Uppdrag, ljud och föremål i Diablo III

Medlem

Känns så softcore att man nästan vill kalla det "Diablo Siege 3". Om fullversionen sträcker på ryggen lite och är på en fin rea, kanske.

Medlem

Synd att de missade helt att göra en game list så spelet blir helt värdelöst. Det enda man gör är att hålla blizzard i handen medan de drar en åt olika riktningar och väljer ut allt åt en. Gillar man detta spelet måste man vara 12 år eller fortfarande tycka att wow är bra. Herregud vad dumma i huvudet har blizzard blivit? Det måste ju för fasen gå att gå in i trade games, duel games osv. det är Diablo för fan. Detta är ju ett rent jäkla matchmaking helvetes system för 12 åringar där all trading går igenom ett Ah med super inflation redan i betan. Hur fasen hade de tänkt att detta ska gå efter 1 år till nästa expansion utan ladder resets? Idioter är va de är. De har absolut vanhedrat Diablo serien. Går du en meter åt vänster slår du i en vägg. Allt är ju en rak väg. Inte bara questandet utan även allt med skills, stats och gear.
Jag är så himla besviken, har ju pratat så väl om detta spel i 10 år och så får jag se den här skiten. Fy fan va min respekt för blizzard sjönk. Finns det något blizzard forum där man kan lägga upp en post om detta? Får ju inte skriva i diablo3.com forumen är ju inte behörig. Har bara betalt wow tid i 5 år. köpt d1,d2, Wc2,wc3,sc1,sc2 men tydligen räcker inte detta..

Medlem

Lite besviken blev jag, speciellt på grafiken och att det var ganska låst. Men ack så tänker jag inte dömma ut en väldigt kort beta som innehåller en väldigt lite bråkdel av vad full versionen kommer göra. Förbokningen kommer fortfarande hitta hem till mig Speciellt då man är gammal D1 och D2 lirare.

Medlem

Hatar mest detta mesiga skill tree som automatiskt låses upp när man lvlar upp.. känns så fattigt.. vill ju göra en karaktär som jag vill.. kul när alla kommer köra typ samma skills osv.. ingen variation alls ska bli intressant hur länge detta spel kommer hålla.. tvåan kan man köra i evigheter kändes det som.

Medlem

Jag tycker det är skitkul!


signatur

Nämen!

Medlem

D3= Precis som det ska vara !

Och ni som tkr att de ska mer vara dom D2 etc etc är precis som COD spelarna som vill ha mer av samma, jag förstår itne det tänket riktigt ! man vill ju att spel industrin ska utvecklas o inte vara kvar där den är.

Medlem

jodå, gillar betan faktiskt, förstår att det blir en del ändringar vilket jag är glad för. Klart godkänt beta, förutom att det tog mig en dag o kunna logga in och kunna spela.. och det är fortfarande samma problem idag till och från haha

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

D3= Precis som det ska vara !

Och ni som tkr att de ska mer vara dom D2 etc etc är precis som COD spelarna som vill ha mer av samma, jag förstår itne det tänket riktigt ! man vill ju att spel industrin ska utvecklas o inte vara kvar där den är.

Okej ne för det är ju jätte roligt när blizzard spelar hela spelet åt en. Spik rak map mellan de olika destinationerna. Alla stats förbestämt, alla skills (visst du kan ändra lite med runor med det kommer någon komma på det bästa sättet att köra så alla kör samma inom en månad ändå).
Det är ju skitkul! Allt är antingen Automatiserat eller matchmaking. "Dont think we did this for you!! Just do it and earn great rewards such as Achivements!"
Tycker du verkligen det är kul?

Sen med Cod serien. Där hade du strategiska, svåra (som kräver träning, precision och lagarbete) att utföra vilket gör det till en utmaning till ett spel fyllt med perks så som en AK47a med en tank och stridsflyg fastlimmat på sidorna så det enda du behöver göra är att trycka av så dödar du hela mappen så får du mer achivments o högre lvl!
Fy fan va roligt, jag är verkligen nöjd med mig själv! Jag drog av ett vänsterklick! Yes.
Tycker du allvarligt talat att det är till det bättre?

Tänk fotboll när alla har skor som springer av sig själva, ju längre du har på dig dem ju bättre blir du. Hela världen är plötsligt fotbollsproffs då alla har spenderat 200 H med skorna på ungefär den tiden det tar att låsa upp tanken och stridsflyget på din AK47. Det är ju riktigt logiskt och roligt det.

Allt har "idiotiserats" om du frågar mig. Jag håller med dig om att spel behöver utvecklas, men det har gått i helt fel riktning. Spelen är ju redan spelade när man köper dom, det är ju bara o gå rakt fram. Förr i tiden fick man allt lägga ner lite tanke o passion i det hela. Det blev en hobby, ett nöje. Det är omöjligt att få till det när spelutvecklarna Activision blizzard gör som de gjort med Cod serien och nu Diablo.

Så nu är frågan, vad är roligast? Göra något bra själv eller skjuta sig själv i hälen och följa korridoren rakt in i väggen?

Medlem

Testade det inatt. Idag installerade jag Diablo 2 igen... och herregud säger jag bara, hur sjuttan kunde man sitta och spela det? xD

3:an är suverän.

Medlem

Det är helt underbart, kommer bli det bästa Diablo


signatur

Meep!

Medlem

Spelet är mature
http://www.esrb.org/ratings/search.jsp?title=DIablo+3&fromHom...

men spelstilen och avsaknaden av RPG element skriker Teen Rating :S

Medlem

jag tycker alla som gillar detta borde läsa min föregående post och ta sig en funderare.
Tycker Fz borde lägga upp den också (kanske skriva om den med aningen bättre/finare språk).

Vart är spelindustrin påväg.. får ta o kolla in POE o Cd-projekt mer, verkar som de är några av de få överlevande.

Medlem

Hur kan folk klaga på att första akten är för lätt? Första akten i diablo2 är inte heller svår..
Diablo3 kommer ha Normal,Nightmare,Hell,Inferno svårighetsgrader.. När dom har så många svårighets grader, hur ska ni klara av inferno om ni vill dö i akt1 normal? Diablo2 var inte direkt svårt förutom när man mötte Duriel i act2 med skräp items samt massa gubbar i Nightmare/Hell som var imuna och slog hårt som bara den och hade auras

Vad skulle ni säga om det var en Diablo2 beta och ni bara fick testa act1 normal i dagens läge?
Ni skulle troligen säga att det var för lätt.. För man dör ingenstans om man inte är helt korkad

Försök spela act1 ensam i Nightmare.Hell,Inferno klarar ni alla dom utan problem då kan ni klaga, Men att klaga efter att kört Act1 normal.. Är ni pantade i huvudet eller?

Medlem
Skrivet av firsov:

jag tycker alla som gillar detta borde läsa min föregående post och ta sig en funderare.
Tycker Fz borde lägga upp den också (kanske skriva om den med aningen bättre/finare språk).

Vart är spelindustrin påväg.. får ta o kolla in POE o Cd-projekt mer, verkar som de är några av de få överlevande.

Mjo, det känns som spelindustrin endast vågar skapa lätta mycket lättsålda spel. Diablo 3 är mycket polerat men saknar all form av innovation som jag hade hoppats på. De har nog lagt mer tid på RMAH än att pressa spelskapandet till en ny nivå. Vissa accepterar detta för de är för ung för att ha spelat Diablo 2 eller så känner de sig bekväm i spelstilen. Kommer nog kolla storyn på youtube och köper absolut inte detta spel

Medlem

Inte världens bästa spel, men fortfarande har de flesta RL/Vanilla-WoW polarna köpt det, så det blir nog mycket sena nätter på Skype

Medlem

Tycker att det är bra att skill trädet är borta, tillförde inte mycket i D2 enligt mig.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Brukar aldrig bry mig om vad folk skriver men jag blir så jävla trött på er som klagar på hur lätt spelet är!
För det första är det början av spelet, för det andra och framför allt så finns det fler svårighetsgrader att välja mellan.

Hur många spel är egentligen svåra från början nu för tiden? Eller svåra överhuvudtaget?

Medlem
Skrivet av firsov:

Synd att de missade helt att göra en game list så spelet blir helt värdelöst. Det enda man gör är att hålla blizzard i handen medan de drar en åt olika riktningar och väljer ut allt åt en. Gillar man detta spelet måste man vara 12 år eller fortfarande tycka att wow är bra. Herregud vad dumma i huvudet har blizzard blivit? Det måste ju för fasen gå att gå in i trade games, duel games osv. det är Diablo för fan. Detta är ju ett rent jäkla matchmaking helvetes system för 12 åringar där all trading går igenom ett Ah med super inflation redan i betan. Hur fasen hade de tänkt att detta ska gå efter 1 år till nästa expansion utan ladder resets? Idioter är va de är. De har absolut vanhedrat Diablo serien. Går du en meter åt vänster slår du i en vägg. Allt är ju en rak väg. Inte bara questandet utan även allt med skills, stats och gear.
Jag är så himla besviken, har ju pratat så väl om detta spel i 10 år och så får jag se den här skiten. Fy fan va min respekt för blizzard sjönk. Finns det något blizzard forum där man kan lägga upp en post om detta? Får ju inte skriva i diablo3.com forumen är ju inte behörig. Har bara betalt wow tid i 5 år. köpt d1,d2, Wc2,wc3,sc1,sc2 men tydligen räcker inte detta..

Döma hela spelet efter en kort beta är korkat.
Sen att påstå att Diablo 1 och 2 är mycket bättre är små dumt då båda spelen har väldigt dålig desing på många ställen, tex hur skills spenderas när man levlar, områden som inte fyller någon funktion ect. Har nog mest bara att göra med nostalgi och inget annat.

D3 är snabbt och smidigt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Spelade D3 3-4h och måste säga det är något av det tråkigaste timmarna jag haft på ruskigt länge. Spelet är så själslöst och dött. Jag kan inte bry mig om jag ens levlar eller hittat ny utrustning för spelet spelar ändå åt mig. Varför ska jag levla om jag ändå bara kan välja den skillen som blizzard satt ut åt mig?

Klasserna kändes också helt döda, ingen själ ingeting. Saker händer bara på skärmen och stora pop upp fönster och achivements för att "berätta" åt mig hur duktig jag är som klarade av att klicka på skärmen för att jag är en hjärndöd "modärn" "gamer". Hade lika gärna kunnat vara Press "A" hela tiden och spelet styr gubben åt mig

Fysiken i spelet var häftig men annars är grafiken helt frukstansvärd cartoonish, känns mer som man slår serie figurer än monster.

Avbokade direkt och känner mig förolämpad av blizzard. Är synd att spelbranshen blivigt så pass fördummad att man även som spelare känner sig kränkt på ens intellekt och även integritet.

Medlem

[/quote]Döma hela spelet efter en kort beta är korkat.
Sen att påstå att Diablo 1 och 2 är mycket bättre är små dumt då båda spelen har väldigt dålig desing på många ställen, tex hur skills spenderas när man levlar, områden som inte fyller någon funktion ect. Har nog mest bara att göra med nostalgi och inget annat.

D3 är snabbt och smidigt.[/quote]

Ja D3 är snabbt, och självklart D1-2 är har fel och är möjligen inte världens bästa spel. Men spelen spelade inte åt en. D2 så kunde man och hade möjlighet att välja "fel" och göra fel.

Vad är det för "fel" att kunna göra fel och göra egna val? smidiga och snabba och lättspelade spel som hånar ens förmåga att tänka som en individ gör iaf mig äcklad.

Ja faktum är att alla spel någon gång kommer att "cappa" på val men att välja 3-5 olika val är bättre än 1.

Inaktiv

Haha inser att jag är en av dom som gillar "nya" Diablo 3, har dock spenderat max 5 timmar med Diablo 2 back in the days. Jag har alltså blivit en av dom jag inte ville bli, en CoDare som håller fast vid att det nya försämrade är bättre bara för att man själv inte var med när det faktiskt var bättre.

Ledsen gamla Diablo 1 o 2 fans att ni inte får vad ni vill ha, jag vet iaf hur det känns.

Inaktiv

Varför ska allt serveras på ett bord åt alla oss idag? Jag vill bygga bordet själv från grunden och servera mig själv. Så hårt ska det vara. Saknar den gamla goda tiden då man lirade igenom Halo 1 på Legendery.. tog mig veckor att klara av. Idag så sätter man sig bakom ett skydd och reggar fullt hp.

Det var nog samma sak för alla i alla sorts spel. För att bli bra och förstå så fick man möta dom bästa. Kommer själv ihåg första gången man lirade Cs. Alla var riktigt bra tycker man men jag fortsatte och möta dom och blev till slut bättre och förstod hur man skulle göra.

Helt annorlunda idag i alla spel, tyvärr. Hoppas att fler håller med.

Medlem
Medlem

Måste älska alla småbarn som tror det hade blivit bättre med ett skill träd med en en massa talents.
I diablo3 har du ett jädra stort antal skills, och sen varje skill har en massa unika runor som du låser upp och väljer den runa som du själv vill ha till din skill. varje runa gör olika saker med din skill. så du har ganska stora valmöjligheter!

Jag tycker Diablo3 är en blandning av Diablo1 och Diablo2 fast med lite uppgraderad grafik gameplay och fysik. Kör på max inställningar så blir det fin grafik

Det känns helt klart som en uppföljare och jag är en erfaren diablo2 spelare och ser inte många negativa uppgraderingar från tvåan till trean.
Teamplay har blivit mycket bättre då alla har banners så man kan komma till varandra lätt utan att tappa bort varandra om man är fler än två

Svårighets graden är det inget som helst fel med i act1, Vissa gubbar har mycket liv och vissa gör ganska bra skada, Får du på dig en massa eliter och gubbar som gör mycket skada så gör dom ont, Sen om ni spelar om och om igen så blir act1 bara lättare och lättare för din gubbe blir bara starkare och starkare, Många spelare inser nog inte det så dom tror säkert som är världens bästa spelare och skryter med att dom inte har något problem och att spelet är för lätt

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av firsov:

Synd att de missade helt att göra en game list så spelet blir helt värdelöst. Det enda man gör är att hålla blizzard i handen medan de drar en åt olika riktningar och väljer ut allt åt en. Gillar man detta spelet måste man vara 12 år eller fortfarande tycka att wow är bra. Herregud vad dumma i huvudet har blizzard blivit? Det måste ju för fasen gå att gå in i trade games, duel games osv. det är Diablo för fan. Detta är ju ett rent jäkla matchmaking helvetes system för 12 åringar där all trading går igenom ett Ah med super inflation redan i betan. Hur fasen hade de tänkt att detta ska gå efter 1 år till nästa expansion utan ladder resets? Idioter är va de är. De har absolut vanhedrat Diablo serien. Går du en meter åt vänster slår du i en vägg. Allt är ju en rak väg. Inte bara questandet utan även allt med skills, stats och gear.
Jag är så himla besviken, har ju pratat så väl om detta spel i 10 år och så får jag se den här skiten. Fy fan va min respekt för blizzard sjönk. Finns det något blizzard forum där man kan lägga upp en post om detta? Får ju inte skriva i diablo3.com forumen är ju inte behörig. Har bara betalt wow tid i 5 år. köpt d1,d2, Wc2,wc3,sc1,sc2 men tydligen räcker inte detta..

Döma hela spelet efter en kort beta är korkat.
Sen att påstå att Diablo 1 och 2 är mycket bättre är små dumt då båda spelen har väldigt dålig desing på många ställen, tex hur skills spenderas när man levlar, områden som inte fyller någon funktion ect. Har nog mest bara att göra med nostalgi och inget annat.

D3 är snabbt och smidigt.

ja D3 är snabbt och smidigt i och med att blizzard leder dig i en rak korridor, håller dig i handen och säger precis hur du ska göra hela tiden. Du behöver ju inte tänka alls.
Sen är D1 och D2 vad typ genomsnittligt 16 år äldre än D3?
Klart som fasen de inte har brister men de är inte så stora om D3's imo.

Och jag säger nej till diablo 3 pga att det inte finns någon "game list". Du kan t ex inte skapa ett game som heter "Act 1 begining" eller "N barb Wep O Gold" eller dyligt. Det stör mig någor fruktansvärt för det är ett så genialiskt system om ni frågar mig. Alltså precis som det är i D2.
Det känns så hemskt att behöva sköta alla trades via AH och inte heller ha någon Swe chatt o mysa i o snacka skit. Sen D3's AH lider ju redan i Betan av en Super inflation ändå har det vart resets i betan. Magic items (blåa) kostar ju typ 100 K in game gold. Tänk 1 år framåt vad Legendary gear kommer att kosta, typ 100 Milj. Det kommer för övrigt inte vara ladder resets heller så lyckat system. Detta tvingar en att handla med riktiga pengar för att slippa denna inflation = mer pengar till blizz på ett vidrigt sätt. Tänk om de hade bevarat runorna och runeorden ist och gjort game list prob solved. Kan ju ändå ha ett AH.

Många kontrar med att det ska vara en för lätt beta men den är så lätt som jag förväntade mig att den skulle vara. De har ju själva sagt "normal is fun one clicking everything but when you get to nightmare and hell you will realize that wow that thing just killed me". Så jag är helt övertygad om att det kommer bli svårt men det spelar ingen roll hur svårt eller lätt det är. Brist på valmöjligheter (alla kommer ändå kolla på nätet och läsa någon guide där du hittar de perfekta skillsen o runorna till det som alla kommer köra med. vänta bara en två månader så är det så) gör också att det inte lockar lika mycket.
I diablo 2 har du 7 klasser varje klass har minst 3 olika sorters typer (Ex paladin: Zealer, Smiter, Hammer, Aura, Support finns faktiskt med) men vi räknar med 3 på varje. 7 Klasser x 3 spec = 21 klasser. Sen kan du köra hybrid med vissa vilket tar upp oss iaf till 30. Sen finns det många många mindre vanliga builds som funkar hur bra som helst. vilket tar oss till 40-50 st specs.
Är inte det valbarhet/costumize så vet jag inte vad som är.

Jag tog mig till A2 hell med en Curse Necromancer Hc vilket är rätt ovanligt. Klarat Hell Hc med en Enchant Sorc.

Det kommer inte gå att pyssla med sånt här i Diablo 3 från den infromationen vi fått och det är det jag saknar. Men främst en Game list. hade det funnits hade jag nog ändå spelat det för det är ändå rätt bra in game även om det är lite små surt att blizz håller en i handen hela tiden.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Varför ska allt serveras på ett bord åt alla oss idag? Jag vill bygga bordet själv från grunden och servera mig själv. Så hårt ska det vara. Saknar den gamla goda tiden då man lirade igenom Halo 1 på Legendery.. tog mig veckor att klara av. Idag så sätter man sig bakom ett skydd och reggar fullt hp.

Det var nog samma sak för alla i alla sorts spel. För att bli bra och förstå så fick man möta dom bästa. Kommer själv ihåg första gången man lirade Cs. Alla var riktigt bra tycker man men jag fortsatte och möta dom och blev till slut bättre och förstod hur man skulle göra.

Helt annorlunda idag i alla spel, tyvärr. Hoppas att fler håller med.

Spela Inferno innan du säger att allt serveras på ett bord. Diablo2 var inte direkt svårare än Diablo3. Spela roll om du hade en jädra massa talents? man byggde ändå exakt samma träd som alla andra för det var optimalt bäst.

Regen finns i spel för annars skulle du 100% dö om du inte hade potions eller gick tillbaks till staden, och att gå tillbaks till staden låter ju som ett jävligt roligt val? Tycker du det låter hardcore att måste springa tillbaks? jag tycker det låter dumt och väldigt dåligt uttänkt.

Halo 1 och Counterstrike, vart tog Half-life vägen? Bästa fps spelet som någonsin gjorts!
Counterstrike är fortfarande ganska stort så du kan ju gå tillbaks och spela det om du vill ha ett spel där Skills,Aim och Reflexer är det enda som räknas

Medlem
Skrivet av firsov:
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av firsov:

Synd att de missade helt att göra en game list så spelet blir helt värdelöst. Det enda man gör är att hålla blizzard i handen medan de drar en åt olika riktningar och väljer ut allt åt en. Gillar man detta spelet måste man vara 12 år eller fortfarande tycka att wow är bra. Herregud vad dumma i huvudet har blizzard blivit? Det måste ju för fasen gå att gå in i trade games, duel games osv. det är Diablo för fan. Detta är ju ett rent jäkla matchmaking helvetes system för 12 åringar där all trading går igenom ett Ah med super inflation redan i betan. Hur fasen hade de tänkt att detta ska gå efter 1 år till nästa expansion utan ladder resets? Idioter är va de är. De har absolut vanhedrat Diablo serien. Går du en meter åt vänster slår du i en vägg. Allt är ju en rak väg. Inte bara questandet utan även allt med skills, stats och gear.
Jag är så himla besviken, har ju pratat så väl om detta spel i 10 år och så får jag se den här skiten. Fy fan va min respekt för blizzard sjönk. Finns det något blizzard forum där man kan lägga upp en post om detta? Får ju inte skriva i diablo3.com forumen är ju inte behörig. Har bara betalt wow tid i 5 år. köpt d1,d2, Wc2,wc3,sc1,sc2 men tydligen räcker inte detta..

Döma hela spelet efter en kort beta är korkat.
Sen att påstå att Diablo 1 och 2 är mycket bättre är små dumt då båda spelen har väldigt dålig desing på många ställen, tex hur skills spenderas när man levlar, områden som inte fyller någon funktion ect. Har nog mest bara att göra med nostalgi och inget annat.

D3 är snabbt och smidigt.

ja D3 är snabbt och smidigt i och med att blizzard leder dig i en rak korridor, håller dig i handen och säger precis hur du ska göra hela tiden. Du behöver ju inte tänka alls.
Sen är D1 och D2 vad typ genomsnittligt 16 år äldre än D3?
Klart som fasen de inte har brister men de är inte så stora om D3's imo.

Och jag säger nej till diablo 3 pga att det inte finns någon "game list". Du kan t ex inte skapa ett game som heter "Act 1 begining" eller "N barb Wep O Gold" eller dyligt. Det stör mig någor fruktansvärt för det är ett så genialiskt system om ni frågar mig. Alltså precis som det är i D2.
Det känns så hemskt att behöva sköta alla trades via AH och inte heller ha någon Swe chatt o mysa i o snacka skit. Sen D3's AH lider ju redan i Betan av en Super inflation ändå har det vart resets i betan. Magic items (blåa) kostar ju typ 100 K in game gold. Tänk 1 år framåt vad Legendary gear kommer att kosta, typ 100 Milj. Det kommer för övrigt inte vara ladder resets heller så lyckat system. Detta tvingar en att handla med riktiga pengar för att slippa denna inflation = mer pengar till blizz på ett vidrigt sätt. Tänk om de hade bevarat runorna och runeorden ist och gjort game list prob solved. Kan ju ändå ha ett AH.

Många kontrar med att det ska vara en för lätt beta men den är så lätt som jag förväntade mig att den skulle vara. De har ju själva sagt "normal is fun one clicking everything but when you get to nightmare and hell you will realize that wow that thing just killed me". Så jag är helt övertygad om att det kommer bli svårt men det spelar ingen roll hur svårt eller lätt det är. Brist på valmöjligheter (alla kommer ändå kolla på nätet och läsa någon guide där du hittar de perfekta skillsen o runorna till det som alla kommer köra med. vänta bara en två månader så är det så) gör också att det inte lockar lika mycket.
I diablo 2 har du 7 klasser varje klass har minst 3 olika sorters typer (Ex paladin: Zealer, Smiter, Hammer, Aura, Support finns faktiskt med) men vi räknar med 3 på varje. 7 Klasser x 3 spec = 21 klasser. Sen kan du köra hybrid med vissa vilket tar upp oss iaf till 30. Sen finns det många många mindre vanliga builds som funkar hur bra som helst. vilket tar oss till 40-50 st specs.
Är inte det valbarhet/costumize så vet jag inte vad som är.

Jag tog mig till A2 hell med en Curse Necromancer Hc vilket är rätt ovanligt. Klarat Hell Hc med en Enchant Sorc.

Det kommer inte gå att pyssla med sånt här i Diablo 3 från den infromationen vi fått och det är det jag saknar. Men främst en Game list. hade det funnits hade jag nog ändå spelat det för det är ändå rätt bra in game även om det är lite små surt att blizz håller en i handen hela tiden.

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/4496520712

Medlem
Skrivet av Msiden:
Skrivet av showerguy:

Varför ska allt serveras på ett bord åt alla oss idag? Jag vill bygga bordet själv från grunden och servera mig själv. Så hårt ska det vara. Saknar den gamla goda tiden då man lirade igenom Halo 1 på Legendery.. tog mig veckor att klara av. Idag så sätter man sig bakom ett skydd och reggar fullt hp.

Det var nog samma sak för alla i alla sorts spel. För att bli bra och förstå så fick man möta dom bästa. Kommer själv ihåg första gången man lirade Cs. Alla var riktigt bra tycker man men jag fortsatte och möta dom och blev till slut bättre och förstod hur man skulle göra.

Helt annorlunda idag i alla spel, tyvärr. Hoppas att fler håller med.

Spela Inferno innan du säger att allt serveras på ett bord. Diablo2 var inte direkt svårare än Diablo3. Spela roll om du hade en jädra massa talents? man byggde ändå exakt samma träd som alla andra för det var optimalt bäst.

Regen finns i spel för annars skulle du 100% dö om du inte hade potions eller gick tillbaks till staden, och att gå tillbaks till staden låter ju som ett jävligt roligt val? Tycker du det låter hardcore att måste springa tillbaks? jag tycker det låter dumt och väldigt dåligt uttänkt.

Halo 1 och Counterstrike, vart tog Half-life vägen? Bästa fps spelet som någonsin gjorts!
Counterstrike är fortfarande ganska stort så du kan ju gå tillbaks och spela det om du vill ha ett spel där Skills,Aim och Reflexer är det enda som räknas

Jaha, så spelet börjar på Inferno? kul...

Medlem
Skrivet av firsov:
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av firsov:

Synd att de missade helt att göra en game list så spelet blir helt värdelöst. Det enda man gör är att hålla blizzard i handen medan de drar en åt olika riktningar och väljer ut allt åt en. Gillar man detta spelet måste man vara 12 år eller fortfarande tycka att wow är bra. Herregud vad dumma i huvudet har blizzard blivit? Det måste ju för fasen gå att gå in i trade games, duel games osv. det är Diablo för fan. Detta är ju ett rent jäkla matchmaking helvetes system för 12 åringar där all trading går igenom ett Ah med super inflation redan i betan. Hur fasen hade de tänkt att detta ska gå efter 1 år till nästa expansion utan ladder resets? Idioter är va de är. De har absolut vanhedrat Diablo serien. Går du en meter åt vänster slår du i en vägg. Allt är ju en rak väg. Inte bara questandet utan även allt med skills, stats och gear.
Jag är så himla besviken, har ju pratat så väl om detta spel i 10 år och så får jag se den här skiten. Fy fan va min respekt för blizzard sjönk. Finns det något blizzard forum där man kan lägga upp en post om detta? Får ju inte skriva i diablo3.com forumen är ju inte behörig. Har bara betalt wow tid i 5 år. köpt d1,d2, Wc2,wc3,sc1,sc2 men tydligen räcker inte detta..

Döma hela spelet efter en kort beta är korkat.
Sen att påstå att Diablo 1 och 2 är mycket bättre är små dumt då båda spelen har väldigt dålig desing på många ställen, tex hur skills spenderas när man levlar, områden som inte fyller någon funktion ect. Har nog mest bara att göra med nostalgi och inget annat.

D3 är snabbt och smidigt.

ja D3 är snabbt och smidigt i och med att blizzard leder dig i en rak korridor, håller dig i handen och säger precis hur du ska göra hela tiden. Du behöver ju inte tänka alls.
Sen är D1 och D2 vad typ genomsnittligt 16 år äldre än D3?
Klart som fasen de inte har brister men de är inte så stora om D3's imo.

Och jag säger nej till diablo 3 pga att det inte finns någon "game list". Du kan t ex inte skapa ett game som heter "Act 1 begining" eller "N barb Wep O Gold" eller dyligt. Det stör mig någor fruktansvärt för det är ett så genialiskt system om ni frågar mig. Alltså precis som det är i D2.
Det känns så hemskt att behöva sköta alla trades via AH och inte heller ha någon Swe chatt o mysa i o snacka skit. Sen D3's AH lider ju redan i Betan av en Super inflation ändå har det vart resets i betan. Magic items (blåa) kostar ju typ 100 K in game gold. Tänk 1 år framåt vad Legendary gear kommer att kosta, typ 100 Milj. Det kommer för övrigt inte vara ladder resets heller så lyckat system. Detta tvingar en att handla med riktiga pengar för att slippa denna inflation = mer pengar till blizz på ett vidrigt sätt. Tänk om de hade bevarat runorna och runeorden ist och gjort game list prob solved. Kan ju ändå ha ett AH.

Många kontrar med att det ska vara en för lätt beta men den är så lätt som jag förväntade mig att den skulle vara. De har ju själva sagt "normal is fun one clicking everything but when you get to nightmare and hell you will realize that wow that thing just killed me". Så jag är helt övertygad om att det kommer bli svårt men det spelar ingen roll hur svårt eller lätt det är. Brist på valmöjligheter (alla kommer ändå kolla på nätet och läsa någon guide där du hittar de perfekta skillsen o runorna till det som alla kommer köra med. vänta bara en två månader så är det så) gör också att det inte lockar lika mycket.
I diablo 2 har du 7 klasser varje klass har minst 3 olika sorters typer (Ex paladin: Zealer, Smiter, Hammer, Aura, Support finns faktiskt med) men vi räknar med 3 på varje. 7 Klasser x 3 spec = 21 klasser. Sen kan du köra hybrid med vissa vilket tar upp oss iaf till 30. Sen finns det många många mindre vanliga builds som funkar hur bra som helst. vilket tar oss till 40-50 st specs.
Är inte det valbarhet/costumize så vet jag inte vad som är.

Jag tog mig till A2 hell med en Curse Necromancer Hc vilket är rätt ovanligt. Klarat Hell Hc med en Enchant Sorc.

Det kommer inte gå att pyssla med sånt här i Diablo 3 från den infromationen vi fått och det är det jag saknar. Men främst en Game list. hade det funnits hade jag nog ändå spelat det för det är ändå rätt bra in game även om det är lite små surt att blizz håller en i handen hela tiden.

Är du smart eller dum? Brist på valmöjligheter? Spelar ingen roll vilket spel du spelar!! Det kommer guider till ALLA spel och i nästan alla spel kör alla ungefär samma setup.. Man väljer bort sånt som man inte behöver och tar det bästa, svårt att förstå?

Du klagar på att det är dyra saker på ah? Jag hade runt 10.000 efter act1, Tror du det är svårt att få några miljoner guld i senare acter/svårighetsgrader? Har du ens spelat diablo3 eller kanske diablo2? I diablo2 kunde man farma guld hur lätt som helst med.. Vill du inte köpa skit items för 100k så gör inte det? Du behöver inte ens använda AH

Sedan att du vill ha en gamelist kan jag delvis förstå men Auctionhall är där för att man ska slippa refresha server listan om och om igen för att kanske hitta något intressant trade game, Gamelisten är även borta för att ta bort 'free items' 'boss' och 'boost runs' som förstörde hela listan för det var de enda som fanns, vill du döda dom nu har du en lista där du kan joina en grupp för att döda dom.. I diablo2 kunde man skapa en Help kill diablo server och vänta i år och dagar 'skitkul' NEJ, Nu kan du joina ett quest och hoppas andra kommer in med samma quest.. Det finns så mycket negativt med serverlist i diablo2 även om det kunde vara hjälpsamt ibland.. Typ som i hardcore fanns det boost runs från normal act1 till hell.. Det kommer inte finnas i diablo3, Du spelar spelet och ingen bott eller max level kommer boosta dig till sista svårigheten på någon timma,

Sen så är nog server listen borta för att ta bort alla töntar som ska komma på nya sätt att dupa items när man går ut och in i spel och har sig, Finns mycket som kommer missbrukas om det finns möjlighet till att missbruka

Du kan grina hur mycket du vill men Blizzard vet vad dom håller på med även om inte du kan förstå bristerna i det du gillade i tidigare spel.

Medlem

Har lyckats testa ett par timmar under lördagen. Ser inget fel i varken grafik eller ljud. Dock tycker jag att allt verkar så kraftigt förenklat. Level up görs automatiskt etc etc. Sen upptäckte jag något märkligt, i min förhoppning att det skulle kännas nytt och roligt föll jag snabbt in i en känsla av att "detta har jag gjort förr"... Vet inte vart känslan komemr ifrån men lite tråkigt tycker jag allt det är =/

Skriv svar