Battlefield, Medal of Honor, Fifa – rubbet ska bli mer online

Medlem
Skrivet av Xzet:

Bara för det är EA så kommer det bli dåligt??

Kom igen hade det varit Valve så hade inte varit lika många negativa komentarer.

Och det hela "OH nu ska vi vara tvungna att vara online OCH använda mobilen! BOJKOTT!!" geez, välkommen till 2012, majoriteten av dagens spelare är kopplad till internet 100% av tiden de sitter vid datorn.
Att de nu inkluderar smartphones är väl bara en steg i utvecklingen,

Förståligt att EA vill hålla spelaren kvar så länge som möjligt om dagen.

EA ger fullständiga fan i spelaren. De bryr sig BARA om pengar.

Medlem
Medlem

Shit vad många nego nissar i forumet. När BF2 började bli stort så jobbade vi i spel kommunityn hårt på att få fram plattforms oberoende spel servrar så det är väl positivt att det utvecklas åt det hållet.
Frågan är väl om det kommer att kosta på i kvalitet o tänker då på PC vs Konsol. Vill ju personligen inte gå ner graffikmässigt om det är resultatet av den tänkta sammanslagningen. Fast kommande konsoler kommer väl vara bättre än dagens. Så jag ser inte något fel i att detta utvecklas men kostnaden per månad kommer väl att pratas om en hel del. Detta gör att förmodligen så blir installation av spel lättare än i dag men det ger sig.

Struntar i om det är EA eller något annat namn för detta tar utvecklingen åt rätt håll. "plattform oberoende servrar"


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Känns inte som man dör av att gå och göra annat en stund. Man tröttnar om man sitter med näsan i ett spel var man än är...

BF3 är "Online" nog så det duger!

Medlem

Vi vet ju alla hur vilket bra onlinestöd EA har för alla sina spel som är äldre än tre år. Jag menar, vem fan vill spela spel från 2010? Det är ju nästan äckligt att göra.

Medlem
Skrivet av suuulan:
Skrivet av Xzet:

Bara för det är EA så kommer det bli dåligt??

Kom igen hade det varit Valve så hade inte varit lika många negativa komentarer.

Och det hela "OH nu ska vi vara tvungna att vara online OCH använda mobilen! BOJKOTT!!" geez, välkommen till 2012, majoriteten av dagens spelare är kopplad till internet 100% av tiden de sitter vid datorn.
Att de nu inkluderar smartphones är väl bara en steg i utvecklingen,

Förståligt att EA vill hålla spelaren kvar så länge som möjligt om dagen.

Jävligt kul att det finns personer som försvarar ett pengauppkåtat pissföretag som EA.
Du kanske inte har påverkats av deras korkade speltjänst, Origin. Som tvingar dig att använda denna skitmjukvara varje gång du ska spela deras spel och som bara hänger sig stup i kvarten...

Försvar och försvarar, EA är ett FÖRETAG i en jävligt trång industri, det gäller att snappa upp spelare försöka få dem att stanna så länge som möjligt i ens produkt. och ome det nu ska ta betalt för en såndan här tjäsnt...varför inte? sitter du och gnäller att Activison Blizzard är pengakåta då det tar betalt för WOW, att de släpper ETT spel i tre delar och låser spelet till regioner? att de tvingar dig var ONLINE hela tiden för att kunna spela Diablo III? nej självklart inte för Activevision Blizzard är snälla och bry sig om sina spelare....

Jag menar vilket spelföretag är INTE pengakåt? hade det varit sommaren 2011 hade jag sagt CCP är det ända förtaget jag kan tänka mig som inte lurar sina spelare, men även dem vissade sitt sanna anskikte mend et var snabba att fixa det.

Så jag antar att du inte använder den irriterande tjänsten Steam heller då? visst steam är något mer stabilare än Origin men då har även Valve haft ca 9års försprång.

Och jag välkommnar all k konkurrans till Steam, gillar inte tanken att ETT förtag sitter på en sån här tjänst.

Och innan du frågar, Ja jag jobbar inom spelindustrin, och Nej jag jobbbar inte för EA eller nått företag med kopplingar till EA.

Medlem

Allt EA gör är ju skit så detta lär det nog inte bli något bra utav.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Allt EA gör är ju skit så detta lär det nog inte bli något bra utav.

Woow vilken positiv inställning du har till nya ideer..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av raefzm88:

Allt EA gör är ju skit så detta lär det nog inte bli något bra utav.

Woow vilken positiv inställning du har till nya ideer..

Kommer aldrig att ha en positiv inställning till något EA gör, så länge det inte rör sig om en plan där dem vill avveckla hela bolaget.

Medlem

Märkligt vad negativt det blev om detta. Ingen kommer tvinga er att träna frisparkar på väg till jobbet

Man kan ju spela spelen precis som innan, måste ju inte utnyttja features bara för att de finns...

Att EA vill maxa spelarnas tid mot sina spel är ju bara naturligt, då spelar man ju inga andra, konkurrerande spel. De driver ju en buisness i första hand.

Det kallas utveckling. Allt blir inte bättre, men det kommer alltid något banbrytande ur det. Bort med skygglapparna!

Medlem

Perfekt, lan och offline försvinner helt till förmån för online. Spelet du köper i butik är bara ett förklätt MMO som både kräver förhandsbokning, delux utgåva samt ständiga instäningar för att spelas med allt innehåll
Allt var inte bättre fött, men Battlefield, Medal of Honour...Rubbet var iaf det

12
Skriv svar