Diablo III - lär känna häxdoktorn

Inaktiv

peka-klickaspel .. hur funkar det med handkontroll?

Medlem

+1 på att WD:n verkar roligast Märkligt att han ligger i underläge, men det var ju same story för necron i d2...

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Fan vad påhoppad man blir när man säger att man ogillar att skillsen inte påverkas av vapnen...
Min poäng var att det enda vapnen påverkar är skadan av skillsen men inte hur skillsen ser ut.
Att skicka iväg små slingrande blixtar med två stora yxor känns lite vagt då det hade varit bättre (imo) om det hade blivit två större blixtar som gjorde med skada.

Jag älskade D3 betan och gillade alla klasser vilket jag sade tidigare.

Var verkligen inte menat som något direkt "påhopp".

Men, vilket spel påverkar skillsen beroende på vilket vapen du har equippat mer än vad Diablo III gör?

Sen, attacken med blixtar antar jag kommer ifrån Wizard? Inte monk. Som du vet så brukar begåvade magiker inte skicka sina magier genom vapnen utan framana dom genom sina händer. Arcane Orb och Blixtarna framanas genom händerna om du tittar noga. Magic Missile however skickar de genom sin "wand". Detta är ju inte exklusivt till Diablo-världen utan ganska utbrett.

Du kan ju faktiskt förändra utseendet på skillsen mer i Diablo III än i något annat mig veteligen spel. Problemet är att det mesta av dessa grejer kommer efter lvl 10, hela Act 1 är ju ansedd som en tutorial och enkel och vi har bara spelet kanske 35 % av ACT 1 genom betan.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av riktigninja:

peka-klickaspel .. hur funkar det med handkontroll?

Det fungerar faktiskt bra, körde en hel del Baldurs gate och champions of norrath på PS2, lite precisions problem med spells och pilbåge/crossbow förstås som vanligt med den klumpiga handkontrollen. Även väldigt klumpigt och segt i inventoryn etc. med handkontroll. Men det funkar.

Men, D3 ska avnjutas på PC, det är ett som är säkert.

Medlem

Witch Doctor är så niice! älskar att kasta spindlar Mwuahhaha


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem
Skrivet av jackpac:

Witch Doctor är så niice! älskar att kasta spindlar Mwuahhaha

Den var ruskigt tråkig imo. Ser framemot när man låser upp Firebomb, låter lite roligare

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av MrPeters:

Fan vad påhoppad man blir när man säger att man ogillar att skillsen inte påverkas av vapnen...
Min poäng var att det enda vapnen påverkar är skadan av skillsen men inte hur skillsen ser ut.
Att skicka iväg små slingrande blixtar med två stora yxor känns lite vagt då det hade varit bättre (imo) om det hade blivit två större blixtar som gjorde med skada.

Jag älskade D3 betan och gillade alla klasser vilket jag sade tidigare.

Var verkligen inte menat som något direkt "påhopp".

Men, vilket spel påverkar skillsen beroende på vilket vapen du har equippat mer än vad Diablo III gör?

Sen, attacken med blixtar antar jag kommer ifrån Wizard? Inte monk. Som du vet så brukar begåvade magiker inte skicka sina magier genom vapnen utan framana dom genom sina händer. Arcane Orb och Blixtarna framanas genom händerna om du tittar noga. Magic Missile however skickar de genom sin "wand". Detta är ju inte exklusivt till Diablo-världen utan ganska utbrett.

Du kan ju faktiskt förändra utseendet på skillsen mer i Diablo III än i något annat mig veteligen spel. Problemet är att det mesta av dessa grejer kommer efter lvl 10, hela Act 1 är ju ansedd som en tutorial och enkel och vi har bara spelet kanske 35 % av ACT 1 genom betan.

Syftade på att skadan på elen är beroende på vapnets dmg
Sen så är skillsen riktigt jäkla bra gjorda och att alla runor påverkar attackera på något sätt ^^

Medlem

Skulle vara intressant att se på era kommentarer om ni har spelat alla tidigare Diablo spel elelr är nya för spelen se hur kommentarerna skiljer sig åt Själv är jag lite sent född för att spela diablo 2 (speciallt diablo 1) men har spelat de lite. Tycker de är ett underbart spel men de är lite stelt med allting särskilt miljöerna. Tycker Diablo 3 ser lovande ut och längtar att få spela de


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av jackpac:

Witch Doctor är så niice! älskar att kasta spindlar Mwuahhaha

Den var ruskigt tråkig imo. Ser framemot när man låser upp Firebomb, låter lite roligare

Mja mja, den var lite seg i början, kan jag också erkänna, men jag älskade fortfarande min söta Häxa Mage tyckte jag var sådär, inte så himmla roligt, men jag lirade dock inte den så långt så, ska ta mig en redig provtur vid release Ses ingame ;D


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem

Kul att det är så spridda skurar på vilken klass man gillar mest.
Här är WD favoriten men spelade inte alla klasser i betan så det kan komma att ändras.

Efter några timmar med betan kändes det lite meh, men sen växte det till sig och nu är jag mer sugen än innan att få hela spelet.

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av riktigninja:

peka-klickaspel .. hur funkar det med handkontroll?

Det fungerar faktiskt bra, körde en hel del Baldurs gate och champions of norrath på PS2, lite precisions problem med spells och pilbåge/crossbow förstås som vanligt med den klumpiga handkontrollen. Även väldigt klumpigt och segt i inventoryn etc. med handkontroll. Men det funkar.

Men, D3 ska avnjutas på PC, det är ett som är säkert.

Diablo 1 finns ju till Playstation (med de fantastiska svenska rösterna!) och så vitt jag kommer ihåg fungerade kontrollerna helt okej?

Sen Baldurs Gate på PS2 var faktiskt riktigt skoj, men lite kort. Coop var grymt kul!


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Emblaz:

Det finns faktiskt tillfällen när man INTE vill slänga en massa grodor på sista fienden utan istället hugga med svärdet, men det vill inte Blizzard att vi ska hålla på med, nej vi ska skedmatas med skills.

Jag förstår dig precis! Själv skulle jag helst slicka hål på tunnorna och titta vad som finns innuti dem innan jag har sönder dom. Tänk om det är något jag är ointresserad av? Sjukt drygt att springa runt och ha sönder massa tunnor i onödan! Näe för fan, Blizzard ska bara kontrollera och kontrollera. Varför kan dom inte göra ett spel som JAG vill ha?
Näe, det här blir minsann inget köp! Lägger pengarna på en Simsexpansion istället gör jag!

Medlem
Skrivet av krad:

Betan var riktigt jävla trist, hoppas spelet blir bättre. Köper skiten och testar att spela multiplayer iaf... Men inte så att jag skulle sitta och spela om skiten. Kommer kännas drygt att spela om första delen igen...

Skulle tro att du (och alla andra) skulle må bättre av att du bara lät bli faktiskt. Verkar ju inte vara något spel för dig ändå.

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Emblaz:

Lite off-topic kanske men...

Utan ett fungerande "normal attack" så tycker jag att combatsystemet är det största antiklimaxet sedan C&C tiberian twilight och UFO aftershock. Vapnet man har till sin karaktär är bara påklistrat och används inte ens reelt. Allt är bara skillmashing till en animation. Man ska inte jämföra med D1/D2 men där va det faktiskt stål som träffade monstren och inte en färgglad animation.

Utöver det så kan man som sorcerer skjuta sina arcane bollar och annat ut ur en 2H strength yxa och det är ju bara sorgligt och fel. Körde igenom med witch doctor och det gör nästan ont i själen när jag inte ens kan sparka sönder tunnor som i D1/D2 och nu utan normal attack så måste jag...urk...t.ex kasta en glasburk med spindlar PÅ TUNNORNA! Hjälp så jävla värdelöst.

Jag kan köpa att en demon hunter är ranged och man tillåts inte ens att equippa melee vapen, nej förresten det kan jag inte.

Och ja, jag känner till elective mode men det är inte aktuellt eftersom normal attack då tar upp en skillslot ruta och det går inte att binda melee till annan valfri knapp.

Det finns faktiskt tillfällen när man INTE vill slänga en massa grodor på sista fienden utan istället hugga med svärdet, men det vill inte Blizzard att vi ska hålla på med, nej vi ska skedmatas med skills.

*bitterheten släpper säkert runt 15/5*

Håller med om att det kändes lite snopet med skills som auto attacker (Signature attacks) och inte attacker som påverkas av vapen

...

2. Om det är så himla viktigt med att stålet ska träffa fiender, varför inte spela en Barbar då? Han svingar svärden i flertalet av de skills man erbjöds i betan? Cleave tex.
...

NÄ-ÄH! Jag vill springa runt med en 2-h YXA på min sorceress, och slå på TUNNOR...GUBBE! (*flickaktigt skrik + stamp med foten)

Medlem
Skrivet av IceMan:

Ta bort Wow-grafiken och sätt in mörk riktig grafik så ska jag se till att bli mera sugen lovar!

Du skulle ju kunna prova att kisa lite grann...

Medlem

Kul, skrev just en lång post om vilka klasser jag själv ska spela först och varför, bara för att sedan lyckas radera den...suck. Godnatt

Medlem

Ender, herregud vad går du på?


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Kay:

Jag antar att du lira alla upp till 13?

De flesta av klasserna kändes riktigt tama lv 1-6 då man bara hade få enkla skills. Men jag tycker faktiskt alla klasser blommade då de kom över 10 och man fick lite gear på dem. Så jag sätter nog betyg 8-10 på alla. Med WD i topp

Jadå, haft stängda betan länge nu så hunnit lira sönder den hehe. Jag håller med dig, de klasser som inte var roliga initialt blev bättre lite högre upp i levlarna. Men min lista är baserad på totalintryck och vad som kändes bäst helt enkelt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Ser enormt tråkigt ut. (Och ser ut för mycket som Wow för min smak.)

Medlem

Förstår inte riktigt hur man kan tycka att det ser ut som WoW, det är inte direkt likt när man spelar tycker jag? Om det är för att texturer etc är mera åt det artistiska hållet och "målade" så undrar jag om man tycker Monkey Island 3 är för likt WoW också?


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Ender, herregud vad går du på?

Marken under mig? Haha, men vaddå, var det något speciellt du tänkte på?

Edit: Ah, jag antar att det var vad jag skrev på ditt citat. Var inte riktigt menat till dig, annat än på skämt. Jag håller med det du skrev till fullo, och stör mig en smula på folks negg över att deras "special demands" i D3 inte ser ut att bli uppfyllda. För mig är det helt verklighetsfrämmande att någon som påstår sig vara ett stort fan av Diablo-serien slöspelar lite i betan och läser ett par tidiga posts om spelet och kommer fram till att: "det här skiten tänker jag minsann inte köpa"

Resonerar man så så är man fan inte ens värdig att spela det, och borde enligt min åsikt absolut låta bli.

Medlem

Hehe, allright. Håller med.

Ne, du verkade som den speedade ekorren i Hoodwinked med 5 posts efter varandra


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Hehe, allright. Håller med.

Ne, du verkade som den speedade ekorren i Hoodwinked med 5 posts efter varandra

Blir så när jag kommer in sent på en tråd. Är det något intressant så brukar jag läsa vad folk skriver från början, men efter några minuter brukar jag ha läst så mycket dumheter att jag känner mig tvingad att svara, och betar av en drös i taget

Medlem
Skrivet av White:

Ser enormt tråkigt ut. (Och ser ut för mycket som Wow för min smak.)

Ungefär lika mycket som den här bilden ser ut att vara hämtad ur Counter-Strike:

Medlem

fattar inte, hur kan folk INTE se att grafiken är Wow och för den delen WarCraft3 med. Teknad ms-paint "grafik"
Det är inte snyggt, eller "roligt"
Nej, riktig grafik ska det vara tack, Ms-paint grafik @ 1980 tal klarar vi oss bra utan.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Emblaz:

Lite off-topic kanske men...

Utan ett fungerande "normal attack" så tycker jag att combatsystemet är det största antiklimaxet sedan C&C tiberian twilight och UFO aftershock. Vapnet man har till sin karaktär är bara påklistrat och används inte ens reelt. Allt är bara skillmashing till en animation. Man ska inte jämföra med D1/D2 men där va det faktiskt stål som träffade monstren och inte en färgglad animation.

Utöver det så kan man som sorcerer skjuta sina arcane bollar och annat ut ur en 2H strength yxa och det är ju bara sorgligt och fel. Körde igenom med witch doctor och det gör nästan ont i själen när jag inte ens kan sparka sönder tunnor som i D1/D2 och nu utan normal attack så måste jag...urk...t.ex kasta en glasburk med spindlar PÅ TUNNORNA! Hjälp så jävla värdelöst.

Jag kan köpa att en demon hunter är ranged och man tillåts inte ens att equippa melee vapen, nej förresten det kan jag inte.

Och ja, jag känner till elective mode men det är inte aktuellt eftersom normal attack då tar upp en skillslot ruta och det går inte att binda melee till annan valfri knapp.

Det finns faktiskt tillfällen när man INTE vill slänga en massa grodor på sista fienden utan istället hugga med svärdet, men det vill inte Blizzard att vi ska hålla på med, nej vi ska skedmatas med skills.

*bitterheten släpper säkert runt 15/5*

Håller med om att det kändes lite snopet med skills som auto attacker (Signature attacks) och inte attacker som påverkas av vapen

1. Attacker "påverkas" av vilket vapen du håller i handen, skills använder statsen från vare sig det är en yxa eller pilbåge.

2. Om det är så himla viktigt med att stålet ska träffa fiender, varför inte spela en Barbar då? Han svingar svärden i flertalet av de skills man erbjöds i betan? Cleave tex.

Eller spela en Demon Hunter, hon använder sina vapen med de flesta skills med, och du ser tydligt pilarna? Förövrigt kan hon faktiskt equipa svärd etc, och det går även om det är svårt och verkligen inte optimalt att köra en melee Demon Hunter.

3. Överlag känns det bra att de mesta klagomål som kommer på Diablo III är sånna här skitsaker, vilket betyder att spelet i beta stadie är jäkligt gediget. Sedan är det ju så att internt sitter dom på mycket nyare kod av spelet än beta clienten. Det enda dom släpper in i beta koden är balanseringar.

Jag blev impad av betan, jag hade jäkligt skoj. Replay värdet är enormt och kommer vara mycket mycket större och bättre i retail. Som dom själva sagt ; "Vi har gjort så mycket content att det får inte plats på ytorna vi har, vilket betyder att spelet slumpar mellan olika events i zonerna varje genomspelning" Sedan läser man, tittar på lite uträkningar som vissa gjort så har man faktiskt en enorm "build" möjlighet och variation, det kommer bara inte i formen av skill tree´s.

Längtar.

1. Jepp det stämmer.
2. Cleave, du menar den gröna animationen i sidled som hämtat från streetfighter? Kanske blandar ihop dom men min poäng var att det är aldrig vapnet som träffar nåt, och det gäller speciellt barbar.
3. Jag är mycket medveten om att dom putsar på som bara den och inte pillar sig i naveln. Det var betan jag kritiserade i hopp om att retail är bättre. Småsaker kanske, vi får se.

Enorm buildvariation, jajamänsan! Hundratals miljoner faktiskt, men fans vänder sig mot att det är helt utan kostnad och konsekvens man väljar och vrakar mellan dessa mitt under fightande. Utan ansträngning sjunker engagemanget och utan engagemang blir det tråkigt snabbt. eller vad tror du?

123
Skriv svar