Robot
Botanicula

Amanita Design följer upp Machinarium med att bege sig ut på äventyr bland trädgrenarna. Och det är fantastiskt.

#amanita-design, #samorost, #machinarium, #botanicula


Medlem
Botanicula

Inte visste jag att Amanita Design hade ett nytt spel på g, där ser man, högst trevligt! Detta ska kollas in då jag älskar Samorost och Machinarium. Trist att dem fortfarande kör på Flash.

Inaktiv

Detta blir ett köp. Gillade Machinarium något väldigt.

Medlem

Gotta' buy it.

Medlem
Citat:

Det skiner igenom att Flash inte skapats för att driva äventyrsspel

På vilket sätt då? Känns skumt skriva med det som en minus punkt (den enda dessutom) utan att behandla det i texten... Som aspirerande flashutvecklare känns det bara fel, om det är någon genre som flash lämpar sig till så är det just äventyrsspel.

Medlem

Köpte och gillade Machinarium, så det lär bli ett köp av det här också.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Det är även med i den nya Humble indie bundle:n

TB tar sig en titt


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Flash är väl egentligen inte gjort får några spel överhuvudtaget... Inte konstigt att formatet håller på att dö ut

Medlem

Där ser man. Jag visste inte att de (Amanita Design) var påväg med ett nytt spel. Och detta verkar ju vara störtskönt.

Medlem
Skrivet av Drapan:
Citat:

Det skiner igenom att Flash inte skapats för att driva äventyrsspel

På vilket sätt då? Känns skumt skriva med det som en minus punkt (den enda dessutom) utan att behandla det i texten... Som aspirerande flashutvecklare känns det bara fel, om det är någon genre som flash lämpar sig till så är det just äventyrsspel.

Flash är inte en lämpad platform för spel alls. Värdelös scripting, värdelöst program och det enda det lämpar sig till är skapandet av kortfilmer. Om man vill göra spel så finns det bättre alternativ, om man känner att ett programmeringsspråk är för mycket så kör Unity3D.

Medlem

Ser mysigt ut.
Kan rekommendera två spel om man inte tror på flash, Wakfu och Dofus. Dofus är för övrigt ett större MMORPG än WoW i frankrike. Sen är jag inte helt säker på om allt är flash eller inte.

Medlem
Skrivet av aholman:

Ser mysigt ut.
Kan rekommendera två spel om man inte tror på flash, Wakfu och Dofus. Dofus är för övrigt ett större MMORPG än WoW i frankrike. Sen är jag inte helt säker på om allt är flash eller inte.

Tror det är lite blandning, Wakfu är inte flash, utan Java. Dofus var flash från början, vet inte om de bytte när 2.0 kom ut

Medlem

Spelade igenom Machinarium i en sittning med hakan i golvet, helt underbart spel!

Hade ingen aning om att Amanita Design hade nytt på G, grymt kul att se.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Daerken:
Skrivet av Drapan:
Citat:

Det skiner igenom att Flash inte skapats för att driva äventyrsspel

På vilket sätt då? Känns skumt skriva med det som en minus punkt (den enda dessutom) utan att behandla det i texten... Som aspirerande flashutvecklare känns det bara fel, om det är någon genre som flash lämpar sig till så är det just äventyrsspel.

Flash är inte en lämpad platform för spel alls. Värdelös scripting, värdelöst program och det enda det lämpar sig till är skapandet av kortfilmer. Om man vill göra spel så finns det bättre alternativ, om man känner att ett programmeringsspråk är för mycket så kör Unity3D.

Flash är förvisso inte det mest optimerade osv, men jag tror du minsann pratar i nattmössan. Värdelös scripting? Hur då? Flash har givetvis sina begränsningar men när det gäller rena 2d spel så har jag väldigt svårt att tänka mig att det inte skulle duga till det mesta. Har du ens rört AS3?

Adobe's egna IDE är ju dock som det är, men vem som helst med fler än 2 hjärnceller är ju begåvad nog att använda något alternativ. Känner man att ett programmeringsspråk är för mycket men vill skapa spel så borde man antingen lära sig eller syssla med något annat...

Medlem

Det verkar verkligen vara ett charmigt spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jätteskönt spel! Har lirat alla Amanita Design spel och detta nu i någon timme eller så, and I love it!

För övrigt så finns detta spel inkluderat t.s.m. med andra amanita design (+Kooky) i senaste humble bundle:
http://www.humblebundle.com/

Medlem
Skrivet av Spooner:

För övrigt så finns detta spel inkluderat t.s.m. med andra amanita design (+Kooky) i senaste humble bundle:
http://www.humblebundle.com/

Sweet! Vet inte om det sagts, men det finns även på gog.com för de som gillar tjänsten.

Det är synd att Amanita håller sig till Flash, men med tanke på den känsla de lyckas förmedla i sina spel så gör det minimalt i sammanhanget.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Verkar intressant. Blir nog ett köp ändå.

1
Skriv svar