Mobil-Minecraft låter dig numer snickra ihop prylar

Robot
Mobil-Minecraft låter dig numer snickra ihop prylar

Craftingsystemet har saknats från Minecraft - Pocket Edition. Men, nu bjuder Mojang på andra bullar.

#mojang-specifications, #minecraft, #minecraft-pocket-edition


Medlem
Mobil-Minecraft låter dig numer snickra ihop prylar

Vad jag vill se? Att det är gratis, så som det blev lovat när jag köpte Minecraft under Alphan.

Medlem

Nu ja... Tyckte spelet var i princip värdelöst när man inte kunde gör aett skit...

Medlem

Att det är gratis? Sen när lovade dom att en mobilversion av spelet skulle bli gratis? Köpte spelet i Alpha, och något sådant lovord minns jag inte. Eller har du ont om kulor möjligtvis?

Medlem

Tråkiga med att det är ett val är att den lilla pusselbiten då man tillverkar föremål försvinner.

Är det den svenska snålheten och avundsjukan som osar här ovanför.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

20kr eller vad det kostar är typ gratis..

Medlem

Köpte det till iPhone, tycker inte att det passade i det formatet. Dryga kontroller.

Medlem
Skrivet av saigon:

Att det är gratis? Sen när lovade dom att en mobilversion av spelet skulle bli gratis? Köpte spelet i Alpha, och något sådant lovord minns jag inte. Eller har du ont om kulor möjligtvis?

Heh, nä det kan inte jag heller minnas, inte ens att det var tal om en mobil version på den tiden.. Och om man inte köpte mobil-Minecraft när det kostade 1kr får man typ skylla sig själv.

Medlem

Jag har letat överallt i "marknaden" på min Android, men hittar inte inte detta spel! Hittar det dock på en gång med en Google-sökning på PCn...

Medlem

Hade vart skoj om man hade kunnat logga på multiplay servrar om ändå utan att kunna "crafta" eller "mine-a" saker i alla fall för att kunna kika runt och hälsa på onlinekompisar.

Förutom det skulle jag vilja se att pocketversionen hade samma förutsättningar som huvud clienten om man säger så. I alla fall allt i over-world.

Sedan jag köpte pocket versionen, samma vecka som den kom ut, tror jag att jag har haft den öppen ca 10 min allt som allt. :/

Medlem
Skrivet av Atlas Redscale:

Jag har letat överallt i "marknaden" på min Android, men hittar inte inte detta spel! Hittar det dock på en gång med en Google-sökning på PCn...

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mojang.mine.... varför laddar du inte bara ner den från google play från pc direkt till telefonen då?

Medlem

Provade någon minecraftklon till wp7, måste säga att spela på touchscreen är sjukt obekvämt och irriterande.

ndr
Medlem
Skrivet av lolBEEF:

Vad jag vill se? Att det är gratis, så som det blev lovat när jag köpte Minecraft under Alphan.

Jag förstår vad du menar men det priset du betalar på Appstore är ju inte mkt mer än det du betalade för alphan förut. Skillnaden nu är väl att det saknas väldigt många funktioner jämfört med PC-versionen men det ju något som uppdateras hela tiden (och detta är ju gratis att hämta.)

Medlem

Here's what you get:
You get all future versions of the game, including updates and addons.

Så stod det. Nu menar folk självklart att detta bara är en port och alltså går det inte under en version av Mojang. Problemet är bara att sen Sverige gick med i EU måste vi också lyda EU-lagen http://www.legislation.gov.uk/uksi/1999/2083/regulation/7/mad... där det klart och tydligt står "If there is doubt about the meaning of a written term, the interpretation which is most favourable to the consumer shall prevail"

Medlem
Skrivet av pippen1001:
Skrivet av "Atlas Redscale":

Jag har letat överallt i "marknaden" på min Android, men hittar inte inte detta spel! Hittar det dock på en gång med en Google-sökning på PCn...

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mojang.mine.... varför laddar du inte bara ner den från google play från pc direkt till telefonen då?

Därför att jag har ingen aning om hur. Har ägt min första smartphone i kanske en månad nu.

Medlem
Skrivet av Atlas Redscale:

Jag har letat överallt i "marknaden" på min Android, men hittar inte inte detta spel! Hittar det dock på en gång med en Google-sökning på PCn...

installera det via pc:n då?

1
Skriv svar