Diablo 3 ett uselt skämt!

Inaktiv

Det borde finnas en ruta att bocka i,

[ ] Hardcore
[ ] I'm a veteran player, bring on the action! (20% snabbare fiender + dubbel skada på normal)


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av gnaf:
Skrivet av raefzm88:

Health orbsen var dock riktigt jävla tråkiga. Visst var det potionspam fest i d2 men att inte kunna använda potions alls i d3 gillar jag inte (dem finns men är i princip obetydliga ) sedan att dem tagit bort Tp scrolls och gjort det till en spell istället, känns verkligen som om dem fördummat där.

De kommer antagligen behövas i de senare svårighetsgraderna, i alla fall om man skall tro Blizzard.

Att de gjort town portals till en spell tycker jag bara är skönt och inte alls fördummande. Tvivlar på att det var någon som _inte_ fattade hur man köpte tp-scrolls i D2. Det enda de gjort egentligen är friat upp utrymme i inventoryt.

Nej det är förenklingar som folk stör sig på.

Medlem

Nu har jag personligen inte testat betan, jag avstår från att ens kolla videos från spelet förens jag ser dem första gången jag spelar D3, så jag har ingen "konkret" information att ge här.

Däremot, så har jag många vänner som spelat betan intensivt... och jag har aldrig hört någon klaga hittils, visst en del buggar men vafan, det är en beta. Den som klagar på att Normal är lätt borde seriöst tänka om, den svårighetsgraden ska alla kunna ta sig igenom utan problem, och både D1 och D2 var löjligt enkla genom de första bitarna.

D2 fram tills Andariel var kaka, med undantag för Blood Raven, efter det var det en sommarpromenad fram tills Duriel. Act 3 var dryg eftersom man fick springa runt så mycket men kom igen, inte ens Mephisto var en utmaning. Act 4.... tja Diablo var väl lite tuff men förutom det kunde man ju sova sig igenom det. Act 5 i LoD var lika simpelt fram tills Ancients, Baal var kaka.

Notera att jag pratar Normal nu, och inte hade något problem med svårighetsgraden så detta är inte klagomål

Ska vi gå till D1 då? Visst svårighetsgraden var något svårare men helt ärligt inte mycket, allt fram tills Lazarus var ingen enorm utmaning.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Det borde finnas en ruta att bocka i,

[ ] Hardcore
[ ] I'm a veteran player, bring on the action! (20% snabbare fiender + dubbel skada på normal)

Hardcore låser man up efter lvl 10, nightmare, hell och inferno låser man up efter man har klarat en tidigare svårighetsgrad. Tex så finns bara inferno efter man har nåt lvl 60(max lvl) då fienderna är lvl 61


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Hukkie:

D2 fram tills Andariel var kaka, med undantag för Blood Raven.

Förstår inte varför så många tycker att blood raven är så svår, man dödar hon väldigt snabbt.
Spelar man rätt så tar man nästan noll i skada.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det står klart att betan, och främst Act 1 på den normala svårighetsgraden är en "tutorial". Så kom tillbaks EFTER du klarat det på normal så får vi ser hur lätt du tycker det är.

Ta reda på mer info innan du drar slutsatser från en beta. kthxbai.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Hukkie:

D2 fram tills Andariel var kaka, med undantag för Blood Raven.

Förstår inte varför så många tycker att blood raven är så svår, man dödar hon väldigt snabbt.
Spelar man rätt så tar man nästan noll i skada.

idd. Blood Raven är inte alls svår, men är det första gången man spelar så kanske det blir en utmaning. Vill minnas att jag vid två tillfällen stötte på mindre svårigheter i D2 (min första playthrough back in 2000, på normal) Den ena var Radament, Act II och den andra var The Council & Mephisto i act III. Inga större problem dock när man lärde sig. I övrigt var allt enkelt på normal

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Hukkie:

D2 fram tills Andariel var kaka, med undantag för Blood Raven.

Förstår inte varför så många tycker att blood raven är så svår, man dödar hon väldigt snabbt.
Spelar man rätt så tar man nästan noll i skada.

idd. Blood Raven är inte alls svår, men är det första gången man spelar så kanske det blir en utmaning. Vill minnas att jag vid två tillfällen stötte på mindre svårigheter i D2 (min första playthrough back in 2000, på normal) Den ena var Radament, Act II och den andra var The Council & Mephisto i act III. Inga större problem dock när man lärde sig. I övrigt var allt enkelt på normal

Själv lirade jag Paladin och det roliga var att min skärm var så utsträckt så att jag inte såg att där fanns 3st skillträd och använde endast det trädet som man fick attacker ifrån(minns inte namnet). Första gången jag dog var i Nightmare act 1. Jag försökte komma åt mitt lik men kunde aldrig pga. en jäkla stark boss.
Jag stängde av och satt och funderade i flera timmar hur jag ska lyckas komma åt mitt lik.
Sen startade jag spelet igen och var överlycklig att mitt lik låg i staden XD.

Så, ja normal är väldigt enkelt, iaf på den tiden då spelet släpptes.

Det var min fösta playthrough á år 2000.

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Hukkie:

D2 fram tills Andariel var kaka, med undantag för Blood Raven.

Förstår inte varför så många tycker att blood raven är så svår, man dödar hon väldigt snabbt.
Spelar man rätt så tar man nästan noll i skada.

idd. Blood Raven är inte alls svår, men är det första gången man spelar så kanske det blir en utmaning. Vill minnas att jag vid två tillfällen stötte på mindre svårigheter i D2 (min första playthrough back in 2000, på normal) Den ena var Radament, Act II och den andra var The Council & Mephisto i act III. Inga större problem dock när man lärde sig. I övrigt var allt enkelt på normal

Själv lirade jag Paladin och det roliga var att min skärm var så utsträckt så att jag inte såg att där fanns 3st skillträd

Det var min fösta playthrough á år 2000.

hahahahaha
good times!

Jag lirade också Paladin, och istället för att specialisera mig på några få skills så lade jag 1 point i varje skill, på det viset fick jag prova all spells!!!

Vilket geni jag var.

Medlem

Ogillar achievements och dessa checkpoints. Spelar vi diablo eller något linjärt bilspel?

För övrigt, gillade jag betan. Spelet känns välpolerat.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av gnaf:
Skrivet av raefzm88:

Health orbsen var dock riktigt jävla tråkiga. Visst var det potionspam fest i d2 men att inte kunna använda potions alls i d3 gillar jag inte (dem finns men är i princip obetydliga ) sedan att dem tagit bort Tp scrolls och gjort det till en spell istället, känns verkligen som om dem fördummat där.

De kommer antagligen behövas i de senare svårighetsgraderna, i alla fall om man skall tro Blizzard.

Att de gjort town portals till en spell tycker jag bara är skönt och inte alls fördummande. Tvivlar på att det var någon som _inte_ fattade hur man köpte tp-scrolls i D2. Det enda de gjort egentligen är friat upp utrymme i inventoryt.

Nej det är förenklingar som folk stör sig på.

Förenklingar av vad? Blizzard har bara gjort spelet smidigare. Som det nämndes tidigare i tråden skiljde sig Diablo 1 mycket från Diablo 2 och det finns inget bestämd design på hur spelet ska se ut.

"Nee jag vill köpa mina scroll of town portal och identify i staden för det är så svårt, nu när det inte går så kommer alla åttaåringar spela spelet"

Jag spelade Diablo 2: LoD från att jag var ca 8 till 16 år, tyckte från början bara att det var drygt att åka till staden och köpa scrolls etc. Spelet går ut på att döda monster, inte köpa skit i staden. Health orbsen bidrar till detta då det blir mer monsterdödande och mindre tps till staden för att köpa skit och sälja skit.

Det är helt bisarrt att folk dömer spelet innan de ens spelat den fulla versionen (inklusive svårighetsgraderna) och är så rädda för förändring.

Om folk på riktigt anser att Diablo 2 var svårt på normal och mer utmanande så vet jag inte riktigt vad jag ska säga, kanske "folk" bara var dåliga?

Medlem

Själv dog man på skeleton king med sin demon hunter hoho. Tyckte han gjorde bra med skada om man inte aktade sig. Det som gjorde att det kändes lätt är ju för att sin egen dps är så hög jämfört med hur mycket hälsa mobsen har. Men deras hälsa kommer ju gå upp desto längre in i i spelet man kommer men också framför allt öka på svårare svårighetsgrader. Är övertygad om att man måste använda många def abilities och spela defensivt ju längre in man kommer.

Medlem
Skrivet av gnaf:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av gnaf:
Skrivet av raefzm88:

Health orbsen var dock riktigt jävla tråkiga. Visst var det potionspam fest i d2 men att inte kunna använda potions alls i d3 gillar jag inte (dem finns men är i princip obetydliga ) sedan att dem tagit bort Tp scrolls och gjort det till en spell istället, känns verkligen som om dem fördummat där.

De kommer antagligen behövas i de senare svårighetsgraderna, i alla fall om man skall tro Blizzard.

Att de gjort town portals till en spell tycker jag bara är skönt och inte alls fördummande. Tvivlar på att det var någon som _inte_ fattade hur man köpte tp-scrolls i D2. Det enda de gjort egentligen är friat upp utrymme i inventoryt.

Nej det är förenklingar som folk stör sig på.

Förenklingar av vad? Blizzard har bara gjort spelet smidigare. Som det nämndes tidigare i tråden skiljde sig Diablo 1 mycket från Diablo 2 och det finns inget bestämd design på hur spelet ska se ut.

"Nee jag vill köpa mina scroll of town portal och identify i staden för det är så svårt, nu när det inte går så kommer alla åttaåringar spela spelet"

Jag spelade Diablo 2: LoD från att jag var ca 8 till 16 år, tyckte från början bara att det var drygt att åka till staden och köpa scrolls etc. Spelet går ut på att döda monster, inte köpa skit i staden. Health orbsen bidrar till detta då det blir mer monsterdödande och mindre tps till staden för att köpa skit och sälja skit.

Det är helt bisarrt att folk dömer spelet innan de ens spelat den fulla versionen (inklusive svårighetsgraderna) och är så rädda för förändring.

Om folk på riktigt anser att Diablo 2 var svårt på normal och mer utmanande så vet jag inte riktigt vad jag ska säga, kanske "folk" bara var dåliga?

Det är en princip sak. Det var knappast svårt att köpa potions / scrolls och sedan spamma dem eller hur? Men nu sker allt detta via en automatik. Istället för att köpa potions, så plockas dem automatiskt upp när du besegrat en fiende. Scrolls behöver du inte bry dig om för dessa har du alltid tillgång till genom abitilites nu. ¨

". Health orbsen bidrar till detta då det blir mer monsterdödande och mindre tps till staden för att köpa skit och sälja skit. "

Detta är precis vad jag talar om. Ni vill fördumma spelen genom att fokusera fullt ut hjärndöd action, istället för att låta det finnas utrymme för någon form av strategi bakom spelet.

Att inte behöva köpa potions eller scrolls nu visar på att spelet blivit förenklat. Punkt. Sedan att folk som du med begränsad kapacitet kanske tycker att detta är till din fördel så får du tycka det antar jag, men försök inte argumentera mot att det skulle vara förenklingar.

För övrigt så har vi inte sett allt nej, och jag inte inte 'dömt ut spelet' ännu, men jag har spelat betan och kan peka på saker som då scrolls&potions men även skilltrees som helt klart har blivit förenklade, även runor etc. Vi kommer förmodligen se mycket fler förenklingar eftersom Blizzard vill nå ut till mera casualspelare (Detta har dem sagt själva).

Jag har aldrig påstått att Diablo 2 var svårt på normal, läs igenom tråden igen innan du skämmer ut dig själv med fler felaktiga påståenden.

Medlem

raefzm88, att påstå att spelet fördummas av att man slipper healthpots och manapots, scrolls etc stämmer, men det är inte precis en stor grej, ingenting som kan få spelet att stå eller falla.

En sak däremot fick mig att le, att du påstår att det fanns strategi bakom pots och scrolls (Du angav inget annat exempel så därför kommer jag utgå ifrån att det var just det du syftade på) är inget annat än skrattretande. Pots användes, visst, men kom igen, det finns ingenting "strategiskt" eller "taktiskt" med dem över huvud taget.

Att sedan påstå att någon har "begränsad kapacitet" bara för att de föredrar ett spel på ett sätt du inte håller med om betyder snarare att du är den begränsade, som med det påstår att ditt sätt att se på saken är mer rätt.

Spelets förändringar nekar ingen till.... men fråga dig själv ifall de exempel som du angett verkligen spelar någon roll i det stora hela. Slipper köpa pots, helt betydelselöst, en mindre bekvämlighet möjligtvis.

Slipper köpa scrolls, lite större bekvämlighet, men fortfarande inget som spelar någon större roll.

Den dagen folk slutar gnälla som skolflickor över småsaker.... få saker jag längtar mer efter.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av gnaf:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av gnaf:
Skrivet av raefzm88:

Health orbsen var dock riktigt jävla tråkiga. Visst var det potionspam fest i d2 men att inte kunna använda potions alls i d3 gillar jag inte (dem finns men är i princip obetydliga ) sedan att dem tagit bort Tp scrolls och gjort det till en spell istället, känns verkligen som om dem fördummat där.

De kommer antagligen behövas i de senare svårighetsgraderna, i alla fall om man skall tro Blizzard.

Att de gjort town portals till en spell tycker jag bara är skönt och inte alls fördummande. Tvivlar på att det var någon som _inte_ fattade hur man köpte tp-scrolls i D2. Det enda de gjort egentligen är friat upp utrymme i inventoryt.

Nej det är förenklingar som folk stör sig på.

Förenklingar av vad? Blizzard har bara gjort spelet smidigare. Som det nämndes tidigare i tråden skiljde sig Diablo 1 mycket från Diablo 2 och det finns inget bestämd design på hur spelet ska se ut.

"Nee jag vill köpa mina scroll of town portal och identify i staden för det är så svårt, nu när det inte går så kommer alla åttaåringar spela spelet"

Jag spelade Diablo 2: LoD från att jag var ca 8 till 16 år, tyckte från början bara att det var drygt att åka till staden och köpa scrolls etc. Spelet går ut på att döda monster, inte köpa skit i staden. Health orbsen bidrar till detta då det blir mer monsterdödande och mindre tps till staden för att köpa skit och sälja skit.

Det är helt bisarrt att folk dömer spelet innan de ens spelat den fulla versionen (inklusive svårighetsgraderna) och är så rädda för förändring.

Om folk på riktigt anser att Diablo 2 var svårt på normal och mer utmanande så vet jag inte riktigt vad jag ska säga, kanske "folk" bara var dåliga?

Det är en princip sak. Det var knappast svårt att köpa potions / scrolls och sedan spamma dem eller hur? Men nu sker allt detta via en automatik. Istället för att köpa potions, så plockas dem automatiskt upp när du besegrat en fiende. Scrolls behöver du inte bry dig om för dessa har du alltid tillgång till genom abitilites nu. ¨

". Health orbsen bidrar till detta då det blir mer monsterdödande och mindre tps till staden för att köpa skit och sälja skit. "

Detta är precis vad jag talar om. Ni vill fördumma spelen genom att fokusera fullt ut hjärndöd action, istället för att låta det finnas utrymme för någon form av strategi bakom spelet.

Att inte behöva köpa potions eller scrolls nu visar på att spelet blivit förenklat. Punkt. Sedan att folk som du med begränsad kapacitet kanske tycker att detta är till din fördel så får du tycka det antar jag, men försök inte argumentera mot att det skulle vara förenklingar.

För övrigt så har vi inte sett allt nej, och jag inte inte 'dömt ut spelet' ännu, men jag har spelat betan och kan peka på saker som då scrolls&potions men även skilltrees som helt klart har blivit förenklade, även runor etc. Vi kommer förmodligen se mycket fler förenklingar eftersom Blizzard vill nå ut till mera casualspelare (Detta har dem sagt själva).

Jag har aldrig påstått att Diablo 2 var svårt på normal, läs igenom tråden igen innan du skämmer ut dig själv med fler felaktiga påståenden.

I ingen mening var mitt svar riktat till dig, det följde endast upp på den diskussionen som fanns innanför dina citeringar.

Jag har heller aldrig påstått att du antytt att D2 var svårt, så det är väl snarare du som skämmer ut dig själv med felaktiga påståenden och påhopp på min "kapacitet" utan att backa upp det med logiska argument. Du slänger ur dig förenkla och fördumma som att det är samma sak, lär dig ordens betydelse innan du använder dem.

Jag ber om ursäkt för felskrivningen i mitt förra inlägg, självklart har Blizzard förenklat saker dock till spelets fördel.

Som Hukkie nämnde så finns det ju knappast någon strategi bakom pots; man använde helt enkelt en pot när livet började gå neråt. Potsen kommer antagligen behövas längre fram i spelet och i andra svårighetsgrader, då health orbs bara ger tillbaka en begränsad summa liv. Folk drar förhastade slutsatser om spelets utmaningsnivå.

Medlem
Skrivet av Hukkie:

raefzm88, att påstå att spelet fördummas av att man slipper healthpots och manapots, scrolls etc stämmer, men det är inte precis en stor grej, ingenting som kan få spelet att stå eller falla.

Det är bara bra att scrolls är borta, finns inget drygare att ha större delen av inventoryn full med scrolls och potions så det inte finns plats för loot. Jag tycker att det är ett bättre design val.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag håller med Neatherblade, det känns som ett vettigt steg framåt.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Hade hellre haft kvar potions och tp-scrolls....

Det är som i Skyrim när de tog bort slitaget från vapnen, kanske ingen big deal men det bidrar fortfarande till förlättnad av spelet.

(Diablo 3)
Nu behöver du aldrig gå tillbaka till stan för att fylla på inventoriet, det är bara att fortsätta framåt. Man behöver inte vara försiktig och tänka sparsamt, bara döda fienderna så kommer det lösa sig!

Snart tar de la bort rustningar med, det är ju såååååå drygt att hela tiden behöva jämföra rustningar, bara tanken av att PLOCKA UPP rustningar och annan utrustning gör mig så matt... (Sarcasm)

Nä men man vet ju aldrig, det börjar med såna små förlättningar, sen så blir de bara fler och fler.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Jag tycker att Diablo 2 act 1 är svårare än Diablo 3 act 1

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Det står klart att betan, och främst Act 1 på den normala svårighetsgraden är en "tutorial". Så kom tillbaks EFTER du klarat det på normal så får vi ser hur lätt du tycker det är.

Ta reda på mer info innan du drar slutsatser från en beta. kthxbai.

Inte lättare att faktiskt ge folk möjlighet till en tutorial eller easmode?

NORMAL ÄR NORMAL!!!! blizzard vet inte vad svårighetsgrader är, ta bara WoW, Normal = easy mode
Heroic = normal

Speciellt i Dungeons, folk solar heroics nu för tiden, GG.

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Tyckte hela utmaningen var icke närvarande, som om det inte var Diablo. Den där svårbeskrivliga kännslan fanns inte där, inte ens i designen som kändes platt och ytligt och krystad. Blev besviken på hur jag som spelare framför skärmen behandlades. Samma besvikelse som när jag prövade ME3 hos min vän, Gameplay och ostigt användande av cinematiska klyschor fick mig att inte vilja ha spelet ens innan "Slutet" karusellen spann igång.

Ungefär samma känsla som jag fick. Spelet kändes väldigt "Call of Duty" i Diablotappning.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Frasstheass:

Det står klart att betan, och främst Act 1 på den normala svårighetsgraden är en "tutorial". Så kom tillbaks EFTER du klarat det på normal så får vi ser hur lätt du tycker det är.

Ta reda på mer info innan du drar slutsatser från en beta. kthxbai.

Inte lättare att faktiskt ge folk möjlighet till en tutorial eller easmode?

NORMAL ÄR NORMAL!!!! blizzard vet inte vad svårighetsgrader är, ta bara WoW, Normal = easy mode
Heroic = normal

Speciellt i Dungeons, folk solar heroics nu för tiden, GG.

Löser sig mannen, ge resten av akten och spelet en chans, det här kommer bli kung. Blizzard löser det.

Medlem

Det är just det. tror inte blizzard löser det.. Alltid haft tro i blizzard men inte längre

Inaktiv
Skrivet av gnaf:

...
(quote heaven)
...

"Nee jag vill köpa mina scroll of town portal och identify i staden för det är så svårt, nu när det inte går så kommer alla åttaåringar spela spelet"

Det är inte att det är svårt att köpa TP scrolls, men att spelet håller dej i handen så att du inte kan göra misstag.

Det går inte att välja fel väg längre.

Det finns bara en spikrak linjär väg att gå, den bästa vägen. Alla MÅSTE följa den bästa vägen, det finns inget rum för frihet. Det går inte göra något misstag, du behöver bara klicka på måfå och få profits. En eftertänksam spelare bestraffas, medans en spelare som aldrig tänker belönas.

Nu handlar spelet i stort sett bara om storyn, och hur mycket fritid du har att spela på. Du behöver aldrig betala för att du inte tänkte efter före! Eftertänksamhet behövs inte i Diablo 3, det är bara att göra och göra. För ju mer du klickar desto bättre blir du.

Här har ni Diablo 3:

http://www.brainbashers.com/10seconds.asp

Jag klickade 70 gånger under 10 sekunder. Dvs. jag får 70 exp/10 sekunder.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Här är en video där Blizzard pratar om svårighetsgraderna, dom visar även klipp från Diablo 2 för att visa att det också var sjukt enkelt i början...

http://www.youtube.com/watch?v=SnDCmvWqG5s


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Inaktiv
Skrivet av Quid:

Här är en video där Blizzard pratar om svårighetsgraderna, dom visar även klipp från Diablo 2 för att visa att det också var sjukt enkelt i början...

http://www.youtube.com/watch?v=SnDCmvWqG5s

bra film!

/thread


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Skrivet av Traveller in time:

Tyckte hela utmaningen var icke närvarande, som om det inte var Diablo. Den där svårbeskrivliga kännslan fanns inte där, inte ens i designen som kändes platt och ytligt och krystad. Blev besviken på hur jag som spelare framför skärmen behandlades. Samma besvikelse som när jag prövade ME3 hos min vän, Gameplay och ostigt användande av cinematiska klyschor fick mig att inte vilja ha spelet ens innan "Slutet" karusellen spann igång.

Ost är gott

Av de flesta att döma är det inte värt tiden. Jag skippar och tackar för heads up!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av feddy84:

Jag brukade köra diablo 2 med /players8 eller något liknande kommande som simulerade svårigheten för 8 spelare och spelade själv. Det var inga större problem för act 1 iaf. utan detta var diablo 2 för lätt.

Trodde alla körde Hardcore-mode i D2, tji fick jag.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av henko:
Skrivet av eak:

Jag kan inte minnas att jag spelat ätt lättare spel.
Det känns som att betan fått mig att inte vilja köpa spelet när det släpps för Skeleton King var lättare att döda än att springa runt i skogen på diablo 2 i start arean.
Räckte att hålla inne m1 och trycka ner shift när man skulle döda betan igenom.

För Skeletong king i D2 var väldigt svår på normal....eller?

Jag gillade betan i alla fall, blir helt klart ett köp.
Frågan är bara var man ska förboka det någonstans.

Skeleton king i D2 ja just det. Han va svår han. Exakt vart i spelet finns han om jag får fråga?

Spela D2 innan du pratar om det!

Sen har blizz själva sagt: "Normal is fun, you are one hitting everything blabla, but when you get to Nightmare and hell you will say hey, that thing just killed me, wtf!?!?!. We promise!"

Kan hålla med om att jag inte är helt nöjd med D3 heller. Hatar att det inte går att göra games som i D2. Men överlag kan det nog bli bra. D2 går att spela än så man kan fortfarande spela ett bra diablo!

Skrivet av firsov:
Skrivet av henko:
Skrivet av eak:

Jag kan inte minnas att jag spelat ätt lättare spel.
Det känns som att betan fått mig att inte vilja köpa spelet när det släpps för Skeleton King var lättare att döda än att springa runt i skogen på diablo 2 i start arean.
Räckte att hålla inne m1 och trycka ner shift när man skulle döda betan igenom.

För Skeletong king i D2 var väldigt svår på normal....eller?

Jag gillade betan i alla fall, blir helt klart ett köp.
Frågan är bara var man ska förboka det någonstans.

Skeleton king i D2 ja just det. Han va svår han. Exakt vart i spelet finns han om jag får fråga?

Spela D2 innan du pratar om det!

Sen har blizz själva sagt: "Normal is fun, you are one hitting everything blabla, but when you get to Nightmare and hell you will say hey, that thing just killed me, wtf!?!?!. We promise!"

Kan hålla med om att jag inte är helt nöjd med D3 heller. Hatar att det inte går att göra games som i D2. Men överlag kan det nog bli bra. D2 går att spela än så man kan fortfarande spela ett bra diablo!

Kan det vara värt att köpa när det hamnar i REA-backen på Coop?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

123
Skriv svar