Cryengine 3-liret Sniper: Ghost Warrior 2 får släppdatum

Robot
Cryengine 3-liret Sniper: Ghost Warrior 2 får släppdatum

Krypskytteliret prickar in en pc eller konsol nära dig i slutet av augusti.

#sniper-ghost-warrior-2, #city-interactive


Medlem
Cryengine 3-liret Sniper: Ghost Warrior 2 får släppdatum

Tror det heter V2 och inte 2, va?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Preed, nu tänker du nog på "Sniper Elite V2"
ontopic, Detta måste liras från min sida, ser riktigt nice ut må jag säga

Medlem

Givet köp. Jag älskade ettan även fast det fanns små quirks i spelet. Jag tippar på att det är minst lika bra som ettan.

Medlem

Måste ha blivit bortskämd av bf3.. om det här ska va snyggt.

Medlem

Hoppas AI är bättre, då kan jag tänkte mig köpa det!

Medlem

ja så länge AI'n inte är totalt värdelös som den var i 1'an så.


signatur

God is dead

Medlem

Verkar ju, kanske undantaget kill-effekterna, överlägset Sniper Elite V2.

Sen frågar jag mig ju om inte båda spelen är rätt tama jämfört med att lira Recon på en rejäl BF3-server. Inga problem med retarderad AI där iallfall - och garanterad kvalitet på grafik och balans. Fast där blir det ju iofs sällan slomo.

Medlem

Tycker inte första var mer än en räls-shooter med trötta gamla slow motion effekter.

Medlem

Tyvärr var 1'an väldigt linjär o löste man sin uppgift på annat sätt än innom spelets normer gick man inte vidare..
Men gillar spelet ändå så det blir till att boka Sniper: Ghost warrior 2.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Om man tittar på gameplay-klippet, som ligger ute, så måste jag säga att det ser sinnessjukt linjärt och filmatiskt ut. Som Call of Duty fast värre. Är fruktansvärt less på det. Säger inte att det kommer bli ett dåligt spel, men för linjärt för min smak.

Jag tycker att Sniper Elite V2 verkar mycket bättre när det gäller att tänka själv, göra som man vill osv. Har spelat igenom demot på det 10 gånger nu och njuter fortfarande. Trotts att jag är en FPS nörd tror jag att jag kommer få ut mer nöje av Sniper Elite V2.

Men gillar man shooters där man får exakta instruktioner om vart du ska gå, måste följa efter en annan snubbe som säger vad du ska göra, när du ska göra det och där det bara finns en väg framåt. Då kan nog Sniper: Ghost Warrior 2 bli ett spel för dig!


signatur

I want to play a game.

Medlem

Var extremt hypad över ettan, men kan inte säga detsamma om denna uppföljare p.g.a ettans genomkorkade AI och CoD-plagierade gameplay. Stealthmekaniken sög ju inte lite heller... Sen kan man undra varför de bytte motor från Chrome Engine 4 till CryEngine... hade det varit andra utvecklare hade man kunnat tro att det är för att CryEngine helt enkelt lämpar sig för tropisk miljö, men nu kan man tro att det är p.g.a lathet då CryEngine har bättre "rykte" som High-Endmotor och lättare plattform att utveckla på.

Medlem
Skrivet av chopper:

Tyvärr var 1'an väldigt linjär o löste man sin uppgift på annat sätt än innom spelets normer gick man inte vidare..

Skrivet av zunkenrunken:

Om man tittar på gameplay-klippet, som ligger ute, så måste jag säga att det ser sinnessjukt linjärt och filmatiskt ut.

Låter väldigt trist, hade varit helt Ok spel om man hade haft möjlighet att välja hur man ville lösa ett uppdrag. Kanske plats, eller tidpunkt, eller varför inte få ett val: knäpp denna snubben för att stödja rebellerna, eller den andre för att stödja den sittande regeringen och sedan kanske efterföljande uppdrag påverkades av det valet.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av chopper:

Tyvärr var 1'an väldigt linjär o löste man sin uppgift på annat sätt än innom spelets normer gick man inte vidare..

Skrivet av zunkenrunken:

Om man tittar på gameplay-klippet, som ligger ute, så måste jag säga att det ser sinnessjukt linjärt och filmatiskt ut.

Låter väldigt trist, hade varit helt Ok spel om man hade haft möjlighet att välja hur man ville lösa ett uppdrag. Kanske plats, eller tidpunkt, eller varför inte få ett val: knäpp denna snubben för att stödja rebellerna, eller den andre för att stödja den sittande regeringen och sedan kanske efterföljande uppdrag påverkades av det valet.

Vad som är tråkigast är att spelet inte gillar duktiga spelare om man är smartare än AI i spelet belönas man med att inte komma vidare "Gör som vi tänkt" verkar vara parollen o visst det funkar om man är nybörjare. Men shit vad många banor jag fick spela om då jag inte gick tänkt väg. Det suger i ett annars bra spel.
Så sniper elite v 2 blir nog bättre men har redan beställt detta o håller samlingen komplett.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Måste säga att de gjorde ett bättre jobb med den gamla motorn, den var riktigt fräsch! Djungelmiljön här påminde mer om Far Cry!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

1
Skriv svar