The Walking Dead släpps i morgon och i övermorgon

Robot
The Walking Dead släpps i morgon och i övermorgon

På onsdag släpps postapokalypsactionliret till Playstation 3. Windows- och Mac-varianterna släpps alltså imorgon.

#telltale-games, #the-walking-dead-2


Medlem
The Walking Dead släpps i morgon och i övermorgon

<3 Zombies <3


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

smidigt lär känna med nedstående färska rulle."

Uhh.... lite felskrivet av Fz där kanske? Menar nog "TV Serien och den Tecknade Serien"


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Nej de menar den tecknade eftersom tv-serien använder "comic books" som manus en hel del.

Medlem

TV-serien är grymt bra, men spelet verkar tyvärr inte vara lika bra. Tycker inte att äventyrsspel är rätt format för zombies, trots att universumet har mycket utrymme för diverse historier.

Medlem
Skrivet av Barre:

Nej de menar den tecknade eftersom tv-serien använder "comic books" som manus en hel del.

Du hade nog fel, de ändrade texten. Av någon konstig anledning kom inte hela mitt citat i förra med ordentligt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hade inte sett nån trailer innan, utan bara läst om att det skulle komma, men nu när man sett en trailer och det känns mer som serietidningen än tv-serien så vetifan om det inte blev intressant iaf

O gillar ni TV-serien men inte läst serien, läs serien!

(TV-serien är inspirerad av comicen, vilken många fanboys klagar på iofs, att TV-serien inte följer comicen till punkt o pricka, men det medför också att man inte spoilar TV serien helt genom att läsa comicen )

Man har verkligen känt hypen för detta spelet

(sarkasm)

Medlem
Skrivet av Ghostknight:

TV-serien är grymt bra, men spelet verkar tyvärr inte vara lika bra. Tycker inte att äventyrsspel är rätt format för zombies, trots att universumet har mycket utrymme för diverse historier.

Då är serietidningen ännu bättre än TV-serien, rekommenderas varmt!
Tycker spelet ser lovande ut, vet någon om det kommer en demoversion?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Citat:

På onsdag släpps postapokalypsactionliret till Playstation 3. Windows- och Mac-varianterna släpps alltså imorgon

Citat:

Imorgon släpps det för dig som nyttjar en Windows- eller Mac-burk och dagen efter släpps det via europeiska PSN

Lite rörigt skrivet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Hur är detta spelmässigt då? någon pek och klickaspel med qe?

Medlem
Skrivet av Aresz:

Hur är detta spelmässigt då? någon pek och klickaspel med qe?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Såg ju fränt ut

Inaktiv

Känns det så stelt att spela som det ser ut? Att man följer med kameran och sen får man trycka på en knapp när spelet ber om det? Har man tur får man själv titta runt i 20graders vinkel?

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Citat:

På onsdag släpps postapokalypsactionliret till Playstation 3. Windows- och Mac-varianterna släpps alltså imorgon

Citat:

Imorgon släpps det för dig som nyttjar en Windows- eller Mac-burk och dagen efter släpps det via europeiska PSN

Lite rörigt skrivet.

Jo jag förstår det, jag spelade lite fula kort. Hoppas du kan förlåta mig


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Känns det så stelt att spela som det ser ut? Att man följer med kameran och sen får man trycka på en knapp när spelet ber om det? Har man tur får man själv titta runt i 20graders vinkel?

Det såg verkligen oerhört stelt ut.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Aresz:

Känns det så stelt att spela som det ser ut? Att man följer med kameran och sen får man trycka på en knapp när spelet ber om det? Har man tur får man själv titta runt i 20graders vinkel?

Det såg verkligen oerhört stelt ut.

Det var långtifrån stelt, storyn spelade ut bra. Och man blir ibland förvånad själv över ens val man gör under stress, det är ett "point&click" spel, sure. Men det är inget spel där man behöver leta efter 11 stenar för att sätta in i någon skum mekanism eller hitta ett objekt mindre än en nål i en höstack.

Man behöver heller inte cirkulera runt 18 gånger för att hitta/prata med alla i en "zon", det är som att titta på en film där "du" gör valen och storyn ritas sedan upp för dig eftersom du tar dig längre in i spelet.

Där finns även möjlighet att stänga av spelets egna "Hålla i handen" punkter i spelet, vilket kan göra det lite mer till en sport.

Jag rekommenderar folk att åtminstone prova det, ifall de vill ha något spännande utöver mindless killing i de flesta spel som finns ute på marknaden.

Men stelt? Nej, det är det verkligen inte.

Medlem

Spelade igenom första episoden igår, och yey!
Som redan tidigare nämnt spelar man en karaktär som inte syns i serien (än kanske är bäst att säga) vilket gör att det är ingen repris av serien att spela spelet. Dock så kommer man träffa på en del 'kändisar' under resans gång.

Nu är det 1 månads lång väntan på nästa episod dock... =/

Man får inte hela spelet på en gång, utan det släpps en episod i månaden, och 5 episoder är förbetalda när man köper spelet. Så första episoden avslutas med en typisk: "In next episode" med lite snabba klipp vad som kommer hända.

Medlem

Ser bra ut, bara jag som missat att detta var på väg?

Inaktiv

Tack Nelfi o ilduce! låter som ett bra spel när ni förklarar som ni gör en sista fråga innan köp bara, tar det ca 5 timmar att köra igenom och dom ca 20euro det kostar, är det för alla episoder eller endast för den första?

1
Skriv svar