Battlefield, Medal of Honor, Fifa – rubbet ska bli mer online

Robot
Battlefield, Medal of Honor, Fifa – rubbet ska bli mer online

Electronic Arts avslöjar målsättningen att förvandla alla sina spelserier till "online-universum".

#electronic-arts, #battlefield, #medal-of-honor, #fifa, #need-for-speed, #the-sims, #star-wars


zsm
Medlem
Battlefield, Medal of Honor, Fifa – rubbet ska bli mer online

Det är väl det naturliga steget i takt med att allt fler saker blir "online".

Medlem

Fokusera på privata matcher först å främst i BF3...

Medlem

Låter bra, men som folk sagt på andra ställen, sluta stänga ner era onlineservrar om detta ska fungera EA.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Inaktiv

Det här är ju alltid välkommet, däremot kan man tänka sig att spelen blir alltmer "anpassade" för att förutom passa både till PC och konsoll, även till mobiler, surfplattor och annat. Och då kan man tänka sig hur det kommer att bli.

Låter som samma mängd smör kommer att spridas över ett större bröd

Inaktiv

Lugn nu EA, man ska ha tid att jobba och umgås med riktiga människor också...


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Inaktiv

Detta snarare begränsar friheten i mediet än utvidgar den. "Vi ska vara en del av hela din dag, du ska vara uppkopplad mot oss hela tiden"... Som om vi skulle behöva bli mer uppkopplade och avhumaniserade. Äckligt.


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Medlem

Tänk så har denna person en bil istället

Inaktiv

Det är väl bra om man ger spelarna mer frihet. Vad som är mindre bra är när nitiska utgivare försöker köra upp nätuppkopplingen i röven på oss genom att tvinga oss att vara online, lalla runt på mobilen med en massa mini-spel etc. För de av oss som inte vill ägna morgonen, bussfärden, rasterna på jobbet osv till samma spel så är det här ingen god nyhet och jag har på känn att det är fler än jag som inte vill spela på det sättet EA vill att jag ska spela.

Medlem
Skrivet av Friberg:

Tänk så har denna person en bil istället

Förhoppningsvis så tränar den personen inte frisparkar på sin bärbara på väg till jobbet.

Medlem
Skrivet av Frux:
Skrivet av Friberg:

Tänk så har denna person en bil istället

Förhoppningsvis så tränar den personen inte frisparkar på sin bärbara på väg till jobbet.

EA verkar vilja det.

Medlem

Nya tidens antipirat-metoder?
Känns dock oroande att det kommer göra så att konsollifieringen av spel kommer blöda in på pc-marknaden ännu mer.

Medlem

On topic så handlar det till stor del om att motverka piratkopiering, även om det inte sägs rakt ut. Eftersom kopieringsskydden kringås förr eller senare så handlar det om att försöka göra piratkopian till en sämre produkt än den äkta varan. T.ex. att integrera onlinetjänster, där man passar på att köra auticentiseringar. Sen får man ju såklart en community-känsla på köpet som iofs också tillför ett värde.

Tänk typ WoW, som ju GÅR att spela på piratservrar, men det är allmänt sett som det har ett mindre värde än det riktiga spelet. Den känslan vill man ha in i så många spel som möjligt. Trenden går ju bort från rena offline singleplayer-spel.

Medlem

Som kommer ha en månadskostnad, troligen. Greedy MFs!

Medlem

EA jag ser början på er kommande konkurs, ni må vara stora nu men låt se om ett par år om ni fortsätter i den här stilen och allt fler börjar tröttna på hur ni behandlar era kunder. Om ni låtit folk välja själva så hade det säkert bara varit en bra sak men att "tvinga" folk till att vara online hela tiden kommer bara göra att allt fler väljer att sluta spela era spel. Den dagen då jag kunde tänka mig köpa ett spel till fullpris från er är sedan länge förbi, om jag köper ett spel från er så blir det knappast mer än hundra kronor om ens det (okej Old Republic var visserligen ett undantag men jag ångrar det köpet rejält och då har jag inte ens öppnat plasten på spelet).

Medlem

Låter som när Cisco pushade meetingplace och alla skulle se varandra i onlinekonferenser. Så jävla hett och framtiden. Man tvingade folk internt att använde produkten och när folk började täcka över eller vinkla bort sin webbkamera så fick de skäll.

Eller marknadsföraren som tyckte WiiU var fantastisk för man kan spela i sängen medans hans partner sov utan att störa denne. Äktenskapsrådgivningen nästa anhalt.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Dö i en eld, snälla.

Medlem
Citat:

Vad som är mindre bra är när nitiska utgivare försöker köra upp nätuppkopplingen i röven på oss genom att tvinga oss att vara online, lalla runt på mobilen med en massa mini-spel etc.

Månadens kommentar! BTW +1

Inaktiv

Hur kan det bli "mer online" i Battlefield efter BF3? Lät inte det minstra intressant. Känns inte som att dom vet vad spelarna egentligen vill ha.

Medlem

Satsa på bra singleplayer för faan! Snart har det gått åt helvete totalt för alla som verkligen uppskattar en bra story. Det är ta mig fan hjärndött att bara springa omkring på samma jävla kartor dag ut och dag in och bara döda.


signatur

Vi offrar allt
Slaktar tusenfalt
Våra liv slits i stycken
Bevittna de sista dödsrycken

Medlem

Och självklart kommer dem garantera buggigt, ofärdigt och krashande mjukvara som sniffar filer och delar privat information.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

påminner om blizzards "real id" på battlenet som länkar sc2, wow och snart d3. naturlig utveckling

Medlem

Bara cirka fem år försent men tack endå EA

Medlem

whatever. AAA spel är ändå värdelösa, kickstarter och indiespel är grejjen.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Medlem

Bf3 var ju mer offline än bf2 så jag ved inte hur EA tänker...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Bara för det är EA så kommer det bli dåligt??

Kom igen hade det varit Valve så hade inte varit lika många negativa komentarer.

Och det hela "OH nu ska vi vara tvungna att vara online OCH använda mobilen! BOJKOTT!!" geez, välkommen till 2012, majoriteten av dagens spelare är kopplad till internet 100% av tiden de sitter vid datorn.
Att de nu inkluderar smartphones är väl bara en steg i utvecklingen,

Förståligt att EA vill hålla spelaren kvar så länge som möjligt om dagen.

Medlem
Skrivet av Xzet:

Bara för det är EA så kommer det bli dåligt??

Kom igen hade det varit Valve så hade inte varit lika många negativa komentarer.

Och det hela "OH nu ska vi vara tvungna att vara online OCH använda mobilen! BOJKOTT!!" geez, välkommen till 2012, majoriteten av dagens spelare är kopplad till internet 100% av tiden de sitter vid datorn.
Att de nu inkluderar smartphones är väl bara en steg i utvecklingen,

Förståligt att EA vill hålla spelaren kvar så länge som möjligt om dagen.

Valve skulle inte försöker utnyttja sin onlinetjänst och verkligen inte ge ut dålig mjukvara. EA o andra sidan skulle ta betalt samtidigt som dem släpper en skit dåligt produkt som är ofärdigt och buggar som in i helvete.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Xzet:

Bara för det är EA så kommer det bli dåligt??

Kom igen hade det varit Valve så hade inte varit lika många negativa komentarer.

Och det hela "OH nu ska vi vara tvungna att vara online OCH använda mobilen! BOJKOTT!!" geez, välkommen till 2012, majoriteten av dagens spelare är kopplad till internet 100% av tiden de sitter vid datorn.
Att de nu inkluderar smartphones är väl bara en steg i utvecklingen,

Förståligt att EA vill hålla spelaren kvar så länge som möjligt om dagen.

Jävligt kul att det finns personer som försvarar ett pengauppkåtat pissföretag som EA.
Du kanske inte har påverkats av deras korkade speltjänst, Origin. Som tvingar dig att använda denna skitmjukvara varje gång du ska spela deras spel och som bara hänger sig stup i kvarten...

12
Skriv svar