Det knäppaste ur Sega Force (del 2)

Robot
Det knäppaste ur Sega Force (del 2)
Medlem
Det knäppaste ur Sega Force (del 2)

Snyft, vilka minnen, den bästa tidningen med dom rättvisaste recensionerna (och ja Eternal Champions var bättre än gamla Street Fighter 2:an).

Patte kom tillbaka! Spelsverige behöver dig!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Jag har aldrig sysslat med konsoller så har självklart inte varit i kontakt med denna tidningen - men nu i efterhand ångrar man sig ju att man inte åtminstone läst denna!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det var ju standard att dra till turken, snatta glass och tjuvläsa Sega Force när man var liten grabb.


signatur

F.D Wowaddict, Sitter nuförtiden och pingar 300 i TF2 p.g.a Mobilt "bredband" vilket är ett bra sätt att hålla sig ifrån beroendet.

Medlem

Men för HELVETE JOHAN! Varför har du en så nedlåtande ton emot Sega Force, framförallt Patte? Har det gått upp för dig att blaskan var ett jävla skämt även i skaparnas ögon? Del 1 gjorde mig riktigt förbannad. Jag läser hellre Pattes färsprakande kåkfarar-recensioner än era skitnödiga, sjukt pajjiga artiklar. (Det såklart finns skribenter på FZ som är jävligt bra). Jag tycker att dina retroartiklar är sjukt roliga, men bara just för att de har samma hjärndöda approach som Sega Force körde med. Man läste inte Sega Force för att få korrekt och objektiv information, man läste sega force för att garva läppen av sig. Sega Force skall hyllas, inte hackas på!

Ankh: Jag kanske skulle scanna in de Sega Force tidningar som ligger kvar på pojkrummet så att ni oinvigda får ta del av ett stycke svensk journalistikhistoria? Eller finns de redan upplagda någonstans?

Medlem
Skrivet av Smekarn:

Ankh: Jag kanske skulle scanna in de Sega Force tidningar som ligger kvar på pojkrummet så att ni oinvigda får ta del av ett stycke svensk journalistikhistoria? Eller finns de redan upplagda någonstans?

Ingen aning om det finns det - men om du känner dig manad att förgylla tillvaron för oss oinvigda så är du välkommen att göra så.

Jag har totalt 4m hög stapel av gamla amiga/c64 tidningar liggandes själv. Riktigt underhållande läsning (älskar beskrivningen på en sampler till c64 där de berättar att man snart kan prata in på sin c64 så översätter den det du sagt åt dig! haha)

Edit: Men Smekarn, jag håller inte med dig i ditt uttalande om FZ. Det är mycket underhållande


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

haha! Jag hade den tidningen när jag var liten! Minns att jag var irriterad över att den inte hade bra recentioner, utan bara massa svammel mest Skrev till och med ett brev, jag ett snigelbrev! Där jag skrev att de borde bli lite mer seriösa som Nintendo Magasinet Tror dom publicerade brevet i tidningen där de totalsågade mig! Hahaha! Slutade prenumerera efter det

Medlem

Men Smekarn, nu är ju detta en hyllning till Sega Force. Inte med syfte att tracka ner på någonting.

Medlem

Smekarn: Jag håller med dig, men lugna dig nu och titta här istället och bli glad istället för att vara upprörd.

http://segaforce.ramis.se/


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Jag försöker natta min unge. Johan! Jag skrattar för mycket!

Ärligt talat då suktar jag lite efter en ganska oproffsig speltidning ibland. Kul läsning!

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Smekarn:

Ankh: Jag kanske skulle scanna in de Sega Force tidningar som ligger kvar på pojkrummet så att ni oinvigda får ta del av ett stycke svensk journalistikhistoria? Eller finns de redan upplagda någonstans?

Ingen aning om det finns det - men om du känner dig manad att förgylla tillvaron för oss oinvigda så är du välkommen att göra så.

Jag har totalt 4m hög stapel av gamla amiga/c64 tidningar liggandes själv. Riktigt underhållande läsning (älskar beskrivningen på en sampler till c64 där de berättar att man snart kan prata in på sin c64 så översätter den det du sagt åt dig! haha)

Edit: Men Smekarn, jag håller inte med dig i ditt uttalande om FZ. Det är mycket underhållande

HÄR KAN DU LÄSA NÄSTAN ALLA SEGA force tidningar
http://segaforce.ramis.se/


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Patte och Mats.. det var kul att läsa den tidningen.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

15. “Det fans en film som jag inte just nu kan komma på vad den hette (och jag är för lat för att bry mig om att ta reda på det) som handlade om en kille som blev förminskad och injeserad i en människa”

Helt sjukt. Jag kommer också ihåg den där djävla filmen, men inte dess namn. Nån som vet?

Medlem
Skrivet av Birchoff:

15. “Det fans en film som jag inte just nu kan komma på vad den hette (och jag är för lat för att bry mig om att ta reda på det) som handlade om en kille som blev förminskad och injeserad i en människa”

Helt sjukt. Jag kommer också ihåg den där djävla filmen, men inte dess namn. Nån som vet?

24 timmars jakten?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Underbar artikel. Är helt förvånad över att ett gäng till synes lodisar har igång en speltidning så länge

Medlem

Som sagt, inte ens de på Sega Force trodde nog att dom var seriösa. Fantastisk tidning på alla sätt och vis. Men jag minns en Shining Force 2 recension (Var för övrigt pga den jag köpte spelet, och i dag är helt fast i sådan typer av rollspel) där vid en bild recensenten frågar sig varför hjältens frisyr ser ut som ett k*khuvud. Minns jag helt fel eller var det så? Är i alla fall asroligt om det nu var så.

CFW
Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Birchoff:

15. “Det fans en film som jag inte just nu kan komma på vad den hette (och jag är för lat för att bry mig om att ta reda på det) som handlade om en kille som blev förminskad och injeserad i en människa”

Helt sjukt. Jag kommer också ihåg den där djävla filmen, men inte dess namn. Nån som vet?

24 timmars jakten?

Innerspace 1987 med Dennis Quaid, Martin Short och Meg Ryan

Medlem
Skrivet av CFW:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Birchoff:

15. “Det fans en film som jag inte just nu kan komma på vad den hette (och jag är för lat för att bry mig om att ta reda på det) som handlade om en kille som blev förminskad och injeserad i en människa”

Helt sjukt. Jag kommer också ihåg den där djävla filmen, men inte dess namn. Nån som vet?

24 timmars jakten?

Innerspace 1987 med Dennis Quaid, Martin Short och Meg Ryan

Vars svenska titel är.... 24 timmars jakten.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

ska man vara riktigt petig skrivs det faktiskt "ett slags käpp" however är ett "slaggskäpp" kanske det roligaste jag läst på länge!


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

AW8
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Smekarn: Jag håller med dig, men lugna dig nu och titta här istället och bli glad istället för att vara upprörd.

http://segaforce.ramis.se/

Sega Force 1992 Nr 1, sidan 7

"CD:ns nackdelar:
Den kan användas - Gud förbjude - som KARAOKEMASKIN! Vi säger bara en sak: Vikingarna. Och vi menar INTE Hagbard Handfaste & co."

HAHAHAHA!

Vilken humor!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av CFW:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Birchoff:

15. “Det fans en film som jag inte just nu kan komma på vad den hette (och jag är för lat för att bry mig om att ta reda på det) som handlade om en kille som blev förminskad och injeserad i en människa”

Helt sjukt. Jag kommer också ihåg den där djävla filmen, men inte dess namn. Nån som vet?

24 timmars jakten?

Innerspace 1987 med Dennis Quaid, Martin Short och Meg Ryan

Vars svenska titel är.... 24 timmars jakten.

Hahaha jajaja tack båda.

Medlem

Den tidning jag har bäst minnen från, som blandade humor och seriös läsning mycket bra enligt mig, var skriften Interface

Medlem

Tror jag slängde bort alla av dessa tidningar :s

Medlem

"Nu vet ni, alla ni Street Fighter-spelare som trodde på allvar Att M. Bison, Vega, Sagat eller någon annan hade något som helst värde."

Det bör poängteras att Ryu och Ken var de enda som faktiskt var bra och som användes av de bättre spelarna.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av CFW:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Birchoff:

15. “Det fans en film som jag inte just nu kan komma på vad den hette (och jag är för lat för att bry mig om att ta reda på det) som handlade om en kille som blev förminskad och injeserad i en människa”

Helt sjukt. Jag kommer också ihåg den där djävla filmen, men inte dess namn. Nån som vet?

24 timmars jakten?

Innerspace 1987 med Dennis Quaid, Martin Short och Meg Ryan

Vars svenska titel är.... 24 timmars jakten.

Är det... är det du Patte?!

Medlem

Sonics mage är ju ett ägg!

Medlem

Var alltid kul att läsa de frispråkiga recensionerna i Sega Force, skrivna med både två och tre glimtar i ögat.

Vissa av dagens skitnödiga recensioner kan inte låta bli att dra upp politik eller bli pseudo-djupa i stil med "Men låt oss inledningsvis placera spelets nazizombies i en filosof-kulturell kontext. Redan Nietzsche hävdade att..." osv.

Medlem
Citat:

Lika smidigt att styra som ett slagskäpp

Han syftade väl såklart på "slagskepp", alltså ett stort fartyg.

Skrivet av wolfshade:
Citat:

Lika smidigt att styra som ett slagskäpp

Han syftade väl såklart på "slagskepp", alltså ett stort fartyg.

Precis. Lite illa att så många inte verkar uppfatta det – det är humor värdig att hamna i Sega Force!

Medlem
Skrivet av Smekarn:

Men för HELVETE JOHAN! Varför har du en så nedlåtande ton emot Sega Force, framförallt Patte? Har det gått upp för dig att blaskan var ett jävla skämt även i skaparnas ögon? Del 1 gjorde mig riktigt förbannad. Jag läser hellre Pattes färsprakande kåkfarar-recensioner än era skitnödiga, sjukt pajjiga artiklar. (Det såklart finns skribenter på FZ som är jävligt bra). Jag tycker att dina retroartiklar är sjukt roliga, men bara just för att de har samma hjärndöda approach som Sega Force körde med. Man läste inte Sega Force för att få korrekt och objektiv information, man läste sega force för att garva läppen av sig. Sega Force skall hyllas, inte hackas på!

Håller med här. Jag tycker recensionerna på FZ är rena sömnpiller med några få undantag. Orkar aldrig läsa klart dem, skummar mest igenom dem på sin höjd.

12
Skriv svar