Diablo 3 ett uselt skämt!

eak
Medlem
Diablo 3 ett uselt skämt!

Jag kan inte minnas att jag spelat ätt lättare spel.
Det känns som att betan fått mig att inte vilja köpa spelet när det släpps för Skeleton King var lättare att döda än att springa runt i skogen på diablo 2 i start arean.
Räckte att hålla inne m1 och trycka ner shift när man skulle döda betan igenom.

Medlem

Betan är på normal svårighet, spela med pannan istället.


signatur

You fell out of the sky I ain't listening to nothing you say!

Medlem
Skrivet av eak:

Jag kan inte minnas att jag spelat ätt lättare spel.
Det känns som att betan fått mig att inte vilja köpa spelet när det släpps för Skeleton King var lättare att döda än att springa runt i skogen på diablo 2 i start arean.
Räckte att hålla inne m1 och trycka ner shift när man skulle döda betan igenom.

Skeleton King är 1/3 genom Act 1 på Normal...Det finns 3 svårigheter till efter det. Spela Diablo 2 upp till Blood Raven i Act 1 Normal och säg hur svårt det är.

Inaktiv
eak
Medlem

Men alltså svårighets grad normal ska inte vara så lätt har ni spelat diablo 1 och två eller?
som jag nämnde tidigare så är det svårare i skogen utanför startarea på lvl1 i dablo 2 än vad skeleton king var.

Medlem
Skrivet av eak:

Men alltså svårighets grad normal ska inte vara så lätt har ni spelat diablo 1 och två eller?
som jag nämnde tidigare så är det svårare i skogen utanför startarea på lvl1 i dablo 2 än vad skeleton king var.

Sist jag spela det gick man igenom det väldigt lätt åtminstone.

eak
Medlem

En sak är säker oerhört besviken blev jag på spelet. Dom enda skillsen som inte var useless var de 2 första man fick på m1 och m2. Men ville man öka svårighets graden så kunde man välja skill 2 i m1 och m2 för dom kunde inte göra ett skit. Med witch doctor iallafall. Har inte testat något mer. år hoppas jag inte blir lika besviken nästa helg när det är GW2 beta.
Får hoppas på att svårigheten ökar efter skeleton king så man ens blir skadad!!

Medlem
Skrivet av eak:

En sak är säker oerhört besviken blev jag på spelet. Dom enda skillsen som inte var useless var de 2 första man fick på m1 och m2. Men ville man öka svårighets graden så kunde man välja skill 2 i m1 och m2 för dom kunde inte göra ett skit. Med witch doctor iallafall. Har inte testat något mer. år hoppas jag inte blir lika besviken nästa helg när det är GW2 beta.
Får hoppas på att svårigheten ökar efter skeleton king så man ens blir skadad!!

Som sagt det finns 3 svårigheter ovanför normal, fick testat GW2, riktigt besviken : /. T.om SWTOR är ett bättre spel

eak
Medlem

Det finns en risk att ska man spela dom måste man spela hela normal först!
för det är väl en typisk blizzard sak att bestämma att du som spelare inte är skillad nog att spela någon annan svårighet än lätt före du klarat lätt.

Medlem
Skrivet av eak:

Det finns en risk att ska man spela dom måste man spela hela normal först!
för det är väl en typisk blizzard sak att bestämma att du som spelare inte är skillad nog att spela någon annan svårighet än lätt före du klarat lätt.

Möjligt, men jag kan inte minnas att de gjort så med något annat spel? Har åtminstone gått med Hard

Medlem

Är det för lätt? Ja då höjer man svårighetsgraden helt enkelt.


signatur

Everybody needs help.

eak
Medlem

Jag är inte impad på något sett av detta 3dagars hype demo som dom kör. Ensam är jag nog inte om att känna mig besviken på spelet. Kommer tvingas köpa det ändå för mina vänner har bestämt att vi ska lana det den 18e. Får hoppas på att det inte blir så lätt vid release då man kan spela längre / ändra svårighets grad.

Medlem

Jag brukade köra diablo 2 med /players8 eller något liknande kommande som simulerade svårigheten för 8 spelare och spelade själv. Det var inga större problem för act 1 iaf. utan detta var diablo 2 för lätt.

Medlem
Skrivet av eak:

Jag är inte impad på något sett av detta 3dagars hype demo som dom kör. Ensam är jag nog inte om att känna mig besviken på spelet. Kommer tvingas köpa det ändå för mina vänner har bestämt att vi ska lana det den 18e. Får hoppas på att det inte blir så lätt vid release då man kan spela längre / ändra svårighets grad.

Hype-demo? Är det inte en beta-stresstest de kör? Nåväl ointresserad som jag är av att betatesta åt företag så kan jag ha fel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av feddy84:

Jag brukade köra diablo 2 med /players8 eller något liknande kommande som simulerade svårigheten för 8 spelare och spelade själv. Det var inga större problem för act 1 iaf. utan detta var diablo 2 för lätt.

Ja D2 på Normal var verkligen lätt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av eak:

Jag kan inte minnas att jag spelat ätt lättare spel.
Det känns som att betan fått mig att inte vilja köpa spelet när det släpps för Skeleton King var lättare att döda än att springa runt i skogen på diablo 2 i start arean.
Räckte att hålla inne m1 och trycka ner shift när man skulle döda betan igenom.

Både D1 och D2 var lätta på Normal. Så jag förstår inte varför du gnäller riktigt . Jag tycker det är skönt med en lätt start.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

eak
Medlem

Det var många årsedan jag spelade. Men det känns som att alla boss monster hjälte monster och allt vad det heter är lika starka som vanliga monster var förr. jag är mest besviken bara på att det räcker att hålla inne vänster musknapp betan igenom och alternera med shift så att gubben skjuter också. Ja stresstest. Men spelet är ju klart för release så det är ju mer eller mindre ett demo igentligen.

Medlem
Skrivet av Comstedt:

Som sagt det finns 3 svårigheter ovanför normal, fick testat GW2, riktigt besviken : /. T.om SWTOR är ett bättre spel

Nyfiken, vart var det i GW2 som du tyckte var så pass dåligt att SWTOR till och med är bättre?

Inaktiv

Jag har spelat igenom betan nu med alla klasser, maxat 2 och har bara en sak att säga.

VÄNTA TILL RELEASE innan ni kommer med "ååå det är för lätt!" detta är den absoluta början av spelet, inget mer, Act 1 i D2 är ganska precis likadan.

Har noterat att skill systemet börjar väldigt simpelt, men tillsammans med alla olika kombinationer etc finns ca 2 miljarder olika builds så blir det ganska snabbt fränt även för hardcore spelare.

Dessutom ryktas det om att Inferno är fruktansvärt svårt.. nåt i stil med någon procent kommer att klara det inom dom kommande månaderna. Då gäller det att inte whina på "åååå det är för svåååårt"

Medlem
Skrivet av eak:

Jag kan inte minnas att jag spelat ätt lättare spel.
Det känns som att betan fått mig att inte vilja köpa spelet när det släpps för Skeleton King var lättare att döda än att springa runt i skogen på diablo 2 i start arean.
Räckte att hålla inne m1 och trycka ner shift när man skulle döda betan igenom.

För Skeletong king i D2 var väldigt svår på normal....eller?

Jag gillade betan i alla fall, blir helt klart ett köp.
Frågan är bara var man ska förboka det någonstans.


signatur

shortbow.gif

Medlem

Jag brukar inte behöva skriva av mig när jag är arg,men efter D3 demot kan jag bara inte hålla mig...

Jag växte upp med D1 och tycker Hellfire expansionen är den bästa i hela serie.
Har säkert spenderat ett par tusen timmar med D1&D2.
Därför var glädjen total när dom utlovade att D3 skulle komma.
Efter att ha spelat Titan Quest i flera år(som jag älskar), så tänkte jag att D3 måste ju bara bli ännu bättre än T Q det är ju Diablo liksom....

Efter att ha kört demot i helgen avbokade jag min beställning direkt.
Det jag körde var inte Diablo 3 utan något fattigt Rpg från mitten av 2000-talet.
Till och börja med grafiken var ju helt värdelös(allt var maxat) och animationen när gubben sprang var kass. (T Q som kom 2006 ser ju mycket snyggare ut)
Sen var det "skill trädet" wtf... Här märker man att blizzard gjort det så enkelt det bara går, så att alla över 8 år kan köpa och spela. Vad hände med alla builds man kunde roa sig med i D2..

Sen måste jag påpeka svårighetsgraden, det där var ju löjligt enkelt. Inte en health behövde min witch använda på hela resan.
Men kör på hard säger folk då, men jag tillhör dom som alltid börjar på Normal och sen arbetar mig uppåt.

Det är nu folk kommer att säga det är ju bara en Beta, allt kommer bli 100x bättre när spelet släpps.
Nej det kommer inte att bli bättre eller ändras det minsta!! Det kommer om 1 månad och Blizzard kommer inte göra några förändringar alls, kanske lite buffs/nerfs av skills inget annat.

Jag är ändå glad då jag kommer "spara" massor av tid i sommar nu när jag inte kommer spela D3. Ser istället fram mot Path of exile och Grim Dawn

Medlem

Förstår inte varför folk klagar på svårighetsgraden när betan är 1/3 av Act 1 i NORMAL.

Blizzard har sagt att normal ska vara lätt och inte någon större utmaning. Det är också uppenbart att potions inte har ett lika stort utrymme när health orbsen nu finns.

Som andra har sagt så är ju knappast Diablo 2 svårt på normal, går ju att spela ut med en hand.

Sen att du nämner alla "roliga" builds i D2 är för mig konstigt, det är ju inte vidare kul att sitta och sätta in skill points i samma spell 20 gånger, mer upprepande än kul.

Grafiken är ju heller ingen överraskning att den inte är i samma kvalitet som BF3, då spelet började utvecklas för _12_ år sedan. Sen har ju Blizzard aldrig siktat på grafik i deras spel, inget av deras släpp har varit "high end-grafik".

Tycker det är tråkigt att folk dömer spelet efter en knapp två timmars speltid på lättaste svårighetsgraden när det utlovats tre till svårighetsgrader, inklusive en som skall vara väldigt mycket mer utmanande.

Ish
Medlem

Ni som gillade Diablo 2 mer kanske är intresserade av Path of Exile? Gigantiskt skill tree. Det är typ "MMO" med isometrisk kamera.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Ish:

Ni som gillade Diablo 2 mer kanske är intresserade av Path of Exile? Gigantiskt skill tree. Det är typ "MMO" med isometrisk kamera.

Bra spel, men gillade inte att det inte fanns några cooldowns på skillsen. Var bara att samla ihop lite fiender och spamma aoe.

Det är ju i beta stadiet iofs, så dom kanske planerar att lägga till cooldowns.

Medlem
Skrivet av henko:
Skrivet av eak:

Jag kan inte minnas att jag spelat ätt lättare spel.
Det känns som att betan fått mig att inte vilja köpa spelet när det släpps för Skeleton King var lättare att döda än att springa runt i skogen på diablo 2 i start arean.
Räckte att hålla inne m1 och trycka ner shift när man skulle döda betan igenom.

För Skeletong king i D2 var väldigt svår på normal....eller?

Jag gillade betan i alla fall, blir helt klart ett köp.
Frågan är bara var man ska förboka det någonstans.

Skeleton* King var inte med i D2.

Ont, som många skriver är det tänkt att det skall vara lätt (du får tänka på att du lirat första delen av Act I på normal.....) eftersom blizzard sagt att dem vill nå ut främst till casualspelare.

Personligen störde jag mig inte på svårigheten (eftersom återigen, det var första delen på normal..) snarare på hur löjlig dialogen med Skeleton King var. Hur han pratade med löjligt dålig voiceacting och klichéfylld dialog. Det kändes verkligen patetiskt och B.

Medlem
Skrivet av flexifuel:

Jag brukar inte behöva skriva av mig när jag är arg,men efter D3 demot kan jag bara inte hålla mig...

Jag växte upp med D1 och tycker Hellfire expansionen är den bästa i hela serien.

Här slutade jag läsa.

Medlem
Skrivet av gnaf:

Förstår inte varför folk klagar på svårighetsgraden när betan är 1/3 av Act 1 i NORMAL.

Blizzard har sagt att normal ska vara lätt och inte någon större utmaning. Det är också uppenbart att potions inte har ett lika stort utrymme när health orbsen nu finns.

Som andra har sagt så är ju knappast Diablo 2 svårt på normal, går ju att spela ut med en hand.

Sen att du nämner alla "roliga" builds i D2 är för mig konstigt, det är ju inte vidare kul att sitta och sätta in skill points i samma spell 20 gånger, mer upprepande än kul.

Grafiken är ju heller ingen överraskning att den inte är i samma kvalitet som BF3, då spelet började utvecklas för _12_ år sedan. Sen har ju Blizzard aldrig siktat på grafik i deras spel, inget av deras släpp har varit "high end-grafik".

Tycker det är tråkigt att folk dömer spelet efter en knapp två timmars speltid på lättaste svårighetsgraden när det utlovats tre till svårighetsgrader, inklusive en som skall vara väldigt mycket mer utmanande.

Health orbsen var dock riktigt jävla tråkiga. Visst var det potionspam fest i d2 men att inte kunna använda potions alls i d3 gillar jag inte (dem finns men är i princip obetydliga ) sedan att dem tagit bort Tp scrolls och gjort det till en spell istället, känns verkligen som om dem fördummat där.

Ish
Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Ish:

Ni som gillade Diablo 2 mer kanske är intresserade av Path of Exile? Gigantiskt skill tree. Det är typ "MMO" med isometrisk kamera.

Bra spel, men gillade inte att det inte fanns några cooldowns på skillsen. Var bara att samla ihop lite fiender och spamma aoe.

Det är ju i beta stadiet iofs, så dom kanske planerar att lägga till cooldowns.

Inte testat.. Kände att även om det bara var 10 usd eller vad det kosta för access, så blir det ju ändå f2p när det släpps.. Varför betala för att få testa en svagare produkt kände jag.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Health orbsen var dock riktigt jävla tråkiga. Visst var det potionspam fest i d2 men att inte kunna använda potions alls i d3 gillar jag inte (dem finns men är i princip obetydliga ) sedan att dem tagit bort Tp scrolls och gjort det till en spell istället, känns verkligen som om dem fördummat där.

De kommer antagligen behövas i de senare svårighetsgraderna, i alla fall om man skall tro Blizzard.

Att de gjort town portals till en spell tycker jag bara är skönt och inte alls fördummande. Tvivlar på att det var någon som _inte_ fattade hur man köpte tp-scrolls i D2. Det enda de gjort egentligen är friat upp utrymme i inventoryt.

Tyckte hela utmaningen var icke närvarande, som om det inte var Diablo. Den där svårbeskrivliga kännslan fanns inte där, inte ens i designen som kändes platt och ytligt och krystad. Blev besviken på hur jag som spelare framför skärmen behandlades. Samma besvikelse som när jag prövade ME3 hos min vän, Gameplay och ostigt användande av cinematiska klyschor fick mig att inte vilja ha spelet ens innan "Slutet" karusellen spann igång.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

123
Skriv svar