edition pre-purchase finns uppe på webhallen nu. Känns som man lätt klarar sig utan den.

Medlem
Skrivet av Soothsayer:

Tror faktiskt du har fel, såklart så vet ja inte och det återstår ju bara att se. Jag tror det kommer bli som i GW, pengagrind. Att man "kan" få det genom annat, innebär inte att det kommer fungera så. Någon speciell instans, eller plats kommer helt enkelt vara så pass mycket mer givande att det blir en grindplats. Man kan såklart helt enkelt strunta i det, men då hamnar man lite bakom dom som gör det.

Så kan det faktiskt bli men den stora skillnaden var att i GW1, AoC, Rift, TERA etc så hade man inget val utan det var bara att köra samma factionquests (motsv) om och om igen för att få prylarna.

Om folk stirrar sig blind på snabbast progression och har skittråkigt när man gör det, när det finns andra roligare (om än mindre lönsamma) och mer omväxlande sätt att nå samma må,l så har man ingen annan att skylla på än sig själv. Speciellt i ett spel som inte är speciellt beroende av gear och stats.

Kommer själv köra pvp (wvw) som huvudaktivitet, som definitivt är mer gearberoende än pve, och jag oroar mig inte ett smack för detta, vem bryr sig om någon har 0.5% mer mitigation men har tvingats att farma samma dungeon 4 dagar och det tar 8 dagar för mig att nå samma mål i pvp.

Grindade som fan i AoC för att få värsta svärdet, farma resources i 3 månader varje kväll, för det fanns inget annat alternativ, här finns det ju det så varför göra det.

Och ledsnar jag så kör jag lite crafting eller pve eller.....

Man kan göra allt till grind om man vill, det intressanta är om det finns alternativ som är roligare sedan om det tar 50% mer tid är något individen får ta ställning till.

Vill man kast bort sin tid i spelet för att få grejor fort eller för att ha roligt, för mig är valet enkelt.

12
Skriv svar