Folk är falska och äckliga svin innerst inne... eller?

Medlem

Jo, det hela handlar om kontext - för att saker och ting skall få avsedd effekt bör de placeras i rätt kontext.

Man skriver inte om spädbarnsproblem på ett MC-forum. Man skriver inte om bergsklättring på ett botanikforum. Man skriver inte om pedofiler på ett spelforum.

(Även om oavanstående forum har en "Allmänt snack"-del.)

Just denna tråd ang moral och etik är ett gränsfall, även om jag skulle tycka att det inte passar in här i och med att det inte är spelrelaterat. Hade det varit en etikfråga i stil med "är det Ok att göra detta i ett spel?" så hade det helt Ok (även om jag tycker att den typen av diskussion är uttjatat och tröttsam att höra hela tiden). Den skulle varit Ok på grund av att det är spelrelaterat och därmed i rätt kontext.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Ping-Pong var det första spelet.

Kan vi förvänta oss någon HD utgåva på det tror du?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Fargo:

Ping-Pong var det första spelet.

Kan vi förvänta oss någon HD utgåva på det tror du?

Finns väl tusentals versioner av pong redan.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Fargo:

Ping-Pong var det första spelet.

Kan vi förvänta oss någon HD utgåva på det tror du?

HD och HD *pff* , när dom gör film av Pong vill jag ha det på Bluray.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag hade missat den låsta tråden som trådskaparen pratar om. Efter att ha läst tråden och med vetskap om trådskaparens livliga intresse för att ventilera sina intressen publikt så säger jag följande:

Jag är tacksam för att någon på FZ äntligen satte ned foten och låste en tråd. Jag skulle mer än gärna se en mer aktiv moderering här på FZ. Det finns bloggar och andra forum som kan användas om nu FZ-läsare och FZ-crew inte gillar vad som publiceras.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

vänj er med regler anarkist svin.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av flamgorilla:

vänj er med regler anarkist svin.

Så man blir automatiskt ett "anarkist svin" om man ifrågasätter systemet och de normer som härskar i dagens samhälle?

Medlem
Skrivet av Hjelmern:
Skrivet av flamgorilla:

vänj er med regler anarkist svin.

Så man blir automatiskt ett "anarkist svin" om man ifrågasätter systemet och de normer som härskar i dagens samhälle?

japp


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Inaktiv

Ja vi människor är ganska jävliga och hemska av oss, men det är inget nytt. Familjen och absolut sig själv är närmast, någon som är på andra sidan jorden kan man ägna en tanke eller skänka lite pengar, men egentligen gör det ju ingen skillnad.
Deal with it...tyvärr. Så länge "dom" inte påverkar oss direkt så kommer inte ett skit att hända. Visst är det fel och visst är det hemskt, men att skriva här gör ingen skillnad alls. Vill du förändra får du försöka köra en Breivik eller engagera dig politiskt, ingen bryr sig om bloggare och massmedia.

Hade det funnits ett helvete hade dom flesta hamnat där pga likgiltighet mot andra människor. Mycket av det vi konsumerar gör att andra människor/naturen får lida. Kolla bara på hur planeten ser ut med alla krig och girighet, en jävla tur att vi i Europa har det ganska så lugnt, men skiten kommer hit igen förr eller senare.

Sen angående FZ, det är ju en privatägd sida o dom kan göra vad dom vill med den.

Tumme upp för ditt engagemang, men engagera dig i ett parti eller följ strömmen som alla vi andra.

12
Skriv svar