Sniper Elite V2 Demo

Medlem
Sniper Elite V2 Demo

Hej, undrar lite om det är någon annan som testat denna demo,
gillar utseendet och spelformen men något mysko händer för mig,
min mus vill inte riktigt vara med i detta spel. Rörelserna släpar efter och ibland vill inte ens följa med, jag försöker titta åt vänster, då kan jag börja titta lite uppåt sen stannar det och efter det så kör den lite vänster.

Nåja, om någon annan råkar på detta problem och kanske löst det så vore det ju kul ifall man fick lite hjälp. Annars vill jag bara höra åsikter om spelet (och kanske samtidigt förslag på vad som kan vara fel!)

Tack o hej.

Hmm, det har jag inte stött på när jag har kört, har du ikryssat mouse-lag saken? Tycker för övrigt att spelet var hyfsat bra, det känns väldigt mycket som ettan fast med bättre grafik. Det som är dåligt med spelet är samma saker som gjorde att ettan var dåligt, tyvärr, så de verkar inte ha lärt sig av det.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Vad är dåligt då? (har inte spelat ettan)

Tycker det var lite synd att inte alla headshots/vital shots man gjorde inte var i riktig slowmotion, vissa var ju bara snabb-killcams

Medlem

tyckte d kändes häftigt lite annorlunda


signatur

//Peace out

Testade snabbt för en stund sedan, finns negativ acceleration över musrörelserna här. Det vill säga att så fort man drar musen snabbare än det är tänkt så bromsas rörelserna kraftigt. Inställningen återställde sig själv så jag lyckades inte stänga av accelerationen, troligtvis någon bugg bara men det orsakar verkligen krampdamp i halva kroppen.

Konstigare var att det fanns ett alternativ "reduce mouse lag" som av någon anledning inte var aktiverat. Det finns säkert någon anledning till varför de gjort såhär men visst låter det korkat för hade det vart aktiverat, hade alternativet kallats "increase mouse lag" då istället? ^^

Du kan även testa att stänga av Vsync, den kan orsaka input lag!

Medlem
Skrivet av Grön:

Testade snabbt för en stund sedan, finns negativ acceleration över musrörelserna här. Det vill säga att så fort man drar musen snabbare än det är tänkt så bromsas rörelserna kraftigt. Inställningen återställde sig själv så jag lyckades inte stänga av accelerationen, troligtvis någon bugg bara men det orsakar verkligen krampdamp i halva kroppen.

Konstigare var att det fanns ett alternativ "reduce mouse lag" som av någon anledning inte var aktiverat. Det finns säkert någon anledning till varför de gjort såhär men visst låter det korkat för hade det vart aktiverat, hade alternativet kallats "increase mouse lag" då istället? ^^

Du kan även testa att stänga av Vsync, den kan orsaka input lag!

Spelar man på platt-TV så inför den garanterat "input lag" eller vad man skall kalla det.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

tja! fixade problemet genom att stänga av mouse smoothing och mouse acceleration, kollade inte riktigt vilket av dom som fixade problemet men med största sannolikhet så var det smoothing.

Har haft riktigt skoj med demot (spelar de första 3 minutrarna, kör sedan en restart alltid skoj att skjuta heh.

1
Skriv svar