Star Wars: Battlefront 3 var färdigutvecklat – men lades ner
Timesplitters-utvecklarna avslöjar: Vi arbetade på Star Wars: Battlefront 3 och 4 innan Lucasarts lade ner våra spel!
#timesplitters, #free-radical-design, #star-wars-battlefront-3, #lucasarts, #crash-lab
The Force Unleashed 1 plus expansion, den följande TFU2, Battlefront: Elite Squadron till bärbara av Rebellion Dev, samt en massa tcw spel av Krome Studios. Mitt bland dessa releaser, så beslöt dem att skrota ett nästan färdigt Battlefront 3.
Finner inga svenska ord för att beskriva ett sånt beslut.
När man läser sådant här, inser man att spelvärlden styrs av idioter!
Kickstarter, group founding, vad som helst! Kan med nöje ge 30% av min månadslön för att se till att bra spel släpps, istället för fler CoD kloner eller skitspel där 3-5ggr mer ska spenderas på reklam än spelutveckling?!
Tänk om samma sak gällde all industri, volvo lägger ut 3ggr mer på reklam än tillverkning och produktion av bilarna kostar?
Asus lägger ut 3ggr mer på att göra reklam för sitt nya moderkort än det kostar att göra?
Det vore ohållbart, men i spelvärlden funkar det då de flesta är korkade nog att köpa alla "kända" spel oavsett kvalité, och förhandsboka skitspel för att få ett gratis mappack. Usch...
sällan jag komenterar, men måste få ut min ANGER någonstans!
E DOM PANTADE ELLER!?
de e ju för f'n ett vinnande recept!
Åh herregud hur lyckas LucasArts alltid, ALLTID göra dumma beslut sen Ewoksen i SWe6!
Byt ut allt folk där ink. George mot dedikerade fans!
Efter tusentals dumma/barnsliga beslut måste dom säga stopp, snälla snälla lucas, sluta förstöra våra drömmar som du gav oss!
/headexplosion
Som någon skrev tidigare. Släpp det på Steam och få in pengar för att kunna slutföra utvecklingen av det. Flera spelstudior släpper ju ofärdiga spel som sedan patchas under ett helt år innan de verkligen är färdiga. Lär er av Rockstar. De släppte ju GTA 4 innan de ens hade genomfört QA-fasen
Se det som en open beta som kostar pengar...
Som någon skrev tidigare. Släpp det på Steam och få in pengar för att kunna slutföra utvecklingen av det. Flera spelstudior släpper ju ofärdiga spel som sedan patchas under ett helt år innan de verkligen är färdiga. Lär er av Rockstar. De släppte ju GTA 4 innan de ens hade genomfört QA-fasen
Se det som en open beta som kostar pengar...
Jag hoppas, och antar att du är ironisk?
Finns knappast något jävligare än dem som släpper icke-färdiga titlar. GTA 4 är ett horribelt exempel (eller ett perfekt exempel beroende på hur man ser det)
När det släpptes (nu syftar jag på PC releasen som kom EFTER konsolreleasen ......) så var det bland det värsta som släppts till PC. Bortsåg man från den MASSIVA mängd DRM som spelet var infekterad med, så var det så TOTALT värdelöst optimerat. Enligt en undersökning som gjordes 6 månader efter releasen så var det endast 30-40% utav ALLA som köpt spelet till PC som kunde spela det utan större förhinder. Detta innebär att 60-70 (!!!!) % utav samtliga som köpt spelet inte kunde njuta av det pga alla hemskheter som uppstod.
Källan orkar jag inte leta fram just nu, finns dock på GTAForums, inget påhitt detta.
Som någon skrev tidigare. Släpp det på Steam och få in pengar för att kunna slutföra utvecklingen av det. Flera spelstudior släpper ju ofärdiga spel som sedan patchas under ett helt år innan de verkligen är färdiga. Lär er av Rockstar. De släppte ju GTA 4 innan de ens hade genomfört QA-fasen
Se det som en open beta som kostar pengar...
Jag hoppas, och antar att du är ironisk?
Finns knappast något jävligare än dem som släpper icke-färdiga titlar. GTA 4 är ett horribelt exempel (eller ett perfekt exempel beroende på hur man ser det)
När det släpptes (nu syftar jag på PC releasen som kom EFTER konsolreleasen ......) så var det bland det värsta som släppts till PC. Bortsåg man från den MASSIVA mängd DRM som spelet var infekterad med, så var det så TOTALT värdelöst optimerat. Enligt en undersökning som gjordes 6 månader efter releasen så var det endast 30-40% utav ALLA som köpt spelet till PC som kunde spela det utan större förhinder. Detta innebär att 60-70 (!!!!) % utav samtliga som köpt spelet inte kunde njuta av det pga alla hemskheter som uppstod.
Källan orkar jag inte leta fram just nu, finns dock på GTAForums, inget påhitt detta.
Precis vad jag menar. Dock både lite ironi och lite saknad efter Battlefront.
Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus
Alltid tyckt att hypen angående en eventuell SWBF3 varit ganska märklig....
Jag spelade både det första och det andra spelet, och båda var ju bra, men tyckte inte de var mycket mer än så. Det fanns stor potential, absolut, men det var inte spel av legendarisk kvalité.
Vore väl förvisso kul att se en trea gjord nu i modern tid, Star Wars spel får vi inte nog av numera!