Spela Tera-betan idag

Robot
Spela Tera-betan idag

Den öppna betan öppnas klockan tre i eftermiddag. Alla kan delta!

#nyhetstips, #tera, #bluehole-studio


Medlem
Spela Tera-betan idag

Är det inte bara dom som förbokat spelet som kan börja spela idag? Alla andra får väl börja imorgon?

Medlem

tror inte det..inte på eu betan...på us funkar set så

Medlem

Spelat closed beta innan, riktigt ballt spel. Testa

Medlem

Hur tänkte ni när ni skrev detta?
15:00 är det

Citat:

All servers for our open beta will open on Thursday, 19th of April at 3 pm CEST / GMT +2 and they will stay open until midnight CEST / GMT +2 on Tuesday, 24th of April 2012.

Länk:
https://forum.tera-europe.com/showthread.php?t=60766
CEST är som bekant CET sommartid, vilket är den tidszon vi befinner oss i.

Svar nej fluffmajster, Bojkott har rätt.
NA-OBT funkar på det viset i EU-betan har alla tillgång from. idag.

Medlem
Skrivet av Lonefox:

Hur fulla var ni när ni skrev detta?
15:00 är det

Citat:

All servers for our open beta will open on Thursday, 19th of April at 3 pm CEST / GMT +2 and they will stay open until midnight CEST / GMT +2 on Tuesday, 24th of April 2012.

Länk:
https://forum.tera-europe.com/showthread.php?t=60766
CEST är som bekant CET sommartid, vilket är den tidszon vi befinner oss i.

Svar nej fluffmajster, Bojkott har rätt.
NA-OBT funkar på det viset i EU-betan har alla tillgång from. idag.

Räknas en kopp choklad?

Ja, du har rätt. Jag tänkte inte tillräckligt. Tack för rättelsen!

Inaktiv

Kan inte logga in på mitt acc på deras sida. Står maintanace.

Samma för er?

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Lonefox:

Hur fulla var ni när ni skrev detta?
15:00 är det

Citat:

All servers for our open beta will open on Thursday, 19th of April at 3 pm CEST / GMT +2 and they will stay open until midnight CEST / GMT +2 on Tuesday, 24th of April 2012.

Länk:
https://forum.tera-europe.com/showthread.php?t=60766
CEST är som bekant CET sommartid, vilket är den tidszon vi befinner oss i.

Svar nej fluffmajster, Bojkott har rätt.
NA-OBT funkar på det viset i EU-betan har alla tillgång from. idag.

Räknas en kopp choklad?

Ja, du har rätt. Jag tänkte inte tillräckligt. Tack för rättelsen!

Ber om ursäkt för mitt sätt att utrycka mig...ändrade i min org-post :S
Skulle dessutom inte tagit det denna vägen. Men nåväl.

Nu slipper folk iaf irritera sig på att de inte kan logga in kl. 14
Nu räcker det att de blir irriterade på kön som kan bli kl 15

Medlem
Skrivet av bleak:

Kan inte logga in på mitt acc på deras sida. Står maintanace.

Samma för er?

Från deras facebooksida:
The account management system is currently under maintenance. A downtime of the official website (www.tera-europe.com) will follow shortly. We will let you know when the system is back online. Thank you for your patience and see you on the OBT! ~ Anna

Inaktiv

gjorde ett acc på http://tera.enmasse.com/

Där kan man också tanka betan !!

Ingen maintance där inte!

Medlem
Skrivet av bleak:

gjorde ett acc på http://tera.enmasse.com/

Där kan man också tanka betan !!

Ingen maintance där inte!

Joo, fast då kan du bara spela på USA servrar med hög ping osv.

Frogster är publisher i Europa, och dom har olika klienter och kontodatabas, så du måste regga tera-europe.com och tanka den europeiska klienten om du vill spela här.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av bleak:

gjorde ett acc på http://tera.enmasse.com/

Där kan man också tanka betan !!

Ingen maintance där inte!

WHOA........tänk efter nu.
Enmasse har hand om AMERIKA....... Frogster har hand om EUROPA....
Så.......tanka du för all del ner från Enmasse men då kan du bara spela på de amerikanska servrarna....ha så kul med hög latency.....

edit: Zymac hann före

Medlem

spelade betan förra helgen!,, spelet är väldigt snyggt,,designen på allt väldigt bra,tera ger dig möjligheten att skapa ngra av dom häftigaste karaktärerna jag sett hittills i ett mmo
men resten känns inte helt 100, är tveksam till strids-systemet,men kan vara att man behöver mer tid för att vänja sig vid det,

det finns heller inga feat-träd vilket såhär på rak arm inte känns bra,
men jag skulle behöva spela till en högre lvl och testa mer,

Medlem

Var med i CBT 5.
I min mening, är spelet precis som vilket annat mmorpg som helst, fast lite snyggare. Man måste vara sjukt dålig för att bli imponerad av att behöva sikta eller undvika att bli träffad i strid, då attack animationerna från fienden i stora lag är så sega att man kan slänga in flera svingar själv innan man behöver antingen blockera eller förflytta sig.
Och att sikta mot något som konstant går rakt emot dig är inget någon borde någonsin ha problem med heller, speciellt då ingenting rör på sig vidare snabbt.

Prövade både en pilbågskytt då, som lever på att undvika att bli slagen i vanlig ordning, och en bärsärk som snarare blockerar attacker genom högerklick.

Spelade inte den tredje dagen då jag redan var trött på spelet. I allt för vanlig ordning tar man uppdrag från stela NPC'er som inte har något intressant att säga, dödar saker, samla saker, å gå vidare. Skulle endast rekommendera spelet till folk som redan gillar mmorpg spel som dom är, men vill ha mer objektifierade kvinnor... ärligt talat, det är bara pinsamt.

Inaktiv
Skrivet av Lonefox:
Skrivet av bleak:

gjorde ett acc på http://tera.enmasse.com/

Där kan man också tanka betan !!

Ingen maintance där inte!

WHOA........tänk efter nu.
Enmasse har hand om AMERIKA....... Frogster har hand om EUROPA....
Så.......tanka du för all del ner från Enmasse men då kan du bara spela på de amerikanska servrarna....ha så kul med hög latency.....

edit: Zymac hann före

neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Lonefox:
Skrivet av bleak:

gjorde ett acc på http://tera.enmasse.com/

Där kan man också tanka betan !!

Ingen maintance där inte!

WHOA........tänk efter nu.
Enmasse har hand om AMERIKA....... Frogster har hand om EUROPA....
Så.......tanka du för all del ner från Enmasse men då kan du bara spela på de amerikanska servrarna....ha så kul med hög latency.....

edit: Zymac hann före

neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

Jag har testat Tera sen förts betan förra året. Det är ett spel som verkligen inte kommer funka med hög ping då det är helt "action" baserat. Alltså realtidscombat.

Medlem
Medlem
Skrivet av roftg:

spelade betan förra helgen!,, spelet är väldigt snyggt,,designen på allt väldigt bra,tera ger dig möjligheten att skapa ngra av dom häftigaste karaktärerna jag sett hittills i ett mmo
men resten känns inte helt 100, är tveksam till strids-systemet,men kan vara att man behöver mer tid för att vänja sig vid det,

det finns heller inga feat-träd vilket såhär på rak arm inte känns bra,
men jag skulle behöva spela till en högre lvl och testa mer,

Men gå tillbaka till dina spel med feat-träd då.
Koreanska MMOs tenderar att vara mer linjära...dock HAR du ett feat-system......det kallas glyphs som påverkar dina skills på olika sätt. Visst, man får köpa glyphsen och sedan investera glyphspoints (som skillpoints i trädsystemen) vilket är 1p perlvl när man nått 10. Dock kan de ej användas förrän efter lvl 20. Tycker att systemet fungerar bra då man får tänka efter lite mer kring vilken spelstil man är ute efter.

Skrivet av burkmopp:

Var med i CBT 5.
I min mening, är spelet precis som vilket annat mmorpg som helst, fast lite snyggare. Man måste vara sjukt dålig för att bli imponerad av att behöva sikta eller undvika att bli träffad i strid, då attack animationerna från fienden i stora lag är så sega att man kan slänga in flera svingar själv innan man behöver antingen blockera eller förflytta sig.
Och att sikta mot något som konstant går rakt emot dig är inget någon borde någonsin ha problem med heller, speciellt då ingenting rör på sig vidare snabbt.

Prövade både en pilbågskytt då, som lever på att undvika att bli slagen i vanlig ordning, och en bärsärk som snarare blockerar attacker genom högerklick.

Spelade inte den tredje dagen då jag redan var trött på spelet. I allt för vanlig ordning tar man uppdrag från stela NPC'er som inte har något intressant att säga, dödar saker, samla saker, å gå vidare. Skulle endast rekommendera spelet till folk som redan gillar mmorpg spel som dom är, men vill ha mer objektifierade kvinnor... ärligt talat, det är bara pinsamt.

Hur högt i lvl kom du då?
Redan vid lvl 30 (mid game som man kommer till väldigt fort....för fort för min smak) börjar de bli lite jobbigare. Över 35 kan det bli riktigt knivigt då mobsen på vissa områden står så tätt packade att ett felsteg innebär att man drar hela rummet på sig....ops.

Skrivet av bleak:
Skrivet av Lonefox:
Skrivet av bleak:

gjorde ett acc på http://tera.enmasse.com/

Där kan man också tanka betan !!

Ingen maintance där inte!

WHOA........tänk efter nu.
Enmasse har hand om AMERIKA....... Frogster har hand om EUROPA....
Så.......tanka du för all del ner från Enmasse men då kan du bara spela på de amerikanska servrarna....ha så kul med hög latency.....

edit: Zymac hann före

neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

jooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!
Och vad fakka sade

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Var med i CBT 5.
I min mening, är spelet precis som vilket annat mmorpg som helst, fast lite snyggare. Man måste vara sjukt dålig för att bli imponerad av att behöva sikta eller undvika att bli träffad i strid, då attack animationerna från fienden i stora lag är så sega att man kan slänga in flera svingar själv innan man behöver antingen blockera eller förflytta sig.
Och att sikta mot något som konstant går rakt emot dig är inget någon borde någonsin ha problem med heller, speciellt då ingenting rör på sig vidare snabbt.

Prövade både en pilbågskytt då, som lever på att undvika att bli slagen i vanlig ordning, och en bärsärk som snarare blockerar attacker genom högerklick.

Spelade inte den tredje dagen då jag redan var trött på spelet. I allt för vanlig ordning tar man uppdrag från stela NPC'er som inte har något intressant att säga, dödar saker, samla saker, å gå vidare. Skulle endast rekommendera spelet till folk som redan gillar mmorpg spel som dom är, men vill ha mer objektifierade kvinnor... ärligt talat, det är bara pinsamt.

Hört talas om starting zone, testa döda BAMS på 22 till 30 det går ofc, det som är tufft men blir du träffad 2 eller 3 gånger så kan det vara kört, bror juh på klass också men fiender blir bara svårare och svårare och snabbare med levels. Man ska aldrig dömma ut ett mmo på låg level.

Medlem

Kan juh lägga in en film här på min 22 warrior jag körde med när det var CBT 2 när jag dödar dom första BAMS vad jag vet som finns.

http://www.youtube.com/watch?v=5DpqQmPwISQ

vill tillägga att jag har rätt bra gear.

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av bleak:

gjorde ett acc på http://tera.enmasse.com/

Där kan man också tanka betan !!

Ingen maintance där inte!

Joo, fast då kan du bara spela på USA servrar med hög ping osv.

Frogster är publisher i Europa, och dom har olika klienter och kontodatabas, så du måste regga tera-europe.com och tanka den europeiska klienten om du vill spela här.

F*cking j*vla sk*t, då har jag haft den amerikanska versionen installerad i över en vecka nu...
Och inte går det att fixa europeiska versionen just nu heller då servrarna är nere för underhåll.
Typiskt

Medlem
Medlem

Gäsp, tråkig design... ser ut som alla andra koreanska mmo:s.

Medlem

Tack för länken hbl76

Edit: Verkar som om servern är nere för klienten också =/

Medlem

Trevligt, blir definitivt att kolla in det här, sen blir det GW2 betan nästa veckan så kan man bestämma sig vilket man ska spela

Medlem
Skrivet av Natrium:

Kan juh lägga in en film här på min 22 warrior jag körde med när det var CBT 2 när jag dödar dom första BAMS vad jag vet som finns.

http://www.youtube.com/watch?v=5DpqQmPwISQ

vill tillägga att jag har rätt bra gear.

det såg inte speciellt svårt ut det där,, extremt långsam fiende imo

Medlem
Skrivet av Lonefox:

Hur högt i lvl kom du då?
Redan vid lvl 30 (mid game som man kommer till väldigt fort....för fort för min smak) börjar de bli lite jobbigare. Över 35 kan det bli riktigt knivigt då mobsen på vissa områden står så tätt packade att ett felsteg innebär att man drar hela rummet på sig....ops.

Om jag fick en krona för varje gång jag fått höra den kommentaren i mmo sammanhang. Jag vart väll lvl 18 omkring tror jag med skytten, fick inga som helst problem om jag så drog på mig halva skogen, och såg en lans beväpnad dra på sig sedvanliga tåg av fiender varpå han endast backade och slog ihjäl allting på en prydlig rad framför sig.
Det räckte för att övertyga mig om att det inte blev bättre efter nybörjare området. Det enda som var någorlunda engagerande var slutbossen på nybörjare ön, som jag sänkte på första försöket med båda karaktärerna.

Nej, jag tänker fan inte falla för "det blir bättre efter x karaktärs nivå" någonsin igen, för det har aldrig blivit mer intressant, och då får jag alltid kommentaren att det blir så himla mycket roligare ännu senare när jag väl tagit mig upp till tidigare nämnda nivån när det visat sig inte vara någon större skillnad alls.

Skrivet av Natrium:

Hört talas om starting zone, testa döda BAMS på 22 till 30 det går ofc, det som är tufft men blir du träffad 2 eller 3 gånger så kan det vara kört, bror juh på klass också men fiender blir bara svårare och svårare och snabbare med levels. Man ska aldrig dömma ut ett mmo på låg level.

Högre nivå var det ja, som vanligt.
Varför ska jag inte döma ett spel efter 20 timmars spelande? Jag gav det en ärlig chans, prövade olika klasser bara för att se om jag gjort det onödigt lätt för mig, men stötte inte på någon större utmaning och framför allt kändes det precis som något man redan gjort om och om igen allt för många gånger tidigare. Som sagt, gillar man dagens typiska copy paste mmos så lär man gilla Tera, personligen fann jag det enormt oengagerade, repetitivt och meningslöst.

Men det har mer att göra med att jag inte gillar spelets grund idé, vilket är att alla du någonsin möter är en super hjälte, och över allt finns det generiska elakingar som bara väntar på att bli meningslöst slaktade om och om igen så att någon kan känna att dom har gjort framsteg genom att en siffra höjs eller att dom får en ny fin fullpansar g-string.

Medlem

Tera är väll rätt så okej de första tolv levlarna medans man springer runt på nybörjar ön.
Mellan tolv och tjugo börjar vissa svagare solo klasser känna på lite motstånd från mobsen medans starka klasser dundrar på utan mera besvär.

Det är först efter level tjugo som Tera visar sitt rätta jag. Du får tillgång till glyph systemet på level 21 eller 22? Minns ej vilken. Därav du kan förändra hur dina färdigheter fungerar.

Du kan börja slåss med så kallade BAMS("Big Ass Monsters") Stora monsters som tar ett bra tag att döda men ger rejält med loot och xp. Om du ej gillar vanliga mmo tomte quests och föredrar att slås med starka fiender så kommer detta inte att göra dig besviken.

Och du får tillgång till den första instancen i spelet. Den må vara si och så i svårighetsgrad för vana mmo spelare. Men du kommer fortfarande att känna på mera motstånd än du gjort på introduktions levlarna (1-20)

Så innan du dömmer ut Tera. Spela upp till lvl 20, det tar 5-7 timmar beroende på din klass och tidigare mmo skicklighet. För det är där som spelet glänser!

Medlem

Nej tack. Spelade closed beta 1 och en helg räckte, visst det är snyggt och lite annolunda men i slutändan är vi tillbaka till samma mmorpg som alltid, grind.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Kanske får testa till helgen då. Men tror det blir D3 ett tag, och sen se närmare på GW2.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

12
Skriv svar