Microsofts chocksiffror – Xbox-försäljningen rasar med 48%

Robot
Microsofts chocksiffror – Xbox-försäljningen rasar med 48%

Senaste finanskvartalet minskade antalet sålda Xbox 360-konsoler med nära nog hälften, jämfört med samma period under fjolåret.

#microsoft, #nintendo


Medlem
Microsofts chocksiffror – Xbox-försäljningen rasar med 48%

Alla har väl en redan.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Alla har väl en redan.

Antagligen, samma hände väl med Wii:n. Lär dock bli en spike igen när Halo 4 släpps, annars det det väl inte mycket som lockar folk att köpa en just nu av ren impuls.

Medlem

Är inte det ganska väntat när det har börjat surra spekulationer om nästa generation med krysslådor redan 2013? Tror att många sparar sina coins till den istället.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jag har svårt att hålla med om att en ledning med 5,2miljoner är en knapp ledning...

"chocksiffror"... ordvalet känns bekant.

Medlem

Någon gång måste väl marknaden vara mättad, plus att som Pjotor skrev, så kommer det en ny låda snart. Man köper väl inte en ny om det kommer en ny "ny" om ett (relativt) kort tag.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det roliga är ju att det egentligen är typ, 20 miljoner unika köpare. Alla har väl köpt 2-3st efter alla döda xbox. Microsoft ska hålla sej till mjukvara.....om ens det...

Medlem

Kul att höra.

Äcklig Ballmer är för övrigt. Usch.

Medlem

alla som vill ha en har en redan å många väntar på nästa konsol generation. försäljningen dyker väll jämnt när det kommer massa rykten om nästa konsol?

Medlem

Chocksiffror? Verkligen inte. Vanha roska.

Inte så chockande ändå, först så är konsolen ganska gammal nu och när man pratar om nästa generation så väntar alla till den.

Medlem

Tror FZ har anställt en rubriksättare från Aftonbladet, om det är bra eller dåligt låter jag vara osagt.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Alla har väl en redan.

Yup.

Sebastian (och resten av FZ), Why do you like Aftonbladet-rubriker?

Medlem
Skrivet av Heavenlaid:

Det roliga är ju att det egentligen är typ, 20 miljoner unika köpare. Alla har väl köpt 2-3st efter alla döda xbox. Microsoft ska hålla sej till mjukvara.....om ens det...

Man köper inte nya xboxs när den gamla dör. Man lämnar in och Microsoft ger en ny gratis.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Heavenlaid:

Det roliga är ju att det egentligen är typ, 20 miljoner unika köpare. Alla har väl köpt 2-3st efter alla döda xbox. Microsoft ska hålla sej till mjukvara.....om ens det...

Man köper inte nya xboxs när den gamla dör. Man lämnar in och Microsoft ger en ny gratis.

Och hur många tror du gör det?

Inaktiv

Minskning av försäljningen med 48% från samma period förra året är extremt mycket, speciell om man tittar på försäljningskurvan över tid. Chockerande är en helt ok benämning.

Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Neatherblade:

Alla har väl en redan.

Yup.

Sebastian (och resten av FZ), Why do you like Aftonbladet-rubriker?

Jag förstår inte er som konstant klagar över "Aftonbladet-rubriker" så fort ett ord som "chock" är med i rubben. Vad menar ni, egentligen? Ska FZ sätta osexiga, svintråkiga rubbar som ingen vill klicka på istället? Så länge som det finns täckning för en rubrik i texten så har jag inga problem med det.

Medlem
Skrivet av Heavenlaid:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Heavenlaid:

Det roliga är ju att det egentligen är typ, 20 miljoner unika köpare. Alla har väl köpt 2-3st efter alla döda xbox. Microsoft ska hålla sej till mjukvara.....om ens det...

Man köper inte nya xboxs när den gamla dör. Man lämnar in och Microsoft ger en ny gratis.

Och hur många tror du gör det?

Alla som har en hjärna förmodligen. Det är hur jag ersatte min

Medlem

Aldrig heller fattat det. Tycker rubrikerna är bra. Rubriker skapar ju ett intresse. Jag läser FZ för jag har ett intresse för vad som skrivs här. Då får dom gärna leda mej in på intressanta saker att läsa. Knappast jag hade klickat om det varit ett politiskt utspel av Carl Bildt till rubrik. Då hade jag ju missat den härliga nyheten! heh

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Heavenlaid:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Heavenlaid:

Det roliga är ju att det egentligen är typ, 20 miljoner unika köpare. Alla har väl köpt 2-3st efter alla döda xbox. Microsoft ska hålla sej till mjukvara.....om ens det...

Man köper inte nya xboxs när den gamla dör. Man lämnar in och Microsoft ger en ny gratis.

Och hur många tror du gör det?

Alla som har en hjärna förmodligen. Det är hur jag ersatte min

Alla tänker ju inte som du, där har du förklaringen till deras försäljningssiffror, just saying.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Neatherblade:

Alla har väl en redan.

Yup.

Sebastian (och resten av FZ), Why do you like Aftonbladet-rubriker?

Jag förstår inte er som konstant klagar över "Aftonbladet-rubriker" så fort ett ord som "chock" är med i rubben. Vad menar ni, egentligen? Ska FZ sätta osexiga, svintråkiga rubbar som ingen vill klicka på istället? Så länge som det finns täckning för en rubrik i texten så har jag inga problem med det.

Där är inget chockerande överhuvudtaget med att försäljningen av Xbox inte har ökat och den nu snarare minskar. Det känns väldigt Aftonbladet för ordet chockerande menar att det har skett en stor förändring som berör, but it does not. Rubriken påverkar hur folk upplever nyheten och nu kan vi mycket väl få kids som inte läser tillräckligt noga att tro att Microsoft håller på duka under etc.

Osexiga nyheter har jag ingetting emot, jag är inte den som faller för saker och ting som är "So edgy and cool XD XD". Jag kommer hit för att läsa om tv-spel, jag är redan intresserad. No need to try to seduce me...

Medlem

Inte så konstigt med tanke på att konsolen är över 6år gammal, det släpps inte så många nya exklusiva och bra spel längre och alla som vill ha en har förmodligen köpt en redan. Det märks att en ny Xbox är på väg då utvecklarna redan har devkits och jobbar på exklusiva titlar till den nya maskinen i stället.

Medlem
Skrivet av Heavenlaid:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Heavenlaid:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Heavenlaid:

Det roliga är ju att det egentligen är typ, 20 miljoner unika köpare. Alla har väl köpt 2-3st efter alla döda xbox. Microsoft ska hålla sej till mjukvara.....om ens det...

Man köper inte nya xboxs när den gamla dör. Man lämnar in och Microsoft ger en ny gratis.

Och hur många tror du gör det?

Alla som har en hjärna förmodligen. Det är hur jag ersatte min

Alla tänker ju inte som du, där har du förklaringen till deras försäljningssiffror, just saying.

I princip alla lämnar in den till MS (det är typ allmänkunskap i nuläget), det är inte 20 miljoner som köper 3 stycken var. Enda gången jag har hört om någon som har köpt en ny så är det för att de vill ha en Elite. Xboxen är den mer utbredda konsolen när det handlar om Xbox vs PS3 och det beror ju snarare på att Xboxen tilltalar den västerländska marknaden mer, som är större och därför ser försäljningen ut som den gör.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Heavenlaid:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Heavenlaid:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Heavenlaid:

Det roliga är ju att det egentligen är typ, 20 miljoner unika köpare. Alla har väl köpt 2-3st efter alla döda xbox. Microsoft ska hålla sej till mjukvara.....om ens det...

Man köper inte nya xboxs när den gamla dör. Man lämnar in och Microsoft ger en ny gratis.

Och hur många tror du gör det?

Alla som har en hjärna förmodligen. Det är hur jag ersatte min

Alla tänker ju inte som du, där har du förklaringen till deras försäljningssiffror, just saying.

I princip alla lämnar in den till MS (det är typ allmänkunskap i nuläget), det är inte 20 miljoner som köper 3 stycken var. Enda gången jag har hört om någon som har köpt en ny så är det för att de vill ha en Elite. Xboxen är den mer utbredda konsolen när det handlar om Xbox vs PS3 och det beror ju snarare på att Xboxen tilltalar den västerländska marknaden mer, som är större och därför ser försäljningen ut som den gör.

Skulle snarare säja att de allra flesta inte bemödar sej med det och köper nytt. Och sett till antal unika köpare är ju trots allt PS3 störst (med undantag för wii) då felande konsoler är enormt mycket större på xbox-sidan

Har både xbox och PS3 så ser enbart objektivt på det hela, ingen fanboyism inblandat

Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Neatherblade:

Alla har väl en redan.

Yup.

Sebastian (och resten av FZ), Why do you like Aftonbladet-rubriker?

Jag förstår inte er som konstant klagar över "Aftonbladet-rubriker" så fort ett ord som "chock" är med i rubben. Vad menar ni, egentligen? Ska FZ sätta osexiga, svintråkiga rubbar som ingen vill klicka på istället? Så länge som det finns täckning för en rubrik i texten så har jag inga problem med det.

Där är inget chockerande överhuvudtaget med att försäljningen av Xbox inte har ökat och den nu snarare minskar. Det känns väldigt Aftonbladet för ordet chockerande menar att det har skett en stor förändring som berör, but it does not. Rubriken påverkar hur folk upplever nyheten och nu kan vi mycket väl få kids som inte läser tillräckligt noga att tro att Microsoft håller på duka under etc.

Osexiga nyheter har jag ingetting emot, jag är inte den som faller för saker och ting som är "So edgy and cool XD XD". Jag kommer hit för att läsa om tv-spel, jag är redan intresserad. No need to try to seduce me...

Det är det enorma tappet som utmålas som chockerande, inte att Xbox-försäljningen minskar i sig. Självklart kan man alltid ha åsikter på hur mycket som krävs för att något ska vara chockerande, men jag tycker att det är synd att sådana rubriker automatiskt likställs med diverse kvällsblaskor.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Alla har väl en redan.

Va? Jag trodde ju att man var coolare om man hade flera stycken?! Typ som Pokémon.

Medlem
Skrivet av Heavenlaid:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Heavenlaid:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Heavenlaid:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Heavenlaid:

Det roliga är ju att det egentligen är typ, 20 miljoner unika köpare. Alla har väl köpt 2-3st efter alla döda xbox. Microsoft ska hålla sej till mjukvara.....om ens det...

Man köper inte nya xboxs när den gamla dör. Man lämnar in och Microsoft ger en ny gratis.

Och hur många tror du gör det?

Alla som har en hjärna förmodligen. Det är hur jag ersatte min

Alla tänker ju inte som du, där har du förklaringen till deras försäljningssiffror, just saying.

I princip alla lämnar in den till MS (det är typ allmänkunskap i nuläget), det är inte 20 miljoner som köper 3 stycken var. Enda gången jag har hört om någon som har köpt en ny så är det för att de vill ha en Elite. Xboxen är den mer utbredda konsolen när det handlar om Xbox vs PS3 och det beror ju snarare på att Xboxen tilltalar den västerländska marknaden mer, som är större och därför ser försäljningen ut som den gör.

Skulle snarare säja att de allra flesta inte bemödar sej med det och köper nytt. Och sett till antal unika köpare är ju trots allt PS3 störst (med undantag för wii) då felande konsoler är enormt mycket större på xbox-sidan

Har både xbox och PS3 så ser enbart objektivt på det hela, ingen fanboyism inblandat

Alltså förlåt, du vet inte bättre bara för att du har både xbox och PS3, du hade kanske vetat bättre om du hade haft fler vänner som har xbox! Då hade du kunnat säga "Nej, mina dumma vänner tyckte det var för jobbigt med att ringa MS och få en ny hemskickad till sin dörr så de gick till affär och pröjsa 2500 kronor igen".

Jag har hur många xbox-ägande vänner som helst och alla som har haft problem har bara ringt MS och fått en ny. Det är inte svårt, numret står i xboxens manual och det rekommenderas typ av ALLA att man ska ringa dit och folk gör det. Sen tog det 1 vecka eller 2 och så kom där en budbärare med det i handen och gav det till mig och det kostade inget. Jag skämtar inte med när jag säger att det är allmän kunskap, det ÄR allmän kunskap. Där kanske är några som köper nya direkt, men de är definitivt inte "de flesta". Jesus fuck, 2500 spänn är ju klart värt "besväret" att ringa in.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Jag har svårt att hålla med om att en ledning med 5,2miljoner är en knapp ledning...

Xbox360 har ju bara sålt drygt 8% fler enheter än PS3 så på det sättet är det väl en knapp ledning. Men ja, kan ju hålla med om att 5.2 miljoner enheter är en hel del.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Heavenlaid:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Heavenlaid:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Heavenlaid:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Heavenlaid:

Det roliga är ju att det egentligen är typ, 20 miljoner unika köpare. Alla har väl köpt 2-3st efter alla döda xbox. Microsoft ska hålla sej till mjukvara.....om ens det...

Man köper inte nya xboxs när den gamla dör. Man lämnar in och Microsoft ger en ny gratis.

Och hur många tror du gör det?

Alla som har en hjärna förmodligen. Det är hur jag ersatte min

Alla tänker ju inte som du, där har du förklaringen till deras försäljningssiffror, just saying.

I princip alla lämnar in den till MS (det är typ allmänkunskap i nuläget), det är inte 20 miljoner som köper 3 stycken var. Enda gången jag har hört om någon som har köpt en ny så är det för att de vill ha en Elite. Xboxen är den mer utbredda konsolen när det handlar om Xbox vs PS3 och det beror ju snarare på att Xboxen tilltalar den västerländska marknaden mer, som är större och därför ser försäljningen ut som den gör.

Skulle snarare säja att de allra flesta inte bemödar sej med det och köper nytt. Och sett till antal unika köpare är ju trots allt PS3 störst (med undantag för wii) då felande konsoler är enormt mycket större på xbox-sidan

Har både xbox och PS3 så ser enbart objektivt på det hela, ingen fanboyism inblandat

Alltså förlåt, du vet inte bättre bara för att du har både xbox och PS3, du hade kanske vetat bättre om du hade haft fler vänner som har xbox! Då hade du kunnat säga "Nej, mina dumma vänner tyckte det var för jobbigt med att ringa MS och få en ny hemskickad till sin dörr så de gick till affär och pröjsa 2500 kronor igen".

Jag har hur många xbox-ägande vänner som helst och alla som har haft problem har bara ringt MS och fått en ny. Det är inte svårt, numret står i xboxens manual och det rekommenderas typ av ALLA att man ska ringa dit och folk gör det. Sen tog det 1 vecka eller 2 och så kom där en budbärare med det i handen och gav det till mig och det kostade inget. Jag skämtar inte med när jag säger att det är allmän kunskap, det ÄR allmän kunskap. Där kanske är några som köper nya direkt, men de är definitivt inte "de flesta". Jesus fuck, 2500 spänn är ju klart värt "besväret" att ringa in.

Point is, folk gör inte detta. Spelar ingen roll hur insiktsfull du är, fakta kvarstår. Behövs ju inte säjas så mycket mer än så

123
Skriv svar