Diablo 3-betan är öppen för alla i helgen!

Medlem

Kanske någon som redan skrivit detta men:

Skrivet av Open beta - Stress Test Info:

The open beta has begun and we've been extremely successful in that we've already managed to break a few things.
We've capped the open beta concurrency until we can resolve some stability and service issues, and until it's resolved you will likely see an Error 37 when attempting to log in.

Error 12 - This is an error we're still investigating, but should only be appearing for Korean accounts which are not able to participate in the open beta. If you do not have a Korean account, we're still investigating this issue but suspect it may simply be due to the Battle.net Account services being slammed by the high volume of traffic or a communication issue between the game and account services.

Error 3003 - Click Options, under Account change your region to The Americas. The open beta is only being held on US hardware.

Citatet är från forumet, och de uppdaterar väl den med ny info när det finns tillgängligt (kan man iaf hoppas):
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/4511822204

Medlem

Inne... verkar komma igång nu ?

Medlem

Kommer inte ens in på battle.net... suck...

Medlem

Får bara "could not install, invalid installation options, please try again"???


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Riktigt nice spel asså Spelat igenom betan med en barbar och en witch doctor! Riktigt roligt! Tog lite tid å komma in först men sen när man väll va inne så va de 0 problem.. inget lagg inga buggar va ja kunde se! Och friendslist etc fungerade skit bra!

Medlem

"Failed to Extract Required Files From Archive"

Nehepp.

Inaktiv

Skulle va kul och veta hur många som spelat totalt under helgen. Tror deras servrar har blivit färdig stressade vid detta laget Många miljoner. Själv hade man tur att en arbetskollega fick nyckel för 2 mån sen. Så lirat igenom betan tiotals gånger. Mycket underhållande som jag visste att det skulle vara även för 10 år sen. Kommer få mig lika fast som i tvåan. Tur att det kommer så tätt till semestern i sommar. 4 veckor non stop nötande Värsta av allt kommer vara torsdagen på jobbet innan man kommer hem vid releasen. Kommer bli den mest plågsammaste arbetsdagen någonsin. Fan vad taggad jag är. Speciellt efter man såg act 4 i de där klass videorna. Goa monster, goa drops. Fan va kul det ska bli!

Kul för er Diablo fans som inte fick en nyckel men ändå får uppleva det under helgen. Det är ni värda!

Medlem

Fråga: Kan man lira den öppna betan, utan ha något annat Blizzardspel registrerat med sitt battle.net-konto? Vill minnas att det var ett krav för att få lira stängda betan? Jag får felmeddelande när jag vill logga in att jag inte har någon beta-key(?). Kan nån vänlig själ som lyckats komma in skriva en 1,2,3-lista hur det gick till? Blir tokig

Medlem

Lyckades spela 58 minuter efter att ha försökt komma in i 3 timmar... Palla!

Medlem

Är det bara jag som tycker att det ser lite gammalt ut? Särskilt inomhusmiljöerna när man är i Tristram. Det är rent utav fult kan jag tycka. Sedan undrar jag vad tusan som har hänt med skillsen. Det är ju hur låst som helst. Jag fattar inte. Har man ingen möjlighet att själv välja vilka skills man vill satsa på? Nu verkar ju skills låsas upp automatiskt när man levlar, så jag kan inte välja vilka jag vill satsa på själv... Och man kan inte påverka karaktärens stats heller, det ändras också automatiskt. Måste säga att jag är besviken på det här!

Medlem
Skrivet av MrMyagi:

Fråga: Kan man lira den öppna betan, utan ha något annat Blizzardspel registrerat med sitt battle.net-konto? Vill minnas att det var ett krav för att få lira stängda betan? Jag får felmeddelande när jag vill logga in att jag inte har någon beta-key(?). Kan nån vänlig själ som lyckats komma in skriva en 1,2,3-lista hur det gick till? Blir tokig

Har du valt The Americas på client eller server type....Option>>account

Tror inte du behöver äga ett spel i ditt battlenet account, räcker med att du gjort ett account.

Medlem

Kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker. Känns väldigt likt D2. Även Väldigt linjärt. Låst skillstree. Dock beroendeframkallande att loota bra grejer. Blir nog ett köp ändå.

Kört barbaren, monk samt witch doctor. Gillar WD skarpt. Skall testa de andra klasserna också. Synd bara det var så kort. Vad är era upplevelser?

Medlem
Skrivet av Schakal:

Kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker. Känns väldigt likt D2. Även Väldigt linjärt. Låst skillstree. Dock beroendeframkallande att loota bra grejer. Blir nog ett köp ändå.

Kört barbaren, monk samt witch doctor. Gillar WD skarpt. Skall testa de andra klasserna också. Synd bara det var så kort. Vad är era upplevelser?

Håller med allt du säger, väldigt linjärt och förenklat. Saknar gamla runes (skapa runewords), skill tree o.s.v. Har inte hunnit testa WD ännu, lirade wizard hela natten men idag kommer jag inte in... bloody servers busy

Medlem
Skrivet av Gore:
Skrivet av Schakal:

Kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker. Känns väldigt likt D2. Även Väldigt linjärt. Låst skillstree. Dock beroendeframkallande att loota bra grejer. Blir nog ett köp ändå.

Kört barbaren, monk samt witch doctor. Gillar WD skarpt. Skall testa de andra klasserna också. Synd bara det var så kort. Vad är era upplevelser?

På vilket vis tycker du att det är för likt D2? jag tycker det är för lite likt D2. + Känner igen massa rörelser och grejer runt om från wow vilket jag inte gillar. Men det verkar roligt men de har inte lyckats med detta lika bra som de var med D2

Håller med allt du säger, väldigt linjärt och förenklat. Saknar gamla runes (skapa runewords), skill tree o.s.v. Har inte hunnit testa WD ännu, lirade wizard hela natten men idag kommer jag inte in... bloody servers busy

@Gore
På vilket vis tycker du att det är för likt D2? jag tycker det är för lite likt D2. + Känner igen massa rörelser och grejer runt om från wow vilket jag inte gillar. Men det verkar roligt men de har inte lyckats med detta lika bra som de var med D2

@Schakal
Jag saknar också skill tree, runewords o sånt väldigt mycket. Det hade gjort spelet så mycket bättre. Saknar även Cuben!

Kom även imorse och spelade Wd. Skillsen är väldigt knepiga, finns ju visa som "make sense" typ kasta en Una med spindlar i, wtf borde vara med typ som "Haunt". Men aja rätt rolig klass, lvl 11 så farmar Skeleton king till 12 då jag får Haunt så ja kan testa den, ska även testa alla andra klasser när jag väl kommer in igen.

Saknar ändå Diablo känslan. Jag tror det blir ett bra spel men det är inget Diablo.
Någon mer som känner att de kommer ta lång tid att få upp nya gubbar också? på miner mer om wow, vill man ha en alt får man lvla den i 1,5 månad.. Ist för som i D2 där du kunde få upp en på rimlig tid (boost Norm-hell kanske är lite väl fort) då det tar typ en vecka o ta sig till hell. Hoppas de är så med D3 med.

Medlem
Skrivet av firsov:

@Gore
På vilket vis tycker du att det är för likt D2? jag tycker det är för lite likt D2. + Känner igen massa rörelser och grejer runt om från wow vilket jag inte gillar. Men det verkar roligt men de har inte lyckats med detta lika bra som de var med D2

Vore konstigt att man inte tycker det är likt D2, men jag sa inte "för likt". För att vara ärlig känns det mer som en blandning av D2, Torchlight och som du sa även WoW. D2 känndes mer öppet, inte bara i zoner utan även som sagt skills osv. I D3 har man mer en förbestämnd story och Blizzard håller en hårt i hand och bestämmer mer och låter spelaren göra få egna val.

Medlem

Har vi tur, vilket jag hoppas vi har, så tror jag att en del av det vi saknar i nuläget kommer finnas i den färdiga versionen i maj. Har hög tilltro till att Blizzard kan detta med att göra spel.

Bara att konstatera att jag inte kommer kunna hålla mig från att köpa spelet även om betan inte alls övertygat mig om att detta blir succe. Med gw2 i antågande så vill det till att det färdiga spelet är betydligt bättre än denna beta.

Dags för innebandy nu. Heja Umeå!

Medlem
Skrivet av Gore:
Skrivet av firsov:

@Gore
På vilket vis tycker du att det är för likt D2? jag tycker det är för lite likt D2. + Känner igen massa rörelser och grejer runt om från wow vilket jag inte gillar. Men det verkar roligt men de har inte lyckats med detta lika bra som de var med D2

Vore konstigt att man inte tycker det är likt D2, men jag sa inte "för likt". För att vara ärlig känns det mer som en blandning av D2, Torchlight och som du sa även WoW. D2 känndes mer öppet, inte bara i zoner utan även som sagt skills osv. I D3 har man mer en förbestämnd story och Blizzard håller en hårt i hand och bestämmer mer och låter spelaren göra få egna val.

Jo precis gillar inte detta heller. Sen i Betan har man ju ingen "lobby" som i D2.
Låt mig förklara; När du valt Character i D2 hamnar du in för oss en Swe lobby som är helt genialisk egentligen. Du kan skriva med andra (få hjälp, hitta items för trade, snacka allmän skit aka hitta fler polare o lira med) du har även läge o visa ditt gear o lvl. Sen en så smart o grym funktion. Du kan se alla Games som är uppe i en liten lista. Vilket gör allt så perfekt. Det är så lätt o hitta trade games om du söker det, lvl games som passar dig eller Dueller om du är sugen på detta.

D3 har inte detta. Du är kvar i Character selecten. Där kan du skapa game och då måste du välja en quest att starta på. Sen vill du att det ska bli ett öppet game så att 3 till kan komma in o spela med dig kan du klicka ESC Open for public. Då kan andra komma in genom att söka efter games där någon är på samma quest som dig.
Detta utesluter en sådan grym lobby och en game list. Vilket i sin tur utesluter att du kan göra trade eller Duell games. Det är heller inte möjligt att duellera i D3. All pvp kommer ske i något Arena aktigt från wow vilket är hur tråkigt som helst.
Sen all trading kommer ske via AH som du kommer åt i char select genom o klicka på den symbolen. Där kommer du tradea allt mot In-game gold. Sen tror jag alla grejer har förbestämda priser. Så tänk dig att du har en soj o vill sälja den, så går den för 100 K in game gold, visst det låter bra ja lägger ut den. wups, jag ligger på 10tusende platsen. Hoppas tiotusen sojs blir sålda så for jag min såld sen.

Helt värdelöst system som förstör hela jäkla spelet. In game är det nog riktigt bra men allt runt om kring kommer vara så dåligt och dra ner hela spelet.
Det kommer dö inom 2-3 månader om det ska vara såhär.

Medlem

För att vara en öppen-beta är det riktigt dåligt av Blizzard att de inte får det att fungera att logga in på servern!

Medlem
Skrivet av jorgenpetter:

För att vara en öppen-beta är det riktigt dåligt av Blizzard att de inte får det att fungera att logga in på servern!

Stresstest, mannen...Stresstest.

Medlem

Grymt spel... som vanligt när det gäller Blizzard!

Medlem
Skrivet av jorgenpetter:

För att vara en öppen-beta är det riktigt dåligt av Blizzard att de inte får det att fungera att logga in på servern!

ÖPPEN BETA.

Hade detta varit en vanlig lansering av fullversionen så kunde man ha klagat lite. Men även då är det fullt förståeligt att servrarna kan bli överbelastade på grund av alla inloggningar.

Inaktiv

Nån annan som inte kunnat spela sen fredag. Blir kickad varje gång efter nån minut jag kommit in i ett spel.

Löste det genom o stänga ner utorrent.

Medlem
Skrivet av starboy83:

Är det bara jag som tycker att det ser lite gammalt ut? Särskilt inomhusmiljöerna när man är i Tristram. Det är rent utav fult kan jag tycka. Sedan undrar jag vad tusan som har hänt med skillsen. Det är ju hur låst som helst. Jag fattar inte. Har man ingen möjlighet att själv välja vilka skills man vill satsa på? Nu verkar ju skills låsas upp automatiskt när man levlar, så jag kan inte välja vilka jag vill satsa på själv... Och man kan inte påverka karaktärens stats heller, det ändras också automatiskt. Måste säga att jag är besviken på det här!

Ditt tycke i detta fallet är helt ärligt Efterblivet.

Diablo 3 ser väldigt snyggt och välgjort ut. Den mörka stilen håller dom i från D2. Grafiken är jävligt bra gjord.

Har du stängt av skuggor ? Det är en stor del av spelets grafik.

Medlem

Lutar åt ett ickeköp efter att ha spelat alla klasserna. Så jäkla trist att dom hoppat på förenklingståget. Skillsen är helt linjära. Som att skuffas fram i en fårfålla. Är planen att "normal" ska vara en enda lång tutorial eller? Så lätta monster att jag nästan somnade. Det är en beta men jag tror inte de kommer ändra på de sakerna tills om 3 veckor. Dom har gjort många bra förändringar sen 1:an och 2:an men med de två grundläggande problemen har Blizzard tagit ett enormt kliv bakåt ifrån D1 och D2. Trist som fan. Hoppas dom inser det och patchar.

Medlem
Skrivet av Kodesh:

Lutar åt ett ickeköp efter att ha spelat alla klasserna. Så jäkla trist att dom hoppat på förenklingståget. Skillsen är helt linjära. Som att skuffas fram i en fårfålla. Är planen att "normal" ska vara en enda lång tutorial eller? Så lätta monster att jag nästan somnade. Det är en beta men jag tror inte de kommer ändra på de sakerna tills om 3 veckor. Dom har gjort många bra förändringar sen 1:an och 2:an men med de två grundläggande problemen har Blizzard tagit ett enormt kliv bakåt ifrån D1 och D2. Trist som fan. Hoppas dom inser det och patchar.

Ja.. Det ska vara en tutorial. Normal ska vara enkelt. Kom tillbaka när du klarat inferno, satans unge som inte har koll på något.

Medlem
Skrivet av Gurkburk92:
Skrivet av starboy83:

Är det bara jag som tycker att det ser lite gammalt ut? Särskilt inomhusmiljöerna när man är i Tristram. Det är rent utav fult kan jag tycka. Sedan undrar jag vad tusan som har hänt med skillsen. Det är ju hur låst som helst. Jag fattar inte. Har man ingen möjlighet att själv välja vilka skills man vill satsa på? Nu verkar ju skills låsas upp automatiskt när man levlar, så jag kan inte välja vilka jag vill satsa på själv... Och man kan inte påverka karaktärens stats heller, det ändras också automatiskt. Måste säga att jag är besviken på det här!

Ditt tycke i detta fallet är helt ärligt Efterblivet.

Diablo 3 ser väldigt snyggt och välgjort ut. Den mörka stilen håller dom i från D2. Grafiken är jävligt bra gjord.

Har du stängt av skuggor ? Det är en stor del av spelets grafik.

Jag tycker att det är efterblivet att säga att en persons åsikt om ett spels grafik är efterbliven.

Blizzard har anammat WoWs pastellfärger och lågupplösta texturer i D3. Jag hade hellre sett att de hade satsat mer på realism och höguppplösta texturer, det hade helt enkelt tilltalat mig mer. Smaken är som baken. Jag respekterar att du tycker att spelet är snyggt, jag håller bara inte med.

Medlem

var inte så svårt att döda sklettis med monk och witch doctor men med huntern tog det stopp där

Medlem
Skrivet av Gurkburk92:

Ja.. Det ska vara en tutorial. Normal ska vara enkelt. Kom tillbaka när du klarat inferno, satans unge som inte har koll på något.

LOOOL. Fint att du antar min ålder och förkunskap bara sådär

Jag förstår att normal ska vara enkelt för den breda massan men det hade varit trevligt med en easy och en normal i så fall, eller en fastforward till nightmare. Nu blir jag tvingad att sova mig igenom normal tills jag kommer till nightmare :). Men jo, jag kan väl be någon satans unge göra det åt mig

Jag har även upptäckt den fulla funktionen av "Elective Mode" för skillsen vilket gjorde dessa mycket mindre linjära. Vilket vara oerhört befriande. Så det kan bli en inhandling iaf :).

Medlem

Jag tog å testade D3 hos en kompis nyss.

HELVETE vad det stinker WoW om D3, ser ut som WoW uppifrån

Varför ha en grafik av pastell färger? jag vill ha riktig grafik!
Detta gjorde mej ledsen, vet ej om jag skall köpa spelet när det kommer lr inte. (blev inte så där oj vad kul, utan mest ledsen)


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Kodesh:
Skrivet av Gurkburk92:

Ja.. Det ska vara en tutorial. Normal ska vara enkelt. Kom tillbaka när du klarat inferno, satans unge som inte har koll på något.

LOOOL. Fint att du antar min ålder och förkunskap bara sådär

Jag förstår att normal ska vara enkelt för den breda massan men det hade varit trevligt med en easy och en normal i så fall, eller en fastforward till nightmare. Nu blir jag tvingad att sova mig igenom normal tills jag kommer till nightmare :). Men jo, jag kan väl be någon satans unge göra det åt mig

Jag har även upptäckt den fulla funktionen av "Elective Mode" för skillsen vilket gjorde dessa mycket mindre linjära. Vilket vara oerhört befriande. Så det kan bli en inhandling iaf :).

Undrar hur kass man är när man behöver hela Normal-läget som tutorial för att lära sig spelet

Skriv svar