300 000 spelade Diablo III samtidigt i helgen

Medlem

Försökte väl ett 45 inloggningsförsök mellan fredag och söndag. Kom inte in en enda gång. Synd att man inte fick chansen att testa!

Medlem

jag såg 375 000 online samtidigt i public games och då är inte private games inräknade, något kanske de flesta börjar med för att inte få sin diablo upplevelse förstörd av andra.

Edit: Kort därefter (sekunder) dog iofs servrarna

Medlem

[quote=Kiriakis]

Skrivet av "Neatherblade":

För om du skulle köra Inferno med en lvl 1 så skulle du dö på första monstret, då alla monster på Inferno är lvl 61+

Citat:

Jag vet.... Vad jag försöker säga är att jag vill välja svårighetsgrad själv när jag gör min första karaktär, precis som i t.ex Mass Effect. Om jag vill ha utmaning så måste jag först spela igenom normal på snooze-mode innan jag kommer åt nästa svårighetsgrad. Om jag sedan gör en ny karaktär för att testa en annan klass så måste jag köra igenom normal IGEN innan jag kan köra svårare med den karaktären. Sämst system men blizz vet hur man får folk o lägga ner tid på deras spel

lvl 1 WD i området efter skelton king (där betan slutar som är ca 1/4 av akt 1)

Utmaningen stegrar ju även i varje akt, i varje nivå, som motsvarar motståndet för level rangen man är.

Hade du själv fått välja svårighetsgrad så hade du;
1. inte kunnat ha ett lika mångsidigt levelsystem
2. in kunnat ha ett lika skalbart itemsystem
2. Du hade haft 0 replayability, klara spelet på högsta svårighetsgraden sen är du färdig, det är inte det diablo går ut på.

yada yada yada

Medlem

Fick upp "Error 3003" hela tiden, nån som vet vad det kan betyda?


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem
Skrivet av Stttolpskott:

lvl 1 WD i området efter skelton king (där betan slutar som är ca 1/4 av akt 1)

Utmaningen stegrar ju även i varje akt, i varje nivå, som motsvarar motståndet för level rangen man är.

Hade du själv fått välja svårighetsgrad så hade du;
1. inte kunnat ha ett lika mångsidigt levelsystem
2. in kunnat ha ett lika skalbart itemsystem
3. Du hade haft 0 replayability, klara spelet på högsta svårighetsgraden sen är du färdig, det är inte det diablo går ut på.

yada yada yada

Sant. Antar att jag har tröttnat efter 10 års grindande i ett 20tal olika MMO/online spel, men det blir säkert kul med en genomspelning i coop för storyn

Skrivet av Snuskis:

Försökte väl ett 45 inloggningsförsök mellan fredag och söndag. Kom inte in en enda gång. Synd att man inte fick chansen att testa!

Du valde väl "The Americas" som server va

Medlem
Skrivet av Hurin:

Fick upp "Error 3003" hela tiden, nån som vet vad det kan betyda?

Det var för att du försökte koppla upp dig mot EU servrarna som icke existerade i betan.

Du måste välja The Americas servrar.

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av "Snuskis":

Försökte väl ett 45 inloggningsförsök mellan fredag och söndag. Kom inte in en enda gång. Synd att man inte fick chansen att testa!

Du valde väl "The Americas" som server va

jag körde The americas som server å kom in efter max 3försök varje gång från och med när dom öppnade till dom stängde

Medlem

Kom aldrig förbi inloggningen, å andra sidan så kanske det var bra då det inte sabbar "nykänslan" när man får spelet.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skrivet av sageen:
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av "Snuskis":

Försökte väl ett 45 inloggningsförsök mellan fredag och söndag. Kom inte in en enda gång. Synd att man inte fick chansen att testa!

Du valde väl "The Americas" som server va

jag körde The americas som server å kom in efter max 3försök varje gång från och med när dom öppnade till dom stängde

Konstigt, kund hela tiden utan nå disconnect eller error på söndagen

Medlem

Japp, körde det, blev besviken faktiskt, visst grafiken var väll fin och mobsen flög fint, men "skillpoints" var ju ett skämt, runorna var ett skämt, "lvlingen" var ett skämt, det slog mig verkligen hårt hur dom kan välja att ta bort skillpoint systemet som gjorde diablo till diablo, jag vill lägga ut mina egna points.

Det är ju det som definerar ens karaktär, nu kommer alla klasserna vara exakt likadana oavsett vem som spelar dom. Det är att ta ut rpg elementet ur spelet, så jag skulle kalla diablo 3 action hack'n slash, istället för Rpg hack'n slash.

Sedan reagerade jag lite på att typ 90 % av alla items, hade jag redan lootat en gång, fast i World of warcraft, brist på fantasi kallar jag det när man döper ett item till "sabre of the bear".

Dessutom ifall det där var hela akt 1 i betan, så köper jag inte spelet.

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Hurin:

Fick upp "Error 3003" hela tiden, nån som vet vad det kan betyda?

Det var för att du försökte koppla upp dig mot EU servrarna som icke existerade i betan.

Du måste välja The Americas servrar.

Jaha, attans kan jag också säga haha Det var därför det inte gick alls i helgen 8)


signatur

För att spel ska vara kul ^^

123
Skriv svar