CD Projekt: Vi gör spel för vuxna, inte barn

Robot
CD Projekt: Vi gör spel för vuxna, inte barn

CD Projekt-chefen Adam Badowski förklarar att studion enbart vänder sig till vuxna. Att The Witcher 2 släpps till konsol förändrar inte den inställningen.

#cd-projekt, #the-witcher-2-assassins-of-kings


CD Projekt: Vi gör spel för vuxna, inte barn

Väldigt få utvecklare som tänker såhär nu för tiden Väldigt bra team må jag säga....

Medlem

Bra inställning. Föräldrarna får se till att ta lite ansvar och se till att barnen inte spelar vuxenspel. Bra spel också, i alla fall på PC.:-)

Medlem

Mkt bra


signatur

Meep!

Inaktiv

De går från vishet till vishet. CD Projekt är värda all beundran.

Medlem
Skrivet av North:

De går från vishet till vishet. CD Projekt är värda all beundran.

Samtidigt som det är tråkigt att Bioware inte längre kräker ur sig fullträff efter fullträff är det underbart att andra företag dyker upp och bjuder på grymma spel.

Medlem

Ska ta och spela igenom witcher 2 igen när jag får tillfälle, heja cd projekt!

Medlem

Med utvecklare så som CD Projekt, 4A Games, GSC och TaleWorlds så står det klart att solen går upp i öst

Cd project är nog en av mina favoritutvecklare jämte Bohemia interactive studios.

Medlem

Trevligt att höra att det fortfarande finsn utvecklare som vågar göra riktiga RPG till en mogen publik
visst är det kul med Dragon Age, Skyrim och liknande "light" upplevelser, men de blir fort tråkiga då de saknar substans, då kan inget slå ett Witcher ^^

Medlem

Gött, allt blir barnanpassat känns de som. Folk får helt enkelt för mycket ungar, de blir ju majoritet i spelvärlden vilket drar ner spelen imo.

Medlem

I <3 CD Projekt

KoP
Medlem

Snart gör dom väl något litet snedtramp som gör att dom blir hatade bland spelare (Se Bioware). Gamers har kort minne när det kommer till att minnas allt bra en studio faktiskt gjort.

Medlem

CD Projekt tillhör mina favoritutvecklare. Inte bara för att dom gör grymt bra spel, utan för att dom till skillnad från andra företag bryr sig om sina fans. Vilket annat företag skulle få för sig att släppa en 10GB stor patch gratis?

Att det är så tabu med sex och naket i spel jämfört med våld, blod och lemlästning är riktigt efterblivet. Alla sakerna hör naturligtvis hemma i spel och censur borde inte förekomma alls.

Medlem

Ett spel som inte är konsolskadat och man får extramaterialet helt gratis. Tummen upp för Cd projekt!
Riktigt bra spel är det också!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av sparriskrigaren:

Att det är så tabu med sex och naket i spel jämfört med våld, blod och lemlästning är riktigt efterblivet. Alla sakerna hör naturligtvis hemma i spel och censur borde inte förekomma alls.

Speciellt med tanke på att sex och naket är naturligt. Överdrivet våld som lämlästning ser man dock inte så ofta i naturen

Medlem

Ja vet inte men jag fastnade aldrig riktigt för The Witcher 2 även fast jag verkligen älskade ettan. Tyckte att gränssnittet i The Witcher 2 var för klumpigt och konsolskadat så jag kunde inte, hur mycket jag än försökte, fortsätta spela med det horribla UI:t. Är det något jag verkligen hatar så är det konsolanpassade datormus-fientliga menyer på PC-spel. Någon som vet om UI:t har blivit bättre på PC eller om det finns några mods som fixar det? =/

Medlem

Håller inte med. De vill nå ut till vuxna men släpper till konsol? Hänger inte ihop alls, då genomsnittsåldern på konsol ligger runt 9-11 år.

Redaktör
Skrivet av raefzm88:

Håller inte med. De vill nå ut till vuxna men släpper till konsol? Hänger inte ihop alls, då genomsnittsåldern på konsol ligger runt 9-11 år.

Bygger du det påståendet på fakta eller fördomar?


signatur
Skrivet av raefzm88:

Håller inte med. De vill nå ut till vuxna men släpper till konsol? Hänger inte ihop alls, då genomsnittsåldern på konsol ligger runt 9-11 år.

Vore väldigt spännande att få höra mer om vad du bygger den informationen på. Utveckla!

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av raefzm88:

Håller inte med. De vill nå ut till vuxna men släpper till konsol? Hänger inte ihop alls, då genomsnittsåldern på konsol ligger runt 9-11 år.

Bygger du det påståendet på fakta eller fördomar?

Både och.

Redaktör
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av raefzm88:

Håller inte med. De vill nå ut till vuxna men släpper till konsol? Hänger inte ihop alls, då genomsnittsåldern på konsol ligger runt 9-11 år.

Bygger du det påståendet på fakta eller fördomar?

Både och.

Då kan jag glädja dig med att FZ-läsarnas snittålder ligger en bit över 25 år, och åtskilliga av dem spelar på fler plattformar än pc.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av raefzm88:

Håller inte med. De vill nå ut till vuxna men släpper till konsol? Hänger inte ihop alls, då genomsnittsåldern på konsol ligger runt 9-11 år.

Bygger du det påståendet på fakta eller fördomar?

Både och.

Då kan jag glädja dig med att FZ-läsarnas snittålder ligger en bit över 25 år, och åtskilliga av dem spelar på fler plattformar än pc.

Det kan ju omöjligen stämma. Se på kvalitén på nio utav tio inlägg. Gissar på att snittåldern här ligger på ca 16-17 tyvärr.

Redaktör
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av raefzm88:

Håller inte med. De vill nå ut till vuxna men släpper till konsol? Hänger inte ihop alls, då genomsnittsåldern på konsol ligger runt 9-11 år.

Bygger du det påståendet på fakta eller fördomar?

Både och.

Då kan jag glädja dig med att FZ-läsarnas snittålder ligger en bit över 25 år, och åtskilliga av dem spelar på fler plattformar än pc.

Det kan ju omöjligen stämma. Se på kvalitén på nio utav tio inlägg. Gissar på att snittåldern här ligger på ca 16-17 tyvärr.

Jag gissar inte.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av &quot;raefzm88&quot;:
Skrivet av &quot;Tompa&quot;:
Skrivet av &quot;raefzm88&quot;:
Skrivet av &quot;Tompa&quot;:
Skrivet av &quot;raefzm88&quot;:

Håller inte med. De vill nå ut till vuxna men släpper till konsol? Hänger inte ihop alls, då genomsnittsåldern på konsol ligger runt 9-11 år.

Bygger du det påståendet på fakta eller fördomar?

Både och.

Då kan jag glädja dig med att FZ-läsarnas snittålder ligger en bit över 25 år, och åtskilliga av dem spelar på fler plattformar än pc.

Det kan ju omöjligen stämma. Se på kvalitén på nio utav tio inlägg. Gissar på att snittåldern här ligger på ca 16-17 tyvärr.

Jag gissar inte.

källa

Redaktör

gfdhgfdhgf: källan är vår medlemsstatistik. Det kan förstås finnas felaktigheter i den, men den känns pålitligare än att gissa snittåldern på en sajts medlemmar utifrån hur vissa av dem skriver.


signatur
1
Skriv svar