Arma 3 visar upp den fiktiva ön Stratis

Robot
Arma 3 visar upp den fiktiva ön Stratis

Alfatestandet av Bohemias pc-exklusiva krigssimulation äger rum på den påhittade grekiska ön Stratis.

#arma-iii, #bohemia-interactive


Medlem
Arma 3 visar upp den fiktiva ön Stratis

saknar ofp

Medlem

Man kan väl hoppas på att det är mer optimerat än tvåan.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Om jag inte förstått det fel utspelar sig spelet på två öar: Stratis och Limnos. Verkar som Stratis är fiktiv, men Limnos finns ju på riktigt och är i spelet renderad enligt originalet.


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av NTeC:

saknar ofp

+1

Medlem

Bilden ovan ser ut som "Guadal Canal" från BF1943, vilket gillas! .. I övrigt så ser spelet väldigt sweet ut

Skrivet av Reize:

Om jag inte förstått det fel utspelar sig spelet på två öar: Stratis och Limnos. Verkar som Stratis är fiktiv, men Limnos finns ju på riktigt och är i spelet renderad enligt originalet.

Fast Stratis är inte helt fiktiv heller, ön Agios Efstrasios ser precis ut som Stratis och sen så finns den några kilometer jämte Limnos/Lemnos. Däremot så är flygfältet helt fiktivt.

Medlem

Ser ju trevligt ut. Hoppas bara det är bättre känsla än ARMA 2.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Man kan väl hoppas på att det är mer optimerat än tvåan.

Instämmer! Tvåan var och är även nu på nya burken näst intill ospelbart för mig.

Inaktiv

Här läsare talar vi riktiga spel. Men 19 km2 är för lite. Det är promenadområde.

Carrier Command som de gör reklam för i slutet, listigt, är säkert värt att ta en titt på också.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Finns ett par saker de gärna får göra bättre i denna del än i föregående. Spotting systemet måste grejas så att det blir lite lättare att fatta vad man blir beordrad att attackera (fungerar ibland i arma2). Spotted (dvs när en ai ser en fiende och meddelar detta till spelaren) måste bli bättre, I arma 2 skriker soldaten. Enemy. To. Our. Front. Men det är helt baserat på villket håll denna ai förnärvarande tittar åt vilket betyder att fienden kan vara bakom dig (urbota korkat imo). Sen hoppas jag bara även om det förflutna talar emot mig att de inte släpper spelet med så ofantligt många buggar denna gång. De får gärna göra siktandet lite smidigare än i nuvarande.

Carrier command fö är en remake av ett gammalt amiga/atari spel och var helt underbart då. Får la se hur remaken blir. Ska man tro förhandstittar så lider spelet av en hel del (surprice surprice) Buggar.

Medlem

Känns som att hårdvaran kommer få svettas.

Medlem

hmm, Bohemia sysslar med mkt spel nu, först Arma 3, sen Carrier Command och så Take on Helicopters.

Klippet såg riktigt bra ut iaf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Känns som ett sånt här spel där man går och går och går och går och sen blir skjuten av någon out of nowhere. Det blir typ gmod, race med fordonen ist för krig. Så länge man inte är sjukt l33t och sitter på teamspeak med sin klan och pwnar.

Medlem
Skrivet av rewoX:

Bilden ovan ser ut som "Guadal Canal" från BF1943, vilket gillas! .. I övrigt så ser spelet väldigt sweet ut

Guadalcanal ser mer ut som en cruasan men ändarna pekandes åt olika håll.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

"Arma 3 takes place on a Mediterranean island of Limnos (Greece) and will feature photo-realistic terrain and water environments. The game-world will be the largest yet seen in the Arma series, 900 square kilometers. "

Saxat från wikipedia verkar lovande!!!


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Då ArmA2 är det spel jag lägger mest tid på så är jag sjukt sugen på detta spel.

Skönt att se att det finns företag som släpper modvänliga rena PC-spel som inte skall passa "alla".

Nischade spel ftw!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Känns som ett sånt här spel där man går och går och går och går och sen blir skjuten av någon out of nowhere. Det blir typ gmod, race med fordonen ist för krig. Så länge man inte är sjukt l33t och sitter på teamspeak med sin klan och pwnar.

Tja... det är i alla fall inte ett BF eller MW-spel. Spelet har en inlärningströskel om man kommer från sådana "twitch shooters".

Man kan spela MP, co-op eller single player. Det finns en stor mängd uppdrag och spelformer, storskaliga som små att ladda ned, Allt efter tycke eller smak. Spelet är modvänligt så om man är det minsta intresserad av en något mer realistisk upplevelse så finns alla möjligheter att hitta en spelform som passar just dig.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av eCore:
Skrivet av NTeC:

saknar ofp

+1

Det gör inte jag då spelet fungerar utmärkt på en modern burk. Själv spelar jag OFP på win7 64bit.

Här är en bild från Resistance på min nuvarande burk:
[ia=402604]


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skrivet av Komured:

Finns ett par saker de gärna får göra bättre i denna del än i föregående. Spotting systemet måste grejas så att det blir lite lättare att fatta vad man blir beordrad att attackera (fungerar ibland i arma2). Spotted (dvs när en ai ser en fiende och meddelar detta till spelaren) måste bli bättre, I arma 2 skriker soldaten. Enemy. To. Our. Front. Men det är helt baserat på villket håll denna ai förnärvarande tittar åt vilket betyder att fienden kan vara bakom dig (urbota korkat imo). Sen hoppas jag bara även om det förflutna talar emot mig att de inte släpper spelet med så ofantligt många buggar denna gång. De får gärna göra siktandet lite smidigare än i nuvarande.

Carrier command fö är en remake av ett gammalt amiga/atari spel och var helt underbart då. Får la se hur remaken blir. Ska man tro förhandstittar så lider spelet av en hel del (surprice surprice) Buggar.

Fast i OA har dem förbättrat det lite och använder klocksystemet för det mesta "enemy twelve a clock" och då ser du en liten "Klocka" i nedra hörnet så att du vet var du ska sikta någorlunda.

Medlem

bättre komprimerat, bättre ljud på vapen etc. Lättare Menyer. Mer vapen. Så är jag nöjd, och så klart mer realistiska röster, " alpha bravo jag är en bot som heter håkan "

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av KatOne:

Känns som ett sånt här spel där man går och går och går och går och sen blir skjuten av någon out of nowhere. Det blir typ gmod, race med fordonen ist för krig. Så länge man inte är sjukt l33t och sitter på teamspeak med sin klan och pwnar.

Tja... det är i alla fall inte ett BF eller MW-spel. Spelet har en inlärningströskel om man kommer från sådana "twitch shooters".

Man kan spela MP, co-op eller single player. Det finns en stor mängd uppdrag och spelformer, storskaliga som små att ladda ned, Allt efter tycke eller smak. Spelet är modvänligt så om man är det minsta intresserad av en något mer realistisk upplevelse så finns alla möjligheter att hitta en spelform som passar just dig.

Får hålla tummarna på att mod communityn blåser sockorna av mig med något fint projekt. Som för så många andra spel.

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av KatOne:

Känns som ett sånt här spel där man går och går och går och går och sen blir skjuten av någon out of nowhere. Det blir typ gmod, race med fordonen ist för krig. Så länge man inte är sjukt l33t och sitter på teamspeak med sin klan och pwnar.

Tja... det är i alla fall inte ett BF eller MW-spel. Spelet har en inlärningströskel om man kommer från sådana "twitch shooters".

Man kan spela MP, co-op eller single player. Det finns en stor mängd uppdrag och spelformer, storskaliga som små att ladda ned, Allt efter tycke eller smak. Spelet är modvänligt så om man är det minsta intresserad av en något mer realistisk upplevelse så finns alla möjligheter att hitta en spelform som passar just dig.

Får hålla tummarna på att mod communityn blåser sockorna av mig med något fint projekt. Som för så många andra spel.

Mjo... men gillar man inte spelet i grunden så är det lika bra att hålla sig till något som man finner roligare.

Iofs finns zombiemoddar och aliens och allt möjligt redan till ArmA2...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

En stor framgångsfaktor vore om de kunde koncentrera sig på infanteristrid och lägga ner alla ambitioner på att modellera varenda tänkbara transportmedel. Det leder bara till orige av buggar de aldrig tar sig ur samt obegripliga menyer och kommandosystem. Släng in ett fåtal fordon för luft och landburen truppförflyttning samt mekaniserad strid men dra ner på ambitionerna. Framgångssagan OFP var som bäst på plutons anfall utan mekaniserad understöd. Vill man bara spränga skit och tramsa runt finns BF serien.

Men det är ju en utopi. Framgångar har en förmåga att inte upprepa sig i den här branschen.

1
Skriv svar