Police Warfare-kickstartern nedlagd

Robot
Police Warfare-kickstartern nedlagd

Den fan-inspirerade förstapersonspangaren i tjuv- och polis-miljö går ej längre att donera pengar till. Varför? Oklart, men projektet är inte dött.

#nyhetstips, #elastic-games, #call-of-duty


Medlem
Police Warfare-kickstartern nedlagd

De kanske tar pengarna o drar ut på krogarna istället


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Good riddance


signatur

Imperator

Medlem

Kanske någon producent som köpte det.

Medlem
Skribent
Skrivet av Soulless:

De kanske tar pengarna o drar ut på krogarna istället

När ett företag ansöker om pengar för ett projekt på kickstarter och man vill investera i projektet så RESERVERAS pengarna på kontot. När sedan tiden för insamlingen gått ut dras pengarna från kontot ENDAST om gränsen företaget satt är uppnått. I detta fall är projektet nerlagt och således avbryts alla planerade transaktioner. Personerna bakom projektet har alltså ej fått några pengar "att gå ut på krogen med".

Medlem

Troligen har väl någon köpt upp dem?


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem
Skrivet av Soulless:

De kanske tar pengarna o drar ut på krogarna istället

Ja kanske det men i så fall är det deras egna pengar, uppenbarligen har du ingen aning om hur Kickstarter fungerar för om du hade det skulle du veta att pengarna fås först när summan som begärts uppnåtts och datumet för kampanjen är över.

Medlem
Skrivet av Jesper1230:

Troligen har väl någon köpt upp dem?

Inte omöjligt, men mer troligt är att de läste artiklen på PA Report (http://penny-arcade.com/report/editorial-article/the-ugly-sid...) där deras projekt tas upp som ett negativt exempel. Klart läsvärd artikel om crowdfunding för övrigt.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Jesper1230:

Troligen har väl någon köpt upp dem?

Inte omöjligt, men mer troligt är att de läste artiklen på PA Report (http://penny-arcade.com/report/editorial-article/the-ugly-sid...) där deras projekt tas upp som ett negativt exempel. Klart läsvärd artikel om crowdfunding för övrigt.

/ LordDaimos

Har precis börjat läsa den artikeln (tack för länken) och ja det gäller ju att man förstår riskerna man tar när man donerar till olika projekt, att man är fullt medveten om att risken finns att man kommer ha lagt pengar på något som man sedan inte får se röken av. För mig handlar det om tilltro och om de som lagt upp projektet förstår hur det funkar att jobba inom spelindustrin.

Såg för några dagar sedan ett annat projekt som tagits bort av skaparen kanske det berodde på den här artikeln även i det fallet.
Edit:
"Point being: Not all Kickstarter projects will succeed. It’s inevitable that some will fail. This is one reason why Kickstarter is very particular about using the term “backer” and avoiding the term “investor.” Dent explains, “It is not actually an investment in the legal sense of the word. The contributor is actually buying something to be part of the game.” Backers get tangible rewards in exchange for their dollars: shirts, videos, forum access, and (typically) a copy of the game if and when it is completed. It’s a purchase, not an investment. "

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Jesper1230:

Troligen har väl någon köpt upp dem?

Inte omöjligt, men mer troligt är att de läste artiklen på PA Report (http://penny-arcade.com/report/editorial-article/the-ugly-sid...) där deras projekt tas upp som ett negativt exempel. Klart läsvärd artikel om crowdfunding för övrigt.

/ LordDaimos

Har svårt att förstå artikel och dess uppsåt. De största Kickstarter projekt i spel delen av Kickstarter leds ju av legender inom spelbranchen som jag skulle ge mina pengar och lita på 100 gånger mer än någon random på EA eller Activison som de använde som exempel.

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Soulless:

De kanske tar pengarna o drar ut på krogarna istället

Ja kanske det men i så fall är det deras egna pengar, uppenbarligen har du ingen aning om hur Kickstarter fungerar för om du hade det skulle du veta att pengarna fås först när summan som begärts uppnåtts och datumet för kampanjen är över.

Vad skrev jag för några veckor sedan?

Nu händer det. Man tigger pengar sen sticker man bara och lever loppan. Synd att folk blir lurade.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Jesper1230:

Troligen har väl någon köpt upp dem?

Inte omöjligt, men mer troligt är att de läste artiklen på PA Report (http://penny-arcade.com/report/editorial-article/the-ugly-sid...) där deras projekt tas upp som ett negativt exempel. Klart läsvärd artikel om crowdfunding för övrigt.

/ LordDaimos

Har svårt att förstå artikel och dess uppsåt. De största Kickstarter projekt i spel delen av Kickstarter leds ju av legender inom spelbranchen som jag skulle ge mina pengar och lita på 100 gånger mer än någon random på EA eller Activison som de använde som exempel.

Ja de största projekten är startade av folk som har koll på branschen och som vet vad det kan kosta att göra ett spel och dessutom möjlighet att snabbt få ut informationen och få backers. Sen kommer det en del mellanstora projekt, t.ex. Police Warfare, där de vill ha in en ganska stor summa pengar men som enligt insatta i branschen säger inte räcker på långa vägar för det spel som det pratas om. Hade de fått sina pengar så hade de fått ca 2,5 miljoner SEK från sina backers men i slutändan så är risken stor att de ändå inte kunnat leverera något.

Star Command är ett spel som fått in pengar (De vill ha in 20 000) och även gick över sitt mål med 50% (De fick in ca 34 000). Av de 34 000 de fick in så gick genast ca 2 000 iväg till Kickstarter och Amazon för att hantera betalningarna. Sen gick ca 10 000 iväg till rewards till backers på olika nivåer (material, tryck, fraktkostnader m.m.) och med diverse inköp för produktionen och sen inkomstskatt på det som inte spenderades innan årsskiftet så har de ca 4 000 dollar kvar att faktiskt arbeta för.

De beskriver det hela mer ingående i uppdatering på Kickstarter: http://www.kickstarter.com/projects/starcommand/star-command-...

Jag säger inte att Kickstarter är dåligt (och det gör inte artikeln på PA Report heller) men man bör vara aktsam med var man kastar sina pengar. Många har en cool idé och en massa schysst concept art att visa upp men de har ingen aning om hur man driver ett företag eller hur mycket pengar det faktiskt kan kosta att göra ett spel (för att inte tala om vad vissa väldigt generösa rewards egentligen kostar i tillverkning och frakt). Chansen för många projekt att faktiskt komma i mål är relativt liten och då har de ändå tagit folks pengar utan att leverera mer än några t-shirts.

Så för att summera, sluta för all del inte att stödja projekt via Kickstarter men kom ihåg att det inte finns några garantier för att spelet faktiskt blir färdigt i slutändan.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Soulless:

De kanske tar pengarna o drar ut på krogarna istället

Ja kanske det men i så fall är det deras egna pengar, uppenbarligen har du ingen aning om hur Kickstarter fungerar för om du hade det skulle du veta att pengarna fås först när summan som begärts uppnåtts och datumet för kampanjen är över.

Vad skrev jag för några veckor sedan?

Nu händer det. Man tigger pengar sen sticker man bara och lever loppan. Synd att folk blir lurade.

Du har heller uppenbarligen inte förstått hur detta funkar, inga pengar kommer dras från någon som donerat förrän den begärda summan uppnåtts och projektet slutdatum passerats. Även när de väl får pengarna så är det nog knappast värt att spendera dessa på annat än på det man sagt att man kommer göra till de som donerat dom.

Läs artikeln som LordDaimos länkade till, den tar upp en hel del saker kring Kickstarter och vilka risker det finns. Dessa risker tror jag de flesta som donerat pengar redan är medvetna om, om inte så är det hög tid att de blir det. Men jag bränner hellre mina pengar än ger dom till giriga utgivare som Ubisoft, EA eller Activsion.

I samma artikel kan man läsa om ett Kickstarter projekt där utvecklaren inte förstått vilka kostnader det är för att tillverka och skeppa saker som posters och T-shirts. Trots att de bara har en väldigt liten del kvar av pengarna så tänker de fortsätta göra det spel de lovat och det är väldigt hedervärt av dom då de hade väldigt starka skäl till att inte fortsätta med spelet.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Soulless:

De kanske tar pengarna o drar ut på krogarna istället

Ja kanske det men i så fall är det deras egna pengar, uppenbarligen har du ingen aning om hur Kickstarter fungerar för om du hade det skulle du veta att pengarna fås först när summan som begärts uppnåtts och datumet för kampanjen är över.

Vad skrev jag för några veckor sedan?

Nu händer det. Man tigger pengar sen sticker man bara och lever loppan. Synd att folk blir lurade.

Haha men du är ju TROLL no.1 alltså, du fattar fortfarande inte hur kickstarter fungerar trots att vi förklarade det för dig x antal gånger för X antal veckor sedan.

Medlem

Jag har >>> donerat <<< (ja, det är faktiskt exakt vad man gör på Kickstarter och som tack får man något in return... OM det nu blir något som kan returneras dvs!) till:

Double Fine Adventure med Tim Schafer i spetsen och jag är övertygad om att jag kommer få ett spel för de 30$ jag donerat och if not så är Tim och CO fan värd de pengarna, han hade fått dem ändå! Grim Fandango har givit mig glädje för långt över 30$

Samt att jag donerat till "Shadowrun Returns" och där gäller samma sak som ovan! Shadowrun till SNES har jag spelat till dötimmar!

Medlem

Idén låter ju bra men hur skulle det funka rent spelmässigt?
Måste finnas en massa AI för att göra något sånt här roligt

Medlem

Skulle kunna bli ett roligt spel... Jag gillade swat serien... även om detta inte verkar likna det mer än på temat...

Medlem
Skrivet av seven8nine:

Skulle kunna bli ett roligt spel... Jag gillade swat serien... även om detta inte verkar likna det mer än på temat...

Då kanske Takedown kan vara något för dig (även det ett Kickstarter projekt som lyckades få ihop den begärda summan) som är tänkt att komma någon gång nästa år om allt går som det ska. För mer info se http://www.kickstarter.com/projects/355932838/crowdsourced-ha... och http://www.serellan.com/forums/index.php?/forum/6-project-tak...

Medlem

De har väl fått tag i en utgivare.

Eller åkt till troppan för att festa upp pengarna.

Medlem
Skrivet av asdfg:

De har väl fått tag i en utgivare.

Eller åkt till troppan för att festa upp pengarna.

De har inte fått några pengar, när de valde att avsluta sitt Kickstarter projekt så skedde även samma sak med pengarna från Amazon.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av asdfg:

De har väl fått tag i en utgivare.

Eller åkt till troppan för att festa upp pengarna.

De har inte fått några pengar, när de valde att avsluta sitt Kickstarter projekt så skedde även samma sak med pengarna från Amazon.

Inte så att jag skämtade nej nej...

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av asdfg:

De har väl fått tag i en utgivare.

Eller åkt till troppan för att festa upp pengarna.

De har inte fått några pengar, när de valde att avsluta sitt Kickstarter projekt så skedde även samma sak med pengarna från Amazon.

Inte så att jag skämtade nej nej...

Med så mycket troll på FZ nu förtiden är det svårt att veta...

Medlem

Låter som de fick en publisher, hoppas på detta projekt

Medlem

Förmodligen så har en utgivare gått in och hjälpt. Tror inte att ett sånt potentiellt projekt som detta bara läggs ner sådär.

Medlem

Hoppas inte de som gick in med pengar ska bestämma för mycket så inte spelet förstörs!


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem
Skrivet av Jesper1230:

Hoppas inte de som gick in med pengar ska bestämma för mycket så inte spelet förstörs!

Om de har fått en utgivare så är tyvärr risken stor för att så sker. En stor utgivare som EA, Ubisoft eller Activision lär vilja göra en del förändringar för att spelet ska tilltala en så stor målgrupp som möjligt (vilket oftast brukar leda till ett sämre spel, tråkigt men sant). Var själv intresserad av det här spelet, återstår att se ifall jag är lika intresserad när och om spelet väl släpps.

1
Skriv svar