Robot
Prototype 2

Antihjälte blir antagonist när Prototype 2 gör det oväntade och lämnar plats åt en ny huvudperson. Men finns det någon substans i den hårda actionrökaren?

#prototype-2


Medlem
Prototype 2

Ja du, det låter ju som en tämligen fattig spelupplevelse.

Fail game is fail.

Medlem

Suck! Kan man inte lite på FZ:as recensenter nu mera eller var det bara just den här Viktor.

http://www.vg247.com/2012/04/24/prototype-2-launches-today-fi...

Jag menar så många recensioner kan ju bara inte ha fel och att fz skulle ha rätt. Tror jag inte en sekund på som tur är då jag älskar prototype hehe. vem vet den där VIktor kanske bara haft en lite körig vecka och är lite off nu.

Medlem
Skrivet av laxan96:

Suck! Kan man inte lite på FZ:as recensenter nu mera eller var det bara just den här Viktor.

http://www.vg247.com/2012/04/24/prototype-2-launches-today-fi...

Jag menar så många recensioner kan ju bara inte ha fel och att fz skulle ha rätt. Tror jag inte en sekund på som tur är då jag älskar prototype hehe. vem vet den där VIktor kanske bara haft en lite körig vecka och är lite off nu.

Haller med dig. Dummaste recension jag har last.

"Unfuck the situation" ar ett exempel pa larvig dialog? I samma situation hade val Viktor sagt nagot i stil med "Nej nu maste vi ta och reda ut detta gubbar." Passar ju mycket battre eller hur?

Ett actionspel med tydligt bra action gameplay far daligt betyg av FZ pga karaktarer som ar otrovardiga. Hahahaha


signatur

Taskigt.

Medlem

Första Prototype spelade jag inte för handlingen – utan för den grymt sköna actiondelen av spelet.

Ska vänta lite tills Prototype 2 sjunker i pris, sen ska jag köpa det. Tror nog att det blir 3-4 i betyg i spelupplevelse.

Enda nackdelen jag kan tänka mig med spelet är att det verkar vara alldeles för likt ettan.

Medlem

Står på Steam att det släpps i Juli >.>

Medlem

Activision-skräp.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Står på Steam att det släpps i Juli >.>

Det stämmmer, det släpps den 24 juli globalt vilket inte fz visste förens igår jag berättade det lol.

Medlem
Skrivet av laxan96:

Suck! Kan man inte lite på FZ:as recensenter nu mera eller var det bara just den här Viktor.

http://www.vg247.com/2012/04/24/prototype-2-launches-today-fi...

Jag menar så många recensioner kan ju bara inte ha fel och att fz skulle ha rätt. Tror jag inte en sekund på som tur är då jag älskar prototype hehe. vem vet den där VIktor kanske bara haft en lite körig vecka och är lite off nu.

Använd ALDRIG "rätt och fel" när det kommer till recensioner, då de är subjektiva. Det finns inget givet betyg för spelet, utan precis som allt annat man kan tycka till om så handlar det om vilken människa som recenserar.

Medlem

[quote=Cple]

Skrivet av "laxan96":

Suck! Kan man inte lite på FZ:as recensenter nu mera eller var det bara just den här Viktor.

http://www.vg247.com/2012/04/24/prototype-2-launches-today-fi...

Jag menar så många recensioner kan ju bara inte ha fel och att fz skulle ha rätt. Tror jag inte en sekund på som tur är då jag älskar prototype hehe. vem vet den där VIktor kanske bara haft en lite körig vecka och är lite off nu.

En recension reflekterar recensentens åsikter inte en absolut sanning. Likväl som alla "vanliga" människor har olika åsikter och tycker om olika saker så har recensenter det också, det man får försöka sig att hitta är en recensent som tycker ungefär som du. Sen så finns det ju givetvis en viss önskan om att det ska finnas en viss neutral syn och utvärdering av ett spel men eftersom det är underhållning så måste man ju utvärdera det efter vad man finner är underhållande.

Inget fel på recensionen tycker jag, men det är bara min åskigt

Medlem

Det är väl mer eller mindre som ettan som det ser ut av den gameplayen man sett på youtube bland annat och jag diggade free roam i ettan som fan så blir nog kanske ett köp för mig när det blivit lite billigare!

Medlem

2:AN är grymt bra spel, etttan sög hårt, men den här uppföljaren är ruskigt bra i mina ögon. Jag tänker faktiskt sluta läsa FZ´s fattiga recensioner, inte för att dom är av låg smak, men för att jag blir irriterad på FZ´s höga betyg till skitspel, och låga betyg till bra spel???? Näe slut på bli irriterad här, gillar FZ och besöker varje dag, men era recensenter har nog spelat alldeles för mycket spel och blivit alldeles bittra och har alldeles för höga förväntningar på allt?? Ni får nog börja ta in lite nytt fräscht blod, för varje recension jag läser här skriker bitterhet och förväntningar ingen kan leverera?

Jag ger spelet 4av5, ett av årets bästa action spel, hittills!!

Ps. Vissa saker är lika ettan, men gjorda mycket bättre och roligare. Ettan är skräp jämfört tycker jag. Och storyn är mycket bättre i tvåan, och bättre utfört. Ett exempel, att "roof top race" är gjort som ett mini uppdrag, du måste hämta tappade "viktig info, t.ex virus experiment som är viktig för blackwatch", istället för att bara springa snabbt så finns det mer vikt i det du gör. Me likes.

PPs. Grafiken är superläcker på 360:n (och flyter på superbt, inga slowdowns hittills fast det är 50människor, 5tanks och explosioner på skärm samtidigt), ska bli kul och se hur den ser ut på PC.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Har inte spelat 1an eller 2an men jag kommer ialf köpa det här när detta blir billigare :). Har så många spel jag måste köra först >_<.

Medlem

Känns som ettan.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Jag visste det skulle bli precis samma som förra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av laxan96:
Skrivet av MrPeters:

Står på Steam att det släpps i Juli >.>

Det stämmmer, det släpps den 24 juli globalt vilket inte fz visste förens igår jag berättade det lol.

Det släpps inte globalt då, det släpps för PC då

Medlem

Tack för denna recension!

Inte riktigt ett spel i min smak, har spelat ettan och det hade en del bra saker, en del mindre bra. I helhet var det hela ett spel man kunde ha klarat sig utan, men med måttlig underhållning under speltiden. Kanske jag skaffar även denna om den dyker upp på någon steamrea i framtiden!

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av laxan96:
Skrivet av MrPeters:

Står på Steam att det släpps i Juli >.>

Det stämmmer, det släpps den 24 juli globalt vilket inte fz visste förens igår jag berättade det lol.

Det släpps inte globalt då, det släpps för PC då

Det var väl rätt obvious när vi snackade om steam, eller?

Medlem

Infamous > Prototype

Medlem
Skrivet av laxan96:
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av laxan96:
Skrivet av MrPeters:

Står på Steam att det släpps i Juli >.>

Det stämmmer, det släpps den 24 juli globalt vilket inte fz visste förens igår jag berättade det lol.

Det släpps inte globalt då, det släpps för PC då

Det var väl rätt obvious när vi snackade om steam, eller?

När du säger att det släpps "globalt" och den här personen antagligen inte ens visste att det var olika releasedatum för de olika versionerna så ser det inte särskilt uppenbart ut, nej.

Skrivet av Cple:

Ett actionspel med tydligt bra action gameplay far daligt betyg av FZ pga karaktarer som ar otrovardiga. Hahahaha

Jag skulle snarare kalla Prototype 2 för ett sandlådespel och i ett sådant är action inte den enda viktiga ingrediensen. När handlingen får ta sådan stor plats eftersöker jag ett engagerande narrativ och intressanta karaktärer. Något som får mig att vilja titta på alla cutscenes och lyssna på all dialog.

Skrivet av raefzm88:

Tack för denna recension!

Inte riktigt ett spel i min smak, har spelat ettan och det hade en del bra saker, en del mindre bra. I helhet var det hela ett spel man kunde ha klarat sig utan, men med måttlig underhållning under speltiden. Kanske jag skaffar även denna om den dyker upp på någon steamrea i framtiden!

Tacktack!

Ja, så som du beskriver ettan är ungefär så jag känner för tvåan. Du får hålla utkik på reabackarna i framtiden!

Medlem

Don't kill the recensent (svag ordvits på "messenger"). Viktor är en person som skrivit en recension utifrån sin upplevelse av spelet. Jag håller inte med om det som sägs i recensionen, men det måste jag ju inte heller. Varken recensenten eller någon annan har försökt tvinga mig.

Nåväl, jag tycker att Prototype 2 levererar. Det är likt ettan, absolut, men med de utvecklingar som behövs för att uppfylla en värdig uppföljare. Jag förstår inte vad som är infantilt med dialogen. "Unfuck the situation" är inget konstigt alls, man måste ju tänka på situationen, inte bara de enstaka orden och uttrycken. Jag tycker nog att det i den situation vari spelets karaktärer befinner sig är oerhört lämpligt att använda "unfuck" istället för t.ex. "fix". Det senare hade enligt mig inspirerat mindre seriositet. I ett läge där ett virus gör folk till vilda, kannibalistiska zombies känns det som en rätt "fucked" situation, inte ngåot som man skulle säga "oj då" åt och "jamen jaha det här får vi ta och fixa till" Kom också ihåg: Duke Nukem hyllades / hyllas fortfarande för sitt manus.

Men kom ihåg, det är en recension, skriven av en person utifrån en personlig upplevelse. Ingen är 100% objektiv och smaken är som arslet! Och tur är väl det!


signatur

BKMN - Triple A Minus

Medlem

Ha ha man kan sortera på "sämst först" xD

Det är lite fint att man på det viset liksom kramar om även de som skriver de bedrövligaste sakerna.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av laxan96:
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av laxan96:
Skrivet av MrPeters:

Står på Steam att det släpps i Juli >.>

Det stämmmer, det släpps den 24 juli globalt vilket inte fz visste förens igår jag berättade det lol.

Det släpps inte globalt då, det släpps för PC då

Det var väl rätt obvious när vi snackade om steam, eller?

När du säger att det släpps "globalt" och den här personen antagligen inte ens visste att det var olika releasedatum för de olika versionerna så ser det inte särskilt uppenbart ut, nej.

Jag var inte medveten om att det var olika release datum, har för mig att jag läste någonstanns att det skulle släppas senare på PC men det hade nog runnit ut ur mitt huvud under all denna D3 hypen jag har i min kropp x)
Sen så antog jag att det var release under samma datum då FZ inte har flera release datum/spel under sina recensioner

Medlem

Jag håller inte med recensenten. Jag ger det 3 av 5. Det kändes mer som Prototype 1.5 än en sann uppföljare.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av KatOne:

Ja du, det låter ju som en tämligen fattig spelupplevelse.

Fail game is fail.

Rekommenderar att du spelar före du blint litar på FZ's recension, andra har gett det typ 7:or m.m., jag håller på att spela det nu och jag tycker det är riktigt bra. Inte bästa open world spelet men ändå värt beröm.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

1
Skriv svar