Dark Souls kanske inte bara släpps via GfWL

Robot
Dark Souls kanske inte bara släpps via GfWL

Utvecklarna vill i dagsläget inte kommentera om det pc-exklusiva extramaterialet kommer att släppas även till konsolversionerna.

#dark-souls, #namco-bandai, #microsoft


Medlem
Dark Souls kanske inte bara släpps via GfWL

Väldigt bra företag.. lyssnar verkligen på sina kunder! detta mina damer och herrar, är vad spelföretag borde göra hela tiden.

Medlem

Givet köp om det är sant!

Medlem

Helt klart ett givet köp om det finns en ikke GFWL version.
Börjar gilla Namco mer och mer med tanke på hur mycket dom lyssnar på sina fans <3

Medlem

Jo, From Software är väldigt snälla... men jag hoppas fansen köper spelet ändå även om det bara skulle släppas på GFWL

Medlem

Föredöme!

Nu hoppas vi på Steam också med lite achievements sen.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

så länge man slipper logga in på sitt förbannade GFWL-konto är i alla fall jag nöjd


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

AW8
Medlem

Låter mycket roligt att att de lyssnar på fansen och både gör en PC-version och (om detta nu är blir av) erbjuder alternativ till GFWL.

Om också portningen sen blir lyckad så är det ju perfekt.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Jag gjorde själv en facepalm när jag läste nyheten om att de skulle ha GFWL. Visst det är en mycket störig drm att handlas med och jag är mycket glad över att de ser över deras val och funderar över de resterande drm som finns. Det kommer troligtvis ha minst ett drm i vilket fall som helst. Steam skulle för min del vara enklast men mitt köp av spelet kommer bara försenas av nyttiga saker som måste handlas/betalas först och eventuella andra spel som GW2 och Diablo 3. Vilket fall som helst kommer detta vara ett köp även om de kommer behålla GFWL.

Medlem

Det är nog ingen liten sak att göra om det här spelet för andra tjänster då GfWL verkar vara en stor del av själva spelet när det kommer till 360 versionen. Kan mycket väl tänka mig att köpa detta då jag gillade Severence och vart väldigt sugen på Demon Souls. Svåra spel är något som inte längre görs, idag ska ett spel tilltala en så stor marknad som möjligt så det är väldigt kul att se att det fortfarande finns ett stort sug efter mer utmanande spel.

Medlem

Kära FZ kan ni vara snälla att ta reda på om ryktena angående 30fps lock stämmer eller inte.

Tack!

Medlem

Jag skulle väl chansa på att de kikat på andra alternativ sedan innan de annonserade ut att det skulle ha stöd för GfWL. -___-'

De sade aldrig att spelet bara skulle stödja GfWL, bara att det skulle stödja den plattformen.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Blir ett köp om detta släpps utan för GFWL. Steam eller möjligtvis retail.

Medlem

Blir ett köp om detta släpps utan för GFWL. Steam eller möjligtvis retail.

Medlem

Blir ett köp om detta släpps utan för GFWL. Steam eller möjligtvis retail.

Medlem

Blir ett köp om detta släpps utan för GFWL. Steam eller möjligtvis retail.

Medlem

Bra där fick dom mina pengar

Medlem

har älskat spelen sen innan, men att få reda på att dem faktiskt lyssnar såhär bra på sina kunder.

From ligger väll ungefär på samma plats som Cd project då ^^


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Cane:

Kära FZ kan ni vara snälla att ta reda på om ryktena angående 30fps lock stämmer eller inte.

Tack!

Tror absolut inte att det kommer vara låst på 30 fps, inte ens deras enda andra portade spel ninja blade var fps-låst, och det var en extremt tunn port. Det hade till och med XBOX kontroller då man kollade hur man gjorde attacker osv. Låter löjligt att det skulle vara låst.

Medlem

altså, vad är det för fel på games for windows live? ser många som klagar men ingen som igentligen sagt vad det är för fel?

Medlem
Skrivet av roftg:

altså, vad är det för fel på games for windows live? ser många som klagar men ingen som igentligen sagt vad det är för fel?

De problem jag haft GFWL är i GTA 4(enda GFWL titeln jag äger).

Mitt största problem med GFWL är Connection problem. Jag connectar till en spel och blir disconnectad helatiden. Väldigt sällan jag kom in i ett spel och det är inget router problem då jag inte använder en router.

Sen har jag även haft problem med save filer som inte sparats och menyerna är väldigt sega.

Efter GTA 4 och GFWL så kommer jag aldrig mer att köpa ett GFWL spel. Aldrig.

Medlem
Skrivet av roftg:

altså, vad är det för fel på games for windows live? ser många som klagar men ingen som igentligen sagt vad det är för fel?

Bara det att GfWL helt sonika ibland bestämmer sig för att radera ens spar-filer utan förvarning eller orsak. Har själv upplevt det med flera olika spel som använder det (ett av dom var Gears of War) och har efter det slutat köpa något spel som har med GfWL att göra.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Bara man slipper GFWL är jag helt nöjd.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

HOME RUN MOTHERFU*KERS!!!!

Rage Quit på youtube gör att jag vill köpa spelet... I LIT THE BONFIREEEE!!!!

Medlem
Medlem

Hoppas på steam, även på retail! Hatar gfwl och älskar steam....

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av roftg:

altså, vad är det för fel på games for windows live? ser många som klagar men ingen som igentligen sagt vad det är för fel?

De problem jag haft GFWL är i GTA 4(enda GFWL titeln jag äger).

Mitt största problem med GFWL är Connection problem. Jag connectar till en spel och blir disconnectad helatiden. Väldigt sällan jag kom in i ett spel och det är inget router problem då jag inte använder en router.

Sen har jag även haft problem med save filer som inte sparats och menyerna är väldigt sega.

Efter GTA 4 och GFWL så kommer jag aldrig mer att köpa ett GFWL spel. Aldrig.

När det kräver att man skall uppdatera fungerar det i princip aldrig. Uppdateringen hänger sig mitt i och det blir en massa strul med avinstallation och annat. Det är min upplevelse.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Blir ett köp om detta släpps utan för GFWL. Steam eller möjligtvis retail.

1
Skriv svar