Arma 3 visar upp den fiktiva ön Stratis
Alfatestandet av Bohemias pc-exklusiva krigssimulation äger rum på den påhittade grekiska ön Stratis.
#arma-iii, #bohemia-interactive
Om jag inte förstått det fel utspelar sig spelet på två öar: Stratis och Limnos. Verkar som Stratis är fiktiv, men Limnos finns ju på riktigt och är i spelet renderad enligt originalet.
Fast Stratis är inte helt fiktiv heller, ön Agios Efstrasios ser precis ut som Stratis och sen så finns den några kilometer jämte Limnos/Lemnos. Däremot så är flygfältet helt fiktivt.
Här läsare talar vi riktiga spel. Men 19 km2 är för lite. Det är promenadområde.
Carrier Command som de gör reklam för i slutet, listigt, är säkert värt att ta en titt på också.
Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.
Finns ett par saker de gärna får göra bättre i denna del än i föregående. Spotting systemet måste grejas så att det blir lite lättare att fatta vad man blir beordrad att attackera (fungerar ibland i arma2). Spotted (dvs när en ai ser en fiende och meddelar detta till spelaren) måste bli bättre, I arma 2 skriker soldaten. Enemy. To. Our. Front. Men det är helt baserat på villket håll denna ai förnärvarande tittar åt vilket betyder att fienden kan vara bakom dig (urbota korkat imo). Sen hoppas jag bara även om det förflutna talar emot mig att de inte släpper spelet med så ofantligt många buggar denna gång. De får gärna göra siktandet lite smidigare än i nuvarande.
Carrier command fö är en remake av ett gammalt amiga/atari spel och var helt underbart då. Får la se hur remaken blir. Ska man tro förhandstittar så lider spelet av en hel del (surprice surprice) Buggar.
Bilden ovan ser ut som "Guadal Canal" från BF1943, vilket gillas! .. I övrigt så ser spelet väldigt sweet ut
Guadalcanal ser mer ut som en cruasan men ändarna pekandes åt olika håll.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
"Arma 3 takes place on a Mediterranean island of Limnos (Greece) and will feature photo-realistic terrain and water environments. The game-world will be the largest yet seen in the Arma series, 900 square kilometers. "
Saxat från wikipedia verkar lovande!!!
Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche
Känns som ett sånt här spel där man går och går och går och går och sen blir skjuten av någon out of nowhere. Det blir typ gmod, race med fordonen ist för krig. Så länge man inte är sjukt l33t och sitter på teamspeak med sin klan och pwnar.
Tja... det är i alla fall inte ett BF eller MW-spel. Spelet har en inlärningströskel om man kommer från sådana "twitch shooters".
Man kan spela MP, co-op eller single player. Det finns en stor mängd uppdrag och spelformer, storskaliga som små att ladda ned, Allt efter tycke eller smak. Spelet är modvänligt så om man är det minsta intresserad av en något mer realistisk upplevelse så finns alla möjligheter att hitta en spelform som passar just dig.
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
saknar ofp
+1
Det gör inte jag då spelet fungerar utmärkt på en modern burk. Själv spelar jag OFP på win7 64bit.
Här är en bild från Resistance på min nuvarande burk:
[ia=402604]
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
Finns ett par saker de gärna får göra bättre i denna del än i föregående. Spotting systemet måste grejas så att det blir lite lättare att fatta vad man blir beordrad att attackera (fungerar ibland i arma2). Spotted (dvs när en ai ser en fiende och meddelar detta till spelaren) måste bli bättre, I arma 2 skriker soldaten. Enemy. To. Our. Front. Men det är helt baserat på villket håll denna ai förnärvarande tittar åt vilket betyder att fienden kan vara bakom dig (urbota korkat imo). Sen hoppas jag bara även om det förflutna talar emot mig att de inte släpper spelet med så ofantligt många buggar denna gång. De får gärna göra siktandet lite smidigare än i nuvarande.
Carrier command fö är en remake av ett gammalt amiga/atari spel och var helt underbart då. Får la se hur remaken blir. Ska man tro förhandstittar så lider spelet av en hel del (surprice surprice) Buggar.
Fast i OA har dem förbättrat det lite och använder klocksystemet för det mesta "enemy twelve a clock" och då ser du en liten "Klocka" i nedra hörnet så att du vet var du ska sikta någorlunda.
Känns som ett sånt här spel där man går och går och går och går och sen blir skjuten av någon out of nowhere. Det blir typ gmod, race med fordonen ist för krig. Så länge man inte är sjukt l33t och sitter på teamspeak med sin klan och pwnar.
Tja... det är i alla fall inte ett BF eller MW-spel. Spelet har en inlärningströskel om man kommer från sådana "twitch shooters".
Man kan spela MP, co-op eller single player. Det finns en stor mängd uppdrag och spelformer, storskaliga som små att ladda ned, Allt efter tycke eller smak. Spelet är modvänligt så om man är det minsta intresserad av en något mer realistisk upplevelse så finns alla möjligheter att hitta en spelform som passar just dig.
Får hålla tummarna på att mod communityn blåser sockorna av mig med något fint projekt. Som för så många andra spel.
Känns som ett sånt här spel där man går och går och går och går och sen blir skjuten av någon out of nowhere. Det blir typ gmod, race med fordonen ist för krig. Så länge man inte är sjukt l33t och sitter på teamspeak med sin klan och pwnar.
Tja... det är i alla fall inte ett BF eller MW-spel. Spelet har en inlärningströskel om man kommer från sådana "twitch shooters".
Man kan spela MP, co-op eller single player. Det finns en stor mängd uppdrag och spelformer, storskaliga som små att ladda ned, Allt efter tycke eller smak. Spelet är modvänligt så om man är det minsta intresserad av en något mer realistisk upplevelse så finns alla möjligheter att hitta en spelform som passar just dig.
Får hålla tummarna på att mod communityn blåser sockorna av mig med något fint projekt. Som för så många andra spel.
Mjo... men gillar man inte spelet i grunden så är det lika bra att hålla sig till något som man finner roligare.
Iofs finns zombiemoddar och aliens och allt möjligt redan till ArmA2...
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
En stor framgångsfaktor vore om de kunde koncentrera sig på infanteristrid och lägga ner alla ambitioner på att modellera varenda tänkbara transportmedel. Det leder bara till orige av buggar de aldrig tar sig ur samt obegripliga menyer och kommandosystem. Släng in ett fåtal fordon för luft och landburen truppförflyttning samt mekaniserad strid men dra ner på ambitionerna. Framgångssagan OFP var som bäst på plutons anfall utan mekaniserad understöd. Vill man bara spränga skit och tramsa runt finns BF serien.
Men det är ju en utopi. Framgångar har en förmåga att inte upprepa sig i den här branschen.