Razer Onza handkontroll (PC och XBOX360)

Medlem
Razer Onza handkontroll (PC och XBOX360)

Tjenare! Har beställt en Razer Onza och tänkte bara kolla ifall någon äger en sådan? Hur funkar den till dator/360? Vore kul att höra lite synpunkter ifrån någon som har testat den ^^ Tjoflöjt och tack för visat intresse //Mattilainen


signatur

M'kay?

Jag är väldigt nöjd med min & föredrar den framför den vanliga av dessa anledningar...

Längre sladd.
Ökad respons i knapparna över lag.
Högre joysticks med bättre kontroll.
Microswitchar under YXAB knapparna, lika fina som på datormusen.
Höjd D-pad med individuella knappar. (den är grym när man vant sig)
Två extraknappar som kan bindas till valfria funktioner.
Skönare triggers, smaksak men jag föredrar dem.

Den är mycket mindre än Windows kontrollen & känns extremt obekväm om man håller som vanligt. Det krävs nästan att man endast håller fyra fingrar undertill & fyra i fram, då sitter den som handsken. Man får även mycket bättre kontroll på det viset, bra där Razer!

Det enda negativa är att byggkvalitén är sämre, det var tydligt när jag skruvade upp den för att plocka bort ljuset. Fast jag tror den håller måttet i det långa loppet

Medlem

Använder en Onza Tournament Edition (som jag vann i en FZ tävling - bugar och tackar en än gång FZ).
Håller med Grön på det mesta förutom kanske just trigger:sen, där jag föredrar originala Xbox handkontrollen. Det är ju som sagt en smaksak dock.

Annars så är det precis som vanligt med Razer produkter, fantastisk design med lite halvkass byggkvalité.

Det händer till exempel att fjädrarna under analogpinnarna hamnar lite fel, så att man känner att något tar emot. Då får man flytta runt analogpinnen lite kors och tvärs för att den ska hoppa rätt igen. Antar att detta har med Tournament Editions variabla motstång på pinnarna att göra.

Överlag så känner man även att kvalitén är sämre än en original kontroll, den fungerar som den ska men känns inte lika solid helt enkelt.

Även kalibreringen är lite si och så, ibland får den för sig något skumt så att analogpinnarna inte ger fullt utslag. Vilket krävde att man kopplade ut och in den igen. Dock så försvann det problemet efter jag gjorde det här lilla tricket:
http://www.youtube.com/watch?v=g8UUfJEJ5pU

Föredrar absolut Onza kontrollen framför originala kryssboxens handkontroller, men det är synd att kvalitén är vad den där.

Medlem

Har ni testat kontrollen till PC? Det är främst därför jag beställde Onzan för att den går att använda till både 360 och PC. Hade vart riktigt gött att kunna spela slölir såsom Skyrim, Dragon Age och diverse andra spel på en handkontroll. Tack för era svar! //Mattilainen


signatur

M'kay?

Medlem

Onzan fungerar precis som en vanlig 360 kontroll på PC. De flesta spel fungerar automagiskt med andra ord. Skyrim är ett bra exempel, fungerar precis som på konsol (även om mus/tgb + en inventory mod så som SkyUI verkligen är att föredra i det spelet).

Dragon Age har dock inget stöd för handkontroller om det inte patchats in sen jag spelade det. Samma sak med Mass Effect serien.

Medlem

Oerhört fin kontroll med bra respons. Största nackdelen är att det är Razor som har gjort den... Min gick sönder efter 3 månader då en av analogsticksen glappar så den registrerar bakåttryck hela tiden vilket gör den oanvändbar.

Men förhoppningsvis håller din längre!

Skrivet av BeeJac:

Oerhört fin kontroll med bra respons. Största nackdelen är att det är Razor som har gjort den... Min gick sönder efter 3 månader då en av analogsticksen glappar så den registrerar bakåttryck hela tiden vilket gör den oanvändbar.

Men förhoppningsvis håller din längre!

Skumt, är det Tournament Edition du har? Jag valde den vanliga då många verkar ha problem med TE kontrollen. Du kan alltid testa att kalibrera den på nytt...

Skriv " joy.cpl " i körfältet > tryck enter > properties > settings > calibrate

Medlem

Jag har testat allt samt öppnat den för "analog kalibrering". Det håller i 10minuter sen är det lika illa igen. Har beställt hem Madcatz FPS pro kontroll istället. Förhoppningsvis håller den högre kvalité.

1
Skriv svar